Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.
Ψυχώ (Psycho) του Αλφρεντ Χίτσκοκ
Αφού η γραμματέας Μάριον φεύγει από τη δουλειά της κλέβοντας 40.000 δολάρια, μπαίνει στο απόκοσμο Bates Motel, το οποίο διευθύνει ο ντροπαλός, δύστροπος Νόρμαν και η δεσποτική ηλικιωμένη μητέρα του. Κατά τη διάρκεια του ντουζ της, η Μαριόν μαχαιρώνεται θανάσιμα από τη μητέρα του Νόρμαν και εκείνος φροντίζει να «ξεφορτωθεί» το σώμα της. Εν τω μεταξύ, ο φίλος της Μαριόν και η αδερφή της ξεκινούν μια αγωνιώδη αναζήτηση, που τελικά τους οδηγεί στο σπίτι των Bates. Εκεί, η αλήθεια, με την οποία θα έρθουν αντιμέτωποι, ξεπερνά κάθε φαντασία.
Το αριστούργημα του Αλφρεντ Χίτσκοκ. Η ταινία που άλλαξε τους κανόνες στον κινηματογραφικό τρόμο.
H ταινία προβάλλεται στη 01.15 στο ΣΚΑΪ
Μικρά Πράγματα σαν κι Αυτά (Small Things Like These) του Τιμ Μίλαντς
Χριστούγεννα, 1985. Στην μικρή, εργατική κωμόπολη της Β. Ιρλανδίας, ο 40χρονος Μπίλι Φέρλονγκ δουλεύει σκληρά από τα ξημερώματα, προμηθεύοντας ξυλοκάρβουνα στα σπίτια, τις ταβέρνες, τα μαγαζιά. Οταν επιστρέφει τα βράδια στην γυναίκα και τις 5 κόρες του, πρώτα περνάει από το μπάνιο για την μικρή του ιεροτελεστία. Γεμίζει τη γούρνα με ζεστό νερό, ανοίγει το σιδερένιο κουτί που φυλάει την σκληρή του βούρτσα και τρίβει με επιμέλεια την καρβουνίλα από το δέρμα του, ώστε να κάτσει στο τραπέζι του δείπνου καθαρός, νοικοκυρεμένος. Εκεί τα κορίτσια του, μικρά μεγάλα, τιτιβίζουν ανέμελα τα νέα τους από το Καθολικό σχολείο, κι εκείνος ακούει χαμογελαστά, με στοργή κι ενδιαφέρον, τις εργασίες που έχουν για την επόμενη μέρα. Υπάρχει μία συνωμοτική απλότητα στις εκδηλώσεις τρυφερότητας με τη γυναίκα του - ένα περαστικό άγγιγμα στον ώμο, αναγνώριση της κούρασης του κάθε συντρόφου, δυο κουβέντες κι ένα ζεστό που μοιράζονται μπροστά από την τηλεόραση στο τέλος της μέρας. Ο Μπίλι δεν έχει τέτοιες αναμνήσεις από την παιδική του ηλικία. Η ανύπαντρη νεαρή μητέρα του είχε βρει καταφύγιο ως οικονόμος στο κτήμα μίας πλούσιας γυναίκας λίγο έξω από την πόλη. Εκεί μεγάλωσε, ως μπάσταρδος γιος - μια βρισιά που έφτυναν οι συμμαθητές του στο δρόμο για το σχολείο. Ομως η μητέρα του ήταν από τις τυχερές. Οι περισσότερες κοπέλες που θεωρούνταν «παραστρατημένες» κατέληγαν στα μοναστήρια της Καθολικής Εκκλησίας, στα διαβόητα «Πλυντήρια της Μαγδαληνής». Στις μεταφορές του ο Μπίλι έβλεπε ντροπιασμένους γονείς να σπρώχνουν κοπέλες μέσα στις πύλες της μονής, νεαρά κορίτσια, σαν τις κόρες του, που έκλαιγαν και ικέτευαν να μην τις εγκαταλείψουν. Κι όπως όλοι οι κάτοικοι της μικρής πόλης, έτσι κι εκείνος, χαμήλωνε το βλέμμα στο κοινό μυστικό, στη συλλογική ντροπή που ένωνε τις ζωές τους. Οι καλόγριες είχαν ισχύ, χρήματα, εξουσία. Κανείς δε θα τολμούσε να κάνει ερωτήσεις για τα κορίτσια που «εξαφανίζονταν», πέθαιναν από τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, τις κακουχίες και το κρύο στα πλυντήρια. Ομως είναι Χριστούγεννα. Και τα Χριστούγεννα το τραύμα του Μπίλι ζωντανεύει και αιμορραγεί. Ξεφορτώνοντας σακιά στην καρβουναποθήκη του μοναστηριού, ανακαλύπτει κάτι που φορτώνεται στη συνείδησή του. Ο Μπίλι δεν μπορεί να κρατήσει πλέον το βλέμμα του χαμηλά. Ομως δεν είναι ήρωας. Ηταν, είναι και θα είναι ένας μπάσταρδος γιος που μεγάλωσε, δούλεψε σκληρά, έκανε μια μικρή επιχείρηση και μια μεγάλη οικογένεια. Αν τολμήσει να κάνει κάτι για όσα είδε, ρισκάρει την ευημερία των κοριτσιών του.
Αυτό θα έπρεπε να είναι το Οσκαρ του Κίλιαν Μέρφι. Μία μεγαλειώδης ερμηνεία σ' έναν χαμηλότονο ρόλο - ενός ασήμαντου αντι-ήρωα, που μπροστά σε όσα δεν μπορεί να κάνει, κάνει ό,τι μπορεί. Οπως κι η ταινία, δεν χρειάζεται μεγαλοστομίες. Εδώ πρωταγωνιστούν τα μικρά, τα σημαντικά, τα τεράστια... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 16.30 στο Nova Cinema 2
Παρίσι Ξανά (Revoir Paris) της Αλις Βινοκούρ
Ενα ζεστό, σαββατιάτικο βράδυ, η Μία, διερμηνέας, τρώει με τον Βενσάν, τον σύντροφό της σ’ ένα εστιατόριο, γεμάτο κόσμο και χαρά. Ο Βενσάν, γιατρός, χρειάζεται να φύγει, η Μία μένει μόνη κι όταν ο τρομοκράτης με το πολυβόλο μπει στο εστιατόριο κι αρχίσει να σκορπά το θάνατο, η Μία θα κρατηθεί από το χέρι ενός αγνώστου. Τρεις μήνες αργότερα, μια από τους λίγους επιζήσαντες τής επίθεσης, η Μία επιστρέφει, από την εξοχή τής απομόνωσης, στο Παρίσι και προσπαθεί με αγωνία να θυμηθεί τι συνέβη εκείνο το βράδυ τής βίας και ποιος ήταν εκείνος που της έδωσε το χέρι του.
Ενα θύμα τρομοκρατικής επίθεσης προσπαθεί να κλείσει αυτό το τραυματικό κεφάλαιο. Πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στις Κάννες, Σεζάρ γυναικείας ερμηνείας στα βραβεία Σεζάρ για την εκπληκτική Βιρζίνι Εφιρά. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Happy End του Μίκαελ Χάνεκε
Η Αν (Ιζαμπέλ Ιπέρ) έχει αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση από τον πατέρα της, Ζορζ (Ζαν-Λουί Τρεντινιάν) έχοντας να διαχειριστεί τις πιθανώς καταστροφικές συνέπειες ενός εργατικού ατυχήματος σε ένα από τα εργοτάξια της επιχείρησης ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει τον γάμο της με τον Λόρενς. Ο αδερφός της (Ματιέ Κασοβίτς) αναλαμβάνει την επιμέλεια της έφηβης κόρης του από τον πρώτο του γάμο μετά τη μυστηριώδη δηλητηρίαση της μητέρας της και πρώην συζύγου του. Όμως τι μυστικά κρύβει;
Αινιγματική στην αφήγησή της και σκληρή όσο και η ειρωνία του τίτλου της, η νέα ταινία του Μίκαελ Χάνεκε ξεγελά για το πόσες και πόσο ικανοποιητικές απαντήσεις δίνει στις μεγάλες ερωτήσεις που θέτει σχετικά με το σκοτάδι της ανθρώπινης ψυχής. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Train Dreams του Κλιντ Μπέντλεϊ
Η ταινία είναι βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα του Ντένις Τζόνσον και διαδραματίζεται στις αρχές του 20ού αιώνα στα δάση των Βορειοδυτικών ΗΠΑ. Ο ήρωάς μας, ο εξαιρετικός Τζόελ Ετζερτον στον ρόλο της καριέρας του, ενσαρκώνει με απόλυτη επιτυχία και απίστευτο ερμηνευτικό βάθος τις συναισθηματικές μεταπτώσεις του Ρόμπερτ Γκρέινιερ, ενός υλοτόμου που πασχίζει να βγάλει τα προς το ζην για να μη λείψει τίποτα από την οικογένειά του. Είναι ένας ειρηνικός και καλόψυχος άνθρωπος, ο οποίος μας κερδίζει από την πρώτη στιγμή με το ειλικρινές βλέμμα του, τις ώρες που έρχεται αντιμέτωπος με τη σκληρότητα και την αδιαφορία του κόσμου. Πιο σωστά, αντιλαμβάνεται την ατελείωτη ομορφιά του κόσμου, αποδέχεται σταδιακά πως είναι κομμάτι του και φτάνει, μετά από μια τρομερά επίπονη διαδικασία, στη σκληρή συνειδητοποίηση πως οι ατελείωτες πίκρες του, αν και έχουν αξία, απορροφώνται, χωνεύονται και ξεχνιούνται τόσο πολύ γρήγορα.
H ταινία του Κλιντ Μπέντλεϊ είναι μια ελεγεία εξαιρετικής ομορφιάς που στέκεται στη μεθόριο δύο διακριτών εποχών και καταλήγει σε μια συναισθηματική καθοδήγηση. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
Ακόμα πιο Απίστευτη Παρασκευή (Freakier Friday) της Νίσα Γκανάτρα
Η Ανα, μάνταζερ απαιτητικών ποπ σταρς, έχει εγκαταλείψει την καριέρα της ως τραγουδίστρια των Pink Slip, προκειμένου να μεγαλώσει την κόρη της. Η Τες, η μητέρα της επενδύει στην επιτυχημένη καριέρα της ως ψυχαναλύτριας, μπαίνοντας στον κόσμο των podcasts. Στη ζωή τους θα έρθουν ο νέος σύντροφος της Ανα και η κόρη του, θανάσιμη εχθρός της κόρης της Ανα, της Χάρπερ που εκτός από όλα τα άλλα, θέτει τις βάσεις για την μετακόμιση τους από το Λος Αντζελες στο Λονδίνο. Οταν, με τη βοήθεια ενός μέντιουμ, οι τέσσερις αυτές γυναίκες θα αλλάξουν σώματα, οι δύο «ώριμες» κόρες θα προσπαθήσουν να εμποδίσουν να συμβεί αυτός ο γάμος, την ίδια ώρα που οι δύο «νεότερες» - μητέρα και γιαγιά - θα ζήσουν για λίγο την ευτυχία του να είσαι ξανά… έφηβη.
Να φρικάρει κανείς ή να μη φρικάρει με ένα sequel που δεν φέρει τίποτα από την όποια (υπερεκτιμημένη κι αυτή ) ελαφρότητα του πρωτότυπου. Αντιθέτως, υπερφορτώνεται με ανέμπνευστες σκηνές - λες γραμμένες σε AI- που δεν ξέρουν ούτε ποια είναι η Τζέιμι Λι Κέρτις, ούτε φυσικά η Λίντσεϊ Λόχαν. Και, κυρίως: ούτε σε ποια εποχή ζούμε και βλεπουμε σινεμά. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+
Σιδερένια Γροθιά (The Iron Claw) του Σον Ντέρκιν
Υπάρχει ένας θρύλος που ρίχνει τη βαριά σκιά του στην ιστορία της επαγγελματικής πάλης στην Αμερική: «Η Κατάρα των φον Εριχ». Ο πατριάρχης της οικογένειας, Φριτς φον Εριχ, μπήκε στα ρινγκ την δεκαετία του '50 και έκανε καριέρα ερμηνεύοντας τον μισητό Γερμανό μετανάστη: φορούσε τον σιδηρούν σταυρό στο σορτσάκι του και αποτελείωνε τους αντιπάλους του με την σήμα-κατατεθέν Σιδερένια Γροθιά του. Βγαίνοντας στη σύνταξη, ο Φριτς έσπρωξε όλα τα παιδιά του στην πάλη - τον υπάκουο πρωτότοκο Κέβιν, τον φιλόδοξο Ντέιβιντ, τον πρωταθλητή στον στίβο Κέρι (στερώντας του την ευκαιρία να γίνει Ολυμπιονίκης στο δίσκο), τον ευαίσθητο, μουσικό Μάικ (που δεν ήθελε καμία σχέση με το άθλημα). Μαζί κέρδιζαν αγώνες, πρωταθλήματα, ζητωκραυγές χιλιάδων κόσμου. Είχαν δική τους εκπομπή στην τοπική τηλεόραση, έγιναν εθνικά διάσημοι, λίγο ακόμα ήθελαν για να κατακτήσουν και την παγκόσμια φήμη. Μόνο που τους κυνηγούσε «Η Κατάρα των φον Εριχ». Ενα-ένα τα αγόρια του Φριτς έπεφταν νεκρά - από περίεργες αρρώστιες, δυστυχήματα, υπερβολική δόση ναρκωτικών, αυτοκτονίες.
Αυτή η αληθινή ιστορία δόξας και τραγωδίας μίας οικογένειας θα μπορούσε να είχε γράψει ιστορία και στα κινηματογραφικά ρινγκ. Χάνει όμως τελευταία στιγμή τις ισορροπίες με το μελό και βγαίνει νοκ άουτ από τη σιδερένια γροθιά της εκβιαστικής συγκίνησης. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμο στο ΕΡΤFlix
