Με αλύπητο hangover από το πάρτι στο ελληνικό περίπτερο το προηγούμενο βράδυ, ξεκινήσαμε την έβδομη μέρα του Φεστιβάλ Καννών βλέποντας το «Burning Days» του Εμίν Αλπέρ - και μας αποζημίωσε και με το παραπάνω.
Στην τέταρτη ταινία του, μια ελληνική συμπαραγωγή της Horsefly του Γιώργου Τσούργιαννη, ο Εμίν Αλπέρ παραδίδεται στο entertainment αλλά κρατάει ακμαία την κριτική σε μια χώρα που παραμένει διεφθαρμένη και φοβική, πρωτόγονη μέχρι το κόκκαλο. Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix για το «Burning Days» και δείτε την «οικογενειακή» φωτογραφία του team της ταινίας στο κόκκινο χαλί.
Η ομάδα του «Holy Spider» του Αλί Αμπάσι (τρία χρόνια μετά το «Border» έφερε στο photo call τη λάμψη, το δυναμισμό και τη χάρη της Ζαρ Αμίρ Εμπραχίμι, μιας από τις διασημότερες αλλά και πιο τολμηρές πολιτικά Ιρανές ηθοποιούς της νέας γενιάς. Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix για το «Holy Spider».
O Ζαν Ντιζαρντέν έδειξε ότι μεγαλώνει τόσο, μα τόσο ωραία, στο photo call για την ταινία «Novembre» του Σεντρίκ Χιμένεζ που προβλήθηκε εκτός διαγωνιστικού.
Η Ναόμι Κάμπελ και η Ρόσι ντε Πάλμα (Πρόεδρος, φέτος, της Κριτικής Επιτροπής για τη Χρυσή Κάμερα), έδωσαν άλλο νόημα στο μαύρο, πάνω στο κόκκινο χαλί.
Ο Παρκ Τσαν-γουκ, με το βεριτάμπλ μελόδραμα «Decision to Leave», περπάτησε με τους δυο ακαταμάχητους πρωταγωνιστές του στο κόκκινο χαλί, με μια εικόνα κομψότητας και φινέτσας που, ωστόσο, δεν μεταφέρει το εκπληκτικό στιλιζάρισμα και το βαθύ πάθος της ίδιας της ταινίας.
Διαβάστε την κριτική του Flix για το Decision to Leave εδώ
Ο Βενσάν Κασέλ, παρέα με τη γυναίκα του, Τίνα Κουνακέι, μπορεί να ήταν περαστικός από τις Κάννες, αλλά η εμφάνισή τους στην αίθουσα Λιμιέρ δεν θα ξεχαστεί γρήγορα.
Την παράσταση, ωστόσο, τουλάχιστον από συγκλονιστικές παρουσίες, έκλεψε η επίσημη πρεμιέρα του «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ (διαβάστε εδώ την κριτική του Flix για την ταινία). Μπορεί ο σπουδαίος σκηνοθέτης να επιστρέφει, στην ταινία, στην παλιά θεματική του, σ' ένα μεταποκαλυπτικό σύμπαν όπου το συνθετικό στοιχείο, η μηχανή και η ανθρώπινη σάρκα γίνονται ένα όπως ποτέ πριν, όμως στο κόκκινο χαλί, ο ίδιος ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, το κινηματογραφικό alter-ego του, ο Βίγκο Μόρτενσεν, η ανεπανάληπτα ατμοσφαιρική Λεά Σεντού και το icon Κρίστεν Στιούαρτ με τους απίθανους κοιλιακούς, έδωσαν μια εικόνα συναρπαστικά σύγχρονη, εξαιρετικού στιλ και μεταδοτικής αυτοπεποίθησης. Για εμάς, φυσικά, οι λαμπερότερες παρουσίες ήταν ο Γιώργος Πυρπασόπουλος που φιγουράρει στην ταινία και ο Πάνος Παπαχατζής των Αργοναυτών, συμπαραγωγός του φιλμ, που γυρίστηκε στην Αθήνα.
Ο Πάνος Παπαχατζής κι ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, στην επίσημη πρεμιέρα (φωτό: Ορέστης Ανδρεαδάκης)
Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος με τον Ορέστη Ανδρεαδάκη στο πάρτι της ταινίας
Κι επειδή... «ακόμα κι ο κινηματογράφος, ελληνικός είναι», χαμογελάσαμε με την εξυπνάδα και το χιούμορ της σημερινής καταχώρησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο Screen: