«Παραλίγο να μην κάνω ποτέ καριέρα. Δεν ήμουν φωτογενής. Οι κινηματογραφικοί παραγωγοί παραπονιόντουσαν ότι το στόμα μου είναι πολύ μεγάλο, η μύτη μου ογκώδης. Πήγαινα σε ακροάσεις και δεν μου ξανατηλεφωνούσαν ποτέ. Ομως, σιγά σιγά, οι διευθυντές φωτογραφίας έμαθαν πώς να κινηματογραφούν το πρόσωπό μου...»
Η Σοφία Λόρεν βρέθηκε στο 67ο Φεστιβάλ Καννών για τρεις λόγους: ο ένας ήταν για να παρευρεθεί στην προβολή της αποκατεστημένης κόπιας του «Γάμος αλά Ιταλικά» του Βιτόριο Ντε Σίκα, ο δεύτερος ήταν να τιμήσει τον γιο της, Εντουάρντο Πόντι και τη μικρού μήκους ταινία του «H Aνθρώπινη Φωνή» στην οποία πρωταγωνιστεί και είναι βασισμένη στο έργο του Κοκτό στο τμήμα «Cannes Classics» και ο τρίτος για να δώσει ένα ωριαίο masterclass προσφέροντας στους φανατικούς της θαυμαστές όλη τη... Σοφία των έξι δεκαετιών και των 100 περίπου ταινιών που έχει κάνει.
Αυτό που συνέβη στην αίθουσα Bunuel του Palais de Festival, με αφορμή το masterclass, όμως χθες το απόγευμα ήταν πρωτοφανές, αφού η συρροή του κόσμου είχε ξεκινήσει από νωρίς το μεσημέρι κυνηγώντας μια θέση απέναντι σε έναν ζωντανό θρύλο.
Η Λόρεν μίλησε για τα πάντα: για το ξεκίνημα της στο σινεμά, την ομορφιά της που δεν ήταν δεδομένη τα πρώτα χρόνια της καριέρας της και διέσχισε τα 80 χρόνια της ζωής της με απαράμιλλη χάρη και το glam της ιταλικής ψυχής της.
«Παραλίγο να μην κάνω ποτέ καριέρα. Δεν ήμουν φωτογενής. Οι κινηματογραφικοί παραγωγοί παραπονιόντουσαν ότι το στόμα μου είναι πολύ μεγάλο, η μύτη μου ογκώδης. Πήγαινα σε ακροάσεις και δεν μου ξανατηλεφωνούσαν ποτέ. Ομως, σιγά σιγά, οι διευθυντές φωτογραφίας έμαθαν πώς να κινηματογραφούν το πρόσωπό μου... Η ομορφιά δεν έχει τόσο μεγάλο ρόλο όσο νομίζετε. Πρέπει να κουβαλάς κάτι το ενδιαφέρον, κάτι που οι άνθρωποι θέλουν να ανακαλύψουν, κάτι το διαφορετικό από τους υπόλοιπους. Αλλιώς, αν περιορίζεσαι στο να εμφανίζεσαι και να κάνεις την όμορφη αυτό θα τελειώσει πολύ γρήγορα. Ποτέ δεν υπήρξα “όμορφη”. Ποτέ δεν έπαιξα το ρόλο της “κούκλας”...»
«Το Σεπτέμβριο θα γίνω 80 ετών. Και μου είναι δύσκολο. Η ζωή είναι δύσκολη, πολύ δύσκολη. Ειδικά αν έχεις ζήσει τόσο πολύ. Σήμερα προσπαθώ να κάνω κάθε στιγμή, κάθε γεγονός, κάθε δευτερόλεπτο σημαντικό. Είμαι όμως ένας χαρούμενος, αισιόδοξος άνθρωπος. Εχω ζήσει όμορφα και γεμάτα. Δημιούργησα οικογένεια με παιδιά και εγγόνια. Αλλά είναι δύσκολο να γερνάς...»
Ενας άλλος ζωντανός θρύλος, ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ δεν ήρθε στις Κάννες (όπως είχε κάνει και το 2010 με το «Film Socialisme», τότε επικαλούμενος «προβλήματα ελληνικού τύπου»), αλλά έστειλε τη νέα του ταινία με τίτλο «Adieu au Langage», ένα φιλμικό τρισδιάστατο πείραμα που μοιάζει ταυτόχρονα με «τρικυμία εν κρανίω» αλλά και σαν ένα φιλοσοφικό δοκίμιο για το τέλος της γλώσσας, της πολιτικής, του σινεμά όπως το γνωρίζαμε.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Adieu au Langage» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ.
Ταυτόχρονα, ο 83χρονος Γκοντάρ έστειλε και ένα βίντεο στον απερχόμενο Πρόεδρο του Φεστιβάλ Καννών, τον Ζιλ Ζακόμπ, εξηγώντας του τους λόγους που δεν θέλει να επισκέπτεται το Φεστιβάλ, το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ - αν και μεταξύ μας δεν θα σας κάνει να καταλάβετε ακριβώς τι θέλει να πει... ο ποιητής.
Εξήντα χρόνια νεότερος από τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ, ο Ξαβιέ Ντολάν έπεισε τελικά τις Κάννες να τον συμπεριλάβουν στο Διαγωνιστικό τους τμήμα, μετά από το «Σκότωσα τη Μητέρα Μου» στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, τις «Φανταστικές Αγάπες» και το «Laurence Anyways» στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα και το «Tom at the Farm» στο Διαγωνιστικό της Βενετίας. Ο λόγος ήταν ότι το «Mommy» είναι μια από τις καλύτερες στιγμές, ένα ώριμο πορτρέτο μιας δύσκολης εφηβείας και μια αστεία, πρωτότυπη, κακομαθημένη ταινία που αξίζει να αγαπηθεί.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Mommy» του Ξαβιέ Ντολάν.
Το βράδυ στις Κάννες, οι συντελεστές του «The Search» περπάτησαν στο κόκκινο χαλί, θέλοντας μάλλον να ξεχάσουν πως η ταινία του Μισέλ Χαζαναβίσιους ήταν η χειρότερη που είδαμε μέχρι σήμερα στο Φεστιβάλ και μια πικρή επιβεβαίωση πως ο Γάλλος σκηνοθέτης είναι τελικά λιγότερος από τις τιμές που του επιφύλασσε ο χολιγουντιανός θρίαμβος του «The Artist». Η σύζυγός του, Μπερενίς Μπεζό, που πρωταγωνιστεί στην ταινία, έλαμψε ωστόσο στην επίσημη πρεμιέρα της ταινίας.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «The Search» του Μισέλ Χαζαναβίσιους.
Η Μπερενίς Μπεζό επιστρέφει στο κόκκινο χαλί μετά το περσινό της βραβείο για το «The Past» του Ασγκάρ Φαραντί
Με σκουλαρίκια Chopard που κάνουν τη διαφορά
Με όλη την ομάδα της ταινίας στην κορυφή του κόκκινου χαλιού
Πιο εντυπωσιακή, όμως και από την Μπερενίς Μπεζό, ήταν χθες στο κόκκινο χαλί η Μαριόν Κοτιγιάρ, η οποία το περπάτησε ξανά μετά την επίσημη πρεμιέρα του «Δυο Μέρες, Μια Νύχτα» των αδελφών Νταρντέν για να παρευρεθεί στην προβολή του «L'Homme Qu'On Aimait Trop» του Αντρέ Τεσινέ, το οποίο προβλήθηκε εκτός διαγωνιστικού προγράμματος και στο οποίο πρωταγωνιστεί ο σύζυγός της, Γκιγιόμ Κανέ και η Κατρίν Ντενέβ.
H τελευταία περπάτησε το χαλί μαζί με τον Αντρέ Τεσινε σε μια σχέση που κρατάει χρόνια και ως απόλυτα θεά του Φεστιβάλ, της Γαλλίας και του κόσμου άναψε τσιγάρο... απλά και μόνο επειδή μπορεί.
Κατρίν Ντενέβ. Τελεία και Παύλα.
Σαν στο σπίτι τους: Αντρέ Τεσινέ, Κατρίν Ντενέβ
Η Κατρίν Ντενέβ δεν κρατά τα πρωτόκολλα
All-time classic Κοτιγιάρ στο κόκκινο χαλί
Η Μαριόν Κοτιγιάρ με κοσμήματα Chopard
Διαβάστε, μέρα με τη μέρα, τα highlights του 67ου Φεστιβάλ Καννών:
Tags: κάννες 2014