«600 Μίλια» («600 Miles») του Γκαμπριέλ Ριπστάιν - Διεθνές Διαγωνιστικό - Ολύμπιον στις 15.45
Σε μια αγοραπωλησία όπλων που προορίζονται για ένα μεξικανικό καρτέλ, ο νεαρός λαθρέμπορος Αμούλφο απάγει έναν ντετέκτιβ και τον οδηγεί στο αφεντικό του. Στα 600 μίλια που διανύουν οι δύο άντρες, χτίζουν μια σχέση εμπιστοσύνης που θα ανατρέψει όλα όσα είχαν ως δεδομένα. Ο γιος του Αρτούρο Ριπστάιν στην πρώτη μεγάλου μήκους του ως σκηνοθέτης κατευθύνει τον Τιμ Ροθ σε μια ταινία δρόμου που κέρδισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο φεστιβάλ Βερολίνου. Διαβάστε τα πάντα για το Διεθνές Διαγωνιστικό εδώ.
«Η Χρονομηχανή του Σαμ Κλέμκε» («Sam Klemke's Time Machine») του Μάθιου Μπέιτ - Ρεύματα - Τζον Κασσαβέτης στις 15.00
Το 1977, ο Σαμ Κλέμκε αρχίζει εμμονικά να καταγράφει όλη του τη ζωή σε φιλμ. Ξεκινώντας δεκαετίες πριν τη σύγχρονη μανία με τις «selfies» και τα status updates, βλέπουμε τον Σαμ να μεγαλώνει και να μετατρέπεται από αισιόδοξο έφηβο σε αυτάρεσκο 20χρονο, αργότερα σ’ έναν παχύσαρκο, βουτηγμένο στην αυτοαπέχθεια 30χρονο και, τέλος, σ’ έναν φιλοσοφημένο 50χρονο στοχαστή. Την ίδια χρονιά που ο Σαμ ξεκίνησε το πρότζεκτ, η ΝΑSA έστειλε στο διάστημα το διαστημόπλοιο Βόγιατζερ, που μετέφερε τον Χρυσό Δίσκο – ένα πορτρέτο της ανθρωπότητας που θα επιχειρούσε να εξηγήσει στους εξωγήινους ποιοι είμαστε. Δύο μοναδικά αυτοπορτρέτα που ταξιδεύουν παράλληλα –το ένα με ιλιγγιώδη ταχύτητα μέσα από την απειροσύνη του διαστήματος και το άλλο αιχμάλωτο στα προάστια του πλανήτη Γη– σ’ ένα απελευθερωμένο βλέμμα στο χρόνο, στη μνήμη, στη θνητότητα και στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.
«Από Μακριά» («From Afar» / «Desde Allá») του Λορένσο Βίγας - Διεθνές Διαγωνιστικό - Ολύμπιον στις 18.00
O ήρωας της ταινίας του Λορένσο Βίγας προσελκύει νεαρούς άντρες στο διαμέρισμά του και, με αντάλλαγμα χρήματα, ζητά από αυτούς να τους κοιτά δίχως να τους αγγίζει. Από μακριά. Η ταινία, που ξετυλίγεται σαν ψυχολογικό θρίλερ, ιχνηλατεί τις συμπεριφορές των πολύπλοκων χαρακτήρων της. Η απόσταση –ψυχολογική ή κοινωνική– και το πώς αυτή μπορεί απροσδόκητα να εκμηδενιστεί με τρόπο επώδυνα βίαιο, βρίσκεται στο κέντρο του φιλμ που χτίζεται δίχως να απλουστεύει τους χαρακτήρες ή να καθοδηγεί τους θεατές του, καλύπτοντας κάθε απόχρωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Χρυσός Λέοντας στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας και μια από τις ταινίες που ανυπομονούμε ιδιαίτερα να δούμε φέτος. Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το «From Afar» εδώ.
«Τζακ» («Jack») της Ελίζαμπεθ Σαράνγκ - Αφιέρωμα Νέο Αυστριακό Σινεμά - Παύλος Ζάννας στις 19.30
Το ψυχολογικό θρίλερ «Jack» της Ελίζαμπεθ Σαράνγκ ανοίγει την υπόθεση του αυστριακού κατά συρροή δολοφόνου Τζακ Ούντερβίγκερ, ο οποίος στη διάρκεια του 15ετούς εγκλεισμού του για το φόνο ενός κοριτσιού, άρχισε να γράφει ποιήματα, τα οποία εξέδωσε όταν αποφυλακίστηκε. Η φήμη που κέρδισε στους λογοτεχνικούς κύκλους της Βιέννης έθρεψε τη σκοτεινή πλευρά του και τον οδήγησε στους φόνους έντεκα γυναικών σε Ευρώπη και Αμερική. Διαβάστε περισσότερα για το αφιέρωμα στον Νέο Αυστριακό Κινηματογράφο εδώ.
«Η Δεύτερη Μητέρα» («The Second Mother») της Ανα Μουιγιέρτ - Ανοιχτοί Ορίζοντες - Τζον Κασσαβέτης στις 19.30
Η Βαλ, μια σκληρά εργαζόμενη οικονόμος στο σημερινό Σάου Πάουλου, είναι εξαιρετικά πρόθυμη να ικανοποιήσει κάθε ανάγκη των πλούσιων εργοδοτών της, από το μαγείρεμα και το καθάρισμα ως την ανατροφή του έφηβου γιου τους, που μεγαλώνει η ίδια από τότε που ο μικρός ήταν στην κούνια. Οταν όμως εμφανίζεται ξαφνικά η Τζέσικα, η αποξενωμένη κόρη της Βαλ, οι άρρητες αλλά δομικές ταξικές διακρίσεις μέσα στην οικογένεια τινάζονται στον αέρα. Η Τζέσικα είναι έξυπνη, φιλόδοξη και γεμάτη αυτοπεποίθηση κι αρνείται να δεχτεί αυτήν τη δυναμική ανάμεσα στους «πάνω» και στους «κάτω», δοκιμάζοντας τις σχέσεις και την αφοσίωση και αναγκάζοντας τελικά τους πάντες να αναθεωρήσουν το πώς ορίζουν την οικογένεια. Βραβείο Κοινού στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου για την παραγωγικότατη κι αναγνωρισμένη Βραζιλιάνα σκηνοθέτη - σεναριογράφο.
«Ο Γιος του Σαούλ» («Son of Saul») του Λάζλο Νέμες - Ειδικές Προβολές - Ολύμπιον στις 20.00
Βρισκόμαστε στο Aουσβιτς-Μπίρκεναου, τον Οκτώβριο του 1944. Ο Ούγγρος Σαούλ Aουσλεντερ είναι μέλος της Ζόντερκομμαντο, της ομάδας Εβραίων φυλακισμένων που απομονώθηκαν από το στρατόπεδο συγκέντρωσης και αναγκάστηκαν να βοηθήσουν τους Ναζί στην επιχείρηση της εκτεταμένης εξολόθρευσης. Μια μέρα, καθώς εργάζεται σ’ ένα από τα κρεματόρια, ο Σαούλ ανακαλύπτει το πτώμα ενός παιδιού που θεωρεί πως είναι ο γιος του. Κι ενώ η Ζόντερκομμαντο καταστρώνει σχέδια για εξέγερση, ο Σαούλ αποφασίζει να εκτελέσει ένα απίθανο σχέδιο: να σώσει το σώμα του παιδιού από τις φλόγες, να βρει έναν ραβίνο για να πει την Καντίς –την επιμνημόσυνη προσευχή– και να θάψει το παιδί όπως του αρμόζει. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, για μια από τις καλύτερες - αλλά και τις πιο επώδυνες - ταινίες της χρονιάς, από τον πρωτοεμφανιζόμενο Ούγγρο σκηνοθέτη. Φαβορί για το Ξενόγλωσσο Οσκαρ 2016. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Ο Γιος του Σαούλ». Πάρτε μια γεύση από τη συνέντευξη που έδωσαν στο Flix ο Λάζλο Νέμες κι ο πρωταγωνιστής του, Γκέζα Ρόριγκ.
«Κόζα» («Koza») του Ιβάν Οστροτσόφσκι - Ανοιχτοί Ορίζοντες - Παύλος Ζάννας στις 22.00
Ο Πέτερ «Κόζα» Μπάλας είναι πρώην μποξέρ που έχει λάβει μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Μαζί με τη σύντροφό του, Μίσα, ζουν σε μια ρημαγμένη εργατική πολυκατοικία, παλεύοντας διαρκώς να τα βγάλουν πέρα. Η Μίσα μαθαίνει πως περιμένει παιδί και αποφασίζει να βάλει τέλος στην εγκυμοσύνη της. Πιέζει τον Κόζα να βρει χρήματα για την επέμβαση. Ο Κόζα, που εδώ και λίγο καιρό απέχει από τις προπονήσεις, ξαναμπαίνει στο ρινγκ, ελπίζοντας να κερδίσει τα πολυπόθητα μετρητά και, ίσως, ν’ αλλάξει γνώμη στη Μίσα. Ο ίδιος και ο μάνατζέρ του, ο Ζβόνκο, ξεκινούν για ένα «ταξίδι» όπου η επιτυχίαδεν μετριέται με νίκες, αλλά με τον αριθμό των χτυπημάτων που μπορεί να αντέξει ο Κόζα. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκεται ο Πέτερ Μπάλας, που συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα το 1996, ενώ τον ρόλο του προπονητή του έχει αναλάβει ο Γιαν Φράνεκ, ολυμπιονίκης και κάτοχος μεταλλίου στους Ολυμπιακούς της Μόσχας το 1980. Ντεμπούτο του Σλοβάκου δημιουργού, επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βερολίνου.
«Κρίσα» («Krisha») του Τρέι Εντουαρντ Σουλτς - Ανοιχτοί Ορίζοντες - Τζον Κασσαβέτης στις 22.00
Εμπνευσμένο από προσωπικά βιώματα του σκηνοθέτη Τρέι Εντουαρντ Σουλτς, το δυνατό δράμα «Krisha» (Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής και βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ SXSW) θέτει στο προσκήνιο την ομώνυμη ηρωίδα, το μαύρο πρόβατο της οικογένειάς της, η οποία επιστρέφει στους δικούς της, ωστόσο η συγχώρεση και η εξιλέωση μοιάζουν μίλια μακριά. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Krisha».
«Ατίθασες» («Mustang») της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν - Ματιές στα Βαλκάνια / Βραβεία Lux - Ολύμπιον στις 22.30
Το καλοκαίρι έχει μόλις αρχίσει. Σ’ ένα χωριό στη βόρεια Τουρκία, η Λαλέ και οι τέσσερεις αδελφές της γυρνούν από το σχολείο και παίζουν αθώα με τ’ αγόρια. Η υποτιθέμενη ανηθικότητα των παιχνιδιών τους προκαλεί ένα σκάνδαλο με αθέλητες συνέπειες. Το σπίτι της οικογένειας μετατρέπεται σιγά σιγά σε φυλακή, το σχολείο αντικαθίσταται με μαθήματα κατ’ οίκον με θέμα τις δουλειές του σπιτιού και το μαγείρεμα και ξεκινούν τα προξενιά. Οι πέντε αδελφές, σπρωγμένες από την ίδια επιθυμία για ελευθερία, επαναστατούν ενάντια στους περιορισμούς που τους επιβάλλονται. Τουρκο-γαλλική παραγωγή, κινηματογραφημένη με τρόπο σχεδόν ονειρικό αλλά δίχως να αγνοεί την σκληρότητα της ιστορίας και το παράλογο της κοινά αποδεκτής «ηθικής», κέρδισε συγκρίσεις με το «Virgin Suicides» της Σοφία Κόπολα, έκανε πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών κι αποτελεί, παρότι μιλά τουρκικά, τη φετινή γαλλική υποψηφιότητα για το ξενόγλωσσο Οσκαρ. Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το «Mustang» εδώ.
«Γαλλικό Αίμα» («French Blood») του Ντιαστέμ - Ανοιχτοί Ορίζοντες - Φρίντα Λιάππα στις 23.00
Αυτή είναι η ιστορία ενός Γάλλου που γεννήθηκε το 1965 στα προάστια του Παρισιού. Η ιστορία ενός σκίνχεντ, που σιχαίνεται τους Αραβες, τους Εβραίους, τους μαύρους, τους κομμουνιστές και τους γκέι. Ο θυμός του θα κάνει 30 χρόνια να ξεθυμάνει. Ενας παλιάνθρωπος, που θα χρειαστεί 30 χρόνια για να γίνει κάποιος άλλος. Και δεν θα συγχωρήσει ποτέ τον εαυτό του γι’ αυτό. Νέα ταινία από τον Ντιαστέμ που,το 2008, κέρδισε στη Θεσσαλονίκη Ειδική Μνεία και το Βραβείο Κοινού με το «Le bruit des gens autour».
«Καυτός Ηλιος» («The High Sun») του Νταλιμπόρ Ματάνιτς - Ματιές στα Βαλκάνια - Σταύρος Τορνές στις 23.00
Τρεις διαφορετικές ιστορίες αγάπης με φόντο τρεις διαδοχικές δεκαετίες, σε δύο γειτονικά βαλκανικά χωριά όπου μαίνεται εδώ και χρόνια το διεθνοτικό μίσος. Μια ταινία για τους κινδύνους –αλλά και την παντοτινή δύναμη– του απαγορευμένου έρωτα. Μεγάλο Βραβείο του τμήματος Ενα Κάποιο Βλέμμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών, για τη νέα ταινία του Κροάτη δημιουργού.