Οτι κι αν έχει κανείς να πει για κάθε ταινία του Λαρς Φον Τρίερ, ένα πράγμα είναι πάντα σίγουρο: κάθε μια δίνει τροφή για συζήτηση. Ακόμη περισσότερο δε, το επερχόμενο ερωτικό έπος του «Nymphomaniac» που από την πρώτη ανακοίνωσή του, μέχρι σήμερα, δεν έχει πάψει να μας απασχολεί.
Πολύ περισσότερο δε, τις τελευταίες μέρες, αφού η εταιρία παραγωγής του φιλμ Zentropa αποκάλυψε το πρώτο τρέιλερ που ήταν τόσο τολμηρό ώστε να κατέβει φυσικά αυτομάτως από το youtube και τόσο εντυπωσιακό που ακόμη κι όσοι είχαν ήδη σχηματίσει άποψη για το φιλμ, να το σκεφτούν δεύτερη φορά πριν το καταδικάσουν ως απλή πορνογραφία. Ασχέτως αν φυσικά περιέχει περισσότερο σεξ μέσα σε ενάμιση λεπτό, απ όσο συνήθως χωρά σε μια ταινία μεγάλου μήκους...
Το ελληνικό σινεμά κουβεντιάστηκε για μια ακόμη εβδομάδα. Κι όχι μόνο από εμάς. Μα κι από τους New York Times που αφιέρωσε ένα μεγάλο άρθρο στην κινηματογραφική αναγέννηση της κινηματογραφίας της χώρας μας και την «σφυρηλάτηση ενός ανεξάρτητου πνεύματος μέσα από το οικονομικό χάος» όπως έγραψε χαρακτηριστικά. Εν τω μεταξύ οι Ελληνικές ταινίες συνεχίζουν να ταξιδεύουν από την Ινδία μέχρι την Λιθουανία, ξεκαθαρίζοντας ότι αυτή η άνθηση, δεν είναι απλά ένα πυροτέχνημα.
Μιλώντας για ελληνικό σινεμά, δεν γίνεται φυσικά να μην μιλήσεις για την «Μικρά Αγγλία» την νέα ταινία του Παντελή Βούλγαρη που ετοιμάζεται για την έξοδό της στις αίθουσες στις 5 Δεκεμβρίου. Επιτέλους την είδαμε και η απόλαυση που αποκομίσαμε, ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Στιβαρό, υπέροχο συγκινητικό σινεμά, σε άμεση επαφή με το κοινό αλλά και την αληθινή κινηματογραφική τέχνη. Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Βούλγαρη και την συγγραφέα του βιβλίου και σεναριογράφο Ιωάννα Καρυστιάννη κι αυτά είναι μερικά απ΄όσα είπαν.
Και φυσικά είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με (τον λακωνικό) καινούριο πρόεδρο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Βασίλη Κατσούφη για να μάθουμε κάποια από τα σχέδιά της για το μέλλον.
Η εβδομάδα δυστυχώς είχε κι άσχημα νέα, αφού χρειάστηκε να πούμε αντίο σε έναν σπουδαίο υπέρμαχο του ντοκιμαντέρ παγκοσμίως, μόνιμο επισκέπτη του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και μετά από τόσα χρόνια, κυριολεκτικά φίλο, τον Πίτερ Γουιντόνικ. Δεν υπάρχει καμμιά αμφιβολία ότι η απουσία του θα είναι αισθητή. Σε όλους τους σκηνοθέτες ντοκιμαντέρ ανά τον πλανήτη, αλλά και στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που μετονόμασε το βραβείο κοινού, σε βραβείο Πίτερ Γουιντόνικ.
Ο ήχος της εβδομάδας ήταν αναμφίβολα πολυσυλλεκτικός. Από το ρεμπέτικο στο «Indebito» του Ιταλού Αντρέα Σέγκρε (με τον οποίο κουβεντιάσαμε), που αναζητά τα ίχνη της ελληνικής κρίσης με οδηγό την ακόμη «επαναστατική» αυτή μουσική, μέχρι το «Unicorn» του The Boy, για το οποίο ο Γρηγόρης Ρέντης κι ο Γκόραβ Καλγιάν σκηνοθέτησαν ένα υπέροχο κλιπ. Κι από τις δύο μικρού μήκους των Broken Bells για τον επερχόμενο δίσκο τους στις οποίες πρωταγωνιστούν η Κέιτ Μαρα κι ο Αντον Γέλτσιν, μέχρι την πρώτη ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί η Λάνα Ντελ Ρέι.
Κι εκτός από τα όσα ακούσαμε, είδαμε φυσικά, καινούρια κλιπ από τον «Λύκο της Wall Street», το «American Hustle», τρέιλερ για το τηλεοπτικό «Mob City» του Φρανκ Ντάραμποντ, τον τρίτο κύκλο του «Girls» της Λένα Ντάναμ, αλλά και υπέροχες μικρού μήκους. Από το «Next Floor» του Ντενί Βιλνέβ που είχε βραβευτεί πριν μερικά χρόνια στις Κάννες, μέχρι το «Aningaaq» του Χόνας Κουαρόν, που αποτελεί κομμάτι του σύμπαν του «Gravity» και που δεν είναι καθόλου απίθανο να φτάσει μέχρι τα Οσκαρ φέτος.