Buzz

«Circuses and Taxidermists»: Κυριακάτικες Αφηγήσεις στη Ριβιέρα!

στα 10

Το πρόγραμμα περιοδικών προβολών «Κυριακάτικες Αφηγήσεις» αλλάζει μέρα! Ραντεβού στο θερινό κινηματογράφο Ριβιέρα, την Τρίτη 29 Μαΐου στις 9, με το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους «Circuses and Taxidermists» των βραβευμένων Πολίν Κουρνιέ Ζαρντέν και Ασάφ Γράμπερ.

«Circuses and Taxidermists»: Κυριακάτικες Αφηγήσεις στη Ριβιέρα!

Οι «Κυριακάτικες Αφηγήσεις» μπορεί να αλλάζουν μέρα, αλλά όχι προσανατολισμό και στόχο. Το πρόγραμμα προβολών επιδιώκει να παρουσιάσει μέσα από το έργο ανεξάρτητων δημιουργών, επιλεγμένες αφηγήσεις για τις μεταβολές στην παγκόσμια και τοπική κοινωνία με τη συμβολή διεθνών εικαστικών, κινηματογραφιστών, επιμελητών, στοχαστών και δημιουργών.

Την Τρίτη 29 Μαΐου λοιπόν, στις 9 το βράδυ, δίνουμε ραντεβού στο θερινό κινηματογράφο Ριβιέρα για «Circuses and Taxidermists» - ένα πρόγραμμα από τέσσερις ταινίες μικρού μήκους των διακεκριμένων εικαστικών καλλιτεχνών και σκηνοθετών Πολίν Κουρνιέ Ζαρντέν και Ασάφ Γράμπερ. Μετά τις προβολές θα ακολουθήσει συζήτηση και με τους δύο σκηνοθέτες.

Circuses and Taxidermists 607

Οι βραβευμένες ταινίες «Blutbad Parade» (2015) και «Explosion Ma Baby» (2016) της Πολίν Κουρνιέ Ζαρντέν και «Binding» (2011) και «The Conspicuous Parts» (2018) του Ασάφ Γράμπερ έχουν προβληθεί σε εκθέσεις και φεστιβάλ όπως στην Μπιενάλε της Βενετίας, στην Tate Modern του Λονδίνου, στο Διεθνές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, στο Διεθνές Φεστιβάλ του Βερολίνου και στο Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους του Oμπερχάουζεν, ανάμεσα σε άλλα.

Οι ταινίες είναι στα Αγγλικά και Γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους και η συζήτηση με τους σκηνοθέτες που θα ακολουθήσει θα γίνει στα Αγγλικά.

Γενική είσοδος: 5 ευρώ

Blutbad Parade 607

Blutbad Parade, 35' / Γερμανικά

Πρόκειται για την ιστορία ενός τσίρκου-φαντάσματος: επιστρέφει κάθε εκατό χρόνια για να παίξει ξανά στο χώρο μιας αυθεντικής βίας, μεταφέροντας στο κοινό του μερικές από τις ανωμαλίες και τις υπερβολές αυτής της μοιραίας ημέρας. Στην αισθητική της μορφή, αυτή η ταινία προτάσσει το αίνιγμα της τερατώδους συγχρονικότητας τριών αντιλήψεων: του πολέμου, της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας και της επανάστασης. Το τσίρκο αναφέρεται στο μεγάλο τσίρκο - μια μεταφορά για την κατάρρευση, την ανάδυση και και την καθαρτική έκρηξη. Το 1916 η Καρλσρούη υπέστη ένα από τα πιο τραγικά γεγονότα της ιστορίας αυτής της μικρής συνοριακής πόλης. Η γαλλική αεροπορία βομβάρδισε ένα τσίρκο στη μέση μιας παράστασης, σκοτώνοντας εκατοντάδες πολίτες, συμπεριλαμβανομένων πολλών γυναικών και παιδιών.¨Ένα κοινότυπο γεγονός στον σύγχρονο πόλεμο, ήταν ανήκουστο κατά τη διάρκεια του Πρώτο Παγκοσμίου Πολέμου των αναχωμάτων, που είχε ελάχιστα πολιτικά θύματα. Με μια κίνηση προς το ποιητικό και το καρναβαλικό, η ταινία επιδιώκει να συσχετίστει με ελευθεριακούς όρους με αυτή την τραγική - και σε καμία περίπτωση μη κωμική - ιστορία. Πλεγμένα στην προσέγγισή της είναι πολλά από τα σκέλη που έχει προσπαθήσει να προβάλλει στο παρελθόν: την ιστορία των γυναικών, των ξένων, των περιθωριοποιημένων, των τεράτων και των αθώων, καθώς και την αγάπη της τέχνης και της ιστορίας της τέχνης, της ζωγραφικής, της εικόνας και του κινηματογράφου. Πόλεμος και τσίρκο! Βεβαίως, αυτά τα δύο πράγματα δημιουργούν ταινίες από την απαρχή του μέσου, αν στην πραγματικότητα δεν ήταν οι ίδιες οι μαίες κατά τη γέννησή του. Από τη μία πλευρά, οι πρώιμες ταινίες εμφανίστηκαν σε τσίρκα, ενώ από την άλλη, τεκμηρίωσαν και εργαλειοποίησαν τη ζωή πίσω από το μέτωπο.

Explosion ma Βaby 607

Explosion ma Βaby, 8' / χωρίς διάλογο

Σύμφωνα με την Πολίν Κουρνιέ Ζαρντέν, είναι μια ταινία που αποτελείται από «τραγούδια, χρώματα, ψαλμωδίες και εκρήξεις. Χρήματα-γιρλάντες. Φανταστείτε καμία γυναίκα εκτός από εμένα. Περιμένετε, ναι, απο πίσω μας οι γυναίκες ακολουθούν με αφοσίωση, όλοι ντυμένοι με καλά σιδερωμένα ρούχα. Τώρα, επιστρέψτε εδώ. Φανταστείτε πόσο έντονα το ερωτεύτηκα όλο αυτό. Απλώς θέλω να είμαι μέρος του. Να είμαι εκεί. Ήθελα να ανήκω. Αλλά ξέρω ότι δεν μπορώ. Και έτσι προσπαθώ να το καταγράψω στην ταινία. Πηγαίνω εκεί και το τραβάω κάθε χρόνο, ξανά και ξανά, ξανά και ξανά. Μια μέρα θα πω την ιστορία ενός φτωχού και στείρου ανθρώπου που θέλει να αντικαταστήσει τον Σαν Σεμπάστιαν. Αλλά περισσότερα καλοκαίρια θα πρέπει να περάσουν πριν εμφανιστεί ο ήρωας μας...»

Binding 607

Binding, 6' / χωρίς διάλογο

Στο Binding του Assaf Gruber, ένας πατέρας και ο γιος του βρίσκονται μόνοι, γυμνοί και χαμένοι στο γήπεδο γκολφ της Καισαρείας. Επιδιώκουν έναν τρόπο να διευκολύνουν την ένταση που φαίνεται να συνοδεύει τη σχέση τους με το τοπίο. Η διχοτόμηση ανάμεσα στην αμήχανη αισθητική της σκηνοθετημένης φύσης του γηπέδου γκολφ και το γεωγραφικό πλάτος των γυμνών σωμάτων δημιουργεί μια φαντασμαγορική ιστορία για τη σχέση μεταξύ θρησκευτικών μύθων, σύγχρονου πολιτισμού και ανθρώπινης επιθυμίας να σηματοδοτήσει τα εδάφη.

The Conspicuous Parts 607

The Conspicuous Parts, 35' / Aγγλικά, Γερμανικά

H ιστορία της Daphne και της Catherine, που εργάζονται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Βερολίνου. Η πρώτη είναι ταριχεύτρια. Η άλλη είναι μια Βρετανίδα συγγραφέας που ήρθε στο Βερολίνο για να ερευνήσει στο αρχείο του μουσείου για το νέο της μυθιστόρημα. Το ενδιαφέρον της προσηλώνεται σε κάτι που της φαίνεται σαν μια περίεργη μουσειολογική αποστολή στους κοραλλιογενείς υφάλους της Κούβας που ανέλαβε η Ανατολική Γερμανία στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Κατά την τυχαία συνάντησή τους, οι δύο γυναίκες αρχίζουν μια μάλλον ασυνήθιστη επικοινωνία. Η ταινία αμφισβητεί τους τρόπους με τους οποίους τα ιδρύματα επιλέγουν να εκπροσωπούν και να επικοινωνούν επιστημονικά και ιστορικά γεγονότα - ή τεκμήρια. Οι ιστορίες των πρωταγωνιστών διασαφηνίζουν πώς η παρουσίαση αυτών των γεγονότων διαμορφώνεται από τις επιθυμίες των ατόμων: από τις πιθανές αποικιακές φιλοδοξίες των εξερευνητών στην Καραϊβική σε μια απίθανη εμμονή ενός διευθυντή μουσείου κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και της φαντασίας που προκύπτει από μια νέα ταριχεύτρια σήμερα. Η διάρρηξη των χώρων που χρησιμοποιούν γυάλινους τοίχους περιπλέκει την εξέλιξη της πλοκής μέσα στην πραγματικότητα των πρωταγωνιστών και την αισθητική της ταινίας.

Διαβάστε περισσότερα για τις ταινίες, αλλά και τους ίδιους τους καλλιτέχνες εδώ: Circuses and Taxidermists