Τι κι αν το 2024 υπήρξε μία χρονιά που σημαδεύτηκε ιδιαίτερα από γυναικείες δημιουργίες («Babygirl», «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης», «Ματωμένος Δεσμός» κ.ά.). Παρά τις σημαντικές επιτυχίες που σημείωσαν γυναίκες σκηνοθέτες στον χώρο του κινηματογράφου είναι - παραπάνω από - εμφανές ότι η εκπροσώπησή τους στη βιομηχανία παραμένει περιορισμένη.
Στιγμιότυπο από το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης» της Κοραλί Φαρζά
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Μελέτης των Γυναικών στην Τηλεόραση και τον Κινηματογράφο του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο, το 2024 οι γυναίκες αποτέλεσαν μόλις το 16% των σκηνοθετών των 250 ταινιών της χρονιάς με τις μεγαλύτερες εισπράξεις, ποσοστό αισθητά μειωμένο σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2023. Εξίσου απογοητευτικό εμφανίζεται το ποσοστό που αφορά τις 100 πιο δημοφιλείς ταινίες, όπου η παρουσία των γυναικών δημιουργών μειώθηκε στο 11% το 2024 (έναντι του 14% του 2023).
Στιγμιότυπο από το «Babygirl» της Χαλίνα Ρέιν
Η Μάρθα Λάουζεν, συγγραφέας της μελέτης, επισημαίνει ότι, παρά τις επιτυχίες γυναικών σκηνοθετών προηγούμενων ετών, όπως της Γκρέτα Γκέργουιγκ και της Τζέιν Κάμπιον, οι ευκαιρίες για τις γυναίκες στον τομέα δεν έχουν πολλαπλασιαστεί σε ικανοποιητικό βαθμό, υπενθυμίζοντάς μας ότι παρά τις μεμονωμένες επιτυχίες, η βιομηχανία του κινηματογράφου έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει, προκειμένου να επιτευχθεί η ουσιαστική εκπροσώπηση των θηλυκοτήτων στον χώρο.
Διαβάστε ακόμα: Best of 2024: Tα Πρόσωπα της Χρονιάς