Industry

Αμερικανικό Σωματείο Σεναριογράφων: Να ένα βραβείο που δε θα πάρει το «The Artist»!

of 10

Οι αυστηροί περιορισμοί στους όρους συμμετοχής, αφήνουν τα πιο πολλά οσκαρικά φαβορί έξω από τα Βραβεία του Σωματείου Σεναριογράφων της Αμερικής.

Αμερικανικό Σωματείο Σεναριογράφων: Να ένα βραβείο που δε θα πάρει το «The Artist»!

Πολλές από τις ταινίες που θεωρούνται φαβορί για τα Οσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου ή Διασκευασμένου Σεναρίου δε θα είναι καν υποψήφιες για τα βραβεία του Σωματείου Σεναριογράφων της Αμερικής, του WGA, μια και δεν εμπίπτουν στους όρους που καθιστούν μια ταινία κατάλληλη για συμμετοχή. Ανάμεσα σ’ αυτούς τους τίτλους βρίσκονται φέτος το «The Artist», το «Like Crazy», το «Margin Call», το «Shame» και το «Tinker, Tailor, Soldier, Spy»

Ενώ τα περισσότερα σωματεία του Χόλιγουντ συμπεριλαμβάνουν, για το καλό της τέχνης, στα βραβεία τους και ταινίες συντελεστών που δεν είναι μέλη ή που δε γυρίστηκαν με τις συντεχνιακές επιταγές, το Σωματείο Σεναριογράφων δεν εξετάζει καν τις περιπτώσεις ανθρώπων που δεν είναι μέλη του.

Ως προς τις ξενόγλωσσες ταινίες, αν και το WGA έχει κάνει την πρόβλεψη μιας συνεργασίας με πέντε διεθνή αντίστοιχα σωματεία, συχνά απορρίπτει κατά βούληση ταινίες που έχουν γυριστεί εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, κυρίως χαμηλού προϋπολογισμού.

Για παράδειγμα, ταινίες που έχουν γυριστεί εκτός Αμερικής αλλά διανέμονται εκεί από την Weinstein Co., σπάνια συμμετέχουν στα βραβεία του WGA: μια τέτοια περίπτωση είναι ο περσινός νικητής του Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, η ταινία «Ο Λόγος του Βασιλιά», ενώ φέτος αποκλείονται από το συναγωνισμό το «The Artist», το «The Iron Lady», και το «My Week With Marilyn», και από ταινίες άλλων εταιρειών, τα «Shame», «Martha Marcy May Marlene», «Το Δέρμα που Κατοικώ», «Take Shelter», «Carnage», «Albert Nobbs», «Οι Πρωτάρηδες», «Drive» και «Rango», επειδή οι σεναριογράφοι τους δεν είναι μέλη του Σωματείου ή γυρίστηκαν εκτός των προβλέψεών του.

Φυσικά, το WGA είναι Σωματείο και μοιάζει λογικό να τιμά τα μέλη του – ή να μαζεύει περισσότερα, μια και είναι υποχρεωτικό για να θεωρηθεί «εκλόγιμη» μια ταινία να υποβάλλει δήλωση συμμετοχής στο Σωματείο. Ωστόσο, στην «κούρσα των βραβείων» που εκτυλίσσεται αυτήν την εποχή στην Αμερική, με κορύφωση τα Οσκαρ, ο αποκλεισμός των φαβορί τούς στερεί πόντους από τη μάχη των εντυπώσεων και αναχαιτίζει την καμπάνια δημοτικότητάς τους που γίνεται με πολύ κόπο και πολλά έξοδα.

Παράλληλα, αυτή η στρατηγική έχει αρχίσει να στερεί και από το WGA την εγκυρότητά του, μια και τα βραβεία του, λόγω της απουσίας σημαντικών τίτλων, δε θεωρούνται πια καθόλου ενδεικτικά.