Η νεαρή και όμορφη Τσάρλι Νιούτον ζει στη Σάντα Ρόζα, την επιτομή της συμβατικής αμερικανικής πόλης, με τους γονείς και τα δύο αδέλφια της και βαριέται τρομερά! Ετσι τα νέα ότι ο αγαπημένος της θείος Τσάρλι, από τον οποίο πήρε και το όνομά της, έρχεται να τους επισκεφθεί, τη γεμίζει ενθουσιασμό. Μόνο που ο Τσάρλι, κοσμοπολίτης, φαφλατάς αλλά πολύ γοητευτικός, ενδέχεται να είναι ένας ειδεχθής καταζητούμενος δολοφόνος! Και η Τσάρλι έχει αρχίσει να τον υποψιάζεται...

Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, στην πιο «αμερικάνικη» ταινία του, μεγαλουργεί μ' ένα φιλμ που όχι απλώς επιβιώνει στο χρόνο, αλλά κερδίζει νοήματα όσο περνούν οι δεκαετίες.

Ο «άρχοντας του σασπένς» κάνει, ωστόσο, εδώ ένα αυθεντικό φιλμ νουάρ. Τόσο στη φωτογραφία του, με το χαρακτηριστικό εξπρεσιονιστικό κιαροσκούρο και τα αδιάκοπα πλέγματα, τις σκιές από γραμμές και κάγκελα που παγιδεύουν μέσα τους τούς ανίδεους ήρωες, όσο και στους γεμάτους διπλά νοήματα διαλόγους που διατηρούν σε όλη τη διάρκεια της ταινίας μια αίσθηση του εμβληματικού και του μοιραίου.

Η υπόνοια της διαστροφής και του κακού που κρύβεται κάτω από την επίφαση της μικρής, ήσυχης πόλης, σκιαγραφείται τέλεια από τον Θόρντον Γουάιλντερ κι ο Τζόζεφ Κότεν κρατά τον κεντρικό ρόλο πιο γοητευτικός, στιβαρός και πολυσήμαντος παρά ποτέ.

Το κεφάλαιο που αποφασίζει να κατακερματίσει σ’ αυτήν την ταινία ο Χίτσκοκ είναι η αμερικανική οικογένεια, οι παραδοσιακές οικογενειακές αξίες, των οποίων ο σκηνοθέτης ουδέποτε ήταν ιδιαίτερα φαν. Ο εξωγενής παράγοντας που μπορεί να δώσει ενδιαφέρον και διασκέδαση στη ρουτίνα της οικογένειας, ο κοσμοπολίτης, πλούσιος επιχειρηματίας με τη διπλή ζωή θείος Τσάρλι, είναι μια φενάκη, ένας απατεώνας που από την αρχή γνωρίζεις ότι θα τους οδηγήσει στην καταστροφή.

Ο Χίτσκοκ εκφράζει όλη την ελαφρότητα και την ανθρώπινη ευπιστία με τη μορφή της μεγάλης κόρης της οικογένειας, της Τσάρλι που αισθάνεται ότι, όχι μόνο λόγω του ονόματός της, έχει έναν ιδιαίτερο σύνδεσμο με τον θείο της και όλος ο μπλαζέ κυνισμός του ίδιου του Χίτσκοκ μεταφέρεται δια στόματος της μικρής, τολμηρής, αντισυμβατικής κόρης, Αν.

Πιο αιχμηρή και ηθικά αποκαλυπτική από πολλές σύγχρονες ταινίες, απογυμνώνει τολμηρά το κοινωνικό ψέμα και μ’ ένα καταπληκτικό χιούμορ επιβεβαιώνει την ανθρώπινη ανοησία με κάθε ευκαιρία: όσο υπάρχουν άνθρωποι, θα υπάρχουν και οι κοινωνικές νόρμες που θα τους υπονομεύουν, θα τους βάζουν τρικλοποδιές και θα τους καταστρέφουν, θα τους τσαλακώνουν σα χαρτί και θα τους πετούν στα σκουπίδια. Τα όνειρα δεν γκρεμίζονται, ούτε διαψεύδονται, απλώς είναι εξ αρχής μια πλαστή αλήθεια που μόνοι μας δημιουργούμε, χωρίς ποτέ να τα επιβεβαιώσουμε, επειδή φοβόμαστε για την ανατροπή τους.

Κι όλ' αυτά, με μια σκηνοθεσία κομψοτέχνημα που, με αλλεπάληλες εκπλήξεις και αριστοτεχνικά τοποθετημένες λεπτομέρεις δεν αφήνει τον θεατή να χαλαρώσει ούτε λεπτό. Για να μην ψάχνετε, ο Χίτσκοκ εμφανίζεται νωρίς, στη σκηνή του τρένου.