Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Δύση Ηλίου (Sunset) του Λάζλο Νέμες
Το «Sunset» διαδραματίζεται στη Βουδαπέστη, τη «νέα Βιέννη» του 1913, εκεί όπου η Ιρις Λάιτερ, μια κοπέλα που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο ελπίζει να βρει δουλειά στο πιλοποιείο που κάποτε ανήκε στους γονείς της και τώρα διευθύνει ο πρώην συνέταιρός τους, ενώ ταυτόχρονα αναζητά τον αδελφό της, Κάλμαν, του οποίου την ύπαρξη αγνοούσε μέχρι σήμερα. Αν βάλετε στη θέση του Σαούλ την Ιρις και αντί για το σκηνικό του στρατόπεδου συγκέντρωσης την Βουδαπέστη (η οποία για τις ανάγκες της ταινίας χτίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της σε στούντιο), βρίσκεστε μπροστά στην τρανταχτή απόδειξη πως ό,τι λειτούργησε με συγκλονιστικό αντίκτυπο στο ντεμπούτο του Λάζλο Νέμες είναι αυτό που εδώ τον προδίδει σε κάθε σκηνή, ακυρώνοντας εκτός από τη φιλοδοξία του και την προφανή δουλειά που έχει γίνει στην κατασκευή της ταινίας.
Ολα όσα έκαναν το «Γιο του Σαούλ» μια από τις πιο συγκλονιστικές κινηματογραφικές εμπειρίες των τελευταίων χρόνων, κάνουν τη νέα, δεύτερη ταινία του Ούγγρου Λάζλο Νέμες μια διάφανη αποτυχία. Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Επίσημη υποβολή της Ουγγαρίας για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στo Κανάλι της Βουλής
Αγέλη Προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Στην ελληνική περιφέρεια, στην Τρίπολη και τριγύρω, ζει ο Θανάσης, που μοιάζει να τα έχει όλα, τη δουλειά του, ένα δικό του φυτώριο, τη γυναικούλα του, την γκομενίτσα του. Αλλά ο Θανάσης χρωστάει σαράντα χιλιάρικα στον Στέλιο. Δεν είναι ο μόνος - γι' αυτό και σκέφτεται να συνασπιστεί με τους άλλους οφειλέτες, άντρες που γνωρίζει από παιδιά, και να διεκδικήσουν κούρεμα από τον τοκογλύφο. Την ίδια ώρα, ο Στέλιος έχει στείλει στο χωριό τους δυο παλικάρια του, τον νευρικό Σωτήρη και τον υπαρξιακό Παραδείση με την πατερίτσα να υποστηρίζει παλαιότερο «επαγγελματικό ατύχημα», για να εκβιάσουν την κατάσταση και να πάρουν τα λεφτά. Το σκηνικό έχει στηθεί.
To σκηνοθετικό ντεμπούτο μεγάλου μήκους του Δημήτρη Κανελλόπουλου. Βραβείο Ιρις Β' Ανδρικού Ρόλου στον Αρη Σερβετάλη. Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 22.30 στην ΕΡΤ 3
Fury του Ντέιβιντ Αγιερ
Απρίλιος 1945. Οι Σύμμαχοι σχεδιάζουν την τελευταία αντεπίθεση στην Ευρώπη. Ο σκληροτράχηλος λοχίας Wardaddy ηγείται μιας εξαιρετικά επικίνδυνης αποστολής σε εχθρικό έδαφος, μέσα στη διαλυμένη αλλά επίμονη Γερμανία, έχοντας στη διάθεσή του μόνο ένα τανκ με πενταμελές πλήρωμα. Με αριθμητικό μειονέκτημα, ελάχιστα πολεμοφόδια και σέρνοντας μαζί τους έναν νεοσύλλεκτο που αντιμετωπίζει ηθικά διλήμματα, η ομάδα, κόντρα στις πιθανότητες, διαθέτει τον ηρωισμό, για να δώσει την τελευταία της μάχη στην καρδιά της ναζιστικής Γερμανίας.
Δράση και μελαγχολία, βία αλλά και απογοήτευση σε μια κλασικών προδιαγραφών, (αντι)πολεμική ταινία που ξεπερνά τα κλισέ ενός φιλμ είδους. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.30 στην ΕΡΤ 1
The Matrix Reloaded των Λάνα και Λίλι Γουατσόφσκι
Οι επαναστάτες Νίο, Τρίνιτι και Μορφέας συνεχίζουν να αντιστέκονται στο στρατό των Φονικών Μηχανών, αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα χαρίσματά τους, ενάντια στις δυνάμεις καταπίεσης. Η (σχεδόν εξίσου) απολαυστική δεύτερη συνέχεια του franchise, μάς επισκέπτεται από το 2003 - ή από το μέλλον.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.30 στο Open
Γκλόρια (Gloria Bell) του Σεμπάστιαν Λέλιο
Η διαζευγμένη Γκλόρια είναι ένα ελεύθερο πνεύμα που περνάει τις μέρες της σε μία συντηρητική δουλειά γραφείου και τις νύχτες της σε χορευτικές πίστες σε διάφορα κλαμπ, όπου ξεδίνει χορεύοντας. Μετά τη γνωριμία της με τον ‘Αρνολντ σε μία νυχτερινή έξοδο της, βρίσκεται να ζει έναν αναπάντεχο έρωτα, με όλες τις χαρές και τις επιπλοκές των ραντεβού, της αναζήτησης ταυτότητας της και της οικογένειας.
Με πρωταγωνίστρια και παραγωγό αυτή τη φορά την Τζούλιαν Μουρ, το ριμέικ της ομότιτλης βραβευμένης ταινίας του Σεμπάστιαν Λέλιο σε σκηνοθεσία και πάλι του ίδιου κάνει όλες τις σωστές επιλογές στην επαναφήγηση της ιστορίας, όμως το τελικό αποτέλεσμα – ατυχώς – δε διατηρεί την αρχική ορμή και τραχύτητά του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 01.40 στην ΕΡΤ 1
Αγάπη Ζωή (Love Life) του Κότζι Φουκάντα
Η Tαέκο και ο σύζυγός της, Τζίρο, ζουν μια ήσυχη καθημερινότητα με τον γιο τους, Kέιτα, παρά το ότι ο πατέρας του συζύγου της δεν εγκρίνει το γάμο του γιου του με μια χωρισμένη γυναίκα. Ένα τραγικό ατύχημα θα δοκιμάσει τη σχέση τους και θα φέρει τον βιολογικό κορεάτη πατέρα του αγοριού Παρκ, πίσω στη ζωή τους. Η Tαέκο δεν θα του γυρίσει την πλάτη. Θα βοηθήσει τον κωφό και άστεγο πρώην άνδρα της να αντεπεξέλθει στον πόνο και τις ενοχές, περιπλέκοντας έτσι μια ήδη περιπεπλεγμένη κατάσταση για την ίδια και την οικογένειά της. Η απόσταση ανάμεσα στο ζευγάρι θα μεγαλώσει απότομα. Η ζωή τους πριν δεν έχει καμία σχέση με τη ζωή τους μετά. Η αγάπη είναι αρκετή;
Οι δεσμοί μιας οικογένειας δοκιμάζονται στη νέα ταινία του Ιάπωνα Κότζι Φουκάντα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Στο Γραφείο Καθηγητών (The Teachers’ Lounge) του Ιλκέρ Τσατάκ
H Κάρλα είναι μία 30χρονη καθηγήτρια μαθηματικών στα πρωτάκια ενός γερμανικού Γυμνασίου. Πρωτάκι και η ίδια, νεοφερμένη στο σχολείο ψάχνει τα πατήματά της - τόσο απέναντι στα ατίθασα, με τις ορμόνες τους να βράζουν 12χρονα, όσο κι ανάμεσα στους συναδέλφους της στο Γραφείο των Καθηγητών, οι οποίοι μοιάζουν πιο συμβιβασμένοι, πιο συστημικοί, πιο βολεμένοι. Οχι, η Κάρλα είναι ιδεαλίστρια, κουβαλά στο ελαφίσιο βλέμμα της αυτή την λαχτάρα να επιδράσει, να πειθαρχήσει, να εμπνεύσει, να διδάξει. Στο Γραφείο των Καθηγητών κάθεται μακριά από τα πηγαδάκια, κοιτάει τη δουλειά της. Μέχρι που ένα συμβάν τεντώνει τις κεραίες της για δικαιοσύνη. Ενας τουρκικής καταγωγής μαθητής της στοχοποιείται για μία σειρά από κλοπές που έχουν συμβεί στο σχολείο κι όλα τα βαθιά ριζωμένα ρατσιστικά κύτταρα ενός μικρόκοσμου που καθρεφτίζει την κοινωνία μας, καμουφλάρονται ως «σχολικοί κανονισμοί». Η Κάρλα αποφασίζει να πάρει πάνω της την εξερεύνηση των κλοπών και την αθώωση του μικρού και σταδιακά μπλέκει σ' ένα σύνθετο ηθικό λαβύρινθο καλών προθέσεων, επιπόλαιων αυθόρμητων χειρισμών, λανθασμένων επιλογών, παρεξηγήσεων. Οσο απελπισμένα προσπαθεί να τα κάνει όλα σωστά, τόσο περισσότερο βυθίζεται στην κινούμενη άμμο. Δεν βρίσκεται μόνο αντιμέτωπη με τις σχολικές δομές, τους επιθετικούς συναδέλφους της και τους αγανακτισμένους γονείς. Αλλά και απέναντι από τους μαθητές της, στους οποίους λαχταρούσε να είναι δίπλα.
Αποφεύγοντας μονοδιάστατες διδακτικές κορώνες, παραδίδει μαθήματα μελετημένου σεναρίου, masterclass ερμηνειών και σκηνοθετική διατριβή στο πώς να μεταμορφώσεις ένα κοινωνικό δράμα σχολικού δωματίου σε αγωνιώδες θρίλερ. Βραβείο Καλύτερης Γερμανικής Ταινίας και επίσημη υποβολή της χώρας για τα Οσκαρ 2024. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Το φετινό Lux Audience Award 20 είναι διαθέσιμο στο Cinobo
Δεσποσύνη (Damsel) του Χουάν Κάρλος Φρεσναντίγιο
Μια φιλότιμη κοπέλα δέχεται να παντρευτεί έναν όμορφο πρίγκιπα, αλλά καταλαβαίνει ότι η βασιλική οικογένεια τη θέλει για να ξεπληρώσει ένα αρχαίο χρέος. Πεταμένη σε μια σπηλιά με έναν δράκο που βγάζει φωτιές, η νεαρή πρέπει να βασιστεί στο μυαλό και τη θέλησή της για να επιβιώσει.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού (Killers of the Flower Moon) του Μάρτιν Σκορσέζε
Η ιστορία τοποθετείται τη δεκαετία του 1920 και περιστρέφεται γύρω από τα μέλη της φυλής των Ινδιάνων Οσέιτζ, οι οποίοι μετά από την ανακάλυψη πετρελαίου, στις εκτάσεις που τους παραχωρήθηκαν για να ζήσουν, έγιναν οι άνθρωποι με το μεγαλύτερο κατά κεφαλή εισόδημα στον κόσμο. Αντιστρέφοντας τους άγραφους νόμους της εποχής, έζησαν στην Οκλαχόμα σαν μια σεβαστή αριστοκρατία και αναμείχθηκαν με τους λευκούς, δίνοντας το στίγμα μιας ουτοπικής συνύπαρξης που διακόπηκε απότομα όταν μυστηριώδεις δολοφονίες άρχισαν να αποδεκατίζουν ουσιαστικά τη φυλή, αναγκάζοντας το νεόκοπο τότε FBI του Εντγκαρ Τζ. Χούβερ να αναλάβει δράση.
Με ένα - συναρπαστικό, κλασικό και γι’ αυτό απίστευτα μοντέρνο, επίκαιρο έως και επείγον για κάθε εποχή αλλά ακριβώς για το σήμερα - έπος 260 λεπτών, ο Μάρτιν Σκορσέζε αφηγείται ξανά και αριστουργηματικά την ιστορία που έφτιαξε την Αμερική. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Apple TV+