Υπάρχουν τα trending topics της επικαιρότητας (η νέα δόση, πού θα βρω δουλειά, πόσο κάνει η δραχμή, ποια είναι η Τόνια Σωτηροπούλου) και τα trending topics της κινηματογραφικής πραγματικότητας (πόσους υπερήρωες έχει η Μαρβέλ, πότε θα σταματήσει να κάνει ταινίες ο Στίβεν Σόντερμπεργκ, γιατί η Κίρα Νάιτλι παίρνει ρόλους ενώ δεν ξέρει να παίζει, ποια είναι η Τόνια Σωτηροπούλου). Κοιτάζοντας πίσω στις μέρες του 2012, επισημαίνουμε τα καυτά ερωτήματα που απασχόλησαν τους movie-goers τη χρονιά που φτάνει στο τέλος της.
Είναι ο «Προμηθέας» πρίκουελ του «Αλιεν»;
Είναι. Και δεν είναι. Αλλά κατά βάση είναι. Prequel… with benefits, που σχετίζεται με την ιστορία του «Αλιεν», αλλά προχωρά και σε δικά του μονοπάτια. Θα το ξανασυζητήσουμε στο… σίκουελ του «Προμηθέα»!
Ποιο «Κορίτσι με το Τατουάζ» είναι καλύτερο; Το σουηδικό ή το αμερικάνικο;
Εμείς ορκιζόμαστε στον Ντέιβιντ Φίντσερ, αλλά οι σκληροπυρηνικοί προτιμούν σουηδικό. Δείτε εδώ όλες τις διαφορές. Πάντως η Νούμι Ραπάς (πρωταγωνίστρια των σουηδικών ταινιών) έγινε δημοφιλής στη mainstream αγορά με την έξοδο του αμερικανικού «Κοριτσιού», πράγμα παράδοξο αλλά ευχάριστο, ειδικά αφού παράλληλα κέρδισε σε hype και η υπέροχη Ρούνι Μάρα, που τώρα βέβαια τραβιέται με τον Τέρενς Μάλικ (άλλο trending topic κι αυτό!)
Είναι το «Skyfall» ο καλύτερος Μποντ ever;
Οχι, για τους fans που τούς έλειψε η δράση, τα γκάτζετς και το υπερθέαμα. Ναι, για τους θεατές που εκτίμησαν σενάριο, fun και μια ιδέα ρετρό σάτιρας. Και το θριαμβευτικό box office συμφωνεί με τους δεύτερους.
Είναι η Τόνια Σωτηροπούλου η Ελληνίδα Bond girl;
Οχι, γιατί δεν είναι Bond girl, εμφανίζεται ελάχιστα στην ταινία, στη σεκάνς πριν τους τίτλους και δε λέει ούτε μια ατάκα. Αλλά χαιρόμαστε που τη γνωρίσαμε, γιατί είναι όμορφη, φιλόδοξη, έχει star quality και θα πάει μακριά. Και ξάπλωσε και γυμνή με τον Ντάνιελ Κρεγκ στο ίδιο κρεβάτι, που ποτέ δεν έβλαψε κανένα.
Πότε τελειώνουν οι υπερήρωες της Marvel;
Πιο γρήγορα θα τελειώσουμε εμείς: η Marvel ανασύρει από συρτάρια, φωριαμούς και παιδικά λευκώματα ιδέες για νέες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές υπερηρωικές περιπέτειες. Και πώς όχι, αφού το κοινό δείχνει να τους προτιμά κι όπου χωράει ένας Spiderman χωρούν και δέκα Hulk. Ή το αντίστροφο.
Είναι ο Τζος Γουίντον υπερήρωας;
Ναι, είναι. Οχι απλώς γιατί έκανε τους «Avengers», μια από τις εμπορικότερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά, πια, συνεχίζοντας παράλληλα τα υπόλοιπα σχέδιά του, όπως το «Much Ado About Nothing». Αλλά κυρίως γιατί, ως αυθεντικό nerd, μπορεί με την ίδια ευκολία να κάνει επιτυχία το πιο εμπορικό ή το πιο καλλιτεχνικό project, με κοινό άξονα μόνο το πάθος του για την οθόνη και τις ιστορίες της.
Βοηθάει η διοχέτευση πληθώρας υλικών πριν την έξοδο μιας ταινίας;
Σε τέτοια κλίμακα, ήταν φετινό φαινόμενο. Δεκάδες trailers και clips από τον «Προμηθέα», αμέτρητες σκηνές από το «Αννα Καρένινα», αστείρευτα πλάνα από το «Moonrise Kingdom» και πάει λέγοντας. Το κατά πόσο η απλόχερη διοχέτευση υλικών πριν την έξοδο μιας ταινίας τροφοδοτεί το ενδιαφέρον του κοινού ή το κουράζει θα φανεί μέσα στα επόμενα χρόνια και, σίγουρα, εξαρτάται κι από τη δύναμη της εκάστοτε ταινίας. Πάντως αν σας ενοχλεί, μπορείτε ν’ ακολουθήσετε τη μέθοδο της δίαιτας. «Αυτό είναι το τελευταίο κλιπ που βλέπω». Και μετά να δείτε και το επόμενο.
Τι θέλει να πει ο ποιητής;
«Τι ήταν αυτό που είδα;» Αν είπατε αυτή την ατάκα βγαίνοντας από την αίθουσα, μάλλον είδατε είτε το «Cloud Atlas» είτε το «Holy Motors». Είναι καλό να συζητάμε λίγο παραπάνω ποια ήταν η πρόθεση του σεναριογράφου ή του σκηνοθέτη σε μια ταινία. Κι είναι καλό η ταινία να απαιτεί από τον θεατή λίγο κόπο σε αναλυτική σκέψη. Και, τέλος, πού να δείτε το «The Master»!
Γιατί μας το έκανες αυτό, Τιμ Μπάρτον;
Οτι είναι ένας μαγικός σκηνοθέτης και παραμυθάς, εμείς το θυμόμαστε. Εκείνος όμως; Με το «Dark Shadows» να μοιάζει με απομίμηση του εαυτού του και το «Frankenweenie» να μας επισκέπτεται σα φιλικό déjà vu, πότε να περιμένουμε ότι θα επιστρέψει η σκοτεινή, φαντασμαγορική μπαρτονική έμπνευση;
Ποια θα είναι η εμπορικότερη ελληνική ταινία της χρονιάς; Το «Αν…» ή το «Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι»;
Τελικά θα είναι το «Αν…». Ο λαός μίλησε.
Τι τρώει το «Αγόρι»;
Η ταινία του Εκτορα Λυγίζου, «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού», ακόμα δεν έχει βγει στις αίθουσες (αναμένεται προς Φεβρουάριο) κι ήδη έχει απασχολήσει τα social media με την… κυριολεκτική ερμηνεία του τίτλου της. Οσοι είδαν την ταινία στη Θεσσαλονίκη ή αλλού θα σας συμβουλέψουν: μην κολλάτε εκεί, το φιλμ αυτό είναι ένα απλό αριστούργημα.
Να δεις ή να μη δεις το «Amour»;
Το ότι μια ταινία είναι συγκλονιστική, δε σημαίνει και ότι είναι για όλους. Κάποιοι θα τη λατρέψουν, κάποιοι θα την απορρίψουν, κάποιοι δε θα αντέξουν τη συναισθηματική φόρτιση που αναπόφευκτα φέρνει στο θεατή. Αυτή η ταινία φέτος ήταν το «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε, αλλά όσοι το είδαν δε θα το ξεχάσουν.
Γιατί δεν έπιασε το «Hunger Games» στην Ελλάδα;
Ηταν φαινόμενο publicity και box office σε όλον τον κόσμο… εκτός από εμάς! Γιατί; Μάλλον επειδή τα βιβλία δεν ήταν ακόμα ιδιαίτερα δημοφιλή στη χώρα μας και το hype της κινηματογραφικής τους μεταφοράς δεν είχε πού να πατήσει. Πάντως η ταινία έγινε πια γνωστή και πιστεύουμε ότι η δεύτερη περιπέτεια της Κάτνις Εβερντιν που θα είναι έτοιμη για την Αμερική, τουλάχιστον, τον Νοέμβριο του 2013, θα έχει καλύτερη τύχη.
Πώς πέθανε ο Τόνι Σκοτ;
Ηταν ένα θλιβερό περιστατικό απόγνωσης που έκανε την πραγματικότητα να μοιάζει λίγο με ταινία μυστηρίου. Η αυτοκτονία του Τόνι Σκοτ συζητήθηκε, ερμηνεύτηκε και παρερμηνεύτηκε όσο λίγες τη φετινή χρονιά, αλλά τίποτα δεν αλλάζει το τελικό αποτέλεσμα.
Ποιος βρήκε τα όρια του Σάσα Μπάρον Κόεν;
Οποιος είναι, ας τα κρατήσει. Μας αρέσει η προκλητική αυθάδεια του «Μπρούνο» και του φετινού «Δικτάτορα», αν και πολλοί δήλωσαν αποστροφή. Ωστόσο, εκτός από κακότροπος καραγκιόζης, ο Κόεν είναι και καλός ηθοποιός, όπως απέδειξε στο «Hugo» του Μάρτιν Σκορσέζε και θ’ αποκαλύψει ξανά σύντομα στους «Αθλιους».
Φταίει για τις δολοφονίες στην Ορόρα το «The Dark Knight Rises»;
Οχι φυσικά, γιατί μια ταινία ούτως ή άλλως τη βλέπει διαφορετικά ένα υγιές από ένα διαταραγμένο μυαλό. Παρόλ' αυτά, ο δολοφόνος της Ορόρα σκότωσε 12 άτομα και τραυμάτισε άλλα 58 μεταμφιεσμένος σε Τζόκερ, καταφέρνοντας κι ένα σημαντικό πλήγμα στην ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, που ούτως ή άλλως έφερε πάνω της τη μελαγχολία ενός τέλους. Αλλά, να το ξαναπούμε, τα εγκλήματα δεν τα κάνει το σινεμά, τα κάνουν οι εγκληματίες.
Γιατί η «Barbie» κάνει πάντα επιτυχία, ενώ όλα τα κορίτσια τη βλέπουν και στο σπίτι;
Γιατί, μάλλον, τα κορίτσια θέλουν να βλέπουν ξανά και ξανά αυτό που τους αρέσει κι αποτελούν τρανταχτή απόδειξη του ότι άλλο η τηλεόραση κι άλλο το σινεμά. Πάντως, εδώ στο Flix πάντα γράφουμε κριτική, πάντα παίρνει ένα αστεράκι, πάντα είναι η μία από τις δημοφιλέστερες κριτικές στο site, για ανεξήγητους λόγους και πάντα κάνει θραύση στα ταμεία!
Είναι τσούλα η Κρίστεν Στιούαρτ;
Τόλμησε κι απάτησε τον Ρόμπερτ Πάτινσον με τον σκηνοθέτη της στο «Η Χιονάτη και ο Κυνηγός», προκάλεσε σάλο στα social media, έδωσε αφορμή για άφθονα κωμικά βίντεο και… καρφάκι δεν της κάηκε! Τώρα είναι πάλι ζευγάρι με τον Πάτινσον (κι οι κακές γλώσσες μιλούν για publicity stunt), το φινάλε της «Χαραυγής: Λυκόφως Μέρος 2» έσπασε τα ταμεία διεθνώς και η ίδια θα συμμετέχει στο σίκουελ της «Χιονάτης», πράγμα που δεν μπορούμε να πούμε και για τον σκηνοθέτη, Ρούπερτ Σάντερς.
Πόσο μεγάλο είναι το ταλέντο του Μάικλ Φασμπέντερ;
Ηταν η συζήτηση που μας μετέφερε από το 2011 στο 2012 κι ακόμα βαστάει. Γιατί το «ταλέντο» του Μάικλ Φασμπέντερ είναι πράγματι πολύ μεγάλο, όπως είδαμε ξεκάθαρα στο «Shame», σχεδόν τόσο όσο και το υποκριτικό του. Επόμενο ραντεβού, ίσως, στο «Twelve Years a Slave» του Στιβ ΜακΚουιν.
Διαβάστε ακόμη:
Tags: best of 2012