Industry

Μετωπική σύγκρουση στο Κέντρο Κινηματογράφου: Επιστολή του Γενικού Διευθυντή Γρηγόρη Καραντινάκη

στα 10

Το κλίμα έντασης που υπήρχε στο ΕΚΚ από την στιγμή του διορισμού του νέου διοικητικού συμβουλίου, μοιάζει να έφτασε πλέον σε σημείο βρασμού.

Μετωπική σύγκρουση στο Κέντρο Κινηματογράφου: Επιστολή του Γενικού Διευθυντή Γρηγόρη Καραντινάκη

Μετά την σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που κατέληξε στην ανακοίνωση χρηματοδοτήσεων για 31 σχέδια, αλλά με μια (μη) λογική που μοιάζει να βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου, ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Γρηγόρης Καραντινάκης, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση την οποία παραθέτουμε αυτούσια:


Στη σημερινή του έκτακτη συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) ανακοίνωσε την απόφασή του για δέσμευση ποσού 1.122.500€ για 6 διαφορετικά προγράμματα προς χρηματοδότηση έως 31/1/2014, ξεχνώντας ότι βρισκόμαστε στον 8ο μήνα και έχουμε διανύσει τα 2/3 του τρέχοντος ημερολογιακού έτους. Με άλλα λόγια αφήνει το ποσό των 1.377.500 € για τους υπόλοιπους 4 μήνες.

Η σημερινή απόφαση του Δ.Σ. στοχεύει στην δημιουργία εντυπώσεων με σκοπό να απεμπολίσει το θεσμικό ρόλο του Γενικού Διευθυντή και να καταστήσει το Δ.Σ. υπεράνω του νόμου.

Το πραγματικό ποσό το οποίο αποφάσισε στη σημερινή του συνεδρίαση το Δ.Σ. είναι 474.000€, σε αντίθεση με τον σχεδιασμό των 809.000€ που κατέθεσα.

Το Δ.Σ. για να φτάσει στο ποσό του 1.122.500€ με την συγκεκριμένη απόφασή του, συμπεριλαμβάνει ποσά που αφορούν αποφάσεις προγενέστερου Δ.Σ. (1329/2014 και 1327/2014 για ποσό 488.500€ που έχουν ανακοινωθεί ήδη στο Τύπο στις 16.4.2014) και δεσμεύει ποσά για προγράμματα χρηματοδότησης, των οποίων οι ταινίες που έχουν κατατεθεί σε αυτά, δεν έχουν ακόμα αξιολογηθεί.

Με την απόφασή του το Δ.Σ. επενέβη στις αρμοδιότητες του Γενικού Διευθυντή και υπερέβη τις δικές του αρμοδιότητες, απορρίπτοντας την εγκεκριμένη από εμένα κατατεθειμένη ταινία SUNTAN του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, η οποία βρίσκεται στη 10η ημέρα γυρίσματος με το σκεπτικό ότι “θα κριθεί θετικά ως ολοκληρωμένη ταινία όταν κατατεθεί” (γιατί τότε θα κριθεί θετικά ;) και την ταινία “PARK” της Σοφίας Εξάρχου η οποία επίσης είχε εγκριθεί, με το σκεπτικό της επασυγγραφής (με ποια εισήγηση ;).

Το Διοικητικό Συμβούλιο στη σημερινή έκτακτη συνεδρίασή του με μοναδικό θέμα : Την επαναφορά του θέματος χορήγηση προεγκρίσεων σχεδίων κινηματογραφικών έργων στο πλαίσιο αξιολόγησης προτάσεων που κατατέθησαν μέχρι 31.1.2014 για χρηματοδότηση στα προγράμματα του νέου κανονισμού χρηματοδοτικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Κ., το οποίο συζητήθηκε κατά την διάρκεια της υπ'αριθμ. 1333/28.7.2014 έκτακτης συνεδρίασής του, προς επανασυζήτηση και διευκρίνιση σημείων της σχετικής απόφασης που ελήφθη”, αύξησε το ποσό των 351.000€ για το οποίο είχε λάβει απόφαση στη προηγούμενη συνεδρίασή του, στο ποσό των 474.000€ αλλά μείωσε στα μάτια της κινηματογραφικής κοινότητας την αξιοπιστία και το κύρος των δύο θεσμικών του οργάνων.


Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η κρίση στο ΕΚΚ είναι βαθιά και ουσιαστική, στην πραγματικότητα μια σύγκρουση ανάμεσα σε δυο νοοτροπίες που δεν μοιάζει πολύ πιθανό να συναντηθούν κάπου.

Από την μια αυτή του Γενικού Διευθυντή που δείχνει να κατανοεί την δυναμική και το momentum του νέου κύματος του ελληνικού σινεμά κι από την άλλη αυτή του διοικητικού συμβουλίου, που μοιάζει να θεωρεί πως χρηματοδοτήσεις των 5 χιλιάδων ευρώ σε ταινίες που είναι έτοιμες να ξεκινήσουν γυρίσματα ή άρνηση χρηματοδότησης σε άλλες που αποφάσισαν να μην χάσουν την χρονιά λόγω της ολιγωρίας του ΕΚΚ, είναι ο σωστός τρόπος να λειτουργεί το Κέντρο.

Είναι επίσης σαφές πως ακόμη κι εντός του νέου Διοικητικού Συμβουλίου υπάρχει διχογνωμία. Πως αλλιώς εξηγείται ότι το σημερινό -εξαιρετικής σημασίας- διοικητικό συμβούλιο έγινε εν τη απουσία του προέδρου του ή ότι οι αποφάσεις που πάρθηκαν χαρακτηρίζονται «ομόφωνες» όταν η μία ψήφος είναι λευκή

Το συμπέρασμά είναι πως η κρίση στο Κέντρο όχι μόνο δεν πρόκειται να εκτονωθεί, αλλά μόνο να γίνει χειρότερη και πως η λύση μπορεί να έρθει μόνο άνωθεν, με μια δραστική κίνηση του Υπουργού Πολιτισμού, που θα πρέπει να αποφασίσει άμεσα ποιο είναι το ελληνικό σινεμά που θέλει να στηρίξει η πολιτεία.

Μέχρι τότε, οι μόνοι που θα υποφέρουν θα είναι οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές.

Διαβάστε εδώ και την απάντηση του Γιάννη Γλέζου στην επιστολή του Γρηγόρη Καραντινάκη

Διαβάστε ακόμη: