Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Πέμπτη, 21 Αυγούστου

of 10

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Πέμπτη, 21 Αυγούστου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.


The Devil's Own

Ο Τρομοκράτης (The Devil's Own) του Αλαν Τζέι Πάκουλα

Για χάρη ενός φίλου του, ο αστυνομικός Τομ Ο' Μάρα φιλοξενεί τον Ιρλανδό Ρόρι Ντεβέινι στο σπίτι του στη Νέα Υόρκη όπου ζει με την οικογένειά του. Η επίσκεψη του Ρόρι είναι ήσυχη στην αρχή, μέχρι που ο Τομ και η σύζυγός του Σίλα, επιστρέφοντας σπίτι μια μέρα, δέχονται επίθεση από εισβολείς. Σύντομα ο Τομ συνειδητοποιεί ότι ο Ρόρι ανήκει στον ΙΡΑ. Όταν γίνεται σαφές ότι το ταξίδι του Ρόρι στις ΗΠΑ αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας μεταφοράς παράνομων όπλων στο Δουβλίνο, ο Τομ αναγκάζεται να τον σταματήσει.

Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στην ΕΡΤ 1

la voluntaria

Η Εθελόντρια (La Voluntaria) της Νέλι Ρεγκουέρα

Η Μαρίσα Σόλα (που σημαίνει «μόνη» στα ισπανικά) είναι μια 65χρονη γιατρός που μόλις συνταξιοδοτήθηκε· επιθυμεί όσο τίποτα ν’ αποκτήσει εγγόνια, όμως για κάποιον ανεξήγητο λόγο κανένα από τα παιδιά της δεν προτίθεται να της δώσει αυτή τη χαρά. Έπειτα από μια έντονη συζήτηση σ’ ένα οικογενειακό τραπέζι, η Μαρίσα αποφασίζει να αφήσει τα πάντα πίσω της και να ταξιδέψει στην Ελλάδα, σε μια προσφυγική δομή, πιστεύοντας πως θα συναντήσει παιδιά που χρειάζονται ανθρώπους σαν εκείνη. Ωστόσο, με την άφιξη της αντικρίζει μια πραγματικότητα που δεν φανταζόταν ποτέ – κι έτσι βρίσκει την ευκαιρία να διερευνήσει τα όρια μεταξύ της αγάπης και της ανάγκης.

Μια περισσότερο τρυφερή παρά δραματουργικά ενδιαφέρουσα ταινία, γυρισμένη στην Ελλάδα, με φόντο την ανθρωπιστική κρίση του προσφυγικού, και στο κέντρο την ιστορία μιας γυναίκας έτοιμης να προσφέρει. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία προβάλλεται στις 00.00 στην ΕΡΤ 3

Gone Girl 607

Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε (Gone Girl) του Ντέιβιντ Φίντσερ

O Νικ Νταν ξυπνά το πρωινό της 5ης επετείου του γάμου του και κατευθύνεται στην επιχείρηση που μανατζάρει με τη δίδυμη αδελφή του: ένα τοπικό μπαρ σε κωμόπολη του Μιζούρι όπου μπορείς να πνίξεις από νωρίς στο αλκοόλ την απογοήτευσή σου για το πώς η ζωή σου έχει μετατραπεί σε κάτι που δεν περίμενες και οι εορτασμοί της σχέσης για την οποία ορκίστηκες «μέχρι να σας χωρίσει ο θάνατος» σε βρίσκουν περισσότερο σαρκαστικό και οργισμένο, παρά χαρούμενο. Ενα τηλεφώνημα από ανήσυχο γείτονα, ο Νικ επιστρέφει για να τσεκάρει το σπίτι και έρχεται αντιμέτωπος με σημάδια πάλης στο σαλόνι του και τη γυναίκα του, την ξανθιά, όμορφη, έξυπνη Εϊμι, να έχει εξαφανιστεί. Οι μέρες περνούν και σταδιακά, πρώτα ο κανιβαλιστικός φακός των σαρκοβόρων media και, μετέπειτα, οι καχύποπτες αστυνομικές αρχές και η σοκαρισμένη μικρή του κοινότητα, αρχίζουν να σκιαγραφούν τον ίδιο ως τον κυρίως ύποπτο. Οσο η εικόνα του τέλειου ευτυχισμένου ζευγαριού καταρρέει, όσο μυστικά και ψέματα θολώνουν την αντίληψή μας για το αθώο και το ένοχο, ανατριχιαστικές υποψίες στοιχειώνουν τις σκέψεις όλων: Σκότωσε ο Νικ τη γυναίκα του; Που εξαφανίστηκε το κορίτσι;

To best seller μυθιστόρημα της Τζίλιαν Φλιν μετατρέπεται σε κάτι παραπάνω από συναρπαστικό θρίλερ στα χέρια του Ντέιβιντ Φίντσερ. Μία κινηματογραφική διατριβή για το πώς εξαφανίζεσαι σε μια σχέση, πώς χάνεις τον εαυτό σου σ' ένα γάμο... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε».

Η ταινία προβάλλεται στις 23.30 στο ΣΚΑΪ

anatomy of a fall

Ανατομία Μιας Πτώσης (Anatomie D' Une Chute) της Ζιστίν Τριέ

Η Σάντρα κι ο Σαμιουέλ έχουν μετακομίσει τα τελευταία χρόνια στο πατρικό του σπίτι στις γαλλικές Αλπεις. Εκείνη, επιτυχημένη συγγραφέας. Εκείνος, παρόλο το ταλέντο του, αδυνατεί να τολμήσει το πρώτο του βιβλίο. Αντ' αυτού, διδάσκει τρεις φορές την εβδομάδα σε σχολείο της Γκρενόμπλ και έχει αναλάβει και την εκπαίδευση του Ντάνιελ, του 11χρονου γιου τους, ο οποίος μετά από ένα ατύχημα έχει μείνει ημίτυφλος. Ο Σαμιουέλ έχει μείνει πίσω, έτσι νιώθει, κι ο ανταγωνισμός με τη Σάντρα δημιουργεί εντάσεις. Οταν μία νεαρή δημοσιογράφος φτάνει στο σαλέ τους για να της πάρει συνέντευξη για το τελευταίο της best seller, εκείνος σναπάρει. Παίζει το «P.I.M.P» του 50 Cent στη διαπασών και στο repeat, για να μην μπορούν να μιλήσουν. Η δημοσιογράφος φεύγει και το ίδιο κι ο Ντάνιελ - βγάζει τον σκύλο βόλτα, όπως κάνει πάντα όταν οι γονείς τσακώνονται. Μόνο που όταν επιστρέφει βρίσκει το πτώμα του πατέρα του στο χιόνι. Εχει πέσει από το παράθυρο της σοφίτας, αυτοκτονώντας; Ή κάποιος τον έσπρωξε; Η Σάντρα βρίσκεται να κατηγορείται για τη δολοφονία του άντρα της. Μία δίκη που ανατέμνει την πτώση για να αποδειχθούν τα αίτια αυτού του θανάτου, αλλά τελικά κάνει πολλά περισσότερα: αναλύει έναν γάμο, τις δυναμικές του, τις πλευρές του δίκιου και του άδικου, τα δικαιώματα και τις ευθύνες, τις τύψεις και τις κατηγορίες, την αγάπη και την οργή που πολλές φορές συνυπάρχουν.

Ανατομία ενός δυνατού, σύνθετου, εμβριθούς σεναρίου. Ανατομία μίας λιτής, στιβαρής σκηνοθεσίας. Ανατομία μίας μεγάλης πρωταγωνίστριας. Αυτός είναι ο Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ Καννών 2023, που έκανε την Ζιστίν Τριέ την τρίτη μόλις γυναίκα που κερδίζει το μεγάλο βραβείο. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στις 19.20 στο Nova Cinema 2

totem

Τοτέμ (Totem) της Λίλα Αβιγιές

Κάποιες ομάδες ψυχανάλυσης χρησιμοποιούν ένα «τοτέμ». Οποιος το παίρνει στα χέρια του, έχει το λόγο. Δεν έχουμε ιδέα αν ο τίτλος της νέας ταινίας (μετά το «The Chambermaid» του 2018) της μεξικάνας Λίλα Αβιγιέζ αναφέρεται σε κάτι τέτοιο. Με έναν παράξενο τρόπο ταιριάζει όμως, καθώς όλοι οι κάτοικοι του μικρόκοσμου της ταινίας βρίσκονται στο σπίτι αυτής οικογένειας για να πάρουν κάποια στιγμή το λόγο. Με τον τρόπο που μπορεί ο καθένας, με λόγια ή χωρίς, να αποχαιρετήσουν τον 30χρονο Τόνια, ο οποίος, όπως και η μητέρα του, φεύγει από επιθετικό καρκίνο στα κόκκαλα. Είναι τα γενέθλιά του και το σπίτι ανοίγει για ένα πάρτι - όπως θα έπρεπε να είναι όλες οι κηδείες. Πρώτη καταφθάνει από το πρωί η μικρή του κόρη, η Σολ, μέσα από τα μάτια της οποίας παρακολουθούμε το χάος των προετοιμασιών, των αδελφών του που τσακώνονται, του πατέρα του που εκνευρίζεται, της νοσοκόμας του που είναι η μόνη που καταλαβαίνει ότι δεν έχει μόνο ο ασθενής της ανάγκη από φροντίδα, αλλά κι αυτό το μικρό κορίτσι που χάνει τον πατέρα της. Ξαδέλφια, θείοι, γείτονες, συμφοιτητές από τη σχολή Καλών Τεχνών όλοι μαζεύονται και κουβαλούν τις αναμνήσεις τους για τον μελλοθάνατο νέο. Ο καθένας θα πάρει το «Τοτέμ» στα χέρια του, ή τουλάχιστον το αλκοόλ του, θα κοιτάξει έναν άνθρωπο στα μάτια, και θα του πει ακριβώς τι σήμαινε η ζωή του για τη ζωή του. Ναι, κάπως έτσι θα πρέπει να είναι οι κηδείες. Να συμβαίνουν όσο είμαστε ακόμα ζωντανοί. Αλλωστε τον σπαραγμό δεν μπορείς να τον γλιτώσεις ούτως ή άλλως.

Δύσκολοι αποχαιρετισμοί από το Μεξικό. H δεύτερη ταινία της Λίλα Αβιγιές, που έφτασε στην πεντάδα των Οσκαρ με ένα δύσκολο θέμα, αλλά και με την πανανθρώπινη, ειλικρινή, τρυφερή του απόδοση. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo

Hoy se Arregla el Mundo 607

Σήμερα Φτιάχνουμε τον Κόσμο (Hoy se Arregla el Mundo) του Αριελ Βίνογκραντ

Ο Νταβίντ «Γκριέκο» Σαμαράς ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους τηλεοπτικούς παραγωγούς των αργεντίνικων τηλεοπτικών ριάλιτι. Μόνο που τίποτα δεν ήταν «αλήθεια» στην εκπομπή του «Σήμερα, φτιάχνουμε τον κόσμο». Οι φιλοξενούμενοί του κάθε εβδομάδα, καθημερινοί ήρωες με ένα σοκαριστικό πρόβλημα στο οποίο έβρισκε επίλυση η εκπομπή, ήταν ηθοποιοί. Ο γιατρός της εκπομπής που έδινε ιατρικές συμβουλές στο κοινό αλλά και ηρεμιστικά στον Γκριέκο, ήταν απατεώνας. Οπως και ο υπνωτιστής/μέντιουμ που έλεγε το μέλλον. Που να ήξερε ο Γκριέκο και το δικό του μέλλον. Το σόου του θα πάρει την κάτω βόλτα και η πρώην του θα του ξεστομίσει μία ανησυχητική αλήθεια: ο γιος του, ο εννιάχρονος Μπενίτο που βλέπει περιστασιακά και αγαπά στον αυτόματο, χωρίς πραγματική σύνδεση, δεν είναι δικό του παιδί. Ενα τεστ πατρότητας το αποδεικνύει. Ο Γκριέκο έχει πολλές ερωτήσεις να πετάξει θυμωμένα στο πρόσωπο της πρώην του, αλλά δεν προλαβαίνει. Η γυναίκα σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα και «πατέρας» και γιος μπαίνουν στο αυτοκίνητό του για μία διαδρομή ζωής. Να ψάξουν τον αληθινό του πατέρα και να βρουν την ταυτότητά τους.

Η νέα ταινία του Αργεντίνου Αριελ Βινογκράντ μετά το «Κόλπο του Αιώνα» είναι μία γλυκόπικρη και τελικά σχηματική δραμεντί, που θέλει τους άντρες αιώνια χαμένα αγόρια, που ενηλικιώνονται μέσα από τραγωδίες και γκάφες. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama

Deux Jour, Une Nuit 607

Δυο Μέρες, Μια Νύχτα (Deux Jours, Une Nuit) των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν

Η Σάντρα, νεαρή σύζυγος και μητέρα, εργάζεται σε ένα εργοστάσιο σε μια μικρή πόλη του Βελγίου. Κατά την απουσία της, οι συνάδελφοι της συνειδητοποιούν ότι μπορούν να καλύψουν τη βάρδια της με μικρές υπερωρίες και χρηματικά μπόνους. Η μοίρα της Σάντρα βρίσκεται στα χέρια 16 εργατών, τους οποίους πρέπει να πείσει να αρνηθούν τα μπόνους για να κρατήσει τη δουλειά της. Μπαίνει σε μια μάχη για να σώσει τη θέση της, δύο ημέρες και μία νύχτα, πριν την καταληκτική ψηφοφορία.

Η ταινία που κλειδώνει οριστικά και αμετάκλητα το θέμα «οικονομική κρίση» στη μορφή ενός συγκλονιστικού οδοιπορικού μιας γυναίκας να μην χάσει τη δουλειά και την αξιοπρέπεια της. Ας υποκλιθούμε στους αδελφούς Νταρντέν και το μεγαλείο της Μαριόν Κοτιγιάρ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix

athena

Athena του Ρομέν Γαβράς

Απλώνοντας την δράση στην (φανταστική αλλά φτιαγμένη από αληθινά στοιχεία της Γαλλικής κοινωνίας) συνοικία της Αθηνά, που δεν παίρνει τυχαία το όνομά της από την αρχαία θεά της Σοφίας αλλά και του πολέμου, το φιλμ του Γαβράς είναι σε ίσες δόσεις η ιστορία τριών αδερφών που πενθούν το νεκρό νεαρότερο μέλος της οικογένειάς τους, η ιστορία μιας πόλης που βλέπει την δομή και την οργάνωσή της να παίρνει φωτιά από τις σπίθες των ρωγμών της και, εν τέλει, η ιστορία μιας ολόκληρης κοινωνίας την οποία καταπίνει η οργή της, σε έναν εμφύλιο πόλεμο που σαφώς έχει λόγο ύπαρξης αλλά και προορισμό να τα γκρεμίσει όλα για να τα ξαναχτίσει – ίσως καλύτερα – όλα από την αρχή.

Πιστός στην δύναμη της εικόνας και διατηρώντας την φόρα της ορμής και της οπτικής του ευρεσιτεχνίας, ο Ρομέν Γαρβάς του «Αθηνά» στήνει εντυπωσιακά μια σύγχρονη τραγωδία που δεν μειώνει στιγμή την έντασή και την ταχύτητά της. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix

the gorge

Το Φαράγγι (The Gorge) του Σκοτ Ντέρικσον

Δύο άρτια εκπαιδευμένοι πράκτορες έρχονται κοντά αφού τους στέλνουν να προστατεύσουν τις απέναντι πλευρές ενός μυστηριώδους φαραγγιού. Όταν εμφανίζεται ένα κακό, πρέπει να συνεργαστούν για να επιβιώσουν από αυτό που κρύβεται μέσα τους.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Apple TV+