Η 93η τελετή των Βραβείων Οσκαρ ολοκληρώθηκε πριν από λίγη ώρα και οι νικητές αυτή τη στιγμή χαράζουν τα ονόματά τους στα χρυσά αγαλματάκια τους.
Διαβάστε αναλυτικά: Oscars 2021: Οι μεγάλοι νικητές
Σε ορισμένες κατηγορίες όλες οι προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν, γράφοντας ιστορία: Το «Nomadland» αποθεώθηκε κερδίζοντας το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας και η Κλόι Ζάο έγινε η πρώτη γυναίκα Ασιάτης (και η δεύτερη γυναίκα, μετά την Κάθριν Μπίγκελοου το 2009) που κερδίζει το Οσκαρ Σκηνοθεσίας. Αντίστοιχα άλλο ένα σίγουρο προγνωστικό της βραδιάς, η 74χρονη Γιου-Τζουνγκ Γιουν κέρδισε το Β' Γυναικείου ρόλου για το «Minari» κι έγινε η πρώτη Κορεάτης ηθοποιός που κερδίζει Οσκαρ στην ιστορία του θεσμού.
The Father: Kαι ο πρωταγωνιστής Αντονι Χόπκινς και ο σεναριογράφος Κρίστοφερ Χάμπτον κέρδισαν το 2ο Οσκαρ της καριέρας τους απόψε, με... 30 χρόνια διαφορά από το πρώτο!»
Σε άλλες, σημαντικές, όμως πεντάδες όλα ανατράπηκαν. Σε βαθμό που αναστάτωσαν και την παραγωγή της τελετής – άλλα περίμεναν και οι ίδιοι οι διοργανωτές, άλλα είχαν ετοιμάσει, άλλα τους βγήκαν.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από εδώ: από το τέλος.
Oι προβλέψεις του Flix έπεσαν μέσα! Oscars 2021: Το Flix κάνει τις τελικές προβλέψεις μιας απρόβλεπτης χρονιάς
Αλλαγή στη σειρά των βραβείων: Αν το τέλος της οσκαρικής βραδιάς σάς φάνηκε εντελώς ξενέρωτο, υπάρχει εξήγηση. Για πρώτη φορά στην ιστορία, το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας δεν δόθηκε τελευταίο, όπως συνηθίζεται, ως το σημαντικότερο βραβείο και η στιγμή που απογειώνει την τελετή. Οι παραγωγοί πίστευαν και οι ίδιοι σ' ένα «σίγουρο στοίχημα»: τον Τσάντγουικ Μπόουζμαν και είχαν ετοιμάσει ένα συγκινητικό tribute/finale. Για αυτό έβαλαν στη σκαλέτα το Οσκαρ Α' Ανδρικού ρόλου για το τέλος [αυτό είχε ξαναγίνει άλλη μία φορά στο παρελθόν: το 1972 είχαν αφήσει τελευταίο το τιμητικό βραβείο στον Τσάρλι Τσαπλιν]. Ομως...
Ο Αντονι Χόπκινς κερδίζει το Α' Ανδρικό: O 84χρονος οσκαρικός πρωταγωνιστής του «The Father», έκανε την μεγαλύτερη ανατροπή και κέρδισε (επάξια) το Οσκαρ Α Ανδρικού για την εξαιρετική του ερμηνεία ως ένας ηλικιωμένος άντρας με Αλτσχάιμερ. Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν ήταν το φαβορί έχοντας κερδίσει τα πάντα μέχρι την τελική ευθεία: Χρυσή Σφαίρα, SAG, 45 ακόμα βραβεία κριτικών ενώσεων. Και το Οσκαρ θα ήταν μία τιμητική, τελευταία, υπόκλιση σ' έναν σπουδαίο καλλιτέχνη που έφυγε πολύ νωρίς. Ομως η Ακαδημία έκανε την ανατροπή και χάρισε στον Χόπκινς το δεύτερο Οσκαρ του, τρίαντα χρόνια μετά το πρώτο: για την «Σιωπή των Αμνών».
Παγωμένο φινάλε Κι όλα ήρθαν ανάποδα λοιπόν για τους παραγωγούς: και το tribute στον Μπόουζμαν δεν μπορούσε να παίξει, και ο νικητής Χόπκινς δεν ήταν παρών στην τελετή – κάτι που θα ήταν από μόνη της μια μεγάλη στιγμή. Οπότε η βραδιά ολοκληρώθηκε ξενέρωτα - με έναν αμήχανο Χοακίν Φίνιξ να αποδέχεται το Οσκαρ εκ μέρους του και... απότομους τίτλους τέλους.
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ λέει την τελευταία λέξη: Το ξέραμε από την αρχή: η πεντάδα του Α Γυναικείου ήταν η πιο απρόβλεπτη της βραδιάς. Η Αντρα Ντέι είχε κερδίσει τη Χρυσή Σφαίρα για το «The United States vs. Billie Holiday», η Βαϊόλα Ντέιβις το SAG (που πάντα είναι μια ένδειξη η γνώμη των συναδέλφων ηθοποιών) για το «Ma Rainey's Black Bottom» του Τζορτζ Σι Γουλφ, η Κάρεϊ Μάλιγκαν ακουγόταν ως το πουλέν για φέτος για το «Promising Young Woman» της Εμεραλντ Φένελ. Ολοι θεωρούσαν ότι η συγκλονιστική Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, η καλύτερη γυναικεία ερμηνεία της χρονιάς, θα έφευγε με τη χαρά της υποψηφιότητας καθώς είχε πολύ πρόσφατα κερδίσει (το δεύτερο) Οσκαρ της με της «3 Πινακίδες». Κι όμως, η Ακαδημία αναγνώρισε για ακόμα μία φορά το μεγάλο ταλέντο της και τη δικαίωσε.
Η αστραφτερή ασπρόμαυρη μαγεία του «Mank» δικαιώνεται: Ο Ερικ Μέσερσμιντ κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ, ενώ οι προβλέψεις έδειχναν ότι θα το πάρει ο Τζόσουα Τζέιμς Ρίτσαρντς για το «Nomadland» της Κλόι Ζάο. Ο Μέσερσμιντ είχε κερδίσει και το βραβείο της Ενωσης των Aμερικανών Διευθυντών Φωτογραφίας, κι αυτό ήταν μια ένδειξη, όμως ο Ρίτσαρντς δεν ήταν μέλος ακόμα και όλοι πιστεύαμε ότι για αυτό δεν μπορούσαν οι συνάδελφοί του να τον ψηφίσουν. Να όμως που ο συνεργάτης του Φίντσερ (από το τηλεοπτικό «Mindhunter») και πρωτάρης στα βραβεία έφυγε με το χρυσό!
O Kρίστοφερ Χάμπτον μαθαίνει για το ρεκόρ του από το BFI στο Λονδίνο κι ο Φλόριαν Ζέλερ από το Παρίσι
Το «The Father» κερδίζει Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου ... με αποτελεσμα να χάσει ακόμα ένα «σίγουρο» Οσκαρ η Κλόι Ζάο που έκανε τη διασκευή του «Nomadland». Και δεν είναι ότι κέρδισε ο πρωτάρης στα Οσκαρ Φλόριαν Ζέλερ (που έκανε την μεταφορά του θεατρικού του έργου «Le Père»). Η μεγαλύτερη (χαρούμενη) έκπληξη είναι ότι κέρδισε μαζί με τον συνσεναριογράφο του, τον Κριστοφερ Χάμπτον, ο οποίος είχε κερδίσει το Οσκαρ της κατηγορίας το 1990 με τις «Επικίνδυνες Σχέσεις» του Στίβεν Φρίαρς. Και ποτέ ξανά! Μετά τον Αντονι Χόπκινς, ακόμα ένας που κέρδισε δεύτερο Οσκαρ με 30 χρόνια διαφορά!
To μόνο χρυσό που κέρδισε ο Ααρον Σόρκιν: τη νέα σύντροφό του Πολίνα Πορίσκοβα
«Η Δίκη των 7 του Σικάγου» φεύγει με 0 βραβεία: Μεγάλο σνομπάρισμα στον Aαρον Σόρκιν και την ταινία που κάποια πρακτορεία στοιχημάτων, μέχρι και πολύ αργά χθες το βράδυ, έδιναν ως το «wild card» Καλύτερης Ταινίας: αν κάποια ταινία μπορούσε να ανατρέψει τη νίκη του «Nomadland» θα ήταν αυτή. Κι όμως. Οχι μόνο δεν κέρδισε το μεγάλο βραβείο, δεν κέρδισε κανένα βραβείο.
Oι στυλίστες του Ma Rainey's Black Bottom» γράφουν Ιστορία
Χάθηκε η ευκαιρία για Black Oscars Ολες αυτές οι συζητήσεις για τη διαφορετικότητα των βραβείων, η ανάλυση για τις φετινές #blacklivesmatter υποψηφιότητες, σε μια χρονιά που αποτυπώθηκε και στο σινεμά το νέο μαύρο κίνημα, μοιάζει να έσβησαν άδοξα με τα τελικά αποτελέσματα: εκτός από τον Ντάνιελ Καλούγια που κέρδισε το Οσκαρ Β' Ανδρικού ρόλου για το «Judas and the Black Messiah» του Σακα Κινγκτου Σάκα Κινγκ (και την H.E.R που απέσπασε το Οσκαρ Τραγουδιού για την ίδια ταινία με το «Fight for You»), τους στυλίστες του «Ma Rainey's Black Bottom» του Τζορτζ Σι Γουλφ (Μία Νιλ και Τζαμίκα Γουίλσον) που έγιναν οι πρώτοι μαύροι που κερδίζουν το Οσκαρ Μακιγιάζ και Μαλλιών στην ιστορία του θεσμού, και τον Τέιλερ Πέρι που κέρδισε το Ανθρωπιστικό τιμητικό βαβείο, τα Οσκαρ αποδείχθηκαν πιο λευκά από ποτέ. Μεγαλύτερη απώλεια όλων το «One Night in Miami» της Ρεγκίνα Κινγκ που έφυγε αβράβευτο σε όλες τις κατηγορίες που ήταν υποψήφιο (είχε μεγάλες πιθανότητες στο τραγούδι, με το «Speak Now» της Celeste).
Ολο αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο: Oscars 2021: Η οργή των θαυμαστών του Τσάντγουικ Μπόουζμαν κάνει περισσότερο θόρυβο από όλη την 93η τελετή μαζί
Oscars 2021 | Διαβάστε όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για τη φετινή απονομή των Οσκαρ, στην ειδική ενότητα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς