Ενας από τους καλύτερους τρόπους να μελετήσεις το στιλ και την τεχνική ενός σκηνοθέτη είναι να μελετήσεις τα πλάνα του. Ακόμα κι ο αριθμός, η λίστα των πλάνων, σου λέει πολλά.
Τι σημαίνει δηλαδή ότι ο Πολ Τόμας Αντερσον στο «Θα Χυθεί Αίμα» (μία ταινία 2 ωρών και 38 λεπτών) συνθέτει την ταινία με 678 πλάνα; Ενώ ο Ντέιβιντ Φίντσερ στο «Gone Girl» (μικρότερης διάρκειας: 2 ώρες και 29 λεπτά) χρησιμοποιεί 2400 και στο «Κορίτσι με το Τατουάζ» (2 ώρες και 38 λεπτά) 2964; Πόσο πιο προφανές από τα ίδια τα νούμερα ότι ο Αντερσον αφήνει ένα πλάνο να αναπνεύσει και να εξελιχθεί, ενώ ο Φίντσερ κόβει σαν τρελός.
Διαβάστε επίσης: Ενα tribute στον Ντέιβιντ Φίντσερ
Ο κινηματογραφικός μοντέρ Βάσι Νιντομάνσκι (ο οποίος συνεργάστηκε με τον Φίντσερ στο «Gone Girl»), μάς προσφέρει μέσω γραφικών τελευταίας τεχνολογίας μία bird-eye-view όλων των πλάνων των δύο αυτών ταινιών του Φίντσερ για να τα μελετήσουμε ένα-ένα. Και να έχουμε μία πιο ενδελεχή ευκαιρία να δούμε την τέχνη πίσω από το μοντάζ των εικόνων - γιατί μπορεί ο Φίντσερ να κόβει, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου βιντεοκλιπίστικο, αλλά μελετημένο και χειρουργικά ακριβές.
Δείτε κι αυτό το βίντεο:: τα διπλά πλάνα του Ντέιβιντ Φίντσερ στο Gone Girl ως μέθοδος σασπένς
Με την αντιπαράθεση των πλάνων, επίσης, μπορεί κανείς να δει πώς συνθέτει τα κάδρα του, που θέλει τον θεατή να εστιάσει, πώς κρατά σταθερά αυξανόμενο το ενδιφέρον της εικόνας αλλά και το ρυθμό της ταινίας.
Πατήστε πάνω στις εικόνες και ξεναγηθείτε στην τεχνική του Φίντσερ:
Διαβάστε και δείτε περισσότερα:
- O διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες των εφέ στις ταινίες του Ντέιβιντ Φίντσερ
- Μία ανάλυση των μουσικών βίντεο του Ντέιβιντ Φίντσερ (ή πώς οι σπουδαίοι σκηνοθέτες από το λα λα λα τους φαίνονται)
- What's in the box? Ή τι έχει το ψυγείο σου, Ντέιβιντ Φίντσερ;
- Θέλουμε να δούμε το ριμέικ του «Strangers on a Train» του Αλφρεντ Χίτσκοκ από τον Ντέιβιντ Φίντσερ ΤΩΡΑ!
- Δείτε το βίντεο που ο Ντέιβιντ Φίντσερ ομολογεί ότι κατά λάθος δούλεψε στην «Επιστροφή των Jedi»!