Ο Ντέιβιντ Μακένζι, που μας είχε κερδίσει με το «Πάση Θυσία», επιστρέφει με τον «Μεσολαβητή», ένα θρίλερ εταιρικής παρανομίας στη Νέα Υόρκη. Στο κέντρο, ο Ας (Ριζ Αχμεντ) – ένας μεσάζων που κινείται στις σκιές, κάπου ανάμεσα στη νομιμότητα και το χάος. Δουλεύει με ένα περίεργο relay σύστημα, κρατώντας αποστάσεις από τους πελάτες, μέχρι που μπλέκεται με τη Σάρα (Λίλι Τζέιμς), υπάλληλο βιοτεχνολογικής που κρατά στα χέρια της στοιχεία-βόμβα για μια πολυεθνική.
Η ταινία ξεκινά υποδόρια, με ρυθμό που σιγά-σιγά σε βάζει μέσα σε έναν κόσμο μυστικότητας και παρακολούθησης. Βλέπουμε σκιές σε σταθμούς τρένων, φακέλους να αλλάζουν χέρια σε σκοτεινά στενά, και μια αίσθηση διαρκούς απειλής να αιωρείται. Μέχρι εκεί, όλα καλά – ο Μακένζι ξέρει να φτιάχνει ατμόσφαιρα. Ομως στο τελευταίο τρίτο, αλλάζει εντελώς ταχύτητα. Από την καχυποψία και τις σιωπές, περνάμε σε κυνηγητά και πυροβολισμούς που μοιάζουν βιαστικά «κολλημένα» και κάπως ρίχνουν τη συνολική ένταση.
Σκηνοθετικά, το φιλμ ξεκινά σαν ψυχρό κατασκοπικό θρίλερ με αναφορές στα πολιτικά φιλμ των 70s. Η φωτογραφία, καθαρή, σχεδόν κλινική, ταιριάζει απόλυτα στο κλίμα. Αλλά όταν έρχεται η στροφή σε πιο mainstream δράση, το αποτέλεσμα χάνει ισορροπία. Εκεί που θα μπορούσε να μείνει σκοτεινό, εσωτερικό και ατμοσφαιρικό, καταλήγει μια πιο τυπική περιπέτεια.
Στις ερμηνείες, ο Ριζ Αχμεντ κρατά την ταινία στις πλάτες του. Με ελάχιστα λόγια, μόνο με βλέμμα και παρουσία, χτίζει έναν ήρωα μυστήριο αλλά με βάρος. Η Λίλι Τζέιμς ξεκινά δυνατά ως whistleblower που παλεύει ανάμεσα στον φόβο και την αποφασιστικότητα, αλλά όταν το σενάριο την «σπρώχνει» σε ρομαντικό ρόλο, ο χαρακτήρας της χάνει πειστικότητα. Ο Σαμ Γουόρθινγκτον δίνει αυτό που περιμένεις: απειλητικός, αλλά όχι κάτι παραπάνω.
Συνολικά, ο «Μεσολαβητής» είναι φιλμ με στιλ και δυνατές στιγμές, ειδικά στην ατμόσφαιρα. Αλλά η απόφαση να κλείσει με πιο εύκολες λύσεις το κάνει να μοιάζει άνισο. Είναι μια ταινία που θα μπορούσε να μείνει χαραγμένη για την ψυχρή έντασή της, αντί γι’ αυτό, καταλήγει απλώς «καλή» αλλά όχι τόσο τολμηρή όσο υπόσχεται.