Τα τελευταία 40 χρόνια, η πλειονότητα των ταινιών που κέρδισαν το βραβείο Καλύτερης Ταινίας από το National Board of Review (Εθνικό Συμβούλιο Κριτικών Κινηματογράφου) έλαβαν υποψηφιότητα για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, συμπεριλαμβανομένων των «Gods and Monsters» του 1998, το «Quills, η πένα της αμαρτίας» (2000) και το «Στα Χρόνια της Βίας» (2015). To αν η παραπάνω πληροφορία αποβεί προφητική για τη φετινή επιλογή, μένει να επαληθευτεί - ή όχι - εν καιρώ.
Ποια είναι λοιπόν η ταινία που ξεχώρισε φέτος στα μάτια των κριτικών του NBR; Η απάντηση είναι το πολυσυζητημένο, όσο λίγες κυκλοφορίες της χρονιάς, «Wicked», το οποίο κέρδισε και το βραβείο Σκηνοθεσίας για τον Τζον Μ. Τσου, καθώς και ένα ακόμη βραβείο για τη συνεργασία των πρωταγωνιστριών, Σίνθια Ερίβο και Αριάνα Γκράντε.
Διαβάστε ακόμα: Πόσο wicked είναι το «Wicked» και πώς συνδέεται με τη σκληροπυρηνική Αμερική του Τραμπ;
Tο βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού κέρδισε ο Ντάνιελ Κρεγκ για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο, εξίσου πολύκροτο, ιστορικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο, «Queer». Αξίζει κι εδώ να σημειωθεί πως την τελευταία δεκαετία, δύο νικητές αυτού του βραβείου είχαν αντίστοιχη τύχη και στα Οσκαρ, κερδίζοντας το βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου: ο Κέισι Αφλεκ για το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα», το 2016 και ο Γουίλ Σμιθ για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς», το 2021.
To βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού για τον εντυπωσιακό της ρόλο στο «Babygirl» της Χαλίνα Ρέιν, κέρδισε η Νικόλ Κίντμαν, αυξάνοντας κι εκείνη δυνητικά τις πιθανότητές της για την κατάκτηση του Αγαλματίδιου. Και σε αυτήν την κατηγορία, παρελθοντικές νικήτριες του βραβείου του NBR, βρέθηκαν να λαμβάνουν και το Οσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου λίγο καιρό αργότερα. Ανάμεσά τους η Μπρι Λάρσον για το «Το Δωμάτιο» (2016), η Ρενέ Ζελβέγκερ για το «Τζούντι» (2019) και η Μισέλ Γεό για το «Τα Πάντα Ολα» (2022).
Ο Κίραν Κάλκιν συνέχισε τη νικηφόρα του πορεία για τον ρόλο του στο «A Real Pain», ενώ η Ελ Φάνινγκ αποτέλεσε έκπληξη κερδίζοντας το βραβείο Β΄ Γυναικείου Ρόλου για το «A Complete Unknown». Τέλος, αξιοσημείωτες απουσίες από τις φετινές αναφορές του NBR περιλαμβάνουν τις ταινίες του Ντενί Βιλνέβ, «Dune: Μέρος Δεύτερο», το «Emilia Perez» του Ζακ Οντιάρ, και τo «The Brutalist» του Μπρέιντι Κόρμπετ.
Ακολουθούν αναλυτικά όλα τα βραβεία του National Board of Review:
Καλύτερη Ταινία: «Wicked»
Καλύτερος Σκηνοθέτης: Τζον Μ. Τσου, για το «Wicked»
Καλύτερος Ηθοποιός: Ντάνιελ Κρεγκ, «Queer»
Καλύτερη Ηθοποιός: Νικόλ Κίντμαν, «Babygirl»
Καλύτερος Ηθοποιός σε Β΄ Ρόλο: Κίραν Κάλκιν, «A Real Pain»
Καλύτερη Ηθοποιός σε Β΄ Ρόλο: Ελ Φάνινγκ, «A Complete Unkown»
Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο: «Hard Truths» του Μάικ Λι
Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο: «Η Παράσταση του Σινγκ Σινγκ» των Τζον Χ. Ρίτσαρντσον, Μπρεντ Μπούελ και Κλιντ Μπέντλεϊ
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού: Μάικι Μάντισον, «Anora»
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη: Iντια Ντόναλντσον, για το «Good One»
Καλύτερη animated ταινία: «Flow»
Καλύτερη Διεθνής Ταινία: «Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς»
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: «Sugarcane»
Καλύτερης Oμαδικής Eρμηνείας σε Tαινία: «Κονκλαβιο»
NBR Freedom of Expression: «Καμία Αλλη Γη»
NBR Spotlight Award: Σίνθια Ερίβο και Αριάνα Γκράντε, «Wicked»
Outstanding Achievement in Stunt Artistry: «Furiosa: A Mad Max Saga»
Outstanding Achievement in Cinematography: Τζάριν Μπλασκ, για το «Nosferatu»
Οι 10 Καλύτερες Ταινίες (σε αλφαβητική σειρά):
«A Complete Unknown»
«Juror No. 2»
«A Real Pain»
Οι 5 Καλύτερες Διεθνείς Ταινίες (σε αλφαβητική σειρά):
«All We Imagine as Light»
«The Girl with the Needle»
«I’m Still Here»
«Santosh»
«Universal Language»
Τα 5 Καλύτερα Ντοκιμαντέρ (σε αλφαβητική σειρά):
«Black Box Diaries»
«Dahomey»
«Look into my Eyes»
«Super/Man: The Christopher Reeve Story»
«Will & Harper»
Οι 10 Καλύτερες Ανεξάρτηες Ταινίες (σε αλφαβητική σειρά):
«Didi»
«Ghostlight»
«Good One»
«Hard Truths»
«His Three Daughters»
«My Old Ass»
«Thelma»