Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι τη Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου

of 10

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.

Τι βλέπουμε στο σπίτι τη Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


little women 607

Μικρές Κυρίες (Little Women) της Γκρέτα Γκέργουιγκ

Οι «Μικρές Κυρίες» της Λουίζ Μέι Αλκοτ (που κυκλοφορησε αρχικά σε δύο τόμους, το «Little Women» το 1868 και το «Good Wives» το 1869 και σε ένα τόμο ως «Little Women» το 1880) ήταν ήδη από την πρώτη του έκδοση ένα βιβλίο της εποχής του και την ίδια στιγμή ένα βιβλίο που κοιτούσε μπροστά από την εποχή του. Η εν μέρει αυτοβιογραφική ματιά της Αλκοτ πάνω στη ζωή και τις ερωτικές περιπέτειες των τεσσάρων κοριτσιών της οικογένειας Μαρτς δεν απείχε ιδιαίτερα από τα νεανικά και τα ρομαντικά αναγνώσματα της εποχής, αλλά ήταν μια άλλοτε αδιόρατη και άλλοτε υπογραμμισμένη διάθεση ανεξαρτησίας και αυτοδιάθεσης που θα χάριζε για πάντα στη Μεγκ, τη Τζο, την Μπεθ και την Εϊμι μια όχι προκλητική ώς προς τα ήθη της εποχής αλλά ωστόσο σαφή επίστρωση χειραφέτησης: όλα να γίνουν όπως πρέπει και όπως αναλογούν στις επιταγές της κοινωνίας, με μοναδική προϋπόθεση να είναι όλα θέμα προσωπικής επιλογής.

Η Γκρέτα Γκέργουιγκ διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα της Λουίζα Μέι Αλκοτ, «μεταφέροντας» τις προβληματικές του στο παρόν χωρίς να μετακινηθεί από το παρελθόν. Εξι υποψηφιότητες για Οσκαρ, ανάμεσα στις οποίες και για Καλύτερη Ταινία. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix για την ταινία.

Η ταινία προβάλλεται στις 22.10 στην ΕΡΤ 1

jack reacher

Jack Reacher του Κρίστοφερ ΜακΚουάρι

Ενας ελεύθερος σκοπευτής δολοφονεί με έξι βολές πέντε τυχαία ατόμα. Οταν η αστυνομία τον συλλαμβάνει, αυτός ζητά να του φέρουν τον Τζακ Ρίτσερ. Πρώην αστυνομικός του στρατού και φάντασμα για τις Αρχές, ο Τζακ Ρίτσερ θα εμφανιστεί από το πουθενά, θα ομολογήσει πως γνωρίζει από παλιά τον κατηγορούμενο που βρίσκεται σε κώμα και θα βοηθήσει τη νεαρή δικηγόρο που έχει αναλάβει την υπέρασπισή του να ξετυλίξει τον ιστό των αποκαλύψεων που κρύβει η υπόθεση. Κάπου ανάμεσα στον Dirty Harry και τον Τζέισον Μπορν, ο Τομ Κρουζ προσπαθεί να συστήσει και να καθιερώσει κινηματογραφικά έναν ήρωα για τις σκοτεινές εποχές που ζούμε. Μην απορήσετε, αλλά δεν τα πάει καθόλου άσχημα... Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.

H ταινία προβάλλεται στις 00.30 στον Alpha

the zone of interest

Ζώνη Ενδιαφερόντος (The Zone of Interest) του Τζόναθαν Γκλέιζερ

Αυτή είναι η ιστορία, χαλαρά βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Μάρτιν Εϊμις του 2014, της καθημερινότητας του Ρούντολφ Ες και της οικογένειάς του, όσο έζησαν στο κομψό σπιτάκι με τον κήπο, δίπλα στο ποτάμι, αντικριστά στον τοίχο του Αουσβιτς. Γύρω από το στρατόπεδο, η «ζώνη ενδιαφέροντος». Μέσα στο σπίτι, μια μπαναλιτέ που παραλύει τις αισθήσεις. Τρόμος, ησυχία και χαμόγελο. Ο Ρούντολφ Ες, ο Διοικητής του Αουσβιτς, είναι ένας ήρεμος άντρας, σύζυγος με κατανόηση - ακόμα κι όταν η γυναίκα του, Χέντβιγκ (η ήδη πολυβραβευμένη για το ρόλο της, Σάντρα Ούλερ), στα πρόθυρα της νεόπλουτης υστερίας), προβάλλει αντιστάσεις για την επικείμενη μετάθεσή του: εκείνη δεν θέλει να μετακομίσουν, θέλει να μείνουν εδώ, είναι ιδανικός τόπος για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους, δίπλα στη φύση, με την απλότητα της βουκολικής ζωής. Η ζωή στο σπίτι κυλά με τις αναμενόμενες μεταπτώσεις, εντολές στις υπηρέτριες (αποστεωμένες, βωβές κοπέλες, τυχερές που κάθε τόσο η κυρία τούς μοιράζει ρούχα κι εσώρουχα που βρήκε... πού;), «εργάτες» με ριγέ στολές που φέρνουν «λίπασμα» για τον κήπο, ευχάριστο απογευματινό τσάι με άλλες κυρίες αξιωματικών και χαριτωμένα κουτσομπολιά, ή σχόλια για μόδες, σαν το όμορφο φορεματάκι που η μία πήρε από εκείνη την Εβραιοπούλα. Ανεμελιά για τα παιδιά που απολαμβάνουν το μπάνιο τα Σαββατοκύριακα, ή παίζουν στα κρεβάτια τους - με οδοντικές γέφυρες που φυλούν σ' ένα κουτάκι. Εντάσεις με την πεθερά, τη μητέρα της Χέντβιγκ, τη μόνη που αφήνει να διαφανεί μια απορία για το ανθυγιεινό περιβάλλον. Και στο φόντο το φουγάρο που φτύνει μαύρο καπνό και δυσοσμία που νομίζεις ότι αισθάνεσαι.

Η «κοινοτοπία του Κακού» σε μορφή οικογενειακού δράματος, ή ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, όταν αυτός είναι ο Ρούντολφ Ες. Η πιο δυνατή ταινία της χρονιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στις 20.05 στο Nova Cinema 2

la bete

Το Θηρίο (La Bête) του Μπερτράν Μπονελό

Διασκευάζοντας πολύ ελεύθερα το «Θηρίο στη Ζούγκλα» του Χένρι Τζέιμς και αλλάζοντας φύλο στον κεντρικό χαρακτήρα, η ταινία του Μπονελό ακολουθεί την Γκαμπριέλ της Λεά Σεϊντού σε τρεις διαφορετικές περιόδους: στη γαλλική Μπελ Επόκ του 1910, όπου η καλλιτέχνης Γκαμπριέλ συναντά για πρώτη (ή και όχι) φορά τον Λούις του Τζορτζ ΜακΚέι, νιώθοντας την έλξη που μπορεί να την κάνει να διαλύσει τον γάμο της, το Λος Αντζελες του 2014, όπου το μοντέλο Γκαμπριέλ βρίσκεται στο δρόμο του εκδικητικού incel Λούις σε μια συνάντηση που προμηνύει σκοτεινές εξελίξεις, και στο μέλλον του 2044, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει αναπτύξει τη δυνατότητα εκκαθάρισης των ψηγμάτων των προηγούμενων ζωών από τους ενδιαφερόμενους, ωθώντας την Γκαμπριέλ του μέλλοντος να αντιμετωπίσει τις πρότερες επιλογές της και τις συνταρακτικές συνέπειες αυτών.

Το «Θηρίο» είναι το «Cloud Atlas» του Μπερτράν Μπονελό. Και ταυτόχρονα μια παιχνιδιάρικη, φιλοσοφική και κατά στιγμές τρομακτική αφήγηση, που βρίσκει τον σκηνοθέτη σε μεγάλα κέφια και φόρμα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix,

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama

Vincent Must Die

Σκοτώστε τον Βενσάν (Vincent Must Die) του Στεφάν Καστάν

Ο Βενσάν είναι ένας 35χρονος graphic designer - λίγο βαριεστημένος, λίγο άβουλος, ίσως και λίγο καταθλιπτικός. Ενας συνηθισμένος αστός. Κανείς δεν ξέρει λοιπόν γιατί έχει γίνει στόχος. Μια μέρα ένας μαθητευόμενος στο γραφείο του επιτίθεται με βάναυσα χτυπήματα στο πρόσωπο με το laptop του. Την επομένη, άλλος συνάδελφος τον μαχαιρώνει με ένα στιλό. Οι άστεγοι τον κυνηγούν, ένας τύπος με μηχανή οδηγεί κατά πάνω του, τα παιδιά της γειτονιάς του επιτίθενται με κλωτσιές, δαγκωνιές και μανία. Τι κοινό έχουν οι επιθέσεις; Ο Βενσάν τούς έχει κοιτάξει στα μάτια. Καθώς τα πράγματα όλο κι αγριεύουν, αποφασίζει να το σκάσει από την πόλη και να καταφύγει στο απομονωμένο εξοχικό σπίτι των παιδικών του χρόνων. Μόνο που το ανεξήγητα βίαιο φαινόμενο έχει πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις και έχει οδηγήσει τον πλανήτη σε χάος: μάζες ανθρώπων ορμάνε με φονικές προθέσεις ο ένας στον άλλον και κανείς δεν είναι ασφαλής. Τι συμβαίνει; Τι είναι αυτή η νέα πανδημία; Και πώς επιβιώνει κανείς;

Ζombie-horror θρίλερ; Δυστοπικό sci-fi επιβίωσης; Κοινωνική σάτιρα, κατάμαυρη κωμωδία, ρομαντική κομεντί; Ολα μαζί. Μία βίαια διασκεδαστική αλληγορία του παραλόγου για τους μετα-πανδημικούς καιρούς μας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo

the mitchells

Oι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών (The Mitchells vs the Machines) του Μάικ Ριάντα

Η Κέιτι Μίτσελ από μικρή ένιωθε πως δεν ταιριάζει με κανέναν, ούτε καν με την ίδια την οικογένειά της και όνειρό της ήταν πάντα να πάει σε σχολή κινηματογράφου. Οταν το όνειρό της γίνεται επιτέλους πραγματικότητα και ετοιμάζεται να φύγει για το πανεπιστήμιο, ο πατέρας της συνειδητοποιεί πόσο πολύ έχουν απομακρυνθεί ο ένας από τον άλλον. Ετσι αποφασίζει να πάρει όλη την οικογένεια μαζί σε ένα ταξίδι για να συνοδεύσουν την Κέιτι στη σχολή, με σκοπό να τα ξαναβρούν. Μόνο που μια εξέγερση από ρομπότ τους χαλάει τα σχέδια, κάνοντάς τους την τελευταία οικογένεια πάνω στη Γη και τους μόνος που μπορούν να σώσουν την ανθρωπότητα.

Σε ένα animation από τους δημιουργούς του «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν», που δεν κατεβάζει ρυθμούς από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό, βάζοντας υποψηφιότητα για τα Οσκαρ του 2022. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix

uncle frank main

Ο Θείος Φρανκ (Uncle Frank) του Αλαν Μπολ

Η ιστορία της ταινίας του Αλαν Μπολ ξεκινά το 1969 στο πατρικό σπίτι του Φρανκ Μπλέντσο σε μια μικρή πόλη του αμερικάνικου νότου, στην οποία επιστρέφει από την Νέα Υόρκη όπου δουλεύει ως καθηγητής λογοτεχνίας στο NYU, για τα γενέθλια του εχθρικού απόμακρου πατέρα του. Εκεί η 14χρονη ανιψιά του Μπέτι, θα διδαχθεί από τον ίδιο ότι μπορείς να είσαι Μπεθ αν το θέλεις, και πως δεν χρειάζεσαι την άδεια και την επιβεβαίωση κανενός, για να είσαι ο εαυτός σου. Τέσσερα χρόνια αργότερα, όταν η Μπεθ πια, έρχεται να φοιτήσει στο ίδιο πανεπιστήμιο, θα ανακαλύψει ότι ο Θείος Φρανκ δεν συγκατοικεί απλά με τον φίλο του Γουόλι, κι όταν τα νέα του θανάτου του πατέρα του τον αναγκάσουν να επιστρέψει πίσω στο πατρικό του, η Μπεθ θα του θυμίσει ακριβώς αυτό που της δίδαξε τέσσερα χρόνια πριν, πως δεν χρειάζεσαι την άδεια κανενός για να είσαι ο εαυτός σου.

O Αλαν Μπολ, σεναριογράφος του «American Beauty» και δημιουργός σειρών όπως το «Six Feet Under» και το «True Blood», σκηνοθετεί τη δεύτερη (μόλις) ταινία του, μια τρυφερή dramedy που σε κερδίζει και σε συγκινεί ακόμα κι αν η αφηγηματική και συναισθηματική της διαδρομή είναι αναμφίβολα προβλέψιμη.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime