Industry

Ο Τιερί Φρεμό πιστεύει πως το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας πρέπει να πηγαίνει σε αμερικάνικη ταινία

of 10

«Το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας πρέπει να πηγαίνει σε μια αμερικανική ταινία, όπως το Σεζάρ για την Καλύτερη Ταινία σε μια γαλλική ταινία και το Γκόγια σε μια ισπανική ταινία», δήλωσε ο διευθυντής του Φεστιβάλ των Καννών.

Ο Τιερί Φρεμό πιστεύει πως το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας πρέπει να πηγαίνει σε αμερικάνικη ταινία

Είναι γνωστό πως ο Τιερί Φρεμό δεν μασάει τα λόγια του σε ό,τι αφορά το σινεμά. Ακόμα και σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, ο διευθυντής του Φεστιβάλ των Καννών, ο οποίος αναφέρθηκε για το πρόγραμμα του φεστιβάλ, από το οποίο ήδη γνωρίζουμε πως ο νέος Ιντι θα κάνει την πρεμιέρα του εκεί, αλλά και το ότι η νέα ταινία του Ρομάν Πολάνσκι δεν θα αποτελεί μέρος του προγράμματος (ίσως όμως ο Γούντι Αλεν το καταφέρει όμως), αναφέρθηκε και στα Οσκαρ λέγοντας πως μόνο αμερικάνικες ταινίες θα πρέπει να κερδίζουν το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

«Νόμιζω ότι η τελετή ήταν πολύ καλή και χάρηκα που είδα τη Μισέλ Γέο να βραβεύεται. Και απογοητευμένος που ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δεν πήρε τίποτα, γιατί η ταινία του είναι ένα γράμμα αγάπης για τον κινηματογράφο. Δεν καταλαβαίνω επίσης να καταλάβω γιατί το “Τρίγωνο της Θλίψης” δεν μπορεί να διεκδικήσει το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, ακόμα κι αν είναι στα αγγλικά. Πώς μπορεί μια μη αμερικανική ταινία να κερδίσει το Οσκαρ καλύτερης ταινίας αφού είναι μια τελετή προς τιμήν του αμερικανικού σινεμά; Τα “Παράσιτα” κέρδισαν, είναι υπέροχο, αλλά είναι κορεάτικη ταινία. Το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας πρέπει να πηγαίνει σε μια αμερικανική ταινία, όπως το Σεζάρ για την Καλύτερη Ταινία σε μια γαλλική ταινία και το Γκόγια σε μια ισπανική ταινία.»

Διαβάστε ακόμα: Tα «Killers of the Flower Moon» και «Poor Things» ετοιμάζονται για Κάννες

fabelmans

Και συνέχισε λέγοντας «ο κινηματογράφος είναι ένα άπιαστο αντικείμενο και πρέπει να σεβαστούμε την αβεβαιότητα, το πόσο εύθραυστος είναι και τη μαγεία του. Η συγκέντρωση πολλών χρημάτων δεν έκανε ποτέ τις ταινίες καλύτερες. Για να υπάρχουν ταινίες, χρειαζόμαστε καλλιτέχνες και επαγγελματίες πρώτα απ’ όλα. Ακόμη και τα στούντιο του Χόλιγουντ, των οποίων η αποστολή είναι να παράγουν κέρδη, πάντα σέβονταν αυτόν τον αμετάβλητο κανόνα. Ας ελπίσουμε ότι οι ταινίες των μεγάλων Αμερικανών δημιουργών θα βρουν ξανά το κοινό τους στις ΗΠΑ, το οποίο θα απολαύσει και πάλι τις υπέροχες και όμορφες ιστορίες τους. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε ότι αυτές οι ταινίες λειτουργούν καλά στη Γαλλία. Νομίζω ότι στη χώρα μας το “Babylon” του Ντάμιαν Σαζέλ και η υπέροχη ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ “The Fabelmans” τα πήγαν καλύτερα από οπουδήποτε αλλού.»

Σίγουρα θα υπάρχουν κάποιοι που θα σπεύσουν να χαρακτηρίσουν ως προβοκατόρικες τις δηλώσεις του αυτές. Αλλά από την άλλη ο Φερμό ξέρει το πώς αλλά και το πότε θα πρέπει πει κάποια πράγματα για την βιομηχανία που, ίσως, να είναι κάπως δύσκολα στο άκουσμά τους, αλλά ταυτόχρονα και αρκετά αληθινά.

Το 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 16 μέχρι και τις 26 Μαΐου.