Αθήνα, Χειμώνας 2010. Ο Στέλιος Δημητρακόπουλος έχει 32 ώρες πριν χάσει τα πάντα. Από το τζαζ μπαρ που με πολύ κόπο διατηρεί σε λειτουργία εδώ και χρόνια, μέχρι την ίδια του την οικογένεια. Ο Ρουμάνος γκάνγκστερ που του έχει δανείσει χρήματα, απαιτεί να εξοφληθεί το χρέος τώρα. Ο μεσολαβητής και πρώην φίλος του Στέλιου, τον υποχρεώνει σε διάφορα παράνομα θελήματα. Η σύζυγος σκέφτεται σοβαρά να τον εγκαταλείψει και ένας ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου, χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες, σηκώνει επιτέλους το ανάστημα του. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, ο χρόνος τρέχει, και το έλατο στο σπίτι του Στέλιου πρέπει να στολιστεί.
Στο μικρό ακόμη σαν ποσότητα, αλλά μεγάλο σε κινηματογραφικό βάθος σύμπαν του Αλέξη Αλεξίου η πραγματικότητα και το όνειρο δεν είναι ποτέ δύο διαφορετικές και αντικρουόμενες συνθήκες. Η αλήθεια και η ονειρική της αντανάκλαση, σε ενιαίο και αδιαχώριστο σύνολο, είναι η βάση της αφηγηματικής δεινότητας ενός δημιουργού που δεν αναρωτιέται ποτέ για το ρεαλισμό των καταστάσεων που καταγράφει, αλλά προτιμά να κρατά τα ερωτηματικά του για τον ατόφιο κινηματογραφικό διαχωρισμό ανάμεσα στη ζωή και το σινεμά.
Οπως ακριβώς η «Ιστορία 52», ένα από τα καλύτερα ντεμπούτα των τελευταίων χρόνων (εντός και εκτός συνόρων), έτσι και η πιο φιλόδοξη «Τετάρτη 04:45» ζει και αναπνέει μέσα στο σύμπαν ενός εφιάλτη που γεννιέται, ανακυκλώνεται, κορυφώνεται και τελικά επιβιώνει πάνω από κάθε ρεαλιστική του αναφορά ως ένα αυθεντικό κομμάτι σινεμά.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Τετάρτη 04.45»
Αυτά γράφαμε για την «Τετάρτη 04.45» του Αλέξη Αλεξίου, όταν αυτή βγήκε στις ελληνικές αίθουσες, πριν την διεθνή πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα και τη συμμετοχή της στο τμήμα «East of the West» του Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι και πολύ πριν κερδίσει 9 συνολικά βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ανάμεσα στα οποία αυτά της Καλύτερης Ταινίας Μυθοπλασίας στους παραγωγούς της Θάνο Καραθάνο και Κώστα Λαμπρόπουλο, της Καλύτερης Σκηνοθεσίας στον Αλέξη Αλεξίου, του Α' Ανδρικού Ρόλου για το Στέλιο Μάινα, της Διεύθυνσης Φωτογραφίας για την εξαιρετική δουλειά του Χρήστου Καραμάνη και του Καλύτερου Μοντάζ στον Λάμπη Χαραλαμπίδη.
Δείτε εδώ μια κομμένη σκηνή από το «Τετάρτη 04.45» του Αλέξη Αλεξίου που θα βρείτε αποκλειστικά στα extras του DVD/Blu-ray της ταινίας:
Δείτε και διαβάστε ακόμη:
Tags: Τετάρτη 04.45, Στέλιος Μάινας