Φεστιβάλ / Βραβεία

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: A' Γυναικείος Ρόλος

of 10

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: A' Γυναικείος Ρόλος

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.

Οι υποψηφιότητες στην κατηγορία Α' Γυναικείου Ρόλου είναι:

Σίνθια Ερίβο για το «Wicked»
Κάρλα Σοφία Γκασκόν για το «Emilia Perez»
Μάικι Μάντισον για το «Anora»
Ντεμί Μουρ για το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης»
Φερνάντα Τόρες για το «I'm Still Here»

Kάθε φορά που κάποιος επιχειρεί να γράψει τη φράση «το σίγουρο στοίχημα των Οσκαρ», αν έχει παρακολουθήσει τα βραβεία για 30+ χρόνια (και τα έχει μελετήσει σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος χρόνου) πατάει το backspace και σβήνει τη φράση. Οχι, στα Οσκαρ δεν υπάρχει καμία σιγουριά.

γκασκόν

Σίγουρη ήταν, για παράδειγμα, μέχρι τα τέλη Γενάρη η Κάρλα Σοφία Γκασκόν για το «Emilia Perez». Εχοντας κερδίσει το αντίστοιχο βραβείο στις Κάννες, στα Ευρωπαϊκά Βραβεία, στις Χρυσές Σφαίρες και σε μία σειρά από κριτικές ενώσεις, έχοντας το ρομαντικό αφήγημα της πολιτικής πρωτιάς «πρώτη τρανς γυναίκα που είναι υποψήφια για Οσκαρ» έμοιαζε να μην χάνει με τίποτα και τις ψήφους της Ακαδημίας.

Μετά όμως ήρθαν τα σκάνδαλα. Η Γκασκόν έγινε το παράδειγμα μίας «Πώς να Χάσετε το Οσκαρ σε 10 Μέρες» μελέτης. Παρελθοντικές δηλώσεις της στο Χ, με ισλαμοφοβικά, ρατσιστικά και τοξικά σχόλια βγήκαν στην επιφάνεια, εκείνη απολογήθηκε, ο σκηνοθέτης της την άδειασε (αρχικά, τώρα την αναφέρει ξανά στους ευχαριστήριους λόγους του), οι συμπρωταγωνίστριές της ήρθαν σε πολύ δύσκολη θέση, το Netflix την αφόρισε (αρχικά, τώρα πληρώνει τα έξοδά της για να παραστεί στην οσκαρική τελετή απονομής).

Και στο Χόλιγουντ, αυτά δεν συγχωρούνται. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να το πάρει. Καμία.

mickey madison

demi moore

Μετά από αυτή την ανατροπή, «σίγουρη» θα έπρεπε να νιώθει η Ντεμί Μουρ. Ειδικά μετά τον παθιασμένο της ευχαριστήριο λόγο στις Χρυσές Σφαίρες που τόνισε το ageism στο Χόλιγουντ, έγινε το αγαπημένο outsider των βραβείων που στην τελευταία στροφή μετατρέπεται σε φαβορί. Ποιος δε θέλει ένα αλά Μπρένταν Φρέιζερ παραμύθι: η mainstream, εμπορική, παραγνωρισμένη πρωταγωνίστρια αποδεικνύει μετά τα 50 της ότι δεν είναι μόνο μία «ποπ κορν ηθοποιός», αλλά με το κατάλληλο υλικό τσαλακώνεται, ρισκάρει, βγαίνει νικήτρια; Ψοφάει το Χόλιγουντ για Σταχτοπούτες. Εχοντας κερδίσει Χρυσή Σφαίρα, Critics Choice Award, και, κυρίως το SAG (το βραβείο Ενωσης Ηθοποιών), πιστεύουμε ότι το όνομά της θα ακουστεί όταν ανοίξει ο φάκελος.

Ομως, το ξαναλέμε: τίποτα δεν είναι «σίγουρο στοίχημα» στα Οσκαρ. Γιατί τελευταία στιγμή, το «Anora» ξαναπήρε τα πάνω του. Είχε κάνει ένα μεγάλο hiatus στις βραβεύσεις και τώρα βλέπουμε ότι σαρώνει (και απειλεί να κερδίσει και το μεγάλο, το πρώτο βραβείο Καλύτερης Ταινίας). Οπότε, ας μην ξεγράφουμε την Μάικι Μάντισον. Μετά την νίκη της στα BAFTA, National Board of Review και στους Κριτικούς του Λος Αντζελες (μαζί με καμιά δεκαριά ακόμα κριτικές ενώσεις) κέρδισε και στα Independent Spirit Awards, οπότε λίγο πριν τον τερματισμό της οσκαρικής κούρσας, μπορεί να κάνει την έκπληξη.

I'm still here

Ποια είναι η καλύτερη από τις πέντε; Χωρίς καμία αμφιβολία η Φερνάντα Τόρες. Η Βραζιλιάνα πρωταγωνίστρια του Βάλτερ Σάλες στο «I'm Still Here» θα έπρεπε κανονικά να έχει κερδίσει από τον Σεπτέμβριο, όπου η ταινία έκανε πρεμιέρα στο 81o Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας - εκεί έχασε από την Νικόλ Κίντμαν για το «Babygirl» (κι όλοι μιλούσαν -μαντέψτε!- για «σίγουρο» Οσκαρ).

Στο χαμηλότονο αριστούργημα του Σάλες, βασισμένο σε αληθινή ιστορία, η Τόρες δεν μιμείται, δεν προσποιείται, δεν αντιγράφει την διάσημη φιγούρα (για τους Βραζιλιάνους) της Γιούνις Παΐβα. Με το εκφραστικό της πρόσωπο και την μελετημένη της κινησιολογία, κουβαλά στους ώμους της τη βουβή απελπισία και τον βροντόφωνο θρήνο της ηρωίδας της - και μίας ολόκληρης οικογένειας, και μίας ολόκληρης χώρας. Αν τα Οσκαρ βράβευαν αντικειμενικά (τι είναι αντικειμενικό για να είναι και τα μέλη της Ακαδημίας), το Α' Γυναικείο θα ήταν δικό της. Και θα έγραφε κι εκείνη το όμορφο παραμύθι της: 2η βραζιλιάνα υποψήφια, 1η που το κερδίζει. Και το κερδίζει και για τη μητέρα της Φερνάντα Μοντενέγκρο που ήταν η 1η βραζιλιάνα υποψήφια - πάλι για ταινία του Βάλτερ Σάλες («Κεντρικός Σταθμός», 1999).

Θα κερδίσει το Οσκαρ: Η Ντεμί Μουρ για το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης»
Μπορεί να κάνει την ανατροπή: Η Μάικι Μάντισον για το «Anora»
Το Flix θα έδινε το Οσκαρ: στην Φερνάντα Τόρες για το «I'm Still Here»


Οι προβλέψεις του Flix για τα Οσκαρ 2025

Οι Προβλέψεις του Flix: Καλύτερη Ταινία
Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνοθεσία
Οι Προβλέψεις του Flix: Πρωτότυπο & Διασκευασμένο σενάριο
Οι Προβλέψεις του Flix: Α' Ανδρικός Ρόλος
Οι Προβλέψεις του Flix: B΄ Γυναικείος Ρόλος
Οι Προβλέψεις του Flix: Β' Ανδρικός Ρόλος
Οι Προβλέψεις του Flix: Φωτογραφία
Οι Προβλέψεις του Flix: Μοντάζ
Οι Προβλέψεις του Flix: Μικρού Μήκους Ταινίες
Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνικά
Οι Προβλέψεις του Flix: Μουσική και Τραγούδι
Οι Προβλέψεις του Flix: Ηχος
Οι Προβλέψεις του Flix: Διεθνής Ταινία
Οι Προβλέψεις του Flix: Animation
Οι Προβλέψεις του Flix: Ντοκιμαντέρ
Οι Προβλέψεις του Flix: Κοστούμια
Οι Προβλέψεις του Flix: Κομμώσεις & Μακιγιάζ
Οι Προβλέψεις του Flix: Οπτικά Εφέ


Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.