Με φόντο την γερμανική κατοχή της Λευκορωσίας, εν μέσω της ομίχλης ενός πολέμου που έχει πλέον χωρίσει τους ντόπιους σε συνεργάτες και αντάρτες, ο Σεργκέι Λοζνίτσα αφηγείται μια ιστορία για την τιμή και την προδοσία, την «αντίσταση» και την «επιβίωση». Για την μνήμη και την «κληρονομιά» μας, για την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση.
Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και η τελευταία μέρα του καπιταλισμού, σε μια ταινία που θα μπορούσε να αποτελεί το ύστατο σχόλιο των ημερών μας. Αν δεν έμενε εγκλωβισμένη μέσα στο κυκλοφοριακό χάος των ιδεών της...
Χθες το βράδυ η αίθουσα Debussy έζησε σε ρυθμούς Κούβας! Στην επίσημη πρεμιέρα του «7 Days in Havana» οι σκηνοθέτες Χούλιο Μέντεμ, Γκασπάρ Νοέ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Λοράν Καντέ, Ελία Σουλεϊμάν και Πάμπλο Τραπέρο αποδέχτηκαν την πρόσκληση του φεστιβάλ, ανέβηκαν στη σκηνή και παρουσίασαν την σπονδυλωτή ταινία τους. Το Flix.gr ήταν εκεί (και σας έχουμε και βίντεο!)
Αμέσως μετά την προβολή της νέας ταινίας του Λι Ντάνιελς στο 65ο Φεστιβάλ Καννών, η ομάδα των συντελεστών έδωσε συνέντευξη τύπου, ερωτικά και φυλετικά φορτισμένη, όπως και η ταινία!
Θα φύγει ο Μίκαελ Χάνεκε από τις Κάννες με έναν δεύτερο Χρυσό Φοίνικα; Θα αγνοήσει η κριτική επιτροπή τον ενθουσιασμό που προκάλεσε η επιστροφή του Λεός Καράξ; Θα επιβεβαιωθεί η φήμη που θέλει τον Νάνι Μορέτι ξετρελαμένο με τη στροφή του Κεν Λόουτς στην κωμωδία; Και θα καταφέρει η Μαριόν Κοτιγιάρ να πάρει το βραβείο γυναικείας ερμηνείας που αξίζει; Οι απαντήσεις ακολουθούν!
Επιστρατεύοντας την οικογένεια του, το σπίτι του, την σήμα-κατατεθέν θεματική του για την πάλη των δύο τάξεων, ακόμα και τον ίδιο τον Σατανά, ο Κάρλος Ρεϊγάδας επέστρεψε στο διαγωνιστικό των Καννών με το «Post Tenebras Lux», μια ταινία που εισέπραξε τα περισσότερα, πιο ηχηρά γιουχαρίσματα του εξώστη.
Το εκκεντρικό, πάλαι ποτέ «enfant terrible» του γαλλικού σινεμά έκανε σήμερα όλα όσα το φεστιβάλ Καννών επιβάλει: φωτογραφήθηκε στο παραδοσιακό photo call, έδωσε συνέντευξη Τύπου μαζί με τους ηθοποιούς του. Εκεί όμως, όταν κλήθηκε να εξηγήσει το «Holy Motors» (ευτυχώς) δεν μπόρεσε να κρύψει τον πραγματικό, απολαυστικά αφοριστικό εαυτό του.
Ενα χλιαρό χειροκρότημα συνόδευσε τους τίτλους τέλους της πιο αναμενόμενης ταινίας στο διαγωνιστικό τμήμα του 65ου Φεστιβάλ Καννών. Ελάχιστοι γιούχαραν επίσης. Εμείς μείναμε μουδιασμένοι στο κάθισμα του συνοδηγού, πιστεύοντας, μάταια, ότι ο Βάλτερ Σάλες έχει και κάπου αλλού να μας πάει. Οτι ο δρόμος δεν τελειώνει εδώ.
Ξεχάστε όλα όσα γράφαμε μέχρι σήμερα για το 65ο Φεστιβάλ Καννών. Το «Holy Motors» του Λεός Καραξ είναι εδώ. Εμπνευσμένο, αποκαλυπτικό, αστείο, σπαρακτικό. Ενα ατόφιο κομμάτι σινεμά, φόρος – τιμής στην ίδια τη δύναμη του κινηματογράφου και σε όσα μας κάνουν να μένουμε ακόμη ζωντανοί...
Η πρώτη ταινία εδώ και δέκα σχεδόν χρόνια για τον καθηλωμένο σε αναπηρική καρέκλα πλέον σκηνοθέτη, δεν είναι δίχως προβλήματα, ή αφέλειες, αλλά την ίδια στιγμή παραμένει τρυφερή και γοητευτική.
Ο μεγαλύτερος σταρ του κόσμου, στο μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ του κόσμου. Πριν από λίγες ώρες, ο Μπραντ Πιτ ανέβασε τις θερμοκρασίες στις ακόμα βροχερές Κάννες δίνοντας μία συνέντευξη Τύπου για το «Killing Them Softly» όπου μίλησε για το genre cinema, την οικονομική κρίση, τις εκλογές στην Αμερική και, πώς θα μπορούσε να το γλιτώσει, την Αντζελίνα.
Αν η επιτυχία ενός κινηματογραφικού Φεστιβάλ είναι να αντανακλά στο πρόγραμμα του τι γίνεται «εκεί έξω», τότε το 65ο Φεστιβάλ Καννών κρίνεται ήδη με ασφάλεια ως υπερεπιτυχημένο, αφού ο πραγματικός πρωταγωνιστής του δεν είναι΄αλλος από την οικονομική κρίση. Εντός και εκτός Ευρώπης.