Εκείνος ντυμένος με το γνωστό μποέμικό του τρόπο -λευκό γιλέκο, μαντήλι, γαλάζια γυαλιά ηλίου- χαμογελούσε ελάχιστα, και πάντα με αυτοσαρκασμό. Εκείνη μ' ένα εφαρμοστό κλασάτο μπλε φόρεμα και γόβες στιλέτο μασούσε τη τσίχλα της με σπανιόλικο ταπεραμέντο. Μετά από την μαραθώνια έκθεσή τους στα φλας των γάλλων παπαράτσι, μπήκαν στη συνέντευξη Τύπου, πλαισιωμένοι από νέους και παλαίμαχους συμπρωταγωνιστές, το σκηνοθέτη και τον παραγωγό τους. Οπως ήταν αναμενόμενο, οι περισσότεροι δημοσιογράφοι που είχαν τσαλαπατηθεί επί 1 1/2 ώρα στην ουρά για να εξασφαλίσουν μία πολυπόθητη θέση, είχαν ερωτήσεις κυρίως για τους δυο λαμπερούς σταρ. Τους περίμεναν με φανατισμό ερασιτέχνη, φωτογραφίζοντας κάθε έκφρασή τους, ζητώντας αυτόγραφα και κραυγάζοντας τα ονόματά τους σε παραλλήρημα. Κάτι τέτοιες στιγμές, ειλικρινά καταλαβαίνει κανείς ότι μόνο κάποια παράξενα πλάσματα, γεννημένα για να κατοικήσουν στον πλανήτη Χόλιγουντ, μπορούν να αντέξουν τόση σουρεαλιστική υστερία.
Αυτό όμως είναι το τίμημα του να είσαι τόσο μεγάλος σταρ. Βουτάς στα βαθιά και κολυμπάς με φωτογένεια, πολιτικά ορθές απλωτές και λαμπερό χαμόγελο.
Πόσο ακόμα αντέχει ο θρύλος του Τζακ Σπάροου;
Τζέρι Μπρουκχάιμερ: Η πρόκληση με κάθε σίκουελ είναι να βρίσκει κανείς ένα δυνατό σενάριο που να δικαιολογεί τη συνέχεια της ιστορίας. Ενα σενάριο δράσης, περιπέτειας, εμπλουτισμένο με νέους ενδιαφέροντας χαρακτήρες. Και φυσικά, το μεγαλύτερο στοίχημα είναι να πείθουμε κάθε φορά τον Τζόνι...
Τζόνι Ντεπ: Οποιος και να είναι ο χαρακτήρας, όταν εξαντλούνται οι δυνατότητες να παίξεις μαζί του πρέπει να σταματάς. Γιατί αν συνεχίσεις, το κάνεις για όλους τους λάθος λόγους. Κι αυτό φαίνεται, ο κόσμος το καταλαβαίνει, εσύ το καταλαβαίνεις. Ομως νιώθω ότι με τον Τζακ Σπάροου, οι δυνατότητες είναι απεριόριστες. Διασκεδάζω ακόμα πολύ μαζί του. Από την άλλη, όλα εξαρτώνται και από το κοινό. Αν κουραστεί να τον βλέπει, τότε θα σταματήσω να τον υποδύομαι.
Εκανε η ίδια η έγκυος Πενέλοπε τις σκηνές δράσης της;
Πενέλοπε Κρουζ: Ηταν απαραίτητο να εκπαιδευτώ σε κάποια πράγματα, όπως για παράδειγμα στην ξιφασκία. Προετοιμάστηκα με το team της ταινίας, όπως και οι υπόλοιποι συνέδελφοί μου, και γύρισα όσες περισσότερες σκηνές μπορούσα η ίδια. Ο,τι ήταν ασφαλές. Ολοι με βοήθησαν και με προστάτεψαν. Στο τέλος μόνο... έστειλα αντικαταστάτρια την αδελφή μου τη Μόνικα, η οποία, εξαιτίας μίας προηγούμενης ταινίας που γύρισε, ήξερε ήδη να ξιφασκεί. Τη λάτρεψαν όλοι. Είναι καταπληκτική!
Ρομπ Μάρσαλ: Ολη η οικογένεια είναι καταπληκτική, από ό,τι φαίνεται! Η Πενέλοπε είναι πολύ γυμνασμένη, έχει μία φοβερή χορευτική ευλυγισία. Δεν υπάρχει τίποτα που δεν μπορεί να καταφέρει. Λόγω της εγκυμοσύνης, τη διευκολύναμε όσο μπορούσαμε, φέρνοντας τις σκηνές της αρκετά μπροστά στο πρόγραμμα του γυρίσματος, ώστε να μην την ταλαιπωρήσουμε. Τη Μόνικα τη χρησιμοποιήσαμε μόνο στο τέλος σε κάποια μακρινά πλάνα, καθώς οι κοψιές τους είναι ίδιες!
Τι πιστεύει η Πενέλοπε για τον Τζόνι;
Πρώτη φορά που δουλέψαμε μαζί ήταν 12 χρόνια πριν για το «Blow». Είμαι πολύ μεγάλη θαυμάστριά του. Το επίπεδο του ταλέντου του είναι τόσο ψηλό. Εχει ένα ελεύθερο πνεύμα που σε εμπνέει, σε παρακινεί. Ο Τζόνι είναι μοναδικός καλλιτέχνης και μοναδικός άνθρωπος.
Τι πιστεύει ο Τζόνι για την Πενέλοπε;
Είναι μία ικανή, αστεία, υπέροχη γυναίκα. Σπουδαία και πιστή φίλη. Ως ηθοποιός δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορείς να «της πετάξεις» στο γύρισμα, και να μην το καταλάβει, επεξεργαστεί και ανταποδώσει. Θα δούλευα συνεχώς μαζί της – αν η ίδια μου το επέτρεπε.
Τζακ Σπάροου και Κιθ Ρίτσαρντς
Είναι αλήθεια, το έχω ξαναπεί: η έμπνευση για τον Κάπτεν Σπάροου είναι ο Κιθ Ρίτσαρντς και ο Πέπε Λε Πιου. Ενας rock 'n' roll ...ασβός. Μακάρι να είχε περισσότερο χρόνο ο Κιθ να παίξει στους Πειρατές. Αλλά μάλλον παίρνει πολύ σοβαρά την κανονική δουλειά του με αυτούς τους Rolling Stones. Ηταν πάντως εμπειρία να συνεργαστώ μαζί του. Εμπειρία να μοιράζομαι ένα τρέιλερ μαζί του. Πρέπει να γράψω κάποτε ένα βιβλίο για αυτό.
Βλέπουν τα παιδιά του Τζόνι τις ταινίες του;
Τα παιδιά μου έχουν σίγουρα δει περισσότερες ταινίες μου από ό,τι εγώ (σ.σ. είναι διαβόητο ότι ο Ντεπ δεν αντέχει να βλέπει τον εαυτό του στην οθόνη, οπότε δεν έχει δει καμία ταινία του). Εχουν αγιάσει, με μένα ως πατέρα. Πάνω τους δοκιμάζω διαφορετικούς χαρακτήρες μέχρι να αποφασίσω. Για παράδειγμα, παίζω «Μπάρμπι» με την κόρη μου και δοκιμάζω διαφορετικές φωνές. Μέχρι που μια μέρα γύρισε και μου είπε «ΟΚ αρκετά! Σταμάτα!». Γενικώς τα παιδιά μου είναι οι πιο αυστηροί κριτές μου. Βλέπω στα πρόσωπά τους αν τους άρεσε μια ταινία μου ή όχι. Φοβάμαι ότι σύντομα θα με απολύσουν.
Τι πιστεύει η Πενέλοπε για το Οσκαρ της και τι ο Τζόνι που δεν έχει κερδίσει ακόμα;
Πενέλοπε Κρουζ: Δεν έχει αλλάξει τον τρόπο που επιλέγω ρόλους ή ταινίες. Αλλά σίγουρα ήταν ένα υπέροχο γεγονός στη ζωή μου. Το έχω στο σπίτι μου και κάθε φορά που το κοιτάω βλέπω όλα τα πρόσωπα, τα ονόματα, τους ανθρώπους που μου έδωσαν ευκαιρίες στην καριέρα μου για να φτάσω μέχρι εδώ.
Τζόνι Ντεπ: Δεν νιώθω άσχημα όταν χάνω - νιώθω άνετα! Είμαι στο στοιχείο μου όταν είμαι loser! Δεν νιώθω πικρία. Φυσικά και θα ήθελα ένα βραβείο – είναι αναγνώριση, δεν το σνομπάρω. Αλλά δεν κάνουμε αυτή τη δουλειά για τα βραβεία. Την κάνουμε για την τέχνη, για τον πειραματισμό μας με τα όριά μας, για τη συνεργασία μας με ταλαντούχα πλάσματα όπως αυτά που είναι σήμερα μαζί μου. Μάλιστα, η μόνη μου στεναχώρια που δεν βλέπω τις ταινίες μου είναι ότι χάνω την ευκαιρία να δω εκείνους. Νομίζω ότι θα απαιτήσω στο επόμενο συμβόλαιό μου να μου φτιάξουν μία βερσιόν της ταινίας που εγώ θα έχω κοπεί στο μοντάζ, αλλά όλοι οι υπόλοιποι θα υπάρχουν.
Πόσο διαφορετικοί ήταν οι «Πειρατές» από το «Εννέα» κύριε Μάρσαλ;
Είχαν περισσότερους άντρες. Σοβαρά μιλώντας, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το μέγεθος μιας τέτοιας παραγωγής. Νιώθεις ότι σε ξεπερνάει. 108 μέρες γυρίσματος - ήταν μαραθώνιος. Αλλά αν έχεις εκεί τον Τζόνι, κάθε μία μέρα από αυτές, έτοιμο για δράση, με αυτό το ενθουσιώδες βλέμμα, καταλήγει να μοιάζει με βόλτα.
Με τέτοια blockbuster υπάρχει χώρος για μικρές ταινίες στο σύγχρονο σινεμά;
Tζέρι Μπρουκχάιμερ: Κάθομαι δίπλα σ' έναν άνθρωπο που το αποδεικνύει έμπρακτα. Ο Τζέφρι Ρας φέτος τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας με μία μικρή παραγωγή, 11 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία κατέληξε να σαρρώσει όλα τα Οσκαρ. Δεν υπάρχουν μικρές και μεγάλες ταινίες. Υπάρχουν μικρά και μεγάλα ρίσκα. Πιστέψτε με υπάρχουν ακόμα γενναίοι παραγωγοί στο Χόλιγουντ που επενδύουν σε μικρές ταινίες. Ομως απαιτείται γενναιότητα και στις μεγάλες παραγωγές – αν αυτές αποτύχουν, τα μεγέθη της χασούρας είναι τεράστια. Πάντως δεν επιλέγουμε μία ταινία με κριτήριο το μέγεθος, αλλά την ψυχή.
Τζέφρι Ρας: Ως ηθοποιός πάντως δεν προσεγγίζεις το ρόλο πολύ διαφορετικά. Ναι, υπάρχει ένας στρατός από συνεργεία, τεχνικούς, μακιγιέρ, catering, αλλά εσύ είσαι απέναντι σ' ένα σενάριο και το ξεκοκκαλίζεις για να βρεις την αλήθεια του χαρακτήρα σου. Δεν έχεις ξαφνικά μία διαφορετική προσέγγιση.
Νοσταλγεί ο Τζόνι τις πιο «indie» εποχές του;
Πέρασα 20 χρόνια από την καριέρα μου επιλέγοντας ρόλους και ταινίες που, όπως το λέμε στην πιάτσα, «πάτωσαν». Μετά μια σου ταινία γνωρίζει επιτυχία και απογειώνεται και παραγωγοί που είχαν χρόνια ολόκληρα να επικοινωνήσουν μαζί σου, σε παίρνουν τηλέφωνο να μάθουν τι κάνεις. Είναι τόσο περίεργο! Είσαι και πάλι «στη λίστα». Μετά μια ταινία σου αποτυγχάνει και σταματούν ξανά τα τηλέφωνα. Προσωπικά επιλέγω ρόλους που μου αρέσουν. Αν αυτές οι ταινίες θα γίνουν μεγάλες, ή ακόμα και blockbusters, δεν το ξέρεις πριν τεσταριστούν στον κόσμο. Μου αρέσει όμως να δοκιμάζω τις αντοχές μου και στο ανεξάρτητο και στο εμπορικό σινεμά.
Φοβάται η Πενέλοπε τα γηρατειά;
Οχι δεν ψάχνω την Πηγή της Ζωής. Είμαι από την Ισπανία, κι αυτή είναι μία σημαντική διαφορά μου με τις συναδέλφους μου από το Χόλιγουντ: εμείς πιστεύουμε ότι κάθε χρόνος είναι σημαντικός. Υπάρχουν λόγοι να γιορτάζεις τα γενέθλιά σου. Οι αλλαγές είναι καλό πράγμα. Ανυπομονώ για τα χρόνια που έρχονται.
Φοβάται ο Τζόνι τους κριτικούς σ' ένα φεστιβάλ όπως οι Κάννες;
Yeah! Φυσικά τους φοβάμαι. Πάντα τους φοβόμουν. Οι κριτικοί είναι τρομαχτικοί άνθρωποι.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία "Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Αγνωστα Νερά"