Φεστιβάλ / Βραβεία

Κάννες 2012: Ημέρα ένατη

στα 10

Ολα όσα συνέβησαν την Πέμπτη, 24 Μαΐου στο 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, έτσι όπως τα είδε και τα κατέγραψε το Flix.

Flix Team
Κάννες 2012: Ημέρα ένατη

Το εσώρουχο της Νικόλ Κίντμαν, ή η απουσία του, ή η παρουσία της, μονοπώλησε το ενδιαφέρον στο Φεστιβάλ Καννών. Μετά τη δημοσιογραφική προβολή του «The Paperboy», ο πληθωρικός, απολαυστικός σκηνοθέτης Λι Ντάνιελς, μαζί με όλους του τους ηθοποιούς, έδωσαν μια από τις ωραιότερες συνεντεύξεις τύπου του φετινού event. Η Νικόλ Κίντμαν, μια πανύψηλη, αέρινη νεράιδα με εξαιρετικά… γήινο χιούμορ, με κοραλί φόρεμα και χρυσά αξεσουάρ, απέδειξε ότι γνωρίζει άριστα να χειρίζεται το star quality που τη χαρακτηρίζει. Μίλησε στους δημοσιογράφους ανοιχτά, έξυπνα και παιχνιδιάρικα, αλλά η προσιτή της εικόνα διαγράφηκε πριν και μετά τη συνέντευξη από μια πολυπληθή ομάδα entourage, publicists και σωματοφυλάκων. Ο Μάθιου ΜακΚόναχεϊ είχε ένα all-american προφίλ, μιλώντας με στρογγυλεμένη τεξανή προφορά. Ο Τζον Κιούζακ, αντίθετα, παρουσίασε την εγκεφαλική εικόνα του σκεπτόμενου Αμερικανού, που πολλά λέει και τίποτα δεν εννοεί. Ο Ζακ Εφρον ήταν απείρως συμπαθέστερος απ’ ό,τι θα υπέθετε κανείς, ευτυχής που έπαιξε σ’ έναν προκλητικό ρόλο. Η Μέισι Γκρέι διασκεδαστικότατη, αν και, θα έλεγε κανείς, όχι απόλυτα… διαυγής. Οσο για τον ίδιο τον Λι Ντάνιελς, δε σταμάτησε πουθενά και εξέπληξε με τις χειμαρρώδεις, ζεστές κι ειλικρινείς απαντήσεις του.

Η ίδια η ταινία, το «The Paperboy», αποδείχτηκε εκείνη που δίχασε περισσότερο απ’ όλες φέτος στο Φεστιβάλ Καννών. Οι γνώμες κυμάνθηκαν από το πολύ κακή, μέχρι το πολύ καλή, μέχρι το τόσο κακή που είναι καταπληκτική! Το Playlist τη χαρακτήρισε «μια από τις χειρότερες ταινίες, όχι των Καννών, αλλά της χρονιάς», το Indiewire έγραψε ότι «η ταινία δεν είναι παρωδία, δεν είναι μια προσθήκη στην καλτ φιλμογραφία, είναι μια αλαζονική ανοησία χωρίς δικαιολογία», η Guardian έβαλε 4 αστεράκια, χαρακτηρίζοντας την ταινία ως «ένα έξυπνο, ψυχαγωγικό θρίλερ με μια εξαιρετική ερμηνεία από τη Νικόλ Κίντμαν». Διαβάστε τη γνώμη του Flix για την ταινία εδώ.

Το βράδυ, οι συντελεστές του «The Paperboy» παρέλασαν στο κόκκινο χαλί, με τη Νικόλ Κίντμαν ντυμένη σε ανοιχτότερο κοραλί – είναι, λέμε, το χρώμα του καλοκαιριού! – ενώ μετά κυκλοφόρησαν σε μια σειρά από πάρτι. Αντίθετα, το βράδυ της Παρασκευής, ο Λι Ντάνιελς θα παίξει μουσική, ως dj, στο «American Pavillion Gay and Lesbian Party» που γίνεται κάθε χρόνο έχει κι έναν άλλο host, από τον Τζον Κάμερον Μίτσελ μέχρι τον Τζόναθαν Καουέτ.

Δεν είναι ακριβώς ότι η νέα ταινία του Μεξικανού Κάρλος Ρεϊγάδας, το «Post Tenebras Lux» δεν άρεσε (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix), είναι κυρίως ότι κανείς, μα κανείς δεν μπόρεσε να καταλάβει ποιες ήταν οι προθέσεις του σκηνοθέτη! Γι’ αυτό, ο ίδιος ο Ρεϊγάδας, στη συνέντευξη τύπου που έδωσε, αποπειράθηκε να εξηγήσει: «Νομίζω ότι είναι καλύτερο ν’ αφήνουμε τα πράγματα να κυλούν. Αυτό δε σημαίνει ότι η ταινία μου είναι μεταμοντέρνα. Υπάρχει μια λογική που εκπορεύεται από το ένστικτο. Αισθάνομαι την ανάγκη να μεταμορφώνω ό,τι βλέπω. Είναι παράξενο. Πρόσφατα έχτισα ένα σπίτι κι όταν ήρθε η ώρα να βάλω τα παράθυρα, συνειδητοποίησα ότι δε μου αρέσει το μοντέρνο γυαλί. Βλέπουμε τα πάντα απ’ έξω σα να μην παρεμβάλλεται τίποτα. Είμαι νοσταλγικός, μου αρέσουν τα παράθυρα που έχουν μία υφή και μας κάνουν να βλέπουμε τα πράγματα κάπως διαφορετικά.» Όχι ότι αυτό πραγματικά βοηθά την ανάγνωση της ταινίας, αλλά ακούγεται όμορφο!

Αίσθηση προκάλεσε η νέα ταινία του Πατρίς Λεκόντ, το «The Suicide Shop», ένα animation παραμύθι για ενήλικες, βασισμένο στο βιβλίο του Ζαν Τελέ. Στην ιστορία, η οικογένεια Τιβάς ζει σ’ ένα καταθλιπτικό, γκρίζο χωριό, όπου έχει ένα επιτυχημένο κατάστημα που πουλά όλα τα απαραίτητα μέσα αυτοκτονίας. Σκοινιά, δηλητήρια, παγίδες, ό,τι χρειάζονται οι κάτοικοι της πόλης, που έχουν, όλοι, χάσει τη δύναμη να ζήσουν. Η οικογένεια όμως θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα με τη γέννηση του τρίτου τους παιδιού, ένα αγόρι που μοιάζει να μην είναι υγιές: αγαπά τη ζωή!

Μάθετε τα πάντα για το 65o Φεστιβάλ, στο ειδικό τμήμα του Flix για τις Κάννες που ανανεώνεται συνεχώς.

Στο gallery διαδοχικά: το photo call και η βραδινή επίσημη προβολή του «The Paperboy», το photo call και η βραδινή επίσημη προβολή του «Post Tenebras Lux», ο Πατρίς Λεκόντ παρουσιάζει το «The Suicide Shop»