Η ταινία σκιαγραφεί το πορτρέτο του designer – συλλέκτη Στέργιου Δελιαλή και της δημιουργικής διαδρομής του. Ο Δελιαλής είναι ένας από τους πιο γνωστούς έλληνες designer υπέυθυνος για εμβληματικές δουλειές όπως το εξώφυλλο για τον δίσκο το «Περιβόλι του Τρελλού» του Διονύση Σαββόπουλου αλλά ασχολήθηκε και με τον σχεδιασμό εσωτερικών χώρων και το βιομηχανικό design συλλέγοντας με μανία αντικείμενα, έπιπλα και έντυπο υλικό.
Το φιλμ τον ακολουθεί ενώ ζει ανάμεσα στα συντρίμμια του ονείρου του, του Μουσείου Design Θεσσαλονίκης, και καταγράφει την ασυμβίβαστη, δονκιχωτική σύγκρουσή του με την πραγματικότητα. Ο Δελιαλής αρνείται να αποχωριστεί τη συλλογή του, ενώ επιχειρεί να στήσει την αναδρομική έκθεση της προσωπικής του δουλειάς στον χώρο που προοριζόταν για μόνιμη στέγη του Μουσείου Design.
Δείτε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2017: Ο Ρούμπεν Εστλουντ κι όλες οι ταινίες του έρχονται στο Φεστιβάλ
Ο 73χρονος designer, συλλέκτης και δάσκαλος Στέργιος Δελιαλής ζει σαν φάντασμα ανάμεσα στα συντρίμια του ονείρου του: του Μουσείου Design Θεσσαλονίκης, που έκανε διεθνή πάταγο και μετά πέθανε θάνατο αργό τη δεκαετία του ’90. Γύρω του απομεινάρια μιας τεράστιας συλλογής έργων βιομηχανικού σχεδιασμού: η άλλοτε καρδιά του Μουσείου, που τώρα είναι παροπλισμένη και κοστοβόρα. Η ταινία, με τίτλο “Πώς να κλέψετε μια καρέκλα”, παρακολουθεί τη δονκιχωτική σύγκρουση του Στέργιου με την πραγματικότητα, καθώς αρνείται να αποχωριστεί τη συλλογή του ενώ επιχειρεί να στήσει την αναδρομική έκθεση της προσωπικής του δουλειάς στο χώρο που προοριζόταν για μόνιμη στέγη του Μουσείου Design.
Τη δεκαετία του ’90, η συλλογή του στεγάστηκε στο Μουσείο Design Θεσσαλονίκης στην οδό Μητροπόλεως στεγάζοντας περισσότερα από 3.000 αντικείμενα οργανώνοντας εκθέσεις και σεμινάρια, ομιλίες και προβολές. Το 1997 το Υπουργείο Πολιτισμού υποσχέθηκε χρηματοδότηση και μόνονιμη στέγη, αλλά οι υποσχέσεις δεν έγιναν ποτέ πράξη και το μουσείο έκλεισε, αλλά οι δράσεις του Δελιαλή και η εμμονή του με το βιομηχανικό design δεν έπαψαν.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Κωνσταντίνος Καμπούρογλου, γεννημένος στην Θεσσαλονίκη, αλλά κάτοικος Νέας Υόρκης πλέον, είχε από χρόνια στο μυαλό του την ιστορία του και κάπς έτσι κατέληξε τελικά να κάνει το πρώτο μεγάλου μήκους του ντοκιμαντέρ πάνω στην ιστορία του άστεγου μουσείου του. «Από χρόνια ήθελα να κάνω μια ταινία με θέμα τον Στέργιο Δελιαλή και το χαμένο του Μουσείο. Δεν ήθελα, όμως, απλά να αφηγηθώ ποιος έκανε τι (και ποιος φταίει). Αυτό που με ενδιέφερε ήταν ο Στέργιος ως στάση ζωής: ένας εμπνευσμένος, συγκεντρωτικός και ανένδοτος απόστολος του design, ο οποίος αδυνατεί να αποκλίνει από τις επιλογές του. Το όραμά μου ήταν να σκιαγραφήσω αυτό το ιδιαίτερο πνεύμα, ώστε να αποτυπώσω τη σημασία του έργου του Δελιαλή» λέει ο ίδιος.
Το ντοκιμαντέρ του συμμετέχει στο πρόγραμμα των 52ων Δημητριών, ενώ θα προβληθεί την Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 στις 20:00, στο Ολύμπιον. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τους Γιάννη Μπουτάρη, Στέργιο Δελιαλή, Κωνσταντίνο Καμπούρογλου, Δημήτρη Φράγκο, Τέλλο Φίλη. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Αρης Δημοκίδης. Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.
Δείτε ακόμη:
- 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: ανακοινώθηκε η μεγάλη πρεμιέρα!
- Το 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποκαλύπτει τις ταινίες του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια