Buzz

Ανακοινώθηκαν τα αίτια θανάτου του Τόνι Σκοτ

στα 10

Ο 68χρονος Τόνι Σκοτ, αδερφός του Ρίντλεϊ και σκηνοθέτης μεγάλων επιτυχιών του Χόλιγουντ («Top Gun», «True Romance», «Crimson Tide», «Spy Game»), πήδηξε από μια γέφυρα στις 19 Αυγούστου, δίνοντας τέλος στη ζωή του. Ανακοινώθηκαν σήμερα τα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής εξέτασης.

Ανακοινώθηκαν τα αίτια θανάτου του Τόνι Σκοτ

Update 23/10: Σήμερα ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής έρευνας για τα αίτια του θανάτου του Τόνι Σκοτ, ο οποίος έδωσε τραγικό τέλος στη ζωή του πριν από δύο μήνες. Σύμφωνα λοιπόν με τους ιατροδικαστές του Λος Αντζελες, η επίσημη γνωμάτευση θέλει τον Σκοτ να υποκύπτει σε πολλαπλά τραύματα, που οφείλονται πιθανόν στην σύγκρουσή του από ύψος με το νερό. Αν συνετέλεσε και πνιγμός θα φανεί στην δεύτερη αναλυτική εξέταση που θα ανακοινωθεί σε δύο εβδομάδες περίπου. Οι φήμες ανίατης αρρώστιας (διαβάστε παρακάτω) που τις αρνήθηκαν και οι δικοί του άνθρωποι δεν επιβεβαιώθηκαν ούτε από τους ιατροδικαστές. Πάντως στον οργανισμό του σκηνοθέτη βρέθηκαν αντικαταθλιπτικά φάρμακα, αλλά όχι σε ποσότητα υπερβολικής δόσης, αλλά σίγουρα θεραπείας.

Ακολουθεί η είδηση όπως είχε δημοσιευτεί στο flix στις 20 Αυγούστου


Σύμφωνα με το Διεθνές Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Σκοτ πήδηξε από τη γέφυρα Vincent Thomas στο λιμάνι του Σαν Πέδρο στο Λος Αντζελες γύρω στις 12.30 το μεσήμέρι της Κυριακής 19 Αυγούστου. Αυτόπτες μάρτυρες δήλωσαν πως τον είδαν να πέφτει «χωρίς ίχνος δισταγμού», ενώ το σώμα του ανασύρθηκε από το νερό τρεις ώρες αργότερα και ένα σημείωμα αυτοκτονίας βρέθηκε στο αυτοκίνητο του, το οποίο ήταν παρκαρισμένο κοντά στο σημείο της αυτοκτονίας.

Μέχρι στιγμής, τίποτα δεν είναι γνωστό για τους λόγους της αυτοκτονίας ή για τα ακριβή γεγονότα που οδήγησαν τον Σκοτ στο να δώσει τέλος στη ζωή του, καθώς τα αποτελέσματα της νεκροψίας δεν έχουν ακόμη κοινοποιηθεί.

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες από το δίκτυο ABC, ο Σκοτ είχε μη εγχειρήσιμο καρκίνο στον εγκέφαλο. Ωστόσο κανείς το περιβάλλον του Τόνι Σκοτ διαψεύδει την είδηση

Από την πρώτη όμως στιγμή της ανακοίνωσης του θανάτου του Σκοτ στο twitter διάσημοι φίλοι και θαυμαστές του εξέφρασαν τα συλληπητήρια τους και το δικό τους φόρο τιμής στον σκηνοθέτη που άλλαξε το πρόσωπο των ταινιών δράσης για τουλάχιστον τρεις δεκαετίες (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Ανάμεσα τους και ο Τομ Κρουζ που σε δημόσια δήλωση του εξήρε τη σημασία του Σκοτ για το σινεμά: «Ηταν ένας οραματιστής που το σημάδι του στο σινεμά είναι ανεκτίμητο. Τα θερμά μου συλλυπητήρια και οι σκέψεις μου βρίσκονται κοντά στην οικογένεια του».

Γεννημένος στις 21 Ιουνίου του 1944, ο Τόνι Σκοτ ακολούθησε από νωρίς τα βήματα του μεγαλύτερου αδερφού του, Ρίντλεϊ, σπουδάζοντας καλές τέχνες στο Royal College of Art της Μ. Βρετανίας με σκοπό να γίνει ζωγράφος. Γρήγορα, όμως, τον απορρόφησε ο χώρος της διαφήμισης. Συνέταιρος του Ρϊντλεϊ στη διαφημιστική εταιρία Ridley Scott Associates, σκηνοθέτησε σειρά διαφημιστικών ενώ υπήρξε στην πραγματικότητα και ο διαχειριστής της εταιρίας για όσο χρόνο ο αδερφός του βρισκόταν στα γυρίσματα των ταινίων του.

Το σινεμά, όμως, υπήρχε πάντοτε στο μυαλό του Σκοτ, ο οποίος πριν ακόμη προσχωρήσει στην εταιρία του αδερφού του, ήθελε να αφιερωθεί στα ντοκιμαντέρ, εγκαταλείποντας όμως το όνειρο του για μια επιτυχημένη και προσοδοφόρα καριέρα στη διαφήμιση. Και ήταν εκεί, στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές του ’80, όταν το Χόλιγουντ άρχισε να ενδιαφέρεται για τον μικρό αδερφό Σκοτ.

Η πρώτη του ταινία θα ήταν το «Hunger», ένα μετέπειτα cult της ιστορίας του κινηματογράφου με πρωταγωνιστές τον Ντέιβιντ Μπόουι, την Κατρίν Ντενέβ και την Σούζαν Σαράντον, ανταλλαγή της MGM για την πολυπόθητη μεταφορά του «Συνέντευξη με εναν Βρικόλακα» της Αν Ράις που ενδιέφερε περισσότερο τον Σκοτ. Μπορεί το «Hunger» να απέτυχε παταγωδώς στα ταμεία και ο Τόνι να αναγκάστηκε να επιστρέψει στη διαφήμιση, οι πιο υποψιασμένοι όμως είχαν ήδη δει στο πρώτο του αυτό στουντιακό σκηνοθετικό πόνημα ένα όραμα που εκφράστηκε κυρίως μέσα από την ατμοσφαιρική φωτογραφία και μια ακατάσχετη fun διάθεση, σήματα κατατεθέν της μετέπειτα κινηματογραφικής του καριέρας.

Ολα, ωστόσο, θα άλλαζαν όταν το 1985 ο Τζέρι Μπρουκχάιμερ θα εμπιστευόταν στον Σκοτ το «Τop Gun» επενδύοντας πάνω στην λατρεία που είχε από παιδί ο Σκοτ για τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα και την ταχύτητα αλλά και ένα εντυπωσιακό διαφημιστικό που μόλις είχε γυρίσει για τη Saab. Η μεγάλη επιτυχία του «Top Gun» (περισσότερα από 176 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις στην Αμερική), έβαλε τον Τόνι Σκοτ στη λίστα με τους πιο προσοδοφόρους σκηνοθέτες του Χόλιγουντ για να ακολουθήσουν το δεύτερο μέρος του «Μπάτσου του Μπέβερλι Χιλς» με τον Εντι Μέρφι, το «Days of Thunder» το 1990, πάλι με τον Τομ Κρουζ που ο ίδιος είχε μετατρέψει σε σούπερ σταρ και το «The Last Boy Scout» του 1991 με τον Μπρους Γουίλις.

2 O Τόνι Σκοτ με τον Τομ Κρουζ στα γυρίσματα του «Days of Thunder»

Η δεύτερη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του – από καλλιτεχνικής πλευράς – θα ερχόταν το 1993, όταν ο Σκοτ σκηνοθέτησε το «Τrue Romance» σε σενάριο των Κουέντιν Ταραντίνο και Ρότζερ Αβαρι, ενώ για τουλάχιστον δύο ακόμη δεκαετίες ο Σκοτ θα σκηνοθετούσε μερικές από τις πιο δυναμικές περιπέτειες του σύγχρονου σινεμά («Crimson Tide» το 1995, «Enemy of the State» το 1998. «Spy Game» το 2001 με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τον Μπραντ Πιτ), ενώ θα συνεργαζόταν τέσσερις φορές με τον Ντένζελ Γουάσινγκτον σε ισόποσες ταινίες δράσης («Man on Fire» το 2004, «Déjà vu» το 2006, «The Taking of Pelham 123» το 2009 και το «Unstoppable» την τελευταία του ταινία το 2011) και θα εκτελούσε χρέη παραγωγή στα τηλεοπτικά «Numb3rs» (2005-2010) και στο πιο πρόσφατο και επιτυχημένο «The Good Wife».

Στα σχέδια του που θα μείνουν ανολοκλήρωτα συμπεριλαμβάνεται το πολυσυζητημένο σίκουελ του «Top Gun» (διαβάστε περισσότερα εδώ), στο οποίο κανείς δεν γνώριζε αν ο Σκοτ θα εμπλεκόταν τουλάχιστον ως παραγωγός, το «Hell's Angels» βασισμένο στην αυτοβιογραφία του Σόνι Μπέργκερ («Hell’s Angel: The Life and Times of Sonny Barger and the Hell’s Angels Motorcycle Club») για τις ταραχές του 2001 στο Λάφλιν της Νεβάδα, το «Potzdamer Platz», ένα δράμα για δύο στρατιώτες στο Νιου Τζέρσι, η κινηματογραφική διασκευή του «The Associate» του Τζον Γκρίσαμ και φυσικά ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρότζεκτ του, η διασκευή της «Αγριας Συμμορίας» του Σαμ Πέκινπα (διαβάστε περισσότερα εδώ).

1
O Τόνι Σκοτ με τον Ντένζελ Γουάσινγκτον στα γυρίσματα του «Man on Fire»

Αν και για πολλούς ο Τόνι Σκοτ υπήρξε πάντοτε στη σκιά του οραματιστή αδερφού του και στην πραγματικότητα ένα απλό πιόνι του συστήματος, δεν ήταν λίγοι οι σκηνοθέτες που μέσα στα χρόνια τον ανακήρυξαν ως μια από τις βασικές επιρροές του (ανάμεσα τους ο Ρίτσαρντ Κέλι του «Donnie Darko»!), όπως επίσης και οι φανατικοί του θαυμαστές ανάμεσα σε κύκλους κριτικών και όχι μόνο που εκτίμησαν από την αρχή την ικανότητα του να δίνει ρυθμό σε ανέμπνευστα σενάρια δράσης, εντυπωσιάζοντας με την αεικίνητη κάμερα του, την υπέροχη διεύθυνση φωτογραφίας που είχε σε κάθε του ταινία και τις θεαματικές λήψεις που μόνο αυτός κατάφερε να αναγάγει σε μια υψηλή τέχνη, ακόμη και μέσα στους περιορισμούς των στουντιακών απαιτήσεων.

«Πάντοτε δέχομαι αρνητικές κριτικές για το ότι βάζω το στιλ πάνω από το περιεχόμενο, αντίθετα με τις ταινίες του Ρϊντλεϊ όπως το "Alien", το "Blade Runner" ή τον "Μονομάχο" οι οποίες καταχωρούνται αμέσως ως κλασικές. Οι δικές μου αιωρούνται συνεχώς ανάμεσα στο να είναι ταινίες της σειράς ή κάτι παραπάνω. Ισως με το πέρασμα του χρόνου ο κόσμος τις αναγνωρίσει ως κλασικές, αλλά νομίζω πως πλέον έχω καταχωρηθεί ως ο σκηνοθέτης που αγωνιά υπερβολικά για να κάνει τη διαφορά. Και η διαφορά δεν σε κατηγοριοποιεί ως έναν "κλασικό" σκηνοθέτη.»

Με την τραγική κατάληξη της ζωής του ακόμη νωπή, ίσως έχει έρθει η στιγμή για μια συνολική επανεκτίμηση του έργου του.

Διαβάστε πώς οι διάσημοι φίλοι και συνεργάτες του Τόνι Σκοτ αντέδρασαν στην είδηση