Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Μέχρι την Ακρη του Κόσμου (Across the Universe) της Τζούλι Τέιμορ
Στη Νέα Υόρκη, στα τέλη της δεκαετίας του 1960, μια παρέα νέων ζει ιστορίες έρωτα και επανάστασης μέσα στα ταραγμένα χρόνια της αντιπολεμικής διαμαρτυρίας, του αγώνα για την ελευθερία του λόγου και τα πολιτικά δικαιώματα, της εξερεύνησης του μυαλού και του ροκ εν ρολ. Ταυτόχρονα σκληρή, ιδιόρρυθμη και άκρως θεατρική, η ιστορία κινείται από τα λύκεια και τα πανεπιστήμια της Μασαχουσέτης, του Πρίνστον και του Οχάιο στο Lower East Side του Μανχάταν, τις ταραχές του Ντιτρόιτ, τις φοιτητικές εξεγέρσεις κατά του πολέμου στο Βιετνάμ, της δολοφονίας του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και τα ναυπηγεία του Λίβερπουλ. Τι ιδιαίτερο έχουν; Μιλούν τραγουδιστά, ερμηνεύοντας επιτυχίες που έγραψε ένα από τα σπουδαιότερα γκρουπ όλων των εποχών: οι Μπιτλς.
Η ταινία προβάλλεται στις 21.00 στην ΕΡΤ 2
Η Αγρια Αχλαδιά» (The Wild Pear Tree) του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν
Ο Ιντρις είναι ένας δάσκαλος που κάποτε έβλεπε την ζωή με διαφορετική ματιά μα που τώρα ξοδεύει τα λεφτά του στον τζόγο και τον ελεύθερο χρόνο του στο να σκάβει ένα πηγάδι στο χωράφι του ακόμη κι αν όλοι του λένε ότι δεν πρόκειται ποτέ να βρει νερό. Ο Σινάν, υποψήφιος δάσκαλος κι εκείνος, βλέπει στον πατέρα του τον άντρα που δεν θέλει να γίνει, αδυνατεί να καταλάβει τους λόγους που η μητέρα του του συγχωρεί σχεδόν τα πάντα, που εξακολουθεί να τον αγαπά. Η ορμή ή η θρασύτητα της νιότης είναι η κινητήρια δύναμή του και μαζί μια αδικαιολόγητη αίσθηση ότι είναι λίγο καλύτερος από όλους τους ανθρώπους γύρω του, από την κλειστή κοινωνία του χωριού του.
Το έπος του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, μια ιστορία για τη σχέση ενός γιου με τον πατέρα του, σκιαγραφεί ένα πορτρέτο του καλλιτέχνη σε νεαρή ηλικία και μαζί μια ματιά στην Τουρκία του σήμερα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.00 στην ΕΡΤ 3
Ο Πληροφοριοδότης (The Departed) του Μάρτιν Σκορσέζε
Από σήμερα και μέχρι την Παραμονή Πρωτοχρονιάς, η Nova παρουσιάζει το αφιέρωμα «25 χρόνια Nova, 25 χρόνια μεγάλου σινεμά», με τις ταινίες που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή. Αφτερηρία με το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε, τη δική του εκδοχή πάνω στο κορεάτικο «Infernal Affairs». Ο Κόλις Σάλιβαν είναι έξυπνος, φιλόδοξος και φαίνεται να ελίσσεται γρήγορα στην ιεραρχία του αστυνομικού τμήματος της Μασαχουσέτης και στο επίλεκτο Σώμα Έρευνας, του οποίου πρωταρχικός στόχος είναι ο ισχυρός Ιρλανδός μαφιόζος Φρανκ Κοστέλο. Ο Μπίλι Κόστιγκαν, παιδί του δρόμου και σκληρός, έχει βίαιη συμπεριφορά, κάτι που του κοστίζει το σήμα του και τελικά τον «ρίχνει» πίσω στη σκληρή ζωή των δρόμων της Βοστόνης, όπου «στρατολογείται» από τον Κοστέλο. Ομως, κανείς από τους δυο τους δεν είναι αυτό που φαίνεται, και καθώς δουλεύουν προς αντίθετες κατευθύνσεις, μπλέκονται σε ένα επικίνδυνο κυνήγι γάτας – ποντικού. Ο κάθε άνδρας είναι πλήρως απορροφημένος από τη διπλή του ζωή, μαζεύοντας πληροφορίες για τα σχέδια της κάθε πλευράς. Οταν γίνεται εμφανές τόσο στους γκάνγκστερ όσο και στην αστυνομία ότι έχουν από έναν προδότη στις τάξεις τους, ο Μπίλι και ο Κόλιν κινδυνεύουν να βρεθούν ακάλυπτοι. Και ο καθένας τους πρέπει να αποκαλύψει το συντομότερο δυνατόν την ταυτότητα του άλλου, ώστε να σώσει τον εαυτό του. Ματ Ντέιμον, Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Μαρκ Γουόλμπεργκ και φυσικά ο Τζακ Νίκολσον στους πρωταγωνιστούς ρόλους.
H ταινία προβάλλεται στις 00.30 στο Star
Μην Περιμένετε και Πολλά από το Τέλος του Κόσμου (Do Not Expect Too Much from the End of the World) του Ράντου Ζούντε
Η Αντζελα είναι η κεντρική ηρωίδα μιας τραγικωμωδίας που τη θέλει να κυνηγά θύματα εργατικών ατυχημάτων που για ένα ποταπό αντάλλαγμα θα ενοχοποιήσουν τον εαυτό τους και όχι τους εργοδότες on camera. Ταυτόχρονα το alter ego της, o ρατσιστής, ακροδεξιός Αντριου Τέιτ (συνελήφθη το 2022 στη Ρουμανία) συνεχίζει στο Tik Tok να ξερνάει μισαλλόδοξο λόγο και να κερδίζει views και likes ερήμην της νέας πολιτικής ορθότητας. Σε παράλληλη δράση, το «Angela Moves On», μια ταινία από το 1981, την εποχή του Τσαουσέσκου, θυμίζει τις ανατριχιαστικές αναλογίες με την Άντζελα οδηγό ταξί να περιπλανιέται στο αργότερα - κατά τον Ζούντε - μαρτυρικό Βουκουρέστι.
Το σύγχρονο χάος μέσα από ένα κολάζ με τον τρόπο του Ράντου Ζούντε. Λιγότερο σοβαροφανές και καταγγελτικό από το «Ατυχές Πήδημα η Παλαβό Πορνό», συγγενικό σε υφή, θεματολογίες και ντελιριακή διάθεση που θα δοκιμάσει τους αμύητους και θα ενθουσιάσει τους μυημένους. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Τα Κορδόνια (Lacci) του Ντανιέλε Λουκέτι
Νάπολη, δεκαετία ’80. Ένα φαινομενικά ευτυχισμένο ζευγάρι με τα δυο τους παιδιά περπατούν χαρούμενοι στα στενά της πόλης. Όμως ο γάμος τους περνά σοβαρή κρίση. Μία ιστορία αγάπης, υποσχέσεων και προδοσίας που προσπαθεί να διερευνήσει κατά πόσο οι δεσμοί που μας ενώνουν με αυτούς που αγαπάμε παραμένουν ισχυροί με την πάροδο του χρόνου, ή μετατρέπονται σε βολικές δεσμεύσεις ριζωμένες στην καθημερινότητα. Ο υπόκωφος θόρυβος που κάνει ένας γάμος όταν σπάει…
Βασισμένο στο ομότιτλο best-seller του Ντομένικο Σταρνόνε, το φιλμ του Ντανιέλε Λουκέτι για την ανατομία ενός γάμου που άνοιξε το 77ο Διεθνές Φεστιβάλ Βενετίας το 2020. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Spaceman του Γιόχαν Ρενκ
Εξι μήνες σε μια μοναχική ερευνητική αποστολή στην άκρη του ηλιακού συστήματος, ένας αστροναύτης, ο Γιακούμπ, συνειδητοποιεί ότι η σύζυγός του μπορεί να μην τον περιμένει όταν επιστρέψει στη Γη. Απελπισμένος να διορθώσει τα πράγματα με την σύζυγό του Λένκα τον βοηθάει ένα μυστηριώδες πλάσμα από την αρχή των πάντων, το οποίο που βρίσκει κρυμμένο στα έγκατα του πλοίου του. Ο Χάνους συνεργάζεται με τον Γιακούμπ για να καταλάβει τι πήγε στραβά πριν είναι πολύ αργά.
Ατμοσφαιρική θλίψη και αχρείαστη μελαγχολία στο διάστημα με τον Ανταμ Σάντλερ και μια αράχνη με τη φωνή του Πολ Ντέινο. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
Φτερά και Πούπουλα (Feathers) του Ομάρ Ελ Ζοχάιρι
Ο τόπος είναι μια μικρή βιομηχανική πόλη: μόνο χώμα σκεπάζει το έδαφος, το φουγάρο του εργοστασίου απλώνει τον καπνό του ολόγυρα αλλά και μέσα στις πολυκατοικίες, όλα τα κτίσματα καταρρέουν, άνθρωποι και ζώα συγκατοικούν σε μια σχεδόν κωμική, σίγουρα σουρεαλιστική συμβίωση, το εσωτερικό των σπιτιών είναι καλυμμένο με βρωμιά και σκουριά ώστε καμία επιφάνεια να μη διαφαίνεται στην πρωτότυπη μορφή της. Μόνο το μικρό φορητό συντριβάνι στο άθλιο σπίτι της πενταμελούς οικογένειας, δίνει έναν αέρα «κομψό και σικ», όπως επιμένει να διακηρύττει ο πατέρας. Αυταρχικός και καταπιεστικός με την πατριαρχική ανωτερότητα που του δίνει η παραδοσιακή κοινότητα, έχει τρία μικρά αγόρια και μια σύζυγο, σιωπηλή, εργατική, αόρατη. Μόνο που, στα γενέθλια του ενός από τους γιους του, με προσκεκλημένη όλη τη γειτονιά και τον loser «αρχιμαφιόζο», ο τοπικός μάγος/entertainer, κατά λάθος, μεταμορφώνει τον πατέρα σε κότα! Τώρα, η σιωπηλή σύζυγος πρέπει να διερευνήσει τι, πραγματικά, έχει συμβεί, αλλά και ταυτόχρονα να φροντίσει τον εαυτό της, τα παιδιά της και... την κότα.
Φεμινιστική, πολιτική, κωμική αλληγορία στο ντεμπούτο του Αιγύπτιου σκηνοθέτη που κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών και το βραβείο Ιρις Μειοψηφικής Παραγωγής της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Ο Θείος Φρανκ (Uncle Frank) του Αλαν Μπολ
Η ιστορία της ταινίας του Αλαν Μπολ ξεκινά το 1969 στο πατρικό σπίτι του Φρανκ Μπλέντσο σε μια μικρή πόλη του αμερικάνικου νότου, στην οποία επιστρέφει από την Νέα Υόρκη όπου δουλεύει ως καθηγητής λογοτεχνίας στο NYU, για τα γενέθλια του εχθρικού απόμακρου πατέρα του. Εκεί η 14χρονη ανιψιά του Μπέτι, θα διδαχθεί από τον ίδιο ότι μπορείς να είσαι Μπεθ αν το θέλεις, και πως δεν χρειάζεσαι την άδεια και την επιβεβαίωση κανενός, για να είσαι ο εαυτός σου. Τέσσερα χρόνια αργότερα, όταν η Μπεθ πια, έρχεται να φοιτήσει στο ίδιο πανεπιστήμιο, θα ανακαλύψει ότι ο Θείος Φρανκ δεν συγκατοικεί απλά με τον φίλο του Γουόλι, κι όταν τα νέα του θανάτου του πατέρα του τον αναγκάσουν να επιστρέψει πίσω στο πατρικό του, η Μπεθ θα του θυμίσει ακριβώς αυτό που της δίδαξε τέσσερα χρόνια πριν, πως δεν χρειάζεσαι την άδεια κανενός για να είσαι ο εαυτός σου.
O Αλαν Μπολ, σεναριογράφος του «American Beauty» και δημιουργός σειρών όπως το «Six Feet Under» και το «True Blood», σκηνοθετεί τη δεύτερη (μόλις) ταινία του, μια τρυφερή dramedy που σε κερδίζει και σε συγκινεί ακόμα κι αν η αφηγηματική και συναισθηματική της διαδρομή είναι αναμφίβολα προβλέψιμη.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime