Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου σας δίνει τη δυνατότητα να αποφασίσετε εσείς για το ποια θα είναι η καλύτερη ευρωπαϊκή ταινία της χρονιάς στo People's Choice Award του 2016.
Από την 1η Σεπτεμβρίου έως και τις 31 Οκτωβρίου, μπορείτε να ψηφίζετε για την αγαπημένη σας ταινία, ανάμεσα στους τίτλους που αποτελούν στη λίστα των φιναλίστ που διαγωνίζονται για το People's Choice Award και ταυτόχρονα να συμμετάσχετε και σε ένα διαγωνισμό που θα χαρίσει σε έναν τυχερό τη δυνατότητα να ταξιδέψει μέχρι τo Βρότσλαβ της Πολωνίας - Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα 2016 - όπου στις 10 Δεκεμβρίου 2016 θα λάβει χώρα η τελετή απονομής των φετινών βραβείων της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Διαβάστε ακόμη: To «Chevalier», το «Suntan» κι «O Πιο Μακρύς Δρόμος» στο δρόμο για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου 2016
Οι ταινίες που είναι υποψήφιες για το φετινό People Choice Award της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου είναι οι εξής:
O Κύριος Οβε (En man som heter Ove) του Χάνες Χολμ
Ο Oβε είναι ένας 59χρονος γκρινιάρης, εριστικός, καταθλιπτικός τύπος. Eχει αυστηρές αρχές, σιδερένια πειθαρχία και ελάχιστη κατανόηση, πιστεύει ότι περιβάλλεται από ηλίθιους και δεν διστάζει να τους το πει κατάμουτρα. Παλιότερα ήταν ο διαχειριστής ενός οικισμού με όμορφα σπιτάκια και λιθόστρωτα μονοπάτια, αλλά όχι πια: οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες τον καθαίρεσαν – εκείνος όμως δεν το παίρνει απόφαση και φυσικά το θεωρεί ύψιστη προδοσία εκ μέρους τους. Γι’ αυτό και όταν δεν προσπαθεί ανεπιτυχώς να αυτοκτονήσει, ο Oβε περνάει τη μέρα του παρακολουθώντας τους γείτονές του, μαλώνοντας και κάνοντάς τους συνεχώς υποδείξεις. Κανείς δεν τον αντέχει και τον αποκαλούν «ο γείτονας από την κόλαση», αλλά αυτό που κανείς δεν γνωρίζει είναι ότι πίσω από τη δύστροπη συμπεριφορά κρύβεται μια συγκινητική ιστορία. Oταν όμως στο διπλανό σπίτι μετακομίζει μια καινούργια και φασαριόζικη οικογένεια με παιδιά, που κατά λάθος χαλάνε το γραμματοκιβώτιο του Όβε, τα πράγματα θα αλλάξουν. Oχι μόνο για τον οικισμό, αλλά και τον ίδιο τον Oβε, που έκπληκτος θα δημιουργήσει μια αναπάντεχη και τρυφερή φιλία. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Ο Κύριος Οβε».
Η Απόφαση (A War / Krigen) του Τομπίας Λίντχολμ
Μπορεί η συνεισφορά της να μοιάζει μικρή σε σύγκριση με αυτή αλλων χωρών, αλλά η Δανία μοιάζει να έχει τις δικές της ενοχές να διαχειριστεί σε σχέση με τον ρόλο της στον πόλεμο εναντίον των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, στον οποίο συμμετέχει από το 2001 ως μέλος της ειρηνευτικής δύναμης του ΝΑΤΟ. Εκεί σε μια Δανέζικη βάση στην επαρχία της χώρας μας μεταφέρει το φιλμ του Τομπίας Λίντχολμ, στην καθημερινότητα μιας ομάδας στρατιωτών υπό την διοίκηση του επικεφαλής του Κλάους. Ενα ατύχημα που θα στοιχίσει την ζωή σε έναν από τους στρατιώτες του θα είναι η πρώτη εμπειρία που θα μοιραστούμε μαζί τους και η οποία θα μας βοηθήσει να αντιληφθούμε την πίεση κάτω από την οποία βρίσκονται. Πίσω στην Δανία, η γυναίκα του προσπαθεί να τα καταφέρει μόνη της με τρία μικρά παιδιά, ένα από τα οποία μοιάζει να δυσκολεύεται να αποδεχτεί την απουσία του πατέρα τους. Μεταξύ Δανίας κι Αφγανιστάν, μεταξύ της τόσο διαφορετικής καθημερινότητας των δυο τους, ο Λίντχολμ θα χτίσει τα πορτρέτα των ηρώων του με λεπτομέρεια, θα μας βυθίσει στην καθημερινότητά τους πριν δώσει στο φιλμ την αποφασιστική στροφή προς μια πολύ πιο ενδιαφέρουσα κατεύθυνση από αυτή μιας ιστορίας για τον πόλεμο, ή της δυσκολίες μιας οικογένειας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «H Απόφαση».
Aferim! του Ράντου Γιούντε
Το «Aferim!» εκτυλίσσεται στη Βλαχία το 1835. Ενας τοπικός αστυνομικός/σερίφης, μαζί με το γιο του, γυρίζει τα χωριά αναζητώντας έναν τσιγγάνο που καταζητείται για κλοπή. Μέσα από την περιπέτεια των τριών αντρών, η σύνθετη, αταίριαστη, γεμάτη διχόνοια, καχυποψία και προκαταλήψεις κοινωνία της εποχής, ολόιδια με την τότε ελληνική, καταγράφεται με καλοπροαίρετο χιούμορ. Γιατί η ταινία, ακολουθώντας τη δομή και τον τύπο ηρώων ενός κλασικού γουέστερν, εκτυλίσσεται ως λαϊκή κωμωδία (με αρκετές σκηνές σκληρής βίας που ελαφραίνουν λόγω ύφους), κλείνοντας το μάτι στις πολιτικές και κοινωνικές νόρμες που υπήρχαν τότε, όπως ακριβώς υπάρχουν και τώρα, σχηματίζοντας το πολύπλοκο εθνικό παζλ που ονομάζουμε Βαλκάνια και όπου ζούμε. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Aferim!».
Body της Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα
Ο Γιάνους είναι ένας άντρας που δεν σοκάρεται εύκολα. Ιατροδικαστής της αστυνομίας, καταφθάνει σε τόπους εγκλημάτων και βρίσκει τον άνθρωπο, τη σάρκα του, στην χειρότερη παρακμή, αποσύνθεσή του. Κορμιά πρησμένα, κορμιά διαμελισμένα, αίμα παντού. Ο Γιάνους θα κάτσει μετά να φάει το πιο καυτερό φαγητό, ταλαιπωρώντας το δικό του σώμα, κατεβάζοντας τοξίνες και χοληστερίνη με μπουκάλια βότκα. Η Ολγκα, η μοναχοκόρη του, του το επισημαίνει. Βέβαια, μετά το θάνατο της μητέρας της (η οποία έχασε την μάχη με το άρρωστο σώμα της), και η ίδια φέρεται εχθρικά στο δικό της: βουλιμική, αρνείται το φαγητό της, κατεβάζει μόνο κέικ και σοκολάτες που αμέσως μετά ξερνά πίσω από τις κλειστές πόρτες του μπάνιου. Οταν μία τελευταία κρίση τη βρίσκει λιπόθυμη στον εμετό της, ο πατέρας της την κλείνει σε ψυχιατρική κλινική για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Εκεί η Ολγκα περνάει στην φροντίδα της Αννα - μίας ψυχοθεραπεύτριας που έχει τις δικές της πληγές. Εχασε το παιδί της όταν αυτό ήταν ακόμα μηνών. Από τότε πιστεύει ότι οι νεκροί βρίσκονται ανάμεσά μας και βοηθά οικογένειες συγγενών να επικοινωνήσουν μαζί τους. Για την Αννα, το σώμα δεν έχει σημασία. Μόνο η ψυχή. Εκτός από τις στιγμές που λαχταρά οικειότητα. Και παίρνει αγκαλιά το τεράστιο κορμί του μολοσσού σκύλου της κι αποκοιμιέται. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Body».
Φωτιά στη Θάλασσα (Fuocoammare) του Τζιανφράνκο Ρόζι
Ο μικρός Σαμουέλε ζει στη Λαμπεντούζα, το νησάκι 20 τετραγωνικών χιλιομέτρων που ζει ψαράδικη ζωή εδώ και χρόνια - όπως, εδώ και χρόνια, αποτελεί και το πιο συμβολικό ευρωπαϊκό σύνορο ανάμεσα στην Αφρική και την Ευρώπη. Χιλιάδες άνθρωποι περνούν από τη Λαμπεντούζα κάθε χρόνο, χιλιάδες απ' αυτούς πεθαίνουν στη θάλασσα, οι υπόλοιποι συνεχίζουν το δρόμο τους για μια καλύτερη ζωή. Ο Σαμουέλε δεν το βλέπει αυτό. Κατ' αρχάς, γιατί δε βλέπει καλά από το ένα του μάτι - είναι τεμπέλικο και γι' αυτό φορά «μπάλωμα» στα γυαλάκια του. Κατά δεύτερον, γιατί είναι πάρα πολύ απασχολημένος να φτιάχνει, με τον κολλητό του, σφεντόνες με ξύλα που κόβουν στο δάσος, ή ν' ακούει τις ιστορίες των συγγενών του, παλιών ναυτικών. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Φωτιά στη Θάλασσα».
Julieta του Πέδρο Αλμοδόβαρ
H Χουλιέτα ετοιμάζεται να μετακομίσει μαζί με τον αγαπημένο της στην Πορτογαλία. Τη συναντάμε τη στιγμή που προσπαθεί να αποφασίσει ποια από τα πράγματα της θα πάρει μαζί της στο μεγάλο ταξίδι. Λίγη ώρα μετά, όμως, όλα έχουν ανατραπεί, αφού η τυχαία της συνάντηση στο δρόμο με μια φίλη της κόρης της που ζει πλέον μακριά, παντρεμένη με δύο παιδιά, θα κάνει τη Χουλιέτα να αλλάξει γνώμη, να χωρίσει από τον αγαπημένο της και να μείνει στη Μαδρίτη, αποφασισμένη να επουλώσει για πάντα τις πληγές που διαγράφονται αχνά στην αρχή, πιο έντονα καθώς περνάει η ώρα στο μελαγχολικό πρόσωπό της. Κάπως έτσι η Χουλιέτα αρχίζει να γράφει στην κόρη της (τον εαυτό της;) όλα τα γεγονότα που την οδήγησαν μέχρι εδώ, μια διαδοχή τυχαίων, τραγικών, αναπάντεχων και ηθελημένων μικρών και μεγάλων συναντήσεων, χωρισμών και αποχαιρετισμών, ενοχών και σιωπών που πρέπει να ακουστούν για πρώτη φορά δυνατά για να αρχίσουν να αποκτούν νόημα και να οδηγήσουν - αν το καταφέρουν ποτέ - στο κλείσιμο μιας σειράς ανοιχτών πληγών. Και χωρισμένο σε δύο εποχές - στη νεαρή ηλικία και το παρόν της ηρωίδας του, το «Julieta» αρχίζει με τη σειρά του να αποκαλύπτει τα μυστικά του, μικρά ή μεγαλύτερα κομμάτια ενός ακόμη φιλμικού κομψοτεχνήματος για τις γυναίκες, τον έρωτα, όλα όσα ενώνουν και χωρίζουν τους άρρηκτους δεσμούς των ανρθώπων. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Julieta».
Ατίθασες (Mustang) της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν
Πέντε έφηβα κορίτσια ζουν στο πατρικό τους σπίτι στην παραλιακή τους κωμόπολη στη Μαύρη Θάλασσα. Χιλιάδες μίλια μακριά από την Κωνσταντινούπολη και, θαρρείς, χιλιάδες χρόνια από την οποιαδήποτε γυναικεία χειραφέτηση. Δεν γνωρίζεις σε ποια εποχή βρίσκεσαι, μέχρι που κάποια αυτοκίνητα, ή ρούχα, ή ποπ αναφορές το προδίδουν. Οχι, δεν είσαι 50 χρόνια πίσω. Είσαι απλά κολλημένος στο χρόνο, στα ταμπού και σε μία εγκλωβιστική πατριαρχική κοινωνία. Oι γονείς τους έχουν πεθάνει και οι πέντε αδελφές μεγαλώνουν με την γιαγιά-Κέρβερο, που τις τιμωρεί για οτιδήποτε θα μπορούσε να κουτσομπολέψει η γειτονιά, κι έναν βίαιο θείο που απειλεί και σηκώνει χέρι αν υποψιαστεί ότι «έχουν λερώσει την τιμή τους». Τα κορίτσια όμως έχουν αντιστάσεις: με τα μακριά μαύρα τους μαλλιά να ανεμίζουν, όμορφες σαν τα χρόνια της νότης τους, γελούν, πειράζονται, χορεύουν, ερωτεύονται, ζουν ανέμελα τις πρώτες μέρες ενός ζεστού, ηλιόλουστου καλοκαιριού. Μέχρι που ανήσυχη γιαγιά και ανυπόμονος θείος σκέφτονται την τέλεια λύση: ξεκινώνοντας από τις μεγάλες, να τις παντρέψουν με προξενιό. Μία βίαιη διαδικασία «ξεφορτώματος» ξεκινά. Πώς μπορούν να αντισταθούν; Πώς σπάει το χαλινάρι αιώνων από τη ράχη σου; Πώς μπορείς να τρέξεις ελεύθερη, μακριά; Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για τις «Ατίθασες».
Spectre του Σαμ Μέντες
Eνα κωδικοποιημένο μήνυμα από το παρελθόν στέλνει τον Τζέιμς Μποντ σε μια μοναχική αποστολή στην Πόλη του Μεξικού και τελικά στη Ρώμη, όπου συναντά τη Λουτσία Σκιάρα, την όμορφη και απαγορευμένη χήρα ενός περιβόητου εγκληματία. Ο Μποντ εισχωρεί σε μία μυστική συνάντηση και ανακαλύπτει την εγκληματική οργάνωση, γνωστή ως SPECTRE (Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion). Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Spectre».
Η Ολοκαίνουργια... Καινή Διαθήκη! (Le Tout Nouveau Testament) του Ζακό Βαν Ντορμέλ
Ο γιος του JC (όπως Jesus Christ κι όχι όπως Jean-Claude Van Damme) έχει εγκαταλείψει την οικογενειακή εστία εδώ και χρόνια και παρά τις ελπίδες της μητέρας του -που κεντά με πάθος-, μάλλον δεν πρόκειται ποτέ να επιστρέψει. Αφήστε που έχει ήδη σταυρωθεί. Και την ίδια πορεία θα ακολουθήσει και η αδελφή του Εα, όταν απηυδισμένη από την τυραννική συμπεριφορά του, θα το σκάσει σε αναζήτηση των δικών της αποστόλων και με φιλοδοξία να γράψει μια ακόμη πιο νέα Καινή Διαθήκη. Πριν όμως φύγει και, για να εκδικηθεί τον πατέρα της, θα στείλει σε όλους τους κατοίκους του πλανήτη ένα sms με την ακριβή στιγμή του θανάτου τους για να τους απελευθερώσει από τα δεσμά της αβεβαιότητας στα οποία ο Θεός τους κρατά. Η συνέχεια θα την βρει στην γη όπου θα συναντήσει τον καθένα από τους έξι νέους αποστόλους της οι οποίοι είναι συνηθισμένοι ή καλύτερα προβληματικοί άνθρωποι και θα τους βοηθήσει να βρουν τον δρόμο τους, μέσα από μικρές παρεμβάσεις και αποκαλύπτοντας το τραγούδι που παίζει η καρδιά του καθενός, σε μια σειρά από βινιέτες που τις περισσότερες φορές είναι πιο χαριτωμένες και γλυκές απ΄όσο θα χρειαζόταν. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την «Ολοκαίνουργια... Καινή Διαθήκη».
Το Κορίτσι από τη Δανία (The Danish Girl) του Τομ Χούπερ
Κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου του Ντέιβιντ Εμπερσχοφ που αφηγείται μια εκδοχή της ιστορίας του Αϊναρ Βέγκενερ (γνωστού ως Λίλι Ελμπε), την περίοδο που αποφάσισε να κάνει εγχείρηση επαναπροσδιορισμού φύλου, σοκάροντας τους ανθρώπους της εποχής. Ως Αϊναρ ήταν παντρεμένος με τη ζωγράφο Γκέρντα Βέγκενερ που στα έργα της τον συμπεριλάμβανε, αρχικά, ως μυστήρια, μελαχρινή κοπέλα με όμορφα πόδια. Ετσι ανακάλυψε τα θέματα σεξουαλικής ταυτότητας που είχε, αποφασίζοντας να προχωρήσει σε εγχείρηση αλλαγής φύλου. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Κορίτσι από τη Δανία».
Καυτός Ηλιος (Zvizdan / The High Sun) του Ντάλιμπορ Μάτανιτς
H κεντρική ιδέα γύρω από τον ιδιότυπα σπονδυλωτό «Καυτό Ηλιο» του Κροάτη Ντάλιμπορ Μάτανιτς είναι τρεις ερωτικές ιστορίες που καλύπτουν το πριν, το παρόν και το μετά του εμφύλιου στην πρώην Γιουγκοσλαβία με δύο ηθοποιούς να υποδύονται και τα τρία ζευγάρια της ταινίας σε ένα χρονολόγιο για τα ανοιχτά τραύματα, τις παράπλευρες απώλειες και τις χαμένες γενιές που γεννιούνται ακόμη και σήμερα στην πιο πληγωμένη πλευρά των Βαλκανιών. Ο πόλεμος είναι off-screen. Στην οθόνη βλέπουμε μόνο το αντίκτυπό του: στην πρώτη ιστορία που διαδραματίζεται το 1991 ο έρωτας ανάμεσα σε μια Σέρβα και έναν Κροάτη που ετοιμάζονται να το σκάσουν στο Ζάγκρεμπ θα οδηγήσει σε μια τραγωδία, στη δεύτερη βρισκόμαστε στο 2001 όπου μια Σέρβα με την κόρη της επιστρέφουν στο βομβαρδισμένο σπίτι τους προσπαθώντας να ξαναφτιάξουν τις ζωες τους και ένας Κροάτης εργάτης αναλαμβάνει την επισκευή του, στην τρίτη είναι πλέον 2011 και η μνήμες του πολέμουν έχουν σβήσει όχι όμως και το μυστικό ενός Κροάτη που θα επιστρέψει στο χωριό του για ένα βράδυ που θα του αλλάξει τη ζωή. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για τον «Καυτό Ηλιο».
Ο Αστακός (The Lobster) του Γιώργου Λάνθιμου
Mια αντισυμβατική ιστορία αγάπης, τοποθετημένη σε ένα δυστοπικό, κοντινό μέλλον, όπου όλοι οι μόνοι άνθρωποι, σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί είναι υποχρεωμένοι να βρουν έναν ταιριαστό σύντροφο μέσα σε 45 μέρες. Αν αποτύχουν μεταμορφώνονται σε ένα ζώο της επιλογής τους κι απελευθερώνονται στο Δάσος. Ενας απελπισμένος Αντρας το σκάει από το Ξενοδοχείο στο Δάσος εκεί όπου ζουν οι Μοναχικοί κι εκεί ερωτεύεται, ακόμη κι αν αυτό είναι ενάντια στους κανόνες τους. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για τον «Αστακό».
To Flix.gr είναι επίσημος media partner του People's Choice Award της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Διαβάστε ακόμη: