Με μια συμβατική, χρονολογική δομή, το ντοκιμαντέρ «Katharine Hepburn - The Great Kate» των Ρίκε Μπρέντελ και Αντριου Ντέιβις αφηγείται τη ζωή της Κάθριν Χέπμπορν προσπαθώντας να προσδιορίσει τι ήταν αυτό το «κάτι» που έκανε την προσωπικότητά της τόσο μοναδική, τόσο ιδιαίτερη, τόσο ξεχωριστή για την εποχή της και για πάντα. Η ίδια έχει από την αρχή την απάντηση: «Γεννήθηκα τη σωστή στιγμή. Αυτή είναι όλη μου η ιστορία - το τέλειο timing.» Αλλά δεν την πιστεύουμε.
Η ταινία διανύει ολόκληρη τη ζωή της Great Kate: από τα παιδικά της χρόνια, τη φιλελεύθερη ανατροφή, τη φεμινίστρια, δυναμική μητέρα της που την καθόρισε, μέχρι τις σπουδές της στο Μπρίνμορ, τα πρώτα της αποτυχημένα βήματα στην υποκριτική, την απογείωσή της στο Χόλιγουντ, την καριέρα της που διήρκεσε, με το ίδιο στάτους και την ίδια λάμψη, για 6 δεκαετίες, τη σχέση της με τον Σπένσερ Τρέισι («Μου ήταν πολύ εύκολο να κάνω τον Σπενς χαρούμενο, τον αγαπούσα»).
Ταυτόχρονα, η ταινία αναλύει την πολυεπίπεδη προσωπικότητά της, το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι στο κυνήγι των media, τον τρόπο με τον οποίο ωθούσε τους άντρες συμπρωταγωνιστές της ή παραγωγούς και σκηνοθέτες στα όρια με την αυτονομία της, το πώς μπορούσε πάντα, σαν χωρίς προσπάθεια, να παραμένει ενδιαφέρουσα, ένα βήμα μπροστά από τις προσδοκίες.
Το ίδιο το ντοκιμαντέρ ακολουθεί όχι μόνο την πεπατημένη, αλλά κι ένα «γραφικό» εύρημα, δυο πόδια που περπατούν, με παντελόνι και τα γνώριμα μοκασίνια, σε ασπρόμαυρο, σα δραματοποιημένη διαδρομή της Χέπμπορν. Επιπλέον, οι ομιλητές της ταινίας, σε μια ανέμπνευστη τηλεοπτική αισθητική ομιλούντων κεφαλιών, δεν είναι άνθρωποι-κλειδιά που έχουν κάτι αναλυτικό ή διορατικό να μοιραστούν για τη φιγούρα ή την καριέρα της, ούτε καν ο καθόλου τραβηχτικός αγαπημένος της ανηψιός που προσπαθεί περισσότερο να προβάλλει το μπρίο του παρά ουσιαστικά σχόλια για την Χέπμπορν.
Το καλύτερο σημείο της ταινίας είναι, αναμφίβολλα, το υλικό από την πρώτη τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε η Χέπμπορν στην τηλεόραση, το '70, στον Ντικ Κάβετ που αφηγείται την εμπειρία, μαζί με υλικό από το σόου. Η Χέπμπορν όπως φαίνεται, αγχωμένη για το πώς θα προσαρμοστεί και πώς θα δείχνει στο «νέο μέσο», επισκέφθηκε το στούντιο δυο μέρες νωρίτερα. Αφού είδε το χώρο, άλλαξε το τραπεζάκι κι έκανε τα καυστικά της σχόλια που της έφεραν το παρατσούκλι «Katharine of Arrogance», πρότεινε στον Κάβετ να κάνουν την εκπομπή επί τόπου. Παρότι ο παρουσιαστής δεν ήταν προετοιμασμένος, δεν τόλμησε να αρνηθεί κι η εκπομπή έγινε, παγιδεύοντας λίγες από τις πιο άμεσες, απολαυστικές στιγμές της ιδιοσυγκρασιακής σταρ. Αλλωστε, όπως η ίδια λέει, «αν υπακούς όλους τους κανόνες, χάνεις όλη την πλάκα.»
Διαβάστε ακόμη: 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Κι ο Ελβις τσιγγάνος ήταν
Για λίγο πάνω από μια ώρα, το ντοκιμαντέρ αναζητά αυτό το «κάτι» που έκανε την Κάθριν Χέπμπορν ανεπανάληπτη ύπαρξη. Είναι αυτό το «κάτι» που κάνει τον θεατή ενός μέτριου ντοκιμαντέρ με αδιάφορους, κατά τα άλλα, συντελεστές και τετριμμένη αισθητική, να μένει κολλημένος στην οθόνη, απλώς για να την κοιτάζει και να την ακούει, για όσο περισσότερο μπορεί.
Η ταινία «Κάθριν Χέπμπορν - Η Απίθανη Κέιτ» προβάλλεται την Τρίτη, 17 Μαρτίου, στις 23.00, στο Ολύμπιον και σε επανάληψη την Τετάρτη, 18 Μαρτίου, στις 17.30, στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη.
Το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα πραγματοποιείται από τις 13 έως τις 22 Μαρτίου 2015, στις αίθουσες Ολύμπιον, Παύλος Ζάννας, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές, Φρίντα Λιάππα και Τώνια Μαρκετάκη. Το Flix βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και θα σας μεταφέρει καθημερινά την ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ μέσα και έξω από τις αίθουσες
Διαβάστε περισσότερα:
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, «Sam Roma»: Κι ο Ελβις τσιγγάνος ήταν
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οζουρντουί ον παρλ φρανσέ
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Η Ρεμπέκα ήταν μόνο επισκέπτρια στον κόσμο μας
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Η Πάολα έκανε τη λάλα της - και πολλά παραπάνω
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, «Poverty Inc», όταν η φτώχεια γίνεται προσοδοφόρα επιχείρηση
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 5 χρόνια μετά την «Αγέλαστο Πέτρα», ο Φίλιππος Κουτσαφτής κοιτάζει τον επίγειο παράδεισο
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Μετά το «The Act of Killing», ο Τζόσουα Οπενχαϊμερ μετρά την όραση του θύτη
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Εναρξη με Ξυδάκη, υπερήλικες και νέο αέρα
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οδηγός Επιβίωσης
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Greeks do it better!
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Μεγάλοι δημιουργοί αναζητούν την αλήθεια
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Επτά γερμανικά ντοκιμαντέρ μάς ανοίγουν τα μάτια στον κόσμο
- Πρώτοι «δυνατοί» τίτλοι για το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης