Τα προγνωστικά έχουν γονατίσει κάτω από το βάρος του φαβορί «La La Land», αλλά αυτό δεν μας απαγορεύει να δούμε αναλυτικά την κάθε μία ταινία που είναι υποψήφια για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας σε μια μάλλον μέτρια χρονιά με ελάχιστες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις.
Διαβάστε κι αυτό: Βραβεία Οσκαρ 2017: Οι υποψηφιότητες
ΒΡΑΒΕΙΑ ΟΣΚΑΡ 2017 / ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ FLIX
- Καλύτερη Σκηνοθεσία
- Α' Ανδρικός Ρόλος
- B' Ανδρικός Ρόλος
- Β' Γυναικείος Ρόλος
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Πρωτότυπο Σενάριο
- Καλύτερο Ντοκιμαντέρ
- Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
- Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
- Καλύτερο Τραγούδι
- Καλύτερη Μουσική
- Καλύτερη Φωτογραφία
Με πρόσχημα την αφήγηση μιας κλασικής ιστορίας επιστημονικής φαντασίας, ο Ντενί Βιλνέβ παρουσιάζει μια απρόσμενα συγκινητική, γνήσια ουμανιστική και απόλυτα ανθρώπινη ιστορία σχετικά με την γλώσσα, την επικοινωνία, την ίδια την ζωή και τον τρόπο που την αντιλαμβανόμαστε και την βιώνουμε. Ή αλλιώς, την καλύτερη ταινία της καριέρας του και την καλύτερη ταινία της χρονιάς για το Flix. Οκτώ υποψηφιότητες, με την Εϊμι Ανταμς απούσα στην ιστορική αδικία των Οσκαρ.
Αντιρρησίας Συνείδησης (Hacksaw Ridge) του Μελ Γκίμπσον
Θεαματικές σκηνές δράσεις, στιγμές που προσφέρουν πηγαία συγκίνηση και μια δυνατή προσωπική ιστορία που αποδεικνύει πως η επιμονή στις ηθικές αξίες μπορεί να σώσει - κυριολεκτικά - ζωές επιβεβαιώνουν χωρίς αμφιβολία πως ο Μελ Γκίμπσον ακόμα γνωρίζει πώς να προσφέρει γνήσια, απολαυστική κινηματογραφική ψυχαγωγία. Η επιστροφή του, μετά τα κακώς κείμενα του παρελθόντος που τον απομόνωσαν ως αντισημίτη, είναι σαρωτική με έξι συνολικά υποψηφιότητες και μια ολοδική του για Καλύτερη Σκηνοθεσία.
Το «Moonlight», υποψήφιο για 8 Οσκαρ σε βασικές κατηγορίες, είναι μια ιστορία που στα χέρια ενός άλλου σκηνοθέτη θα γινόταν εύκολα ένα μίζερο δράμα. Είναι η ιστορία ενός μικρού μαύρου αγοριού που του αρέσουν τ’ αγόρια και που μεγαλώνει στο πιο σκληρό, βίαιο, επιθετικό περιβάλλον, προσπαθώντας να επιβιώσει, όχι αλλάζοντας την ταυτότητά του, αλλά παρατηρώντας τη να μεταβάλλεται με ενστικτώδη περιέργεια. Το «ανεξάρτητο» φιλμ που έγινε έπος θα έπαιζε χωρίς αντίπαλο αν δεν βρισκόταν απέναντι στο «La La Land». Κι όμως είναι το μόνο που συνεχίζει να απειλεί...
Fences του Ντένζελ Ουάσινγκτον
To θεατρικό που έπαιξαν μαζί στη σκηνή ο Ντένζελ Ουάσινγκτον και η Βαϊόλα Ντείβις μεταφέρεται τώρα στο σινεμά σε σκηνοθεσία του ίδιου του Ουάσινγκτον και αφηγείται την ιστορία ενός πρώην παίχτη του μπέιζμπολ, του Τρόι Μάξσον, που τώρα δουλεύει ως οδοκαθαριστής προσπαθώντας να δει τι ακριβώς πήγε στραβά στη ζωή του, αλλά και να διατηρήσει ισορροπία στις σχέσεις με την οικογένειά του και κυρίως με τη συζυγό του, Ρόουζ. Τέσσερις βαρβάτες υποψηφιότητες - με υποψήφιο τον ίδιο τον Ουάσινγκτον στον Α' Ανδρικό, την Βαϊόλα Ντέιβις φαβορί και για τη νίκη στο Β' Γυναικείο και στο διασκευασμένο σενάριο.
Hell or High Water του Ντέιβιντ Μακένζι
To κοενικό νεο-γουέστερν του Ντέιβιντ Μακένζι. Με ανθρώπους που πιστεύουν πως το δίκιο σου είναι κάτι που πρέπει να διεκδικήσεις με κάθε τρόπο και μια χώρα που βρίσκεται στο έλεος της νέας εποχής - όχι πολύ διαφορετικής από εκείνη που είδε τους Ινδιάνους να χάνουν κάποτε τη γη τους και τώρα βρίσκει τους Αμερικάνους να τη χάνουν από τις υποθήκες στις τράπεζες που αδυνατούν να αποπληρώσουν. Και σίγουρα όχι πολύ διαφορετικής από αυτή που ονειρεύεται ο Ντόναλντ Τραμπ - με το μίσος να αποκτά ατζέντα και τα όπλα να ζυγίζουν με το έτσι θέλω τη δικαιοσύνη. Τέσσερις υπέροχες ερμηνείες - μόνο αυτή του Τζεφ Μπρίτζες έφτασε στα Οσκαρ για Β' Ανδρικό Ρόλο, ένα σενάριο στα όρια της μαύρης κωμωδίας, μια ταινία για το έγκλημα, την τιμωρία, την αδελφική αγάπη και την οικονομική κρίση - άλλοτε αστείο, άλλοτε ελεγειακό, ένα αυθεντικό νεογουέστερν για την Αγρια Δύση της εποχής μας. Τέσσερις υπέροχες υποψηφιότητες για μια ταινία που δεν ήταν προφανές ότι θα έφτανε μέχρι εκεί.
Manchester by the Sea του Κένεθ Λόνεργκαν
To απέριττα συγκινητικό αλλά και ταυτόχρονα αστείο με τους δικούς του όρους φιλμ του Κένεθ Λόνεργκαν, υτή η ταινία να είναι ένα δράμα που μιλάει για το πένθος, τις τραγωδίες που επισκέπτονται πάντα χωρίς προειδοποίηση τους ανθρώπους και όλα όσα απομακρύνουν τους ανθρώπους από τον εαυτό τους – και αυτό να το κάνει με τους δικούς του όρους. Αυτούς που φλερτάρουν σχεδόν βασανιστικά αλλά δεν ενδίδουν ποτέ στο φτηνό μελόδραμα, αυτούς που αρνούνται να κάνουν αυτήν την ιστορία να μοιάζει πιο βαρυσήμαντη απ’ όσο είναι, αυτούς που οδηγούν σε ένα happy end που φαινομενικά δεν μοιάζει με τέτοιο αλλά που τελικά είναι – ακριβώς όπως συνέβη και στις δύο προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη, το «You Can Count on Me» και το «Margaret». Εξι υποψηφιότητες που συγκεντρώνονται όλες στο φαβορί της ερμηνείας του Κέισι Αφλεκ στον Α' Ανδρικό Ρόλο.
Hidden Figures του Τίοντορ Μέλφι
H άγνωστη στους περισσότερους ιστορία μιας ελίτ ομάδας Αφρο-Αμερικανών γυναικών μαθηματικών της NASA, της Κάθριν Τζόνσον, της Ντόροθι Βον και της Μέρι Τζάκσον, οι οποίες βοήθησαν την Αμερική να κερδίσει τους αντιπάλους της στη Σοβιετική Ενωση, στον αγώνα των διαστημικών αποστολών, δίνοντας παράλληλα μάχη για τα ίσα δικαιώματα των γυναικών. Τεράστια εμπορική επιτυχία εντός Αμερικής (είναι η ταινία με τις μεγαλύτερες εισπράξεις στο αμερικανικό box-office και από τις 9 υποψήφιες), ένα best-seller που γίνεται μια καλοφτιαγμένη ταινία για όλη την οικογένεια και κάθε άνθρωπο που θέλει το σινεμά του συμβατικό, γραμμικό, καλοπαιγμένο και με μήνυμα. Ενα φιλμ φτιαγμένο εξαρχής με τη φιλοδοξία ενός crowdpleaser, ενός success story αουτσάιντερ χαρακτήρων, προορισμένο να διαφωτίσει αλλά να μην ενοχλήσει. Δύο ακόμη υποψηφιότητες για το διασκευασμένο σενάριο και την Οκτάβια Σπένσερ στο Β' Γυναικείο Ρόλο.
Το «Lion» δεν κρύβει τις προθέσεις του να γίνει ένα χορταστικό tearjerker, ναι κινηματογραφεί ακόμη και την πιο βρώμικη και σκληρή πλευρά της Ινδίας με τρόπο φωτογενή, ναι είναι ξεκάθαρα χειριστικό συναισθηματικά και ίσως υπερβολικά απλουστευτικό, αλλά όπως ξέρει να κάνει το καλό σινεμά, εδώ η συνταγή του λειτουργεί απόλυτα. Και φέρνει την ιστορία ενός από τα 80.000 παιδιά που εξαφανίζονται ετησίως στην Ινδία να γίνεται στη μεγάλη οθόνη ένα μελόδραμα από αυτά που είναι αποφασίσμένα να σου ραγίσουν την καρδιά. Εξι υποψηφιότητες για Οσκαρ συνολικά.
Δύο χρόνια μετά το «Χωρίς Μέτρο» («Whiplash»), ο 31χρονος Ντάμιεν Σαζέλ επιστρέφει με ένα παράτολμο κινηματογραφικό στοίχημα. Μέσα στον κυνισμό των ημερών (εντός κι εκτός οθόνης) εκείνος καταθέτει ένα αμετανόητα ρομαντικό μιούζικαλ – τόσο αυθεντικό (δεν είναι βασισμένο σε κάποιο δοκιμασμένο θεατρικό, αντιθέτως, ο ίδιος υπογράφει το σενάριο), όσο και πειθαρχημένο στις νοσταλγικές, ρετρό νόρμες του Βινσέντε Μινέλι και του Ζακ Ντεμί. Αυτές που θέλουν τα ζευγάρια να φωτίζονται από το μούχρωμα του σινεμασκόπ ουρανού ή τις κίτρινες λάμπες των δρόμων, να τραγουδούν με ατόφια μεταδοτική χαρά και να χορογραφούν τις κλακέτες τους σε πλήρη αρμονία με το χτύπο της καρδιάς μας που παρακολουθεί μαγεμένη. To μιούζικαλ - θριάμβος του Ντάμιεν Σαζέλ με τις 14 υποψηφιότητες (τόσες είχε μόνο ο «Τιτανικός» και το «Ολα για την Εύα») και το παγκόσμιο box - office που μιλάει για ένα instant classic. Παρακαλούμε να τελειώνει η τελετή για να το ξαναδούμε...