Φεστιβάλ / Βραβεία

Φεστιβάλ Δράμας 2025 | Οι ταινίες: Ημέρα 3η

στα 10

Το Flix βλέπει και μεταφέρει εντυπώσεις απ' όλες τις ελληνικές ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος του 48ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Φεστιβάλ Δράμας 2025 | Οι ταινίες: Ημέρα 3η

Το Flix βρίσκεται στη Δράμα (αποστολή: Λήδα Γαλανού, Μανώλης Κρανάκης), παρακολουθεί όλες τις προβολές του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και, μέρα με τη μέρα, αποτιμά τις ταινίες, σημειώνοντας τις ενδιαφέρουσες τοποθεσίες στον κινηματογραφικό χάρτη.

Τα σχόλια και οι αποτιμήσεις μας είναι πολύ μικρά, όχι επειδή οι ταινίες είναι μικρού μήκους, μια και αυτό καθόλου δεν επηρεάζει την αξία τους, αλλά επειδή ο σκοπός αυτών των καθημερινών σχολίων είναι ν’ αποδώσουν μια αίσθηση και μια πρώτη γεύση των ταινιών.

Εάν δεν βρίσκεστε στη Δράμα, μπορείτε να δείτε όλες τις ταινίες, όλων των προγραμμάτων και να ψηφίσετε και για το βραβείο Κοινού στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ.

Διαβάστε ακόμη: Οδηγός επιβίωσης για το 48ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας! Για να έχετε... the full picture


Τι είδαμε την Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου, στο Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα

planets

Πλανήτες της Φίλης Ολσέφσκι

Η Μαρία χωρίζει την ίδια στιγμή που η Γη αρχίζει να αφανίζεται από την κλιματική κρίση. Καθώς τα χρόνια περνούν και αυτή βρίσκεται αιωνίως χαμένη στο διάστημα, αρχίζει να επικοινωνεί με άλλους πλανήτες, να διεκδικεί το χώρο της στο σύμπαν και να ανακαλύπτει τη μοναδική λύση για τη σωτηρία της Γης που είναι η επανεγκατάστασή της σε ένα άλλο ηλιακό σύστημα. Οσο φιλόδοξη κι αν είναι η ιδέα της Φίλης Ολσέφσκι, ταλαντούχας διευθύντριας φωτογραφίας, εδώ στη δεύτερη σκηνοθετική της απόπειρα μετά το «Με Λένε Αντι» του 2023, και όσο κι αν εικόνα, αισθητική και ειδικά εφέ επιχειρούν (σε στιγμές με επιτυχία) να δημιουργήσουν από το τίποτα ένα απόκοσμο εξωγήινο σύμπαν, το πραγματικό πρόβλημα στους «Πλανήτες» είναι η έλλειψη μιας ευθείας νοηματικής και δραματουργικής γραμμής που σπρώχνει σε επαναλήψεις, σε αφαιρέσεις και στη διαρκή, ελκυστική σε στιγμές, γοητεία μιας ατμόσφαιρας που νιώθεις όμως ότι από κάτω κρύβει κάτι πολύ μικρότερο και σίγουρα πολύ λιγότερο ενδιαφέρον από μια διαπλανητική ιστορία αγάπης ή κοσμικής οικολογικής ανάληψης.
Μανώλης Κρανάκης

Διαβάστε εδώ περισσότερα για τους «Πλανήτες» της Φίλης Ολσέφσκι.

3cm of Complexity

3 Εκατοστά Πολυπλοκότητας της Αννας Βασώφ

Οσοι γνωρίζουν το έργο της «καλλιτέχνη χρονικής τέχνης» Αννας Βασώφ, μπορούν να αναγνωρίσουν και στο «3cm οf Complexity» το ιδιοσυγκρασιακό της σύμπαν που αποτελείται, εδώ και πολλές ταινίες μικρού μήκους και βίντεο, από αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο, κατασκευές που προσομοιάζουν σε ένα χειροποίητο stop motion και μια εν μέρει πειραματική περιπλάνηση μέσα στα αβαθή της ύπαρξης με χιούμορ, τραγικότητα, τη λογική ενός ημερολογίου (μιας καλλιτέχνη) που προσπαθεί να επιβιώσει μέσα σε ένα κόσμο ανταγωνιστικό και γενικά δύσκολο να τον… χωνέψεις. Περί στομαχιού ο λόγος εδώ, αφού σε μια αναζήτηση της θεραπείας μιας στομαχικής δυσλειτουργίας, η Αννα Βασώφ ολοκληρώνει με το χαρακτηριστικό στιλ της ακόμη ένα κομμάτι στο μάλλον προς την πλευρά της σύγχρονης τέχνης έργο της και ακόμη μια σελίδα στην αναζήτηση ενός βαθύτερου νοήματος μιας ρηχής ύπαρξης. Ή και το αντίθετο…
Μανώλης Κρανάκης

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «3 Εκατοστά Πολυπλοκότητας» της Αννας Βάσωφ.

Performer

Performer του Γιάννη Μπερέτσου

Μια χορεύτρια παραλαμβάνει από μια κούριερ ένα δέμα το οποίο δεν προορίζεται γι’ αυτήν. Η παράξενη κοπέλα όμως επιστρέφει ξανά και ξανά για να της το παραδώσει καθώς η χορεύτρια μοιάζει να βρίσκεται παγιδευμένη σε έναν εφιάλτη που επαναλαμβάνεται. Σε μια ταινία που μοιάζει περισσότερο με ημιτελή άσκηση για τη δημιουργία ατμόσφαιρας παρά με την αλά Ντέιβιντ Λιντς παραισθησιογόνα εμπειρία που οραματίζεται, καθώς η μαγνητική παρουσία της Φλωμαρίας Παπαδάκη, οι ευρυγώνιοι φακοί και η αλλόκοτη (νουάρ;) διαδρομή μέσα σε μια αλλόκοτη πόλη δεν αρκούν για να προσδώσουν κάτι περισσότερο από μια αίσθηση - πριν ακόμη αυτή γίνει ταινία.
Μανώλης Κρανάκης

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Performer» του Γιάννη Μπερέτσου.

Οι Κύκλοι της Ρο

Οι Κύκλοι της Ρο της Μυρτώς Αποστολίδου

Μια γυναίκα-μάνα μιλάει για τη δική της μάνα και για το δικό της βίωμα ως μάνα (ευτυχία κι εγκλωβισμός), την ώρα που είτε λιάζεται σ' ένα βράχο κυκλωμένο από δέντρα, είτε κάνει δουλειές του σπιτιού, μέρα, είτε αφήνεται σ' έναν παγανιστικό χορό για να εκτονώσει τον θυμό της («θυμέ μου!», φωνάζει), γυμνή, έγκυος, νύχτα.
Το δώρο και το βάρος της μητρότητας είναι ένα από τα αρχαιότερα και πιο «πολυτραγουδισμένα» θέματα στην τέχνη - κι αυτή εδώ είναι μια κινηματογραφική, εξομολογητική αποτύπωση μιας μάνας. Αυτό όμως που είναι υπέροχα κοινότυπο και πανανθρώπινο, δεν καταφέρνει εδώ... ν' ανθίσει, για να χρησιμοποιήσουμε τη φράση της ηρωίδας και συνδημιουργού Ρόζας Προδρόμου, παρά τα όμορφα ακίνητα ή γεμάτα ζωή κάδρα σωμάτων και προσώπων. Γιατί ένας απόλυτα αυτοαναφορικός μονόλογος σε voice over δεν γίνεται ποτέ αληθινά ενδιαφέρων ή σημαντικός, εξαντλείται σαν μια τετριμμένη ιδιωτική ακρόαση, ενώ το τελευταίο μέρος είναι απλώς μια, ασύνδετη με τα πριν, καταγραφή μιας περφόρμανς της ηρωίδας, δίνοντας στο σύνολο μια αίσθηση ναρκισσισμού και σοβαροφάνειας.
Λήδα Γαλανού

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Οι Κύκλοι της Ρο» της Μυρτώς Αποστολίδη.

Χίλιες Λεύγες Κάτω από τη Θάλασσα

Χίλιες Λεύγες Κάτω από τη Θάλασσα της Νατάσσας Ξύδη

Μια γυναίκα, περιποιημένη, μόνη, η Μαίρη, περνά τις μέρες της πηγαινοερχόμενη με τα καράβια της γραμμής. Ολοι την ξέρουν, τη χαιρετούν, μοιάζει εκεί να βρίσκει συντροφιά, τουλάχιστον στα όνειρά της, καθώς κοιμάται στους καναπέδες του πλοίου. Σε μια τέτοια φαντασίωση θα «γνωρίσει» τον Ρικ. Δυο άγνωστοι που επικοινωνούν τέλεια παρότι δεν γνωρίζουν ο ένας τη γλώσσα του άλλου, δυο ψάρια έξω απ' το νερό που, για λίγο, στο μυαλό της, μπορούν να κολυμπήσουν μαζί.
Η Νατάσσα Ξύδη του «Travel Express» εξερευνά τη μοναξιά, την ύπαρξη των αταίριαστων πλασμάτων του κόσμου μας που μοιάζει να νιώθουν ασφάλεια τριγυρισμένοι από αγνώστους. Η ιδέα είναι και ωραία και γλυκιά, επίσης δύσκολα χορταίνεις να βλέπεις τη Μαρία Φιλίνη, γεμάτη ενέργεια σε κάθε ρόλο, αλλά η 25λεπτη ταινία μένει στον αφρό, απλώνεται σε cute διαλόγους και χαριτολογήματα, χωρίς ποτέ να τολμήσει να κοιτάξει στον... βυθό των πραγμάτων.
Λήδα Γαλανού

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Χίλιες Λεύγες Κάτω από τη Θάλασσα» της Νατάσσας Ξύδη.


Το Φεστιβάλ Δράμας 2025 με τον τρόπο του Flix:

Φεστιβάλ Δράμας 2025: Οδηγός επιβίωσης για το 48ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας! Για να έχετε... the full picture
Φεστιβάλ Δράμας 2025: Εναρξη με... όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν;
Φεστιβάλ Δράμας 2025: Γνωρίστε τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος
Φεστιβάλ Δράμας 2025: Οι ελληνικές ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος
Φεστιβάλ Δράμας 2025: Οι ελληνικές μικρού μήκους ταινίες που διαγωνίζονται στο Kiddo
Φεστιβάλ Δράμας 2025: Οι ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Διαγωνιστικό Ταινιών Μικρού Μήκους Animation
Φεστιβάλ Δράμας 2025: Οι ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Διαγωνιστικό Short and Green
Φεστιβάλ Δράμας 2025: Οι ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Σπουδαστικό Διαγωνιστικό Τμήμα
Φεστιβάλ Δράμας 2025; Αφιερώματα σε Αγγελο Φραντζή και Χέλενα Βίτμαν

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας στο επίσημο site του, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook, στο κανάλι του στο YouTube και στον επίσημο λογαριασμό του στο Instagram.

disff drama Δράμα 2025 αφίσα poster