Μπορεί για τους παραγωγούς, τους διανομείς, τους επαγγελματίες και τα φεστιβάλ, ο ρόλος μιας εταιρείας πωλήσεων κινηματογραφικών ταινιών να είναι ξεκάθαρος, αλλά αν αναρωτιέστε τι ακριβώς κάνει μια Film Sales εταιρία, επιτρέψτε μας να σας εξηγήσουμε. Με δυο λόγια αποτελεί την οδό που μια ανεξάρτητη ταινία θα βρει τον δρόμο της προς τα φεστιβάλ και τις αίθουσες, ανακαλύπτει φιλμ στα πρώτα τους βήματα και τα βοηθά να χτίσουν ένα καλύτερο προφιλ, να πλασαριστούν στην αγορά και τελικά να βρουν την οδό προς το κοινό. Μέχρι τώρα υπήρχε μόνο μια ελληνική εταιρία sales με διεθνή εμβέλεια, η εξαιρετικά επιτυχημένη Heretic Outreach (που εκπροσωπεί και το «Bad Luck Bangin or Loony Porn» του Ράντου Ζούντε που κέρδισε την Χρυσή Αρκτο στο Βερολίνο)και τώρα στο τοπίο έρχεται να προστεθεί μια ακόμη. Η Endorphin Film Sales είναι μια boutique εταιρία που θέλει να μοιραστεί ξεχωριστές κινηματογραφικές ιστορίες με ολόκληρο τον κόσμο.
Εκπροσωπώντας μέχρι τώρα μερικους ελληνικούς τίτλους όπως την «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη ή το «Ζίζοτεκ» του Βαρδή Μαρινάκη και ντοκιμαντέρ όπως το «Stefanos Rokos: Nick Cave & The Bad Seeds’ No More Shall We Part, 14 Paintings, 17 Years Later» της Ρηνιώς Δραγασάκη και της Αρασέλης Λαιμού και το το «True Blue» του Χάρη Ραφτογιάννη, η Endorphin έκανε ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά αναλαμβάνοντας τις πωλήσεις του «Bebia, À Mon Seul Désir» της Ζούζα Ντουμπράκους που εντυπωσίασε φέτος στο διαγωνιστικό του φεστιβάλ του Ρότερνταμ.
Bebia, À Mon Seul Désir
Η Βίκυ Αντωνοπούλου και η Χριστίνα Πελεκάνη φιλοδοξούν να συνεχίσουν με σταθερά και προσεκτικά βήματα και γνώμονα την αγάπη τους για ένα σινεμά που χρειάζεται κι αξίζει την προσοχή και μοιράστηκαν με το Flix την σύντομη ιστορία της Endorphin και τα σχεδιά τους για το μέλλον.
Πότε ιδρύθηκε η endorphin και ποιο ήταν το mission statement της;
Γνωριζόμαστε πάνω από 15 χρόνια. Είχαμε δουλέψει παλαιότερα μαζί στη Village καιμετά οι δρόμοι μας χάθηκαν. Η συνάντηση μας στο περσινό φεστιβάλ του Βερολίνουήταν καταλυτική. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι μεταξύ προβολών και parties (ναι,τότε γίνονταν και αυτά), η εταιρία άρχισε να παίρνει μορφή. Ουσιαστικά ιδρύθηκε μετην αρχή του πρώτου lockdown. Ξεκίνησε από τη Βίκυ μέσω του SOFA (School of FilmAdvancement) και στην πορεία μπήκα και εγώ. Το να ξεκινάς μια εταιρία εν μέσωκαραντίνας έχει τις προκλήσεις του. Φανταστείτε ότι όλο αυτό τον καιρό, να έχουμεσυναντηθεί μία φορά. Όλα τα κάνουμε διαδικτυακά, από τα μεταξύ μας meetings μέχρικαι τα ραντεβού στα markets. Κοινώς ακολουθούμε τη νέα covid-era norma.Το mission statement μας είναι να μοιραστούμε υπέροχες ανεξάρτητες ταινίες, μεεκείνους που θέλουν να τις δουν.
Πόσο εύκολο είναι για μια νέα εταιρεία sales να εδραιωθεί σε ένανανταγωνιστικό χώρο; Ποια θα λέγατε ότι είναι τα συγκριτικό σαςπλεονέκτημα;
Είναι πολύ δύσκολο, κυρίως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, αν και η αλήθεια είναιότι στην Ελλάδα, υπάρχει χώρος. Σκεφτείτε ότι ουσιαστικά μόνο μια εταιρία, η HereticOutreach υπάρχει ως sales agent και με μεγάλη επιτυχία. Λόγω της εμπειρίας μας σεμεγάλες εταιρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Village Roadshow, Warner Bros,Paramount, Studio Canal, Feelgood Entertainment) – και οι δύο έχουμε δουλέψει μεstudios και με ανεξάρτητες ταινίες – με τη Βίκυ να ειδικεύεται στο financing και σταprojections και η Χριστίνα σε marketing & acquisitions – το συγκριτικό μας πλεονέκτημαείναι μεγάλο, μιας και γνωρίζουμε ακριβώς τι χρειάζεται μια ταινία για να προωθηθείστο εξωτερικό σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, η Χριστίνα συμμετέχει ως marketing &distribution expert σε διάφορα workshops στην Ευρώπη όπως στο Midpoint, το Eave,και σε φεστιβάλ με πιο πρόσφατα το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, της Τεργέστης και τουΡότερνταμ, οπότε έχουμε πρόσβαση και σε projects και νέους δημιουργούς πολύνωρίς, από τη διαδικασία της ανάπτυξης.
Πως βλέπετε την πορεία της endorphin στο μέλλον. Ποια είναι τα επόμεναβήματά σας;
Το τελευταίο μας acquisition, η Γεωργιανή ταινία «Bebia, À Mon Seul Désir» συμμετείχεστο διαγωνιστικό τμήμα του φετινού Rotterdam Film Festival. Λόγω αυτού η ταινίαέχει ζήτηση και σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο, οπότε σε αυτή τη φάσηασχολούμαστε με τη φεστιβαλική της πορεία. Παράλληλα, αναζητούμε τα επόμεναprojects μας, σε φεστιβάλ και workshops. Ως boutique sales agency, στόχος μας είναινα αναλαμβάνουμε μόνο ταινίες που πραγματικά μας αρέσουν και που φυσικά έχουνκάποια potentials, ακόμη και εάν αυτά είναι μόνο φεστιβαλικά. Στοχεύουμε σε 3projects το χρόνο, ώστε με αυτό τον τρόπο να έχουμε χρόνο να είμαστε σε στενήεπαφή με τους δημιουργούς της ταινίας και να τις αγκαλιάσουμε ολιστικά, είτε έχει νακάνει με festivals, distribution ή και marketing strategy.
Μάθετε περισσότερα για την Endorphin και τα επόμενα σχέδιά της στην επίσημη σελίδα της και ακολουθήστε την στο instagram και το facebook.