Industry

Η Disney θέλει να λύσει τα προβλήματά της με τη Σκάρλετ Τζοχάνσον εξωδικαστικά με διαιτησία

στα 10

Η πρώτη ανταπόκριση του στούντιο στη μήνυση της Σκάρλετ Τζοχάνσον είναι... ιδιωτική.

Η Disney θέλει να λύσει τα προβλήματά της με τη Σκάρλετ Τζοχάνσον εξωδικαστικά με διαιτησία

Το έκανε η Σκάρλετ Τζοχάνσον γιατί μπορεί. Στις 29 Ιουλίου η σταρ κατέθεσε μήνυση εναντίον της Disney, δηλώνοντας πως το στούντιο αθέτησε του όρους του συμβολαίου της όταν αποφάσισε να μην κυκλοφορήσει την ταινία «Black Widow» αποκλειστικά στις αίθουσες, αλλά να τη βγάλει παράλληλα και στην πλατφόρμα του Disney Plus, ως streaming περιεχόμενο.

Διαβάστε ακόμη: Μαύρη Χήρα εναντίον ποντικιού. Η Σκάρλετ Τζοχάνσον μηνύει την Disney για το «Black Widow»

Φυσικά η πρόθεση της Τζοχάνσον δεν ήταν να διασώσει το κύρος της κινηματογραφικής αίθουσες, παρότι κι αυτό είναι ένα ευχάριστο παρελκόμενο: ήταν, αντίθετα, να διεκδικήσει την επιπλέον αμοιβή της (άλλα περίπου 50 εκ. δολάρια), που θα έπαιρνε ως ποσοστό επί των εσόδων της ταινίας, εάν αυτή έβγαινε κανονικά και αποκλειστικά στα σινεμά, χωρίς η δυνατότητα του streaming να μειώνει τον αριθμό των εισιτηρίων στο box office.

black widow 607

Από την πλευρά της, τώρα, η Disney, μέσω του δικηγόρου της, Ντάνιελ Πετροτσέλι, απαντά ότι το στούντιο εκπλήρωσε την υποχρέωσή του να βγάλει την ταινία «σε ευρεία κινηματογραφική διανομή» κι ότι το συμβόλαιο δεν προέβλεπε αποκλειστική διανομή στα σινεμά. Επιπλέον, σημειώνει ότι, δεδομένης της πανδημίας, η ταινία κινήθηκε ικανοποιητικά, με έσοδα 80 εκ. δολαρίων στην Αμερική στο πρώτο της Σαββατοκύριακο, δηλαδή 10 εκ. δολάρια περισσότερα από, για παράδειγμα, το «F9» που βγήκε μόνο στα σινεμά.

Διαβάστε ακόμη: Τα 100 εκ. δολάρια του Ντάνιελ Κρεγκ για τα «Knives Out 2 & 3» κι όλοι οι υπόλοιποι πιο ακριβοπληρωμένοι σταρ της χρονιάς

Η Disney ζητά να επιλυθεί η διαμάχη εξωδικαστικά, με διαιτησία κι εξηγεί πως προτίθεται να προσθέσει ποσοστά επί των εσόδων από τις online προβολές προκειμένου να αυξηθεί η αμοιβή της Τζοχάνσον, παρότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται στοη συμφωνία τους. Το συμβόλαιο της Τζοχάνσον με την Disney έγινε το 2017, δυο χρόνια πριν την ίδρυση του Disney Plus και τρία πριν την έκρηξη - και λόγω πανδημίας - της θέασης στο σπίτι κι έτσι οι όροι του δεν συμπεριλαμβάνουν έσοδα από προβολή σε πλατφόρμα. Ωστόσο, οι δικηγόροι της ηθοποιού διαβεβαιώνουν ότι η Marvel είχε δεσμευτεί το 2019 ότι η «Black Widow» θα συναντήσει το κοινό «όπως οι άλλες μας ταινίες», δηλαδή στα σινεμά.

Η μήνυση της Τζοχάνσον, για το λόγο αυτό, δεν κατηγορεί την Marvel για αθέτηση συμβολαίου, αλλά κατηγορεί απ' ευθείας τη μητρική εταιρεία, την Disney, ότι ισχυριζόμενη ότι το στούντιο παρενέβη στη συμφωνία της ηθοποιού με τη Marvel, προκειμένου να πριμοδοτήσει το Disney Plus. Τώρα που η Disney ζητά να γίνει διαιτησία, ο δικηγόρος της Σκάρλετ Τζοχάνσον, Τζον Μπερλίνσκι, απαντά (προς το παρόν) σκληρά: «Μετά την αρχική, μισογύνικη επίθεση του στούντιο εναντίον της Σκάρλετ Τζοχάνσον και της μήνυσής της, τώρα η Disney, αναμενόμενα, προσπαθεί να κρύψει την ανάρμοστη συμπεριφορά της σε μια ιδιωτική, κεκλεισμένων των θυρών, διαιτησία. Γιατί φοβάται τόσο η Disney να εκδικαστεί η υπόθεση δημόσια;»

dune 607Dune

Περιμένοντας να δούμε πώς θα προχωρήσει η υπόθεση, να σημειώσουμε ότι η κίνηση της Τζοχάνσον θα θέσει προηγούμενο για όλους τους ηθοποιούς που βλέπουν τα έσοδά τους (υπέρογκα, έτσι κι αλλιώς), να αυξάνονται ή να μειώνονται απρόβλεπτα, αναλόγως με το αν το συμβόλαιό τους προβλέπει έσοδα από πλατφόρμα streaming ή όχι. Διαβάστε περισσότερα γι' αυτό εδώ.

Τη νομική διαμάχη της Σκάρλετ Τζοχάνσον με την Disney έσπευσε να επικροτήσει και ο Ντενί Βιλνέβ, μεγάλος υπέρμαχος της προβολής των ταινιών στις κινηματογραφικές αίθουσες: «Είναι λάθος να πιστεύει κανείς ότι το σινεμά στη μεγάλη οθόνη δεν τα πηγαίνει καλά,» δήλωσε ο σκηνοθέτης του «Dune». «Ομως η βιομηχανία βρίσκεται σε μια διαδρομή γεμάτη σκαμπανεβάσματα, πράγμα που αντικρούει την επιθυμία της Γουολ Στριτ για σταθερότητα. Οι συνδρομές στις πλατφόρμες δίνουν στα στούντιο ένα σταθερό εισόδημα. Δεν έχω τίποτε εναντίον του streaming, αντιθέτως οι πλατφόρμες είναι ένα εκπληκτικό εργαλείο που μας δίνει πρόσβαση στην ανάμνηση του σινεμά. Αλλά η καριέρα μιας ταινίας πρέπει ν' αρχίζει στη μεγάλη οθόνη κι από εδώ και πέρα θα απαιτώ στα συμβόλαιά μου οι ταινίες μου να βγαίνουν πρώτα αποκλειστικά στις κινηματογραφικές αίθουσες.»