Industry

H Endorphin, μια νέα, ελληνική εταιρία sales, αγαπά τις υπέροχες, ανεξάρτητες ταινίες

στα 10

Ιδρύθηκε το 2020 από την Βίκυ Αντωνοπούλου και την Χριστίνα Πελεκάνη και φέτος, ο πρώτος διεθνής της τίτλος, βρέθηκε στο διαγωνιστικό του Ρότερνταμ.

H Endorphin, μια νέα, ελληνική εταιρία sales, αγαπά τις υπέροχες, ανεξάρτητες ταινίες
Bebia, À Mon Seul Désir

Μπορεί για τους παραγωγούς, τους διανομείς, τους επαγγελματίες και τα φεστιβάλ, ο ρόλος μιας εταιρείας πωλήσεων κινηματογραφικών ταινιών να είναι ξεκάθαρος, αλλά αν αναρωτιέστε τι ακριβώς κάνει μια Film Sales εταιρία, επιτρέψτε μας να σας εξηγήσουμε. Με δυο λόγια αποτελεί την οδό που μια ανεξάρτητη ταινία θα βρει τον δρόμο της προς τα φεστιβάλ και τις αίθουσες, ανακαλύπτει φιλμ στα πρώτα τους βήματα και τα βοηθά να χτίσουν ένα καλύτερο προφιλ, να πλασαριστούν στην αγορά και τελικά να βρουν την οδό προς το κοινό. Μέχρι τώρα υπήρχε μόνο μια ελληνική εταιρία sales με διεθνή εμβέλεια, η εξαιρετικά επιτυχημένη Heretic Outreach (που εκπροσωπεί και το «Bad Luck Bangin or Loony Porn» του Ράντου Ζούντε που κέρδισε την Χρυσή Αρκτο στο Βερολίνο)και τώρα στο τοπίο έρχεται να προστεθεί μια ακόμη. Η Endorphin Film Sales είναι μια boutique εταιρία που θέλει να μοιραστεί ξεχωριστές κινηματογραφικές ιστορίες με ολόκληρο τον κόσμο.

endorphin 607

Εκπροσωπώντας μέχρι τώρα μερικους ελληνικούς τίτλους όπως την «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη ή το «Ζίζοτεκ» του Βαρδή Μαρινάκη και ντοκιμαντέρ όπως το «Stefanos Rokos: Nick Cave & The Bad Seeds’ No More Shall We Part, 14 Paintings, 17 Years Later» της Ρηνιώς Δραγασάκη και της Αρασέλης Λαιμού και το το «True Blue» του Χάρη Ραφτογιάννη, η Endorphin έκανε ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά αναλαμβάνοντας τις πωλήσεις του «Bebia, À Mon Seul Désir» της Ζούζα Ντουμπράκους που εντυπωσίασε φέτος στο διαγωνιστικό του φεστιβάλ του Ρότερνταμ.

bebia a mon seul desir 607 Bebia, À Mon Seul Désir

Η Βίκυ Αντωνοπούλου και η Χριστίνα Πελεκάνη φιλοδοξούν να συνεχίσουν με σταθερά και προσεκτικά βήματα και γνώμονα την αγάπη τους για ένα σινεμά που χρειάζεται κι αξίζει την προσοχή και μοιράστηκαν με το Flix την σύντομη ιστορία της Endorphin και τα σχεδιά τους για το μέλλον.

Πότε ιδρύθηκε η endorphin και ποιο ήταν το mission statement της;

Γνωριζόμαστε πάνω από 15 χρόνια. Είχαμε δουλέψει παλαιότερα μαζί στη Village και μετά οι δρόμοι μας χάθηκαν. Η συνάντηση μας στο περσινό φεστιβάλ του Βερολίνου ήταν καταλυτική. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι μεταξύ προβολών και parties (ναι, τότε γίνονταν και αυτά), η εταιρία άρχισε να παίρνει μορφή. Ουσιαστικά ιδρύθηκε με την αρχή του πρώτου lockdown. Ξεκίνησε από τη Βίκυ μέσω του SOFA (School of Film Advancement) και στην πορεία μπήκα και εγώ. Το να ξεκινάς μια εταιρία εν μέσω καραντίνας έχει τις προκλήσεις του. Φανταστείτε ότι όλο αυτό τον καιρό, να έχουμε συναντηθεί μία φορά. Όλα τα κάνουμε διαδικτυακά, από τα μεταξύ μας meetings μέχρι και τα ραντεβού στα markets. Κοινώς ακολουθούμε τη νέα covid-era norma. Το mission statement μας είναι να μοιραστούμε υπέροχες ανεξάρτητες ταινίες, με εκείνους που θέλουν να τις δουν.

βίκυ αντωνοπούλου 607

Πόσο εύκολο είναι για μια νέα εταιρεία sales να εδραιωθεί σε έναν ανταγωνιστικό χώρο; Ποια θα λέγατε ότι είναι τα συγκριτικό σας πλεονέκτημα;

Είναι πολύ δύσκολο, κυρίως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, αν και η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα, υπάρχει χώρος. Σκεφτείτε ότι ουσιαστικά μόνο μια εταιρία, η Heretic Outreach υπάρχει ως sales agent και με μεγάλη επιτυχία. Λόγω της εμπειρίας μας σε μεγάλες εταιρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Village Roadshow, Warner Bros, Paramount, Studio Canal, Feelgood Entertainment) – και οι δύο έχουμε δουλέψει με studios και με ανεξάρτητες ταινίες – με τη Βίκυ να ειδικεύεται στο financing και στα projections και η Χριστίνα σε marketing & acquisitions – το συγκριτικό μας πλεονέκτημα είναι μεγάλο, μιας και γνωρίζουμε ακριβώς τι χρειάζεται μια ταινία για να προωθηθεί στο εξωτερικό σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, η Χριστίνα συμμετέχει ως marketing & distribution expert σε διάφορα workshops στην Ευρώπη όπως στο Midpoint, το Eave, και σε φεστιβάλ με πιο πρόσφατα το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, της Τεργέστης και του Ρότερνταμ, οπότε έχουμε πρόσβαση και σε projects και νέους δημιουργούς πολύ νωρίς, από τη διαδικασία της ανάπτυξης.

χριστίνα πελεκάνη 607

Πως βλέπετε την πορεία της endorphin στο μέλλον. Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας;

Το τελευταίο μας acquisition, η Γεωργιανή ταινία «Bebia, À Mon Seul Désir» συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του φετινού Rotterdam Film Festival. Λόγω αυτού η ταινία έχει ζήτηση και σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο, οπότε σε αυτή τη φάση ασχολούμαστε με τη φεστιβαλική της πορεία. Παράλληλα, αναζητούμε τα επόμενα projects μας, σε φεστιβάλ και workshops. Ως boutique sales agency, στόχος μας είναι να αναλαμβάνουμε μόνο ταινίες που πραγματικά μας αρέσουν και που φυσικά έχουν κάποια potentials, ακόμη και εάν αυτά είναι μόνο φεστιβαλικά. Στοχεύουμε σε 3 projects το χρόνο, ώστε με αυτό τον τρόπο να έχουμε χρόνο να είμαστε σε στενή επαφή με τους δημιουργούς της ταινίας και να τις αγκαλιάσουμε ολιστικά, είτε έχει να κάνει με festivals, distribution ή και marketing strategy.

Μάθετε περισσότερα για την Endorphin και τα επόμενα σχέδιά της στην επίσημη σελίδα της και ακολουθήστε την στο instagram και το facebook.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.