Μία καλημέρα από την Μαριόν Κοτιγιάρ είναι πάντα ευπρόσδεκτη, κι έτσι πράγματι ξεκίνησε η μέρα μας: με την επιστροφή της γαλλίδας πρωταγωνίστριας με δεύτερη ταινία στο επίσημο πρόγραμμα των Καννών. Μετά το «Blood Ties» του Γκιγιόμ Κανέ, το οποίο προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού πριν από λίγες μέρες, τώρα η Κοτιγιάρ συνοδεύει τον σκηνοθέτη της Τζέιμς Γκρέι στην παρουσίαση του «The Immigrant» - ενός συντηρητικού αμερικανικού μελοδράματος που δεν κατάφερε να συγκινήσει το ευρωπαϊκό κοινό, αλλά φαίνεται ότι έχει ενθουσιάσει τους Αμερικανούς. Μάλιστα ο παραγωγός του, ο δαιμόνιος Χάρβεϊ Γουάνστιν σπρώχνει την ταινία για τα Οσκαρ του 2014, όπου πάντα οι Αμερικανοί μιλούν για ακόμα μία υποψηφιότητα για την Κοτιγιάρ Διαβάστε την κριτική του Flix.
O Tζέιμς Γκρέι, ο οποίος είναι ιδιαίτερα αγαπημένος του φεστιβάλ, έχει υπάρξει μέλος της κριτικής επιτροπής και η τελευταία ταινία που είχε φέρει ο ίδιος στις Κάννες ήταν το «Two Lovers» πριν από πέντε χρόνια, ομολόγησε στη συνέντευξη Τύπου (στην οποία παραβρέθηκαν ο ίδιος, η πρωταγωνίστριά του και ο Τζέρεμι Ρένερ - ηχηρή η απουσία του Χοακίν Φίνιξ) ότι ήθελε να γράψει μία ταινία για την Κοτιγιάρ με το που τη γνώρισε - αν και δεν είχε δει καμία ταινία της και δεν ήξερε τη δουλειά της. «Εχει αυτό το εκπληκτικό πρόσωπο, ένα πρόσωπο σαν εκείνα της εποχής του βωβού σινεμά που αποκαλύπτουν τόση ζεστασιά και συναίσθημα με τις εκφράσεις τους. Το να επιλέξεις τον κατάλληλο ηθοποιό για να βασίσεις μία ταινία είναι θέμα ένστικτου - πολλές φορές μόνο μία συνομιλία σε κάνει να θέλεις να δουλέψεις μαζί του. Κι ας μην τον έχεις δει ποτέ στην οθόνη ή τη σκηνή. Η συνεύρεσή μου με την Μαριόν ήταν τόσο καταλυτική που ένιωσα την ανάγκη να γράψω μία ταινία ειδικά για εκείνη. Οταν μάλιστα γύρισα πίσω και είδα όλες τις δουλειές της έγιναν ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές της...» Διαβάστε ολόκληρη την Συνέντευξη Τύπου του «The Immigrant» εδώ και δείτε φωτογραφίες από το πρωινό photocall αλλά και τη βραδινή επίσημη πρεμιέρα και το κόκκινο χαλί.
Το μεσημέρι μερικοί από τους πιο ενδιαφέροντες καλεσμένους του φεστιβάλ συναντήθηκαν το Flix. Πρώτα από όλα, το φαβορί για το βραβείο γυναικείας ερμηνείας, η ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος, η οποία έγινε εν μία νυκτί το πιο χοτ πρόσωπο της Κρουαζέτ. Η πρωταγωνίστρια του Αμπντελατίφ Κεσίς στο «La Vie d’ Adele», 19 χρόνων, ψηλή και… τσουπωτή, χαριτωμένη αλλά και δυναμική, καπνίζει αρειμανίως και ξέρει ευγενικά να βάζει τον οποιονδήποτε στη θέση του, αν χρειαστεί. Αφησε στο Flix τις καλύτερες εντυπώσεις. Διαβάστε περισσότερα...
Μπορεί να μη θεωρήκε μία από τις πιο δυνατές ταινίες της καριέρας του Αλεξάντερ Πέιν, αλλά το «Nebraska» ήταν τόσο μεγαλόψυχο και γεμάτο τρυφερότητα που έκανε πολλούς από εμάς να δακρύσουμε. Η συγκίνηση όμως δεν σταμάτησε εκεί - όταν συναντήσαμε τον δημιουργό και τον θρυλικό πρωταγωνιστή του, Μπρους Ντερν, μας έκαναν να βουρκώσαμε ξανά. Δείτε τον Αλεξάντερ Πέιν να χαμογελά στο Flix και διαβάστε τι μας είπαν εδώ.
Το βράδυ έγινε και η επίσημη πρεμιέρα του «Michael Kohlhaas», της ταινίας εποχής του Αρνό ντε Παλιέρ, με πρωταγωνιστή τον περσινό νικητή του βραβείου ερμηνείας στις Κάννες, Μαντς Μίκελσεν. Ο Δανός πρωταγωνιστής προτιμήθηκε από τον σκηνοθέτη του γιατί δεν μπορούσε να φανταστεί κανέναν Γάλλο να του εμπνέει έναν «νεαρό Κλιντ Ιστγουντ». Δείτε φωτογραφίες από το photo call και την επίσημη πρεμιέρα, όπου ο ντε Παλιέρ, ο Μίκελσον και τα υπόλοιπα μέλη του καστ χαμογελούν στους εκατοντάδες φωτογράφους.
Η βραδιά όμως τελείωσε με μία από τις καλύτερες ταινίες της φετινής σοδειάς. Το «Only Lovers Left Alive» του Τζιμ Τζάρμους (τελευταία φορά ήταν στις Κάννες με το «Broken Flowers») που πατάει στο vampire trend της εποχής δεν πάγωσε, ούτε ρούφηξε το αίμα μας. Το έκανε να τρέχει πιο γρήγορα στην καρδιά, ερωτευμένο με όσα διαδραματίζονται στην οθόνη. Διαβάστε την κριτική του Flix.
Μάθετε τα πάντα για το 66ο Φεστιβάλ Καννών, στο ειδικό τμήμα του Flix.gr που ανανεώνεται συνεχώς.
Tags: cannes 2013