TV & STREAMING

Best of TV 2015: Η Shondaland κατάταξη

of 10

Oλο τον Δεκέμβριο, το Flix κοιτά πίσω στο τηλεοπτικό 2015 και ξεχωρίζει τα πάσης φύσεως καλύτερα.

Best of TV 2015: Η Shondaland κατάταξη

Κάθε μέρα για όλο τον Δεκέμβριο, το Flix θα θυμάται τις πιο σημαντικές, πιο απολαυστικές, πιο σαχλές, πιο ξεχωριστές λεπτομέρειες της χρονιάς που φεύγει, μέσα από σκηνές, εικόνες, ατάκες, πρόσωπα, επεισόδια.

Πιθανά spoilers για τα πάντα.


ΚΑΤΑΤΑΞΗ SHONDALAND ΣΕΙΡΩΝ

shonda1

Εύφημος μνεία, «Quantico»

Καλωσορίζουμε στις τηλεοπτικές τάξεις μας τη σειρά που δημιουργήθηκε όταν κάποιος άνθρωπος στο ABC είπε, ιδιοφυώς, «Παιδιά ξέρετε τι άλλο θα ήθελα να έχουμε στο πρόγραμμά μας; Μια σειρά σαν αυτές της Σόντα Ράιμς». «Μα έχουμε ήδη 3 κι έρχεται άλλη μία», του απάντησε κάποιος, αφελώς, «Ναι αλλά σε καμία από αυτές οι πρωταγωνιστές δεν είναι ΚΑΥΤΟΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ» είπε ο δικός μας και τότε ο ουρανός τύπωσε δολάρια κι άρχισε να τα βρέχει πάνω από το κτίριο του ABC.

Καλύτερη στιγμή: Όταν η Πριγιάνκα Τσόπρα ξυπνάει στα συντρίμμια του ground zero στο τέλος του πιλότου και είναι τζεϊμσμποντικά ατσαλάκωτη, δηλαδή εύγε.

Διάβασε επίσης: Μια πρώτη ματιά στο «Quantico»


shonda2

3, «How to Get Away with Murder»

Η σειρά με τη Βάιολα Ντέιβις ξεκίνησε σα δυναμίτης με το πρώτο κομμάτι της 1ης σεζόν ανεβάζοντας κατακόρυφα τις απαιτήσεις με το καλημέρα. Μες στο 2015 συνέβησαν ωστόσο τα εξής. Η 1η σεζόν τα μάζεψε όλα μια χαρά και τα έκλεισε αλλά ήδη ένα τράβηγμα εδώ κι ένα σκίσιμο εκεί άρχιζες να τα νιώθεις, ενώ η 2η είναι και πάλι μπόμπα δε λέω, αλλά πατάει ακριβώς πάνω στο πατρόν της 1ης, σε άβολα επίπεδα «Home Alone 2». Άσε που ράβοντας μπλέξιμο πάνω στο μπλέξιμο πάνω στο μπλέξιμο σύντομα θα φτάσουμε στο σημείο να μην έχουμε ιδέα ποιος θέλει τι από ποιον. Ακόμα κι έτσι πάντως η σειρά καταφέρνει η άτιμη και παραμένει φουλ συναρπαστική, δίνοντάς σου δυο λόγους να τη βλέπεις για κάθε μία «ωχ τι έγινε πάλι» στιγμή της. Όλα καλά. Μέχρι να μην είναι. Όλα καλά πάντως.

Καλύτερη στιγμή: Έχουμε δει άπειρες φορές στη ζωή μας tease-αρίσματα τύπου «ποιος πυροβόλησε τον Τζέι Αρ» και στο 90% καταλήγουν να είναι μπλόφες ολκής ή όνειρα ή απάτες ή κρυφά σχέδια, τελοσπάντων θέλω να πω ότι καθώς η 2η σεζόν άνοιγε με το ερώτημα Ποιος Πυροβόλησε Την Άναλις όλοι πιστεύω υποθέταμε πως θα ήταν κάτι που εξηγείτο λογικά, δε θα έβαζε κάποιον από τους φοιτητές της όντως να το έχει κάνει. Και πράγματι, το midseason φινάλε στήνει μια τέτοια κατεύθυνση, όταν η Άναλις τους λέει βασικά «πυροβολήστε με επειδή αυτό Βγάζει Νόημα Υποθέτω» (wtf girl). Κι όμως, μπλόφα στη μπλόφα, η σειρά μας την έφερε, γιατί όταν ο Γουές τελικά ανέλαβε να την πυροβολήσει, δεν το έκανε ψύχραιμα και υπολογισμένα, αλλά πυροβόλησε οργισμένος για να της κάνει κακό WHOA ΗΡΕΜΗΣΕ ΛΙΓΟ ΓΟΥΕΣ.

Διάβασε επίσης:

**

shonda3

2, «Grey’s Anatomy»

Πάμε πάλι. Μια σειρά στο 12ο χρόνο ζωής της δε γίνεται να είναι τόσο καλή όσο φέτος το «Grey’s». Η αλήθεια είναι πως πέρσι, μετά την απώλεια της Σάντρα Ο, φάνηκε επιτέλους να χάνεται ό,τι ήταν αυτό που την κρατούσε δημιουργικά ζωντανή. Αλλά εκεί προς το τέλος η Σόντα έκρινε πως ένα ακόμα ταρακουνηματάκι το θέλαμε, σκότωσε τον ΜακΝτρίμι από το πουθενά (επεισοδιάρα, την οποία έγραψε κιόλας), και ξαφνικά όλες οι δυναμικές άλλαξαν εκ νέου. Η φετινή σεζόν είναι ανανεωμένη, η Μέρεντιθ έχει ξανά λόγο ύπαρξης, η σειρά έφερε την intern που επέβλεψε τον θάνατο του Ντέρεκ στο κατώφλι της Μέρεντιθ ανήμερα των Ευχαριστιών (επειδή φυσικά και θα το έκανε), έφεραν έναν νέο, μυστηριώδη χαρακτήρα από το παρελθόν του Όουεν ώστε κι αυτός να αποκτήσει ξανά νόημα ύπαρξης μετά τη φυγή της Κριστίνα, η Έιρπιν κι ο Τζάκσον μυστηριωδώς με νοιάζουν περισσότερο από όσο θα περίμενα ποτέ και γενικά μη το ματιάσουμε το Σιατλ Γκρέις, όλα καλά του πάνε. Δηλαδή ξέρεις, ανά πάσα στιγμή τα πάντα μοιάζουν να καταρρέουν, αλλά ναι, όλα καλά.

Καλύτερη στιγμή: Δε θέλει και σκέψη. H Σόντα Ράιμς επέστρεψε ύστερα από χρόνια για να γράψει επεισόδιο της σειράς, και στο «How to Save a Life» σκότωσε τον Ντέρεκ δίνοντάς του αληθινά ηρωικό αποχαιρετισμό (τους έσωσε όλους, μόνος του, σαν γιατρός ΜακΓκάιβερ, πριν βρεθεί ο ίδιος σε ατύχημα) σε ένα επεισόδιο τεράστιας έντασης, ειδικά από τη μέση και μετά όταν η οπτική αλλάζει και παρακολουθούμε την επίπονη, μάταιη διαδικασία μέσα από τα μάτια και με οδηγό τη φωνή του ετοιμοθάνατου πρωταγωνιστή. Και βάλε και μια διασκευή «Chasing Cars» για το κερασάκι στην τούρτα. Κανείς δε σκοτώνει όπως η Σόντα.

Διάβασε επίσης:


shonda4

1, «Scandal»

Στο πίσω μισό της 4ης σεζόν το «Scandal» την είδε «Alias» αλλά αυτό δεν φτάνει ούτε καν κοντά στην ένταση που θα μπορούσε να κρύβει η σειρά όταν απλώς μεταφερόταν στο κρεβάτι του Φιτζ και της Ολίβια. Συγγνώμη, επιτρέψτε μου να το διατυπώσω ξανά αυτό το τελευταίο.

Το «Scandal» φέτος ξεκίνησε εξερευνώντας τη συνέπεια του περσινού του φινάλε (ο Φιτζ και η Ολίβια επιτέλους μαζί) με απρόσμενα ευθύ τρόπο. Η Ολίβια τα αποκαλύπτει όλα στον Τύπο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στη Σόντα και στο τιμ της να εξερευνήσουν ταυτόχρονα δύο πράγματα. Αφενός ξεφτιλίζουν τον υπόγειο ρατσισμό και σεξισμό της ‘ευγενούς’ δημόσιας γλώσσας στην πολιτική, όπου ουσιαστικά οι πάντες καταφέρονταν υποτιμητικά προς την Ολίβια χωρίς να χρειαστεί να πουν ούτε μια επιθετική λέξη. Κι αφετέρου, ξεδιπλώνουν ένα τρομερής έντασης προσωπικό δράμα τριών προσώπων, με την Μέλι και τον Φιτζ να χωρίζουν ύστερα από ένα επεισόδιο που είναι ό,τι πιο κοντά στο συνταρακτικό «Whitecaps» του «Sopranos» θα μπορούσε να μας δώσει αυτή η σειρά. Η συνέχεια, ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, φέρνει την Ολίβια ουσιαστικά παγιδευμένη σε ένα ρόλο συζύγου που κανείς δεν έχει συγκεκριμένα επιβάλει, παρά μόνο η ίδια η συστημική πατριαρχία στιο κοινωνικοπολιτικό σύστημα. Τo midseason φινάλε «Baby, It’s Cold Outside» έχει μια σχεδόν θριλερική δομή, με τη μοναχική ηρωίδα που παγιδεύεται, κανείς γύρω της δεν αντιδρά, και προσπαθεί να δραπετεύσει προτού την πιάσουν οριστικά κι εκείνη.

Α, και την ίδια ώρα ο Ρόουαν είναι πάλι ελεύθερος, έτσι, σε δουλειά να βρισκόμαστε.

Καλύτερη στιγμή: Στο ίδιο αυτό midseason φινάλε, η Μέλι Γκραντ επιδίδεται σε ένα filibuster ώστε να μπλοκάρει ένα ψήφισμα που θα αποδυνάμωνε τη χρηματοδότηση του Planned Parenthood. Είναι η μόνη που πατάει πόδι σε αυτό το θέμα, και το ότι συμβαίνει παράλληλα με την προσπάθεια της Ολίβια να δραπετεύσει από τον δικό της εφιάλτη, κάνει το επεισόδιο δυναμίτη. Στο τέλος η Ολίβια στέλνει βοήθεια, η Μέλι θριαμβεύει, εμείς στο σπίτι πανηγυρίζουμε σα να έβαλε γκολ η ομάδα μας στον τελικό, και οι δυο κατά συνθήκη σύμμαχοι συναντούνται για μια σύντομη, φανταστική στιγμή μπροστά από τον καθρέφτη. Γενικά μόνο Μέλι Γκραντ.

Διάβασε επίσης:


Τηλεοπτική ανασκόπηση 2015:


Κάντε κλικ εδώ για όλα τα best of του 2015. Λίστες, στιγμές, αναμνήσεις, απροσδόκητα trivia, κι όλα όσα ήταν σινεμά (και τηλεόραση) τη χρονιά που τελειώνει...

Περισσότερη «καλή» τηλεόραση εδώ.