Πρέπει να το ομολογήσουμε: ακόμα κι όσοι ανατριχιάζουμε κάθε φορά που ακούγεται το όνομα του Μπραντ Πιτ όταν ανοίγει ο φάκελος του Β' Ανδρικού (όχι γιατί δεν τον θεωρούμε γοητευτικότατο στην ερμηνεία του στο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, αλλά γιατί στην ίδια πεντάδα υπάρχoυν οι Αλ Πατσίνο και Τζο Πέσι για τον «Ιρλανδό» του Μάρτιν Σκορσέζε), καταλήγουμε να απολαμβάνουμε πάρα πολύ τους πανέξυπνους, χαριτωμένους ευχαριστήριους λόγους του.
Στο δρόμο για τα Οσκαρ 2020: Ολα τα βραβεία, όλα τα στραβοπατήματα, όλα τα κουτσομπολιά στη διαδρομή των βραβείων, στην ειδική ενότητα του Flix
Αναρωτιόμαστε λοιπό, όλον αυτόν τον καιρό της οσκαρικής καμπάνιας, ποιος κρύβεται πίσω από αυτά τα καλογραμμένα αστεία - γιατί δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι δεν είναι ο ίδιος ο Μπραντ Πιτ. Οι σταρ αυτού του μεγέθους δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη πια. Ολα είναι στρατηγικά σχεδιασμένα και εκτελεσμένα στην λεπτομέρεια.
Θυμηθείτε όλους τους μέχρι τώρα λόγους του Μπραντ Πιτ:
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Γιατί ο λόγος του Μπραντ Πιτ ήταν ο ωραιότερος απ' όλους (και το γελάκι της Τζένιφερ Ανιστον επίσης)
- SAG 2020: Ο Μπραντ Πιτ κλέβει την παράσταση
- BAFTA 2020: Ακόμα κι όταν δεν είναι παρών, ο Μπραντ Πιτ δίνει τον καλύτερο ευχαριστήριο λόγο
- Ο Μπραντ Πιτ είχε... έναν άλλο Μπραντ να ευχαριστήσει, στα βραβεία του National Board of Review
Κι ενώ εμείς δε θα είχαμε καμία πρόσβαση στην αλήθεια, το αμερικανικό Vulture κάτι κατάφερε.
Διαβάζοντας το κείμενο έρευνας που έκαναν, υπάρχουν εταιρίες στο Χόλιγουντ που αναλαμβάνουν ακριβώς αυτό: να γράφουν τους λόγους των βραβείων («speechwriting agencies»). Εκπρόσωπος μιας από αυτές, που φυσικά ζήτησε να μην την αναφέρουν ονομαστικά στο κείμενο του Vulture, ομολόγησε ότι η ομάδα του Πιτ επικοινώνησε μαζί τους ζητώντας μία προσφορά συνεργασίας.
«Ο πιο συχνός λόγος να προσλάβει κανείς ghost writer για να του γράψει τον ευχαριστήριο λόγο του είναι γιατί οι ειδικοί γνωρίζουν ακριβώς που απευθύνονται. Υπάρχουν διαφορές στο κοινό των Χρυσών Σφαιρών, με αυτό των Οσκαρ ή αυτό των BAFTAs. Το να ξέρει κανείς να διαβάσει το κλίμα της αίθουσαν είναι το κλειδί» εξηγεί ο αντιπρόσωπος της εταιρίας.
Φυσικά, υπάρχει κι άλλος λόγος: η τεμπελιά. Πολλοί σταρ δε θέλουν καν να ασχοληθούν...»
Και τι είναι το πιο εκνευριστικό όταν δουλεύεις για την οσκαρική καμπάνια ενός σελέμπριτι και του γράφεις τους λόγους; «Να μην τους μαθαίνει και να συνεχίζει να αυτοσχεδιάζει, λέγοντας ανοησίες και καταστρέφοντας όλη την προσεχτική σου μελέτη. Οι ηθοποιοί είναι πολύ καλύτεροι βέβαια στο να αποδέχονται και να μαθαίνουν τι τους γράφει κάποιος...»
Κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά αν ο Μπραντ Πιτ έκλεισε τελικά τη συμφωνία με μία τέτοια εταιρία. Το ρεπορτάζ του Vulture καταλήγει ότι θα μπορούσε κάλλιστα να απευθυνθεί απευθείας σε κωμικά ταλέντα του Χόλιγουντ, καθώς οι μάνατζέρ του στην Brillstein Entertainment εκπροσωπούν πάρα πολλούς διάσημους κωμικούς.
Τίποτα στην τύχη. Η ομάδα μάνατζερ και ατζέντηδων κάθε σταρ απαιτούν ευχαριστήριους λόγους που προωθούν το... brand name που στην ουσία είναι ο κάθε σταρ»
Πάντως ένα είναι σίγουρο. Αστεία όπως τα «Καλησπέρα Μ. Βρετανία. Εμαθα ότι χώρισες και είσαι single κι εσύ, όπως κι εγώ» ή «το SAG μου θα πάει στο βιογραφικό μου στο Tinder» ή «Λίο, εγώ θα έκανα χώρο στη σχεδία για σένα» δεν είναι του Μπραντ. Είναι κάποιου άλλου που έχει συναντηθεί με την ομάδα ατζέντηδων, μάνατζερ και βοηθών του Μπραντ σε πολλαπλά μίτινγκς για να καταλήξουν στο σενάριο, να το γυαλίσουν, κι όπως πολύ κυνικά (αλλά πολύ πραγματικά) ομολογεί ο ειδικός oscars strategist «για να είναι σίγουροι ότι προωθούν το brand name που στην ουσία είναι ο κάθε σταρ».
Για να δούμε λοιπόν, τι του έχουν ετοιμάσει να πει στον οσκαρικό του λόγο την Κυριακή.
Στο δρόμο για τα Οσκαρ 2020: Ολα τα βραβεία, όλα τα στραβοπατήματα, όλα τα κουτσομπολιά στη διαδρομή των βραβείων, στην ειδική ενότητα του Flix