Κάννες 2011: Ημέρα τρίτη – Παρασκευή 13 Μαΐου
Η συνέντευξη τύπου του Restless του Γκας Βαν Σαντ υπήρξε το ίδιο γλυκιά με την ταινία που άνοιξε την τρίτη ημέρα του φεστιβάλ το παράλληλο επίσημο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα». Συνοδευόμενος από τους πρωταγωνιστές του (Μια Γουασικόφσκα, Χένρι Χόπερ), τον σεναριογράφο του (Τζέισον Λιου) και την συμπαραγωγό του (Μπράις Ντάλας Χάουαρντ), ο Βαν Σαντ σχολίασε μάλλον ακομπλεξάριστα το γεγονός πως η ταινία του δεν βρίσκεται στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα δηλώνοντας πως «είτε είμαι στο Διαγωνιστικό, είτε στο Ενα Κάποιο Βλέμμα, είτε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, είμαι πάντα χαρούμενος να βρίσκομαι στις Κάννες».
Στην συνέντευξη τύπου του Polisse της Μαϊγουέν η ίδια η σκηνοθέτιδα και ο παραγωγός της συνοδεύτηκαν από έντεκα ηθοποιούς της ταινίας στην πιο πολυπληθή συνέντευξη τύπου – μέχρι σήμερα – του φετινού φεστιβάλ. Η Μαϊγουέν μίλησε για το πάθος των αστυνομικών και «τα όπλα που βρίσκουν για να προστατευτούν από την ανθρώπινη διαφθορά», για τη δουλειά που κάνει με τους ηθοποιούς της, τη σημασία των αυτοσχεδιασμών αλλά και την θεματική των ταινιών της: «Η παιδική ηλικία και η οικογένεια είναι τα συνήθη νήματα που κινούν τις ιστορίες μου».
Σε μια από τις πιο αναμενόμενες συνεντεύξεις τύπου της ημέρας, για το Habemus Papam ο Νάνι Μορέτι και ο Μισέλ Πικολί βρέθηκαν στο στόχαστρο των δημοσιογράφων με το Βατικανό να μονοπωλεί τις ερωτήσεις τους. Για ακόμη μια φορά, ο Νάνι Μορέτι αναγκάστηκε να δηλώσει πως δεν πιστεύει στο Θεό συμπληρώνοντας: «Οταν ο κόσμος λέει πως η θρησκευτική πίστη απουσιάζει από την ταινία, συμφωνώ κι εγώ μαζί τους. Λυπάμαι που δεν πιστεύω στον Θεό. Αλλά τίποτα στον τρόπο που χειρίζομαι το θέμα μου δεν προδίδει πως υπάρχει διάθεση να επιτεθώ σε όσους πιστεύουν. Ηθελα να δείξω το Βατικανό όπως το βλέπω εγώ και όχι να κάνω μια ταινία για να το 'αφορίσω'». Η πιο συγκινητική στιγμή, ωστόσο, της συνέντευξης τύπου ήρθε από τον Μισέλ Πικολί: «Οταν μου ζητήθηκε να παίξω τον Πάπα σε μια ταινία του Νάνι Μορέτι, είπα αμέσως ναι. Δεν έκανε το ίδιο και ο Μορέτι. Κάναμε μερικές πρόβες και λίγες μέρες μετά μου είπα πως είχα πάρει το ρόλο. Για να είμαι ειλικρινής θα έβλεπα την καριέρα μου να τελειώνει με μια ταινία του Νάνι Μορέτι».
Μετά από τρία χρόνια απουσίας, ένας από τους πάλαι ποτέ πιο παραγωγικούς σκηνοθέτες της Κορέας, ο Κιμ Κι-Ντουκ έκανε τη μεσημεριανή πρεμιέρα της τελευταίας του ταινίας Arirang να συζητηθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ταινία της ημέρας. «Κοιμόμουν και το φεστιβάλ Καννών με ξύπνησε» θα δήλωνε λίγο πριν ξεδιπλώσει την αγωνία του ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης σε ένα αυτοαναφορικό κινηματογραφικό ημερολόγιο που δίχασε.
Στο τμήμα «Cannes Classics» παρουσιάστηε το ντοκιμαντέρ της Κατρίν Καντού με τίτλο «Με τον τρόπο του Κουροσάβα» στο οποίο έντεκα σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο μιλούν για τον Ακίρα Κουροσάβα και το έργο του. Ανάμεσα τους, ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου, ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, ο Αμπάς Κιαροστάμι, ο Τζον Γου, ο Κλιντ Ιστγουντ και ο Μάρτιν Σκορσέζε εξηγούν πόσο έχουν επηρεαστεί από το σινεμά του Κουροσάβα, την εμμονή του στη λεπτομέρεια και τη θέση του στην κινηματογραφική ιστορία.
Στη «μεγάλη» επίσημη πρεμιέρα της ημέρας, το Habemus Papam στο κόκκινο χαλί περπάτησαν ο Νάνι Μορέτι, ο Μισέλ Πικολί, ηθοποιοί και συντελεστές της ταινίας.
Το καθιερωμένο queer πάρτι του American Pavillion ξεκίνησε να γεμίζει λίγο μετά τις 12 τα μεσάνυχτα και έκρυβε φέτος περισσότερες από μια εκπλήξεις. Σε νέο χώρο – πάντοτε στην παραλία της Κρουαζέτ – και με guest dj τον Τζον Κάμερον Μίτσελ (ο οποίος βρίσκεται στις Κάννες για το επόμενο σχέδιο του), το πραγματικά δύσκολο ήταν να μην χορέψεις. Ανάμεσα στους δεκάδες θαμώνες του, ο Τζόναθαν Καουέτ (προσωπικός φίλος του Μίτσελ), ο Τζον Σι Ράιλι και ο Εζρα – Κέβιν – Μίλερ από το We Need to Talk About Kevin.
Διαβάστε τι συνέβη την πρώτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ ΚαννώνΔιαβάστε τι συνέβη τη δεύτερη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών