Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου

of 10

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


martin scorsese

Μάρτιν Σκορσέζε, ο Ιταλοαμερικανός / Martin Scorsese, L’Italo-américain

Πορτρέτο του κορυφαίου σκηνοθέτη που ανέδειξε σπουδαίους ηθοποιούς, όπως ο Ρόμπερ ντε Νίρο και ο Ντι Κάπριο και σημάδεψε με αριστουργηματικές ταινίες τον σύγχρονο αμερικάνικο κινηματογράφο.

kaos

Kaos

O Δίας, βλέποντας την εξουσία του να φθίνει, αποφασίζει να τιμωρήσει τους ανθρώπους –θα μπορέσουν τρεις όχι-και-πολύ-κοινοί θνητοί να τον σταματήσουν προτού σπείρει το χάος;

Η σειρά προβάλλεται στο Netflix

the last duel

Η Τελευταία Μονομαχία (The Last Duel) του Ρίντλεϊ Σκοτ

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, ήτοι την τελευταία μονομαχία που αποφασίστηκε ποτέ από τη Βουλή του Παρισιού ως μέσο δικαστικής επίλυσης διαφοράς δύο ευγενών το 1386, η ταινία αφηγείται σε τρία κεφάλαια τα γεγονότα που οδήγησαν σ’ αυτή, με έναν Ρασομον-ικό τρόπο, αφιερώνοντας δηλαδή το κάθε κεφάλαιο σε ένα από τα τρία κεντρικά πρόσωπα του δράματος, για να καταδείξει όχι μόνο τον εντελώς υποκειμενικό τρόπο με τον οποία ερμηνεύονται κάθε φορά τα συμβάντα, αλλά κυρίως το πώς η ιστορική «αλήθεια», αυτό που μένει και αντηχεί στους αιώνες μέχρι τις μέρες μας, είναι τελικά το αποτέλεσμα των κυρίαρχων κι εξουσιαστικών πατριαρχικών δομών.

Γνήσια απόλαυση με αυθεντικό #metoo μήνυμα στη συσκευασία μιας μεσαιωνικής περιπέτειας που έγραψαν ο Ματ Ντέιμον, ο Μπεν Αφλεκ και η Νικόλ Χολοφσένερ και σκηνοθετεί ο Ρίντλεϊ Σκοτ με την άνεση ενός σοφού και την ζωηράδα ενός αιώνιου έφηβου. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στις 21.45 στο Star

The Last Emperor

Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας (The Last Emperor) του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι

Το 1908, ο τρίχρονος Που Γι στέφθηκε αυτοκράτορας και ανέβηκε στον θρόνο του Δράκου. Μεγαλωμένος στην πολυτέλεια, δίχως βάσανα και προβλήματα, ο Που Γι είναι ένας «μικρός Θεός», αντικείμενο λατρείας για δισεκατομμύριο ανθρώπων. Μπορεί να κάνει τα πάντα, όμως δεν έχει το δικαίωμα να βγει έξω από το ανάκτορό του. Μεγαλώνει σε μια χρυσή φυλακή, υπό την καθοδήγηση του Σκωτζέσου δασκάλου του, Τζόνστον. Η εξουσία του όμως, για την οποία καυχάται από την κούνια του, είναι καθαρά εικονική, και ο ίδιος δεν είναι παρά μια μαριονέτα στα χέρια των αυλικών. Ο αιώνας των αλλαγών δεν άφησε ανέπαφο και το βασίλειό του, συμπαρασύροντας και τις τελευταίες ψευδαισθήσεις της εξουσίας του. Ο Που Γι θα έρθει για πρώτη φορά σε επαφή με την πραγματικότητα, με τον πιο σκληρό τρόπο: θα χάσει τον θρόνο του και θα εξοριστεί από την Πόλη...

Το έπος του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι κυκλοφορεί αποκατεστημένο σε περιορισμένες αίθουσες. Περισσότερο ίσως σήμερα από τότε που βγήκε στις αίθουσες, μπορεί κανείς να διακρίνει την πραγματικά μεγάλη ταινία που κρύβεται πίσω από το ιστορικό του μέγεθος. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix

plan 75

Πλάνο 75 (Plan 75) της Τσι Χαγιακάουα

Σε μια δυστοπική Ιαπωνία το κυβερνητικό πρόγραμμα «Πλάνο 75» παροτρύνει τους ηλικιωμένους πολίτες άνω των 75, να επιλέξουν οικειοθελώς την ευθανασία, ως λύση στο πρόβλημα μιας ολοένα και πιο γερασμένης κοινωνίας, στην οποία συνεχώς αυξάνονται τα εγκλήματα μίσους με θύματα γέρους. Μια ηλικιωμένη γυναίκα με περιορισμένα μέσα επιβίωσης, ένας πραγματιστής «πωλητής» του Πλάνου 75 και μια νεαρή εργαζόμενη από τις Φιλιππίνες αντιμετωπίζουν διλήμματα ζωής και θανάτου. Μια υπόκωφα ανατρεπτική και ταυτόχρονα παγερή ματιά σε μια στυγνή μελλοντική κοινωνία, που ξεσκεπάζει την ομορφιά και την αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής, πίσω από τη βιτρίνα της φιλαγαθίας. Με σπάνια διορατικότητα, διεισδυτικότητα και ευαισθησία, η σκηνοθέτρια αναπαριστά μια (διόλου απίθανη) δυστοπία, όπου η τρίτη ηλικία αντιμετωπίζεται απάνθρωπα και η ανθρώπινη ζωή δεν νοείται ως τίποτα παραπάνω από ένα εμπόρευμα.

H μικρού μήκους της Τσι Χαγιακάουα γίνεται ένα από τα πιο υπόκωφα εντυπωσιακά μεγάλου μήκους ντεμπούτα των τελευταίων χρόνων. Επίσημη συμμετοχή στο Ενα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών. Ειδική μνεία της επιτροπής για τη Χρυσή Κάμερα για το καλύτερο ντεμπούτο. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στις 19.25 στο Cosmote Cinema 2

golda

Golda του Γκαι Νατίβ

Η ταινία επικεντρώνεται στους χειρισμούς της Γκόλντα Μέιρ στην διάρκεια του πολέμου του Γιομ Κιπούρ, την πολεμική σύρραξη που διεξήχθη από τις 6 έως τις 26 Οκτωβρίου 1973, από ένα συνασπισμό αραβικών κρατών υπό την ηγεσία της Αιγύπτου και της Συρίας, εναντίον του Ισραήλ. Ο πόλεμος ξεκίνησε από μια αιφνιδιαστική κοινή επίθεση της Συρίας και της Αιγύπτου τη μέρα του Γιομ Κιπούρ, τη μεγαλύτερη εβραϊκή εορτή. Ο πόλεμος που τελείωσε με στρατιωτική νίκη του Ισραήλ, είχε τεράστιες συνέπειες σε όλο τον κόσμο. Οι Συμφωνίες του Καμπ Ντέιβιντ, που ήρθαν λίγο αργότερα, οδήγησαν σε ομαλοποίηση των σχέσεων μεταξύ Αιγύπτου και Ισραήλ - η πρώτη φορά που ένα αραβικό κράτος αναγνώρισε το ισραηλινό κράτος.

Ως «Golda», η Ελεν Μίρεν γεμίζει την οθόνη, όχι όμως και τα κενά του υλικού της. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Nova Cinema 1

Yalda

Γιάλντα, η Nύχτα της Συγχώρεσης (Yalda, a Night for Forgiveness) του Μασούντ Μπακσί

Η νεαρή Μαριάμ έχει καταδικαστεί σε θάνατο για το φόνο του μεσήλικα άντρα με τον οποίο είχε κάνει προσωρινό γάμο. Η μοναδική της πιθανότητα να γλιτώσει την εκτέλεση είναι μια τηλεοπτική εκπομπή, ένα ζωντανό σόου με κοινό, όπου η Μόνα, η κόρη του θύματος, έχει τη δυνατότητα, εάν θέλει, να τη συγχωρέσει, παρουσία του Εισαγγελέα.

Η δεύτερη ταινία του Ιρανού Μασούντ Μπακσί, τo μεγάλο βραβείο στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ του Σάντανς, επίσημη συμμετοχή στο τμήμα Generation του Φεστιβάλ Βερολίνου. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama

What Do We See When We Look at the Sky? 607

Τι Βλέπουμε Οταν Κοιτάμε τον Ουρανό; (What Do We See When We Look at the Sky?) του Αλεξαντρ Κομπερίτζε

Το φιλμ ξεκινά με μια τυχαία γνωριμία, ο Γκιόργκι και η Λίζα σκοντάφτουν ο ένας πάνω στον άλλο στην αυλή του σχολείου κι όταν τυχαία ξανασυναντηθούν την ίδια μέρα, θα κανονίσουν ένα ραντεβού για την επόμενη, δίχως καν να ανταλλάξουν όχι τηλέφωνα αλλά ούτε καν ονόματα. Ομως αυτό που δεν ξέρουν είναι πως το ραντεβού τους θα κανονιστεί κάτω από την επήρεια μιας κατάρας, και πως όταν ξυπνήσουν το άλλο πρωί, η εξωτερική εμφάνιση και των δυο θα έχει αλλάξει. Κι έτσι, παρότι και οι δυο τους θα πάνε στο ραντεβού, δεν θα συναντηθούν γιατί ο ένας δεν θα αναγνωρίσει τον άλλο. Και κάπως έτσι ξεκινά μια από τις πιο απροσδόκητα ρομαντικές, ανεπιτήδευτα όμορφες και φρέσκιες ταινίες που είδαμε εδώ και πολύ καιρό, ένα φιλμ που σε κρατά σε εγρήγορση ακόμη και στις στιγμές όπου σχεδόν τίποτα δεν συμβαίνει και που ανακαλύπτει την μαγεία στο καθημερινό, το μικρό, το αδιάφορο.

Να μια ταινία που μπορείς να αγαπήσεις δυνατά. Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2021, εδική μνεία για «την αυθεντική και ουμανιστική της προσέγγιση» στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo