Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ, Πιερ Λεσκίρ και ο Διευθυντής Τιερί Φρεμό, σήμερα, Πέμπτη 18 Απριλίου, ανακοινώθηκαν οι ταινίες που θα διεκδικήσουν τον Χρυσό Φοίνικα του 72ου Φεστιβάλ Καννών (τουλάχιστον οι 18 από τις 19) και μαζί το τμήμα Ενα Κάποιο Βλέμμα και οι Ειδικές Προβολές - περιμένουμε τους τίτλους που θα ολοκληρώσουν την επιλογή, την ερχόμενη εβδομάδα.
Οι Λεσκίρ και Φρεμό δεν αναφέρθηκαν ούτε μια στιγμή στην προ ημερών πυρκαγιά που έπληξε τη Νοτρ Νταμ στο Παρίσι. Αναφέρθηκαν, ωστόσο, στην κεντρική ιδέα που διατρέχει το φετινό πρόγραμμα: σε σύνδεσμο με το Φεστιβάλ του 1939, που ακυρώθηκε επειδή η Γαλλία ετοιμαζόταν για τον Β' Παγκόσμιο, η επιλογή του 2019 θίγει, σχολιάζει, παρουσιάζει, με έμμεσο ή άμεσο τρόπο, πού οδήγησε η ανοικοδόμηση της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου, μετά τον πόλεμο.
Επεσήμαναν, επίσης, ότι ενώ τις στατιστικές της επιλογής του 2019 θα τις παρουσιάσουν όταν ολοκληρωθεί η ανακοίνωση του προγράμματος, ωστόσο η ομάδα της επιλογής των ταινιών, αποτελούνταν από κατά 50% άνδρες και 50% γυναίκες. Αποτέλεσμα, 13 γυναίκες σκηνοθέτες σε ολόκληρο το Επίσημο Πρόγραμμα.
Διαβάστε ακόμη: Κάννες 2019 | Τιμητικός Χρυσός Φοίνικας στον Αλέν Ντελόν
Στο Διαγωνιστικό Τμήμα συναντάμε τις πολυαναμενόμενες ταινίες αυτού του χρυσού συνδυασμού που πετυχαίνουν οι Κάννες, διάσημων σκηνοθετών με καλλιτεχνικό έρεισμα, όπως των Τζιμ Τζάρμους (του οποίου το «The Dead Don't Die» αποτελεί και την έναρξη του Φεστιβάλ), Πέδρο Αλμοδόβαρ, Τέρενς Μάλικ, Νταρντέν, Λόουτς, Ντολάν, αλλά και τους πρωτοεμφανιζόμενους Ματί Ντιοπ (η πρώτη μαύρη γυναίκα σκηνοθέτης στην ιστορία του Διαγωνιστικού των Καννών) και Λατζ Λι. Εκτός Συναγωνισμού συναντάμε το «Maradona» του Ασίφ Καπάντια και το «Rocketman» του Ντέξτερ Φλέτσερ, που θα φέρουν, αντίστοιχα (και τον καθένα με τις χάρες του), τον **Ντιέγκο Μαραντόνα και τον Ελτον Τζον στο κόκκινο χαλί της Κρουαζέτ, ενώ στις Ειδικές Προβολές μετράμε Αμπελ Φεράρα, αλλά και το νέο ντοκιμαντέρ του Βέρνερ Χέρτσογκ, «Family Romance».
Στο Ενα Κάποιο Βλέμμα περιμένουμε ν' ανακαλύψουμε κάποιες από τις ταινίες που θα γίνουν οι αγαπημένες μας του φετινού Φεστιβάλ, γιατί όχι το «Port Authority» της Ντανιέλ Λέσοβιτς, με executive producer τον Μάρτιν Σκορσέζε και παραγωγό την Hercules Film Fund του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, ή το «Room 212» του Κριστόφ Ονορέ, του οποίου τα γυρίσματα επισκέφθηκε το Flix.
Την ερχόμενη εβδομάδα θ' ανακοινωθούν κάποιοι επιπλέον τίτλοι, καθώς επίσης κι η Εβδομάδα Κριτικής και το Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών: Εκείνο που με βεβαιότητα, πια, δεν θ' ανακοινωθεί, είναι το «Once Upon a Time in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο, αλλά κρατάμε την ελπίδα ζωντανή για τις «Μικρές Κυρίες» της Γκρέτα Γκέργουιγκ. Αλλες σημαντικές απουσίες, το «The Truth» του Χιροκάζου Κόρε-εντα που, όχι απλώς κέρδισε πέρσι τον Χρυσό Φοίνικα με τους «Κλέφτες Καταστημάτων» αλλά και έχει τώρα για πρωταγωνιστικό δίδυμο τις Κατρίν Ντενέβ και Ζιλιέτ Μπινός, το «Ad Astra» του Τζέιμς Γκρέι, το «Annette» του Λεός Καράξ - αν αυτοί οι τίτλοι δεν προστεθούν στο επίσημο πρόγραμμα τις επόμενες μέρες, ραντεβού μαζί τους στη Βενετία!
Διαβάστε ακόμη:
- Κάννες 2019: Αυτές είναι οι ταινίες με τις περισσότερες πιθανότητες να βρεθούν στο διαγωνιστικό
- Κάννες 2019: Ολες οι ταινίες που περιμένουμε να δούμε στο φετινό φεστιβάλ
- H αφίσα του 72ου Φεστιβάλ Καννών αφιερώνει στην Ανιές Βαρντά
Αναλυτικά το Επίσημο Πρόγραμμα του 72ου Φεστιβάλ Καννών
ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
«The Dead Don’t Die» του Τζιμ Τζάρμους
Μπορούμε από τώρα να φανταστούμε το πάρτι που θα στηθεί στο πρώτο επίσημο κόκκινο χαλί του φεστιβάλ - με ένα καστ πρωταγωνιστών... to die for: Mπιλ Μάρεϊ, Τίλντα Σουίντον (και οι δυο παλιοί συνεργάτες από τα «Broken Flowers», «Coffee and Cigarettes», «Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί») Στιβ Μπουσέμι, Ανταμ Ντράιβερ (ξανά μαζί, μετά την επιτυχία του «Paterson») Ντάνι Γκλόβερ, Κλόι Σεβινί, Ιγκι Ποπ, Τομ Γουέιτς, Σελίνα Γκομέζ και πολλοί πολλοί άλλοι (ιδιαίτερα συγκινητικό ότι ένα από τα ζόμπι είναι η σύντροφός του, Σάρα Ντράιβερ!) Διαβάστε περισσότερα για το «The Dead Don't Die» και δείτε το τρέιλερ εδώ.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
«Dolor y Gloria» του Πέδρο Αλμοδόβαρ
Η καινούρια ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ μιλάει για τις «συναντήσεις» ενός σκηνοθέτη, του Ντολόρ, που κοιτάζει πίσω στην τεράστια καριέρα του - συναντήσεις με ανθρώπους, συναντήσεις με μνήμες, συναντήσεις με τις πρώτες του αγάπες, τη μητέρα του, τους ηθοποιούς με τους οποίους δούλεψε από τη δεκαετία του '60 μέχρι τη δεκαετία του '80. Τον Ντολόρ υποδύεται ο Αντόνιο Μπαντέρας, ο οποίος μοιάζει ιδιαίτερα... στον Πέδρο Αλμοδόβαρ, φυσικά, σ' αυτή τη μάλλον αυτοβιογραφική ταινία του. Διαβάστε περισσότερα για το «Dolor y Gloria» και δείτε το τρέιλερ εδώ.
«Il Traditore» του Μάρκο Μπελόκιο
Ο 80χρονος, φέτος, Ιταλός μετρ, στην ένατη συμμετοχή του στο Φεστιβάλ Καννών, καταπιάνεται με την πραγματική ιστορία του Τομάσο Μπουσκέτι, τον οποίο αποκαλούσαν «αφεντικό των δύο κόσμων» επειδή, τη δεκαετία του '80, υπήρξε ο πρώτος καταδότης της σικελικής Μαφίας. Τον Μπουσκέτι ενσαρκώνει ο Πιερφραντσέσκο Φαβίνο.
«Nan Fang Ce Zhan de Ju Hu» του Ντιάο Γινάν
Ο Κινέζος σκηνοθέτης που, το 2014 κέρδισε τη Χρυσή Αρκτο της Berlinale για το «Μαύρος Ανθρακας σε Λεπτό Πάγο», επιστρέφει μ' ένα ακόμα ιδιότυπο γκανγκστερικό νουάρ. Ο τίτλος, πάντως, σημαίνει «η λίμνη με τις αγριόχηνες».
«Parasite» του Μπονγκ Τζουν-χο
Δυο οικογένειες εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους θα έρθουν κοντά χάρη σ' ένα απροσδόκητο γεγονός. Το «Parasite» σηματοδοτεί την επιστροφή του Κορεάτη Μπονγκ Τζουν-χο στην πατρίδα του μετά τα αγγλόφωνα «Snowpiercer» και «Okja». Διαβάστε περισσότερα για το «Parasite» και δείτε το τρέιλερ εδώ.
«The Young Ahmed» των αδελφών Νταρντέν
Η ενδέκατη μεγάλου μήκους ταινία των Αδελφών Νταρντέν (όγδοη συμμετοχή στις Κάννες, με δύο Χρυσούς Φοίνικες στο βιογραφικό τους), φέρει ως τίτλο το όνομα του νεαρού ήρωά της, ενός συνηθισμένου νεαρού που μεγαλώνει στο Βέλγιο του σήμερα. Μόνο που ο Αχμέντ, αντίθετα από τους υπόλοιπους συμμαθητές του, θα παγιδευτεί σε μια σκοτεινή διαδρομή ριζοσπαστικοποίησης. Διαβάστε περισσότερα για το «The Young Ahmed» εδώ.
«Roubaix, une lumière» του Αρνό Ντεπλεσέν
Ο Ντεπλεσέν, στην έκτη συμμετοχή του στο Διαγωνιστικό των Καννών, επιστρέφει στη γενέτειρα πόλη του, τη Ρουμπέ, για το πρώτο του θρίλερ. Δυο αστυνομικοί, που ενσαρκώνουν οι Λεά Σεντού και Ροσντί Ζεμ, διερευνούν την υπόθεση μιας ηλικιωμένης γυναίκας που βρέθηκε άγρια δολοφονημένη.
«Atlantique» της Ματί Ντιοπ
Από τα ντεμπούτα του Τμήματος, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της ηθοποιού Ματί Ντιοπ. Σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή του Ντακάρ, οι απλήρωτοι εδώ και μήνες εργάτες μιας επιχείρησης αποφασίζουν να φύγουν από τη χώρα, διασχίζοντας τη θάλασσα προς ένα καλύτερο μέλλον. Ανάμεσά τους κι ο Σουλεϊμάν, εραστής της Αντά που είναι λογοδοσμένη σ' έναν άλλον άντρα. Λίγες μέρες μετά την αποχώρηση των εργατών, μια φωτιά καταστρέφει τη γαμήλια γιορτή της κοπέλας και τα κορίτσια της περιοχής ανεβάζουν έναν ανεξήγητο πυρετό.
«Matthias et Maxime» του Ξαβιέ Ντολάν
Μπορεί η τελευταία πρεμιέρα του στις Κάννες, το «Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου» να... δίχασε, για να το θέσουμε εξαιρετικά ευγενικά, αλλά αν ο Ξαβιέ Ντολάν το έβαζε κάτω, δεν θα ήταν ο Ξαβιέ Ντολάν. Το «Matthias & Maxime» στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Ντολάν, η Αν Ντορβάλ του «Mommy» και κάμποσοι ακόμη νεαροί ηθοποιοί, ακολουθεί μια σειρά από αγόρια στο Κεμπέκ, δυο από τα οποία ανακαλύπτουν ότι αρχίζουν να ερωτεύονται. Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το «Matthias et Maxime» εδώ.
«Little Joe» της Τζέσικα Χάουσνερ
Η Αυστριακή σκηνοθέτης της «Λούρδης» και του «Amour Fou», επιστρέφει μετά από πενταετή απουσία με μια ταινία που μοιάζει... λανθιμική! Ενα γενετικά μεταλλαγμένο φυτό σκορπίζει τους σπόρους του κι αυτό μοιάζει να προκαλεί αλλόκοτες αλλαγές στους ανθρώπους. Οσοι προσβληθούν, διατηρούν τη γνώριμη εξωτερική τους εμφάνιση αλλά οι οικείοι τους νιώθουν ότι έχουν αντικατασταθεί. Πρωταγωνιστούν η Εμιλι Μπίτσαμ και ο Μπεν Γουίσο.
«Sorry We Missed You» του Κεν Λόουτς
Ο βραβευμένος με δυο Χρυσούς Φοίνικες στις Κάννες σκηνοθέτης, εξακολουθεί να επιμένει πως «ένας καλύτερος κόσμος είναι εφικτός και αναγκαίος». Γραμμένο για μια ακόμη φορά από τον Πολ Λάβερτι, το φιλμ ακολουθεί την ιστορία του Ρίκι, ενός οικογενειάρχη ο οποίος αποφασίζει να ρισκάρει αγοράζοντας ένα φορτηγάκι που ελπίζει ότι θα τον βοηθήσει να χτίσει την δική του εταιρεία μεταφορών και να εξασφαλίσει την οικονομική του ανεξαρτησία. Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το «Sorry We Missed You» εδώ.
«Les Miserables» του Λατζ Λι
Ακόμα ένας πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης στο Διαγωνιστικό, ο Γάλλος δημιουργός συνεχίζει την πορεία που ξεκίνησε το 2017 με τη μικρού μήκους ταινία του, με τον ίδιο τίτλο, που τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Γαλλικής ταινίας στο Φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν κι ήταν υποψήφια για Σεζάρ και η οποία καταπιάνεται με την αστυνομική βία.
«A Hidden Life» του Τέρενς Μάλικ
Ο Τέρενς Μάλικ θα είναι στις Κάννες, έστω κι αν κανείς δεν τον δει από κοντά, με τελευταία του επίσημη επίσκεψη το 2011 με το «Δέντρο της Ζωής». Το νέο του φιλμ, εδώ και χρόνια στα σκαριά, με πρωταγωνιστή τον Ογκουστ Ντιλ του «Inglourious Basterds» και, μαζί, τους Ματίας Σχούναρτς και Μίκαελ Νίκβιστ, αφηγείται τη ζωή του Αυστριακού Φραντζ Γιάγκερστάτερ, ο οποίος, ως αντιρρησίας συνείδησης αρνήθηκε να πολεμήσει στο ναζιστικό στρατό στον Β' Παγκόσμιο, εκτελέστηκε στα 36 του χρόνια, ανακηρύχθηκε επίσημα ως μάρτυρας και «ευλογήθηκε» από την Καθολική εκκλησία. Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το «A Hidden Life», γνωστό και ως «Radegund», εδώ.
«Bacurau» των Κλεμπέρ Μεντόντσα Φίλο και Ζουλιάνο Ντορνέλες
Ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης του «Aquarius» κι ο συμπατριώτης του, Ζουλιάνο Ντορνέλες, περισσότερο γνωστός ως σκηνογράφος, ταξιδεύουν στα βάθη της Βραζιλίας: ήρωας είναι ένας σκηνοθέτης που αποφασίζει να φτάσει σ' ένα χωριό για να κάνει ένα ντοκιμαντέρ, μόνο που, καθώς οι μέρες περνούν, ανακαλύπτει ότι οι ντόπιοι δεν είναι ακριβώς αυτό που φαίνονται κι ότι κρύβουν επικίνδυνα μυστικά. Πρωταγωνιστούν η Σόνια Μπράγκα και ο Ούντο Κίερ, οπότε, όχι, η ταινία δεν θα είναι μια συμβατική περιήγηση!
«La Gomera» του Κορνέλιου Πορομπόιου
Ο σπουδαίος Ρουμάνος σκηνοθέτης του «Αστυνομία, Ταυτότητα», κάνει την πρώτη του ταινία εκτός συνόρων, με γυρίσματα στη Λα Γκομέρα, μια από τις Κανάριες Νήσους. Η ιστορία παρακολουθεί έναν αστυνομικό, τον Κρίστι, που φτάνει στον τόπο για να μάθει τη silbo, τη γλώσσα του «σφυρίγματος», την παραδοσιακή μέθοδο με την οποία οι κάτοικοι επικοινωνούν, εδώ και αιώνες, στην περιοχή, με το σφύριγμά τους ν' αντηχεί σε πεδιάδες και βουνά. Απώτερος σκοπός του, όμως, είναι να απελευθερώσει τον Ζολτ, έναν αμφιλεγόμενο επιχειρηματία που κρατείται στο Βουκουρέστι.
«Frankie» του Αϊρα Σακς
Ο Αϊρα Σακς είναι υπεύθυνος για μερικές χαμηλότονες, μα βαθιά διαπεραστικές ταινίες του σύγχρονου ανεξάρτητου αμερικάνικου σινεμά όπως το «Η Αγάπη Είναι Παράξενη» και το «Μικροί Κύριοι», οι τελευταίες μόνο δουλειές του σε ένα απόλυτα διακριτό κινηματογραφικό αποτύπωμα. Το νέο του φιλμ ακολουθεί την ιστορία μιας οικογένειας που θα δει τη ζωή της να αλλάζει μέσα σε μία μέρα στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Γυρισμένη στην Πορτογαλία, έχει για πρωταγωνίστρια τη μεγάλη σταρ του ευρωπαϊκού σινεμά, Ιζαμπέλ Ιπέρ και μαζί τους Μπρένταν Γκλίσον, Πασκάλ Γκρεγκορί, Μαρίσα Τομέι, Γκρεγκ Κινίαρ, Ζερεμί Ρενιέ και Καρλότο Κότα. Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το «Frankie» εδώ.
«Portrait of the Young Lady on Fire» της Σελίν Σιαμά
Εννοείται πως ανυπομονούμε να δούμε τη νέα, πάντα με γυναικείο προσανατολισμό, ταινία της Γαλλίδας Σελίν Σιαμά, πέντε χρόνια μετά τα «Κορίτσια». Αυτή τη φορά, η Σιαμά αλλάζει εποχή και μεταφέρεται στα τέλη του 18ου αιώνα, σ' ένα ερημικό νησί της Βρετάνης, όπου μια ζωγράφος υποχρεώνεται να κάνει το γαμήλιο πορτρέτο μιας νεαρής κοπέλας. Πρωταγωνιστούν η Βαλέρια Γκολίνο και η Αντέλ Ενέλ.
«It Must Be Heaven» του Ελία Σουλεϊμάν
Eίχε διαγωνιστεί τελευταία φορά στις Κάννες το 2009, με τον «Χρόνο που Απομένει» και, νωρίτερα, το 2002 με το «Divine Intervention». Στη νέα ταινία του, ο ίδιος ο Ελία Σουλεϊμάν ταξιδεύει σε διάφορες πόλεις του κόσμου, έχοντας εγκαταλείψει τη γενέτειρά του Παλαιστίνη και προσπαθεί να βρει έναν άλλον τρόπο όπου θα νιώσει ευπρόσδεκτος.
«Sibyl» της Ζιστίν Τριέ
Η σκηνοθέτης που το 2017 ήταν υποψήφια για Σεζάρ για το «Victoria», μοιάζει φέτος να διεκδικεί, εκτός από τον Χρυσό Φοίνικα και το βραβείο πιο σέξι καστ του Διαγωνιστικού. Ηρωίδα της η Σιμπίλ, μια ψυχοθεραπεύτρια που αποφασίζει να επιστρέψει στο πρώτο πάθος της, τη συγγραφή. Πρωταγωνιστούν η Βιρζινί Εφιρά, η Αντέλ Εξαρχόπουλος και ο Γκασπάρ Ουλιέλ.
ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
«Les Plus Belles Années d'une Vie» του Κλοντ Λελούς
54 χρόνια μετά το «Ενας Αντρας και μια Γυναίκα», ο Κλοντ Λελούς ενώνει ξανά την Ανούκ Εμέ με τον Ζαν-Λουί Τρεντινιάν για μια αναπόληση ζωής που έχει έρθει γι ανα συγκινήσει.
«Rocketman» του Ντέξτερ Φλέτσερ
Εγκεκριμένο από τον ίδιο τον ζωντανο θρύλο, το φιλμ αφηγείται την άνοδο του Ελτον Τζον στην κορυφή της μουσικής ιστορίας αυτού του κόσμου. Πρωταγωνιστεί ο Τάρον Ετζερτον.
«Too Old to Die Young» του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν
Δύο από τα επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς του Νίκολας Βϊντινγκ Ρεφν για το Amazon Prime θα προβληθούν στο Φεστιβάλ Καννών. Η σειρά αποτελεί δημιουργία του Ρεφν και του κομίστα (και σεναριογράφου του «Westworld»), Εντ Μπρουμπέικερ, και θα εκτυλίσσεται στον υπόκοσμο του Λος Αντζελες, έναν επικίνδυνο κόσμο γεμάτο δολοφόνους και σύγχρονους σαμουράι, ακολουθώντας το υπαρξιακό ταξίδι ενός αστυνομικού, τον οποίο θα υποδύεται ο Μάιλς Τέλερ του «Whiplash». Το καστ συμπληρώνουν οι Τζένα Μαλόουν, Μπίλι Μπόλντγουιν και Τζον Χοκς. Δείτε παρακάτω το πρώτο trailer της σειράς, πληθωρικό στα σχεδόν 3 λεπτά του κι αποφασίστε: είναι ένα εικαστικό αριστούργημα, μια εξυπνακίστικη επίδειξη ή, απλώς, ως συνήθως και τα δύο;
«Maradona» του Ασίφ Καπάντια
O μάστερ των βιογραφιών («Senna», «Amy») καταπιάνεται με τον αμφιλεγόμενο σταρ των γηπέδων σε αυτό που μοιάζει να είναι το ντοκιμαντέρ της χρονιάς.
«La Belle Epoque» του Νικολά Μπεντός
O σκηνοθέτης του «Ο Κύριος και η Κυρία Αντελμάν» εμπιστεύεται τον Ντανιέλ Οτέιγ και τον Γκιγιόμ Κανέ για μια ιστορία που αφηγείται την ιστορία ενός εξηντάχρονου άντρα που βρίσκει τον τρόπο να γυρίσει το χρόνο πίσω, 40 χρόνια πριν, όταν γνώρισε τον πρώτο του έρωτα.
ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
«The Gangster, the Cop, the Devil» του Λι Γουάν-Τάι (Νότια Κορέα)
O Γιάνγκ Ντονγκ-σου είναι αφεντικό μιας συμμορίας και στόχος του σίριαλ κίλερ Κανγκ Κιούνγκ-χο. Ο Γιανγκ Ντον-σου καταφέρνει να επιβιώσει και βοηθάει τον αστυνομικό ντετέκτιβ Γιούνγκ Τάε-σέοκ προκειμένου να στήσουν ενέδρα στον κατά συρροήν δολοφόνο. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Λι Γουάν-Τάι, έτοιμου να γίνει το μεγάλο όνομα του cult ασιατικού σινεμά.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
«Share» της Πίπα Μπιάνκο
To βραβευμένο στο Φεστιβάλ του Σαντανς φιλμ της Πίπα Μπιάνκο για ένα 16χρονο κορίτσι που όταν ανακαλύπτει ένα βίντεο από μια βραδιά που δεν θυμάται καθόλου, ξεκινάει μια έρευνα που θα την οδηγήσει σε κάτι αποκαλυπτικό για τη ζωή της. Βραβείο ερμηνείας, Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, Βραβείο Σεναρίου. Ενα ντεμπούτο που δεν ξεχνιέται εύκολα.
«Family Romance» του Βέρνερ Χέρτσογκ
Ο Βέρνερ Χέρτσογκ ταξιδεύει στην Ιαπωνία για να καταγράψει την απίστευτη αλλά αληθινή εμπορική επιχείρηση μιας οικογένειας που «δανείζει» μέλη σε μοναχικούς ανθρώπους προκειμένου να μην φαίνονται μόνοι στις φωτογραφίες που ποστάρουν στα κοινωνικά δίκτυα.
«Tommaso» του Εϊμπελ Φεράρα
Στα όρια που η μυθοπλασία συναντά την τεκμηρίωση, ο Εϊμπελ Φεράρα συναντιέται πάλι με τον Γουίλεμ Νταφόε για την ιστορία ενός σκηνοθέτη που ζει μαζί με τα φαντάσματά του στη σημερινή Ρώμη.
«Etre Vivant et le Savoir» του Αλέν Καβαλιέ
Ντοκιμαντέρ για την ιστορία της Εμανουέλ Μπερνχάιμ η οποία βοήθησε τον πατέρα της να πεθάνει με ευθανασία, αλλά στη συνέχεια πέθανε από καρκίνο πριν ξεκινήσει το γύρισμα. Ο Αλέν Καβαλιέ συνθέτει την ιστορία της μέσα από τις εικόνες ενός βίντεο - ημερολογίου.
«For Sama» των Γουαντ Αλ Κατέμπ και Εντουαρντ Γουατς
H ιστορία μιας 26χρονης Σύριας σκηνοθέτη που κινηματογράφησε τη ζωή της για 5 χρόνια κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Συρία. Ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε και γέννησε την κόρη της καθώς κινηματογραφούσε τη βία και τις προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν σε μια εμπόλεμη ζώη γυναίκες και παιδιά.
ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ
«Invisible Life» του Καρίμ Αϊνούζ
Ο βραζιλιάνικης καταγωγής σκηνοθέτης του «Madame Sata» επιστρέφει στο Ρίο ντε Τζανέιρο της δεκαετίας του '40 για να αφηγηθεί την ιστορία της Γκίντα και τις Ευριδίκης Γκουσμάο, που όπως όλες οι γυναίκες της γενιάς τους υπήρξαν αόρατες στα μάτια της κοινωνίας της Βραζιλίας. Πρωταγωνιστεί η Φερνάντα Μοντενέγκρο του συγκλονιστικού «Κεντρικού Σταθμού».
«Dylda» του Καντεμίρ Μπαλάγκοφ
Ο 26χρονος Ρώσος σκηνοθέτης που συγκλόνισε με την πρώτη του ταινία, το «Tesnota», ετοιμάζεται να... κριθεί για το πάντα δύσκολο, δεύτερο βήμα του. Αυτή τη φορά σκηνοθετεί μια ταινία εποχής, στο Λένινγκραντ του 1945. Ο Β' Παγκόσμιος έχει μετατρέψει την πόλη σε ερείπιο (dylda σημαίνει καλάμι, στέκα, υποστήριγμα),, έχει καταστρέψει τα κτίρια κι έχει αφήσει τους κατοίκους κουρέλια, σωματικά και πνευματικά. Παρότι η πολιορκία - μια από τις χειρότερες στην Ιστορία - έχει, επιτέλους, λήξει, η ζωή και ο θάνατος εξακολουθούν να μάχονται στα συντρίμμια που έχουν απομείνει. Δυο νέες γυναίκες, η Ιγια και η Μάσα, αναζητούν νόημα και ελπίδα κι αγωνίζονται να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους.
«Les Hirondelles de Kaboul» των Ελεα Γκομπέ Μέβελεκ και Ζαμπού Μπράιτμαν
Οι δύο Γάλλοι δημιουργοί μεταφέρουν το βιβλίο της Γιασμίνα Χάντρα (λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Αλγερινού Μοχάμεντ Μουλεσεχούλ) σ' ένα μεγάλου μήκους animation. Το καλοκαίρι του 2001, η Καμπούλ έχει καταληφθεί από τους Ταλιμπάν, η πόλη είναι ένα ερείπιο. Ο Ατίκ και η Μουσαράτ (με τις φωνές του Σιμόν Αμπκαριάν και της Χιάμ Αμπάς), είναι χρόνια παντρεμένοι και σχεδόν δεν μιλούν μεταξύ τους. Ο Μοχσέν και η Ζουνάιρα είναι νέοι κι ερωτευμένοι με πάθος. Μια άστοχη κίνηση του Μοχσέν θα ωθήσει τη μοίρα του ζευγαριού στην τραγωδία. Η Μουσαράτ θα θυσιαστεί για να επιστρέψει στον άντρα της να ξανακερδίσει τη δυνατότητα ν' αγαπήσει.
«La femme de mon frere» της Μόνια Τσόκρι
Γνωστή ηθοποιός στον γαλλόφωνο Καναδά, η Μόνια Τσόκρι δοκιμάζεται για πρώτη φορά στη σκηνοθεσία. Στο Μόντρεαλ, η Σοφία, μια νέα άνεργη κοπέλα με θαυμάσιες σπουδές και διπλώματα, ζει στο σπίτι του αδελφού της, του Καρίμ. Η ήδη τεταμένη σχέση τους θα εκραγεί, όταν ο Καρίμ θα ερωτευτεί κεραυνοβόλα την Ελουάζ, τη γυναικολόγο της Σοφία.
«The Climb» του Μάικλ Κοβίνο
Μια ματιά στη σχέση δυο κολλητών φίλων που διανύει πολλά χρόνια. Κωμικοτραγική γεύση από την ανδρική φιλία, στη μεγάλου μήκους του Αμερικανού Μάικλ Αντζελο Κοβίνο που, πέρυσι, με την ομότιτλη μικρού μήκους του, εντυπωσίασε στο Φεστιβάλ του Σάντανς.
«Jeanne» του Μπρουνό Ντιμόν
Η «Jeannette» μεγάλωσε! Πριν ένα χρόνο και κάτι, το Flix it στη Στέγη παρουσίασε την... αιρετική ταινία του sui generis Βέλγου δημιουργού, που αφηγούνταν, με τον δικό του τρόπο τα παιδικά χρόνια της Ιωάννας της Λορένης. Τώρα, το σίκουελ της εφηβείας... Πρωταγωνιστεί η Λιζι Λεπλά Πριντόμ που ενσάρκωνε τη Ζανέτ-κοριτσάκι στην πρώτη ταινία.
«The Fire Is Coming» του Ολιβερ Λαξ
Πριν από τρία χρόνια, είχε κερδίσει το μεγάλο βραβείο της Εβδομάδας Κριτικής με τη δεύτερη μόλις ταινία του: το «Mimosas». Φέτος, ο Ολιβερ Λαξ επιστρέφει στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» με την τρίτη ταινία του (ο τίτλος αρχικά ήταν «A Sun That Never Sets»). Η υπόθεση ακολουθεί τον Ραμόν, έναν διαβόητο Γαλικιανό εμπρηστή, ο οποίος και πάλι κατηγορείται ως ο βασικός ένοχος μίας νέας πυρκαγιάς. Ο Λόις, ένας νεαρός πυροσβέστης βρίσκεται στην καρδιά του δάσους που φλέγεται. Οι μοίρες των δύο ανδρών ενώνονται.
«Room 212» του Κριστόφ Ονορέ
Ενα χρόνο μετά το «Plaire, Aimer et Courir Vite», ο Κριστόφ Ονορέ επιστρέφει με την 14η ταινία του. Το νέο του δράμα (που αρχικά γνωρίσαμε με τον τίτλο «Musique de Chambre») εστιάζει στον Ρισάρ και την Κατρίν - ένα μεσήλικο ζευγάρι που ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν στα 20 τους χρόνια. Ο χρόνος όμως είναι σκληρός και διαβρώνει τα πάντα. Η Κατρίν ξεκινά μια παράνομη σχέση με έναν πολύ μικρότερο εραστή. Ο Ρισάρ το ανακαλύπτει και τρελαίνεται. Η Κατρίν φεύγει από το σπίτι. Αλλά δεν πηγαίνει μακριά. Μετακομίζει στο ξενοδοχείο απέναντι από το διαμέρισμά της, στο δωμάτιο 212. Από το απέναντι παράθυρο κοιτά το σπίτι της, τον άντρα της, το γάμο της. Η Κατρίν προσπαθεί να βρει τι έλειπε, τι την οδήγησε εκεί. Πολλοί άνθρωποι γύρω της επισκέπτονται το δωμάτιο 212 για να της πουν ακριβώς τι πιστεύουν για την ίδια, την απόφασή της, τη ζωή της. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, η Κιάρα Μαστρογιάνι (στην 4η συνεργασία της με τον Ονορέ), ο Μπενζαμέν Μπιολέ κι ο φρέσκος από το «Plaire, Aimer et Courir Vite» (ή «Sorry, Baby» κατά τον αγγλικό τίτλο) Βενσάν Λακόστ και η Καρόλ Μπουκέ.
Το Flix είχε βρεθεί στα γυρίσματα της ταινίας. Απολαύστε εδώ περισσότερες, ατμοσφαιρικές φωτογραφίες.
«Port Authority» της Ντανιέλ Λέσοβιτς
Με χρηματοδότηση από το Hercules Film Fund (HFF), ένα fund ειδικού σκοπού που διευθύνεται από τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση και επικεντρώνεται στη υποστήριξη ανεξάρτητων κινηματογραφικών παραγωγών, και σε παραγωγή Μάρτιν Σκορσέζε (μέσω της εταιρίας του Sikelia Productions), αυτή η ταινία έχει εδώ και πολύ καιρό κερδίσει το ενδιαφέρον μας. Το «Port Authority» της Ντανιέλ Λέσοβιτς είναι ένα διαφορετικό love story. Με πρωταγωνιστές τον νεαρό ηθοποιό Φιόν Γουάιτχεντ («Δουνκέρκη», «Νόμος Περί Τέκνων») και το διάσημο μοντέλο Λέινα Μπλουμ η νεοϋορκέζικη ιστορία αγάπης μεταξύ του Πολ και της Γουάι ανατρέπεται και δοκιμάζεται όταν η Γουάι αποκαλύπτει στον Πολ ότι είναι διεμφυλική κι εκείνος βρίσκεται αντιμέτωπος με την επιθυμία του για αυτήν αλλά και με τη βία των γύρω του.
«Papicha» της Μούνια Μεντούρ
H Νεντίμα είναι μια δυνατή, ανεξάρτητη νεαρή φοιτήτρια, η οποία αρνείται να επιτρέψει στις τραγικές συνέπειες του Πολέμου της Αλγερίας να σταματήσουν την εφηβεία και τη νιότη της. Ονειρεύεται να γίνει σχεδιάστρια μόδας, μπαίνει στην καλύτερη σχολή, ζει τις νύχτες της χορεύοντας με την κολλητή της Βασίλα. Η Νεντίμα προσπαθεί να ζήσει τη ζωή ανέμελα, όμως οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις της θυμίζουν ότι όταν είσαι απολιτίκ στη ζωή, το πληρώνεις. Οταν χάνει μία παιδική της φίλη κατά τη διάρκεια του πολέμου, αποφασίζει να πάρει θέση. Οργανώνει μία επίδειξη μόδας που στέκεται ως σύμβολο όλων όσων θέλει η νέα κατάσταση να επιβάλλει: την καταπίεση των γυναικών, την ελευθερία, τα όνειρα. Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μούνια Μεντούρ, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλγερία, αλλά στα 18 της μετακόμισε στο Παρίσι με όλη της την οικογένεια, μετά από απειλές για τη ζωή τους.
«Juo Ren Mi Mi» | «Nina Wu» του Μιντί Ζ
Ο σκηνοθέτης του «The Road To Manderlay» φέρνει στις Κάννες ένα #metoo ψυχολογικό θρίλερ, εμπνευσμένο από το σκάνδαλο του Χάρβεϊ Γουάινστιν και σε σενάριο της μούσας του (πρωταγωνίστριας όλων των ταινιών του), Κεξί Γου. Η Γου ερμηνεύει μία νεαρή γυναίκα που μετακομίζει στην Ταϊβάν (πρώτη φορά που ο Βιρμανός σκηνοθέτης γυρίζει ταινία στην Ταϊβάν) για να κυνηγήσει τα όνειρά της και να γίνει ηθοποιός. Ομως γίνεται μάρτυρας μιας εξαφάνισης μίας άλλης ηθοποιού, της Νίνα Γου, με την οποία διεκδικούσαν τον ίδιο ρόλο.
«Liberté» | «Freedom» του Αλμπερτ Σέρα
Bερολίνο, 1774. Λίγο πριν τη Γαλλική Επανάσταση. Μία ομάδα Γάλλων λιμπερτίνων δραπετεύουν από τον κλοιό του Λουδοβίκου του 14ου και καταφεύγουν στη Γερμανία. Εκεί συναντιούνται με τον διάσημο Γερμανό «αριστερό» και «φιλόσοφο», Δούκα του Βάλχεν. Σε μια χώρα όπου κυριαρχεί η υποκρισία και ο πουριτανισμός, οι Γάλλοι έχουν την αποστολή να μεταφέρουν και να διαδώσουν το πολιτικό και κοινωνικό κίνημα της «ελευθεριάζουσας ηθικής» - μίας φιλοσοφίας που αρνείται τα πουριτανικά πρότυπα της άρχουσας τάξης. Μόνο που οι Γερμανοί δεν είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Τρία χρόνια μετά το «Θάνατο του Λουδοβίκου του 14ου», ο Σέρα επιστρέφει στις Κάννες (με προηγούμενες συμμετοχές στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών το 2006 με το «Don Quixote in Honour of the Knights» και το 2008 με το «Three Kings in Birdsong») και παραδίδει ένα τολμηρό και γκροτέσκο κινηματογραφικό «tableau vivant» της παλιάς Ευρώπης που αντιστέκεται στη νέα ηθική και στα νέα κινήματα.
«Bull» της Ανι Σίλβερστιν
Σε μία μικρή κωμόπολη της επαρχίας του Χιούστον, μία έφηβη πεισματάρα κοπέλα γνωρίζεται με τον εξίσου σκληρό και γεροπαράξενο γείτονά της - έναν πρώην ταυρομάχο που πέρασε τα νιάτα του στις αρένες του κόσμου. Η σύγκρουσή τους θα έχει ενδιαφέρον. Η σκηνοθέτης του «March Point» (ντοκιμαντέρ) και νικήτρια της Cinefondation του 2014 με το «Skunk» επιστρέφει στις Κάννες με μεγάλου μήκους. Κι εμείς έχουμε ήδη μεγάλες προσδοκίες.
«Adam» της Μαριάμ Τουζανί
H Aμπλα είναι χήρα και μητέρα μίας 10χρονης κόρης, η οποία προσπαθεί να ζήσει την οικογένειά της με μία επιχείρηση που στήνει από την κουζίνα του σπιτιού της: φτιάχνει και πουλάει σπιτικό ψωμί και άλλα παραδοσιακά μαροκινά γλυκά. Ο μόχθος της είναι τόσο μεγάλος και η δουλειά της τόσο χρονοβόρα που σχεδόν χάνει την επαφή με το παιδί της. Οταν μια μέρα μία νεαρή γυναίκα, σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, της χτυπά την πόρτα, οι ζωές όλων θα αλλάξουν για πάντα. Ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης μικρού μήκους ταινίες («Aya Goes to the Beach»), η Μαριάμ Τουζανί έρχεται στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο.
«Liu Yu Tian» | «Summer of Changsha» του Ζου Φενγκ
Δεν έχουμε επίσημη σύνοψη για το «γκανγκστερικό» δράμα του πρωτοεμφανιζόμενου Κινέζου σκηνοθέτη (και διάσημου τηλεοπτικού ηθοποιού). Κυρίως δεν έχουμε διαβεβαίωση ότι η ταινία θα φτάσει στην Κρουαζέτ. Περιμένουμε να δούμε αν η πρεμιέρα της ταινίας θα πραγματοποιηθεί κανονικά. Ηδη άρθρο του Variety δηλώνει ότι με τις κινέζικες ταινίες, ποτέ δεν ξέρεις. Η κινεζική κυβέρνηση μπορεί να μην εγκρίνει την τελευταία στιγμή την έξοδο της κόπιας από τη χώρα, όπως και με το «Οne Second» του Ζανγκ Γιμού στην πρόσφατη Berlinale.
«Evge» του Ναριμάν Αλιέφ
Ενας πατέρας με το μικρό του γιο μεταφέρουν το σώμα του μεγαλύτερου γιου (και αδελφού) από το Κίεβο στην Κριμαία για να τον θάψουν στον τόπο του. Ο Ουκρανός μικρομηκάς σκηνοθέτης έρχεται στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» με το σκηνοθετικό του ντεμπούτο.