Ενημέρωση

Το casting πάει στα Οσκαρ! Τι γνώμη έχουν γι' αυτό οι casting directors της ελληνικής παραγωγής;

of 10

Γαζής, Δημοπούλου, Γουρζουλίδης, Μαρίνη, Ακζώτη και Κέλι εξηγούν.

Το casting πάει στα Οσκαρ! Τι γνώμη έχουν γι' αυτό οι casting directors της ελληνικής παραγωγής;
Η σκηνή της οντισιόν στο «Τρίγωνο της Θλίψης», 2022

Οπως πολλές ειδικότητες στην πορεία του ελληνικού κινηματογράφου (και τηλεόρασης, θεάτρου, θεάματος γενικώς), το casting άργησε να εμφανιστεί και να επιβληθεί ως η καίρια τέχνη που είναι. Μικροί προϋπολογισμοί, γρήγορες παραγωγές, έκαναν την εξειδίκευση στην επιλογή ηθοποιών να θεωρείται πολυτέλεια. Οχι πια. Το casting διεθνώς έχει αναγνωριστεί ως καθοριστικό κομμάτι κάθε έργου και στην Ελλάδα πλέον συμβαίνει το ίδιο. Οι casting directors στη χώρα μας είναι και περιζήτητοι/ες και αναπόσπαστο μέρος μιας δημιουργικής ομάδας. Το timing είναι ιδανικό, η διεύθυνση casting εισάγεται για πρώτη φορά στις κατηγορίες υποψηφιοτήτων για τα βραβεία Οσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, στρέφοντας και τον προβολέα της δημοσιότητας πάνω στον κλάδο.

Το Flix ζήτησε την άποψη κάποιων από τους πιο αναγνωρισμένους casting directors στην ελληνική, κινηματογραφική κυρίως, παραγωγή.

Ο Μάκης Γαζής ήταν ο πρώτος άνθρωπος της γενιάς μας που αγκάλιασε τον τίτλο του casting director, ήδη απ' όταν, πιτσιρίκος ακόμα, επέλεξε τον Αλέκο Συσσοβίτη για τον πρώτο του ρόλο, στην «Ελεύθερη Κατάδυση» του Γιώργου Πανουσόπουλου. Μέχρι σήμερα που, αναγνωρισμένος και βραβευμένος (συνεργασία με την Κάθλιν Κρόφορντ που τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Casting στα Casting Directors' Guild Awards για τη «Χαμένη Κόρη» το 2022, υποψήφιος για Artios Award για Καλύτερο Local Casting για τη σειρά «Daisy Jones & The Six»), αναλαμβάνει ελληνικές και διεθνείς παραγωγές για το σινεμά και την τηλεόραση, όπως, πιο πρόσφατα, το «Υπάρχω» και το «House of David».

Η Σοφία Δημοπούλου, μαζί με τον Φραγκίσκο Ξυδιανό, λειτουργούν τη Ready2Cast από το 2010, έχοντας αναλάβει το casting σε πολλές ελληνικές ταινίες και σειρές, αλλά και σε ξένες συμπαραγωγές. Η Σοφία ξεκίνησε από τη Cinegram, το 2000, κι η πορεία της την έφερε να υπογράφει πιο πρόσφατα το βραβευμένο στη Θεσσαλονίκη «Life in a Beat» της Αμέρισσας Μπάστα, το πολυαναμενόμενο «Το Αγόρι με τα Γαλάζια Μάτια» του Θανάση Νεοφώτιστου, αλλά και συμπαραγωγές όπως το «Maria» του Πάμπλο Λαραΐν, την «Επιστροφή» του Ουμπέρτο Παζολίνι και το «The Birthday Party» με τον Γουίλεμ Νταφόε που περιμένουμε να έρθει στις αίθουσες.

Ο Ακης Γουρζουλίδης και η Σωτηρία Μαρίνη δουλεύουν... και μαζί και χώρια, συχνά μαζί. Ο Γουρζουλίδης και η Μαρίνη μετρούν στις ταινίες τους από τη «Φόνισσα» και τη «Riviera», ως την «Κότα» του Γιόργκι Πάλφι που γυρίστηκε στην Ελλάδα κι ήταν η επίσημη λήξη του φετινού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Οι διαδρομές αυτές δεν είναι πάντα μονήρεις, για παράδειγμα η Σοφία Δημοπούλου και η Σωτηρία Μαρίνη δούλεψαν το casting του «Αρκάντια» του Γιώργου Ζώη, ενώ η τετράδα Γουρζουλίδης, Μαρίνη, Δημοπούλου, Ξυδιανός υπέγραψαν το casting του «Πίσω από τις Θημωνιές» της Ασημίνας Προέδρου.

Η Χριστίνα Ακζώτη και ο Αλεξ Κέλι ξεκίνησαν την Athens Casting πριν από μια εικοσαετία και δουλεύουν και διακρίνονται στο casting ταινιών και διαφημίσεων. Διανύουν την απόσταση από το ξύπνημα του ελληνικού σινεμά («Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου, «Attenberg» της Αθηνάς Τσαγγάρη), και πρότζεκτ σαν το «Milky Way», τη σειρά του Βσίλη Κεκάτου και τη φετινή «Gorgoná» της Εύης Καλογηροπούλου, ως ξένες συμπαραγωγές και συνεργασίες, όπως το «Πριν τα Μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, το «Sacrifice» του Ρομέν Γαβράς και το επερχόμενο «Hot Spot» της Ανιέσκα Σμοτσίνσκα.

Αυτοί είναι οι άνθρωποι - και άλλοι ακόμη φυσικά - που διαμορφώνουν το τοπίο που επαγγελματικού casting στην Ελλάδα, πλέον όλες και όλοι με γερές επαφές και με το εξωτερικό. Εκείνες κι εκείνους, λοιπόν, ρωτήσαμε για να μάθουμε. Γιατί προέκυψε τώρα η θεσμοθέτηση της κατηγορίας Καλύτερου Casting στα Οσκαρ; Πώς επιλέγεται ένας, μία ή μια ομάδα casters για μια ταινία ή, εν προκειμένω, για να ξεχωρίσει και να βραβευτεί; Οι απαντήσεις τους μας έδωσαν τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά και μας σύστησαν ανθρώπους με μεγάλη αγάπη για τη δουλειά τους, με μπρίο και με δημιουργικότητα που ξεχειλίζει. Διαβάστε παρακάτω.


Μάκης Γαζής - MG Casting

Μάκης Γαζής

Ρωτήσαμε τον Μάκη Γαζή γιατί θεωρεί πως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να θεσπιστεί το Οσκαρ Καλύτερου Casting στα Οσκαρ και μας απάντησε ότι... ήδη άργησε! «Η AMPAS έχει καθυστερήσει κατά πολύ, τη στιγμή που βραβείο για καλύτερο casting υπάρχει στα EMMY από το 1989 και ακολουθούν, αν και επίσης αργοπορημένα, τα BAFTA που θέσπισαν το βραβείο για καλύτερο casting κινηματογραφικής ταινίας το 2020. Είχαν προηγηθεί τιμητικά βραβεία, τιμώντας πρωτοπόρους και σημαντικούς casting directors όπως από το 2006, εις μνήμην της θρυλικής Αγγλίδας casting director Μέρι ΣέλγουεΪ, το βραβείο BAFTA - The Orange Rising Star Award, το οποίο απονέμεται στον καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο ηθοποιό της χρονιάς. Για πολλά χρόνια γινόντουσαν προτάσεις για κατηγορία καλύτερου casting, αλλά απορρίπτονταν και το πράγμα ζεστάθηκε ξανά μόλις ανέλαβε τα ηνία της Ακαδημίας ο Ντέιβιντ Ρούμπιν, ένας από τους πιο σημαντικούς casting directors του αμερικανικοό κινηματογράφου, ο οποίος χρημάτισε πρόεδρος από το 2019 ως το 2022. Οπότε η νέα κατηγορία καλύτερου casting στα Οσκαρ δεν είναι απλώς μια τυπική αναβάθμιση, είναι μια σημαντική αναγνώριση ότι το casting δεν είναι "δευτερεύουσα δουλειά", αλλά μια ουσιώδης δημιουργική διαδικασία, η οποία μπορεί να καθορίσει αποφασιστικά την επιτυχία, την αυθεντικότητα, την ποιότητα και την πορεία μιας ταινίας, αντίστοιχα σε φεστιβάλ ή στα ταμεία των απανταχού κινηματογράφων.

Υπάρχει δυσκολία στον εντοπισμό των κριτηρίων στην επιλογή των casting directors, είτε για μια δουλειά, είτε για ένα βραβείο; «Στις περισσότερες ταινίες, το casting δεν είναι έργο ενός ανθρώπου,» εξηγεί ο Μάκης Γαζής. «Υπάρχει ο επικεφαλής casting director, ο συνεργάτης (associate) casting director, ο local casting (π.χ. για το μέρος του casting που χρησιμοποιήθηκε στη χώρα ή πόλη όπου έγινε μέρος γυρισμάτων της ταινίας), ο υπεύθυνος casting για παιδιά ή άλλους ειδικούς χαρακτήρες, ο υπεύθυνος extras casting για τους εκατοντάδες κομπάρσους που χρειάζονται σε μια ταινία, και φυσικά οι βοηθοί τους! Αν και την υπογραφή της συνολικής δουλειάς την έχει ο επικεφαλής, όλοι οι συνεργάτες του θα λάβουν μια ηθική ικανοποίηση αν μάθουν ότι με τη δουλειά τους έχουν συνεισφέρει στο να διακριθεί η ταινία στο σύνολο του casting της και να συγκαταλέγεται στις καλύτερες στην κατηγορία αυτή. Κάθε κινηματογραφική παραγωγή όμως δεν δουλεύει το ίδιο, οπότε σε κάποιες ταινίες ο σκηνοθέτης μπορεί και να έχει κάνει σχεδόν όλο το casting μόνος του ή, σε κάποια άλλη ταινία, η εταιρία παραγωγής να θέλει να επιβάλλει ονόματα ηθοποιών, δίνοντας μικρή δημιουργική ελευθερία στον υπεύθυνο του casting ή σε μια άλλη ταινία να έχει αποφασιστεί ότι η δημιουργική ευθύνη για τη σύνθεση του ensemble cast ανήκει αποκλειστικά στο αισθητήριο, στην εμπειρία και στην τεχνογνωσία του casting department, και για μένα αυτό είναι το ιδανικό και πιο έγκυρο κριτήριο! Αρα, ποιος "πραγματικά" έκανε το casting δεν είναι πάντα ξεκάθαρο, το τοπίο είναι κάπως γκρίζο.»

Με αφορά να δω αν οι επιλογές συγκεκριμένων ηθοποιών προάγουν την αφήγηση των χαρακτήρων του σεναρίου μιας ταινίας, έχοντας το απαραίτητο ύφος και την εσωτερική συνέπεια, αν στην δημιουργική διαδικασία δεν υπάρχει μια επανάληψη typecast, αλλά μια αντιπρόταση, ανατρέποντας επώνυμες αναμενόμενες επιλογές, αν υπάρχουν προτάσεις νέων ηθοποιών ή και ξεχασμένων παλιότερων που ο ρόλος τους πήγε γάντι, θέλω να δω δηλαδή μια προσέγγιση αυθεντικότητας αλλά με διάθεση ανάδειξης νέου αίματος.»

«Σε κάθε περίπτωση όμως», συνεχίζει ο Γαζής, «υπάρχει πάντα το όνομα ενός επαγγελματία casting director στα credits, αυτού που υπογράφει την ταινία, άρα σεβόμαστε το credit, όποια και αν ήταν η διαδικασία που έχει ακολουθηθεί. Οι δυσκολίες που σίγουρα μπορεί να προκύψουν έχουν να κάνουν με το είδος της ταινίας της οποίας το casting θα αξιολογηθεί αναλόγως. Διαφορετικές ανάγκες και βαθμούς δυσκολίας θα έχει μια πολυπρόσωπη ταινία εποχής, άρα μεγάλου προϋπολογισμού, η οποία γυρίστηκε σε τρεις χώρες με ηθοποιούς διαφορετικών εθνικοτήτων και άρα συνεργάστηκαν και άλλοι local casting directors. Και διαφορετικές ανάγκες θα έχει το casting ενός low budget φιλμ στο οποίο παίζουν μια παρέα πέντε νέων ηθοποιών, εκ των οποίων ο ένας μπορεί να έπρεπε να είναι Ιάπωνας και να χρειάστηκε να γίνει ένα ειδικό casting για αυτόν τον ρόλο από έναν Ιάπωνα casting director. Προσωπικά ως κριτήρια με αφορά να δω αν οι επιλογές συγκεκριμένων ηθοποιών προάγουν την αφήγηση των χαρακτήρων του σεναρίου μιας ταινίας, έχοντας το απαραίτητο ύφος και την εσωτερική συνέπεια, αν στην δημιουργική διαδικασία δεν υπάρχει μια επανάληψη typecast, αλλά μια αντιπρόταση, ανατρέποντας επώνυμες αναμενόμενες επιλογές, αν υπάρχουν προτάσεις νέων ηθοποιών ή και ξεχασμένων παλιότερων που ο ρόλος τους πήγε γάντι, θέλω να δω δηλαδή μια προσέγγιση αυθεντικότητας αλλά με διάθεση ανάδειξης νέου αίματος.

sentimental value «Συναισθηματική Αξία»

Ο Μάκης Γαζής πού θα έδινε φέτος το δικό του Οσκαρ; «Μου έκανε πάρα πολύ καλή εντύπωση το casting της ταινίας του Γιοακίμ Τρίερ, "Συναισθηματική Αξία", από τη Νορβηγίδα συνάδελφό μου, Ινγκβιλ Κόλσετ Χάγκα και την εξαίρετη Εϊβι Κάουφμαν. Επίσης η ελληνικής καταγωγής Κασάντρα Κουλουκουντής, στενή συνεργάτης του Πολ Τόμας Αντερσον, έκανε εξαιρετική δουλειά στο “Μια Μάχη Μετά την Αλλη”


kiss kiss bang bang Το κάστινγκ του... Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ στο «Kiss Kiss Bang Bang», 2005


Σοφία Δημοπούλου - Ready2Cast

Σοφία Δημοπούλου

Γιατί τώρα ήρθε το... πλήρωμα του χρόνου για να μπει στο casting ως κατηγορία στα βραβεία Οσκαρ; «Η αναγκαιότητα αυτή είναι επιτακτική εδώ και πολλά χρόνια,» λέει η Σοφία Δημοπούλου, «αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Είναι σημαντικό να αναδειχθεί η συμβολή της επιλογής ηθοποιών στο τελικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα, όχι μόνο ως επιβράβευση, αλλά και ως ενθάρρυνση για όσους ασχολούνται με την παραγωγή μιας ταινίας γιατί όλοι αναγνωρίζουμε τον καθοριστικό χαρακτήρα της αποτελεσματικής διανομής στη μυθοπλασία είτε αφορά μια ταινία, είτε μια τηλεοπτική σειρά, ακόμη και μια διαφήμιση. Απαιτεί την σε βάθος μελέτη του σεναρίου και του σκηνοθετικού οράματος, τη συνδυαστική σκέψη, τη γνώση και τη σχέση με μια ευρεία γκάμα ηθοποιών: η διάδραση μαζί τους σε συνδυασμό με την ανεμπόδιστη και αλληλέγγυα επικοινωνία με τον σκηνοθέτη και τον παραγωγό γίνονται καθοριστικοί παράγοντες για το άρτιο τελικό αποτέλεσμα.»

«Θέλω να αποφύγω την γκρίνια για την υποτίμηση του κάστινγκ στην Ελλάδα,» προσθέτει, «και θεωρώ αυτή την "αλληλέγγυα επικοινωνία" ως δεδομένη μεταξύ μας ή έστω ως ευχή που πρέπει να θεωρηθεί ανάγκη. Η εκατέρωθεν εμπιστοσύνη στη λειτουργικότητα του κάστινγκ είναι απαραίτητη και εμπλουτίζει το σενάριο και τη σκηνοθετική ματιά: γεγονός που οι παραγωγοί πρέπει να στηρίξουν. Οταν τελικά το σύνολο των ηθοποιών καταφέρει να επικοινωνήσει με τον θεατή, είναι μια μαγική διαδικασία που επιβραβεύεται με πολλούς τρόπους: είτε συμβολικά, είτε με αληθινά βραβεία.»

Οι απρόβλέπτες και τολμηρές επιλογές στη διανομή μιας ταινίας που δημιουργούν μια αξιοπρόσεκτη ατμόσφαιρα είναι το ζητούμενο.»

Η χρονική συγκυρία δεν είναι τυχαία: «Μετά από πολλά χρόνια επιμονής των casting directors από το 2024 έχει ανακοινωθεί η θέσπιση βραβείου Οσκαρ για το καλύτερο κάστινγκ που θα δίνεται απο το 2026. Βραβείο θα δοθεί και από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου πρώτη φορά το 2026, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ξεκινήσει το 2019 με τα Bafta. Το ICDA (International Casting Directors Association) έδωσε το 2016 το πρώτο βραβείο Semiramis για το καλύτερο κάστινγκ. Στην Ελλάδα έχουμε μείνει πίσω σχετικά με την αντιμετώπιση της ειδικότητας κι όλα τα παραπάνω αλλά πιστεύω πως σιγά-σιγά όλοι συνειδητοποιούμε την αναγκαιότητα του καλού κάστινγκ.»

Ως προς τις παραμέτρους επιλογής των casting directors για μια επιτυχία, ή ένα βραβείο, η Σοφία Δημοπούλου είναι ξεκάθαρη: «Η επιλογή της βράβευσης πρέπει να βασίζεται στο τελικό οργανικό αποτέλεσμα, είτε είναι δουλειά ενός ή περισσότερων επαγγελματιών. Τα πιο έγκυρα κριτήρια είναι να εξετάζεται η συνοχή της επιλογής των ηθοποιών μιας ταινίας μέσα από το σενάριό της, τη σκηνοθετική ματιά και το όραμα των συντελεστών της. Πολύ συχνά απαιτείται ευελιξία στις επιλογές ενός κάστινγκ, η οποία πρέπει να εξυπηρετεί την ιστορία της ταινίας. Οι απρόβλέπτες και τολμηρές επιλογές στη διανομή μιας ταινίας που δημιουργούν μια αξιοπρόσεκτη ατμόσφαιρα είναι το ζητούμενο. Και αυτό όταν επιβραβεύεται, ενθαρρύνει τους casting directors να τολμούν, τους παραγωγούς να τους εμπιστεύονται και να ρισκάρουν, τους σεναριογράφους και τους σκηνοθέτες να οραματίζονται ελεύθερα και τους ηθοποιούς να πειραματίζονται και να υπερβαίνουν τα όριά τους και τα στερεότυπα. Αν αυτά είναι τα κριτήρια ενός βραβείου πιστεύω πως δίνουν μιαν ευρύτερη ώθηση στον κινηματογράφο που αγαπάμε και συγκινεί· ειδικά στις μέρες μας που όλα επαναπροσδιορίζονται.»

sirat «Sirat»

Πού θα έδινε το Οσκαρ Καλύτερου Casting φέτος η Σοφία Δημοπούλου; «Θα το έδινα εύκολα στο «Sirât» του Ολιβερ Λάσε, μια ευρωπαϊκή ταινία - casting director Νάντια Ατσίμι, συνεργάτες Λουίς Μπαρόλο και Μαρία Ροντρίγκο - γιατί ένιωσα πως οι εξαιρετικές ερμηνείες συνδυάζονται με απρόβλεπτα μοναδικές φυσιογνωμίες, έξω από στερεότυπα, οι επαγγελματίες ηθοποιοί μπλέκονται συναρπαστικά με τους ερασιτέχνες και αιφνιδιάζουν ως επιλογή αλλά υπηρετούν με λειτουργικότητα το σενάριο και την οπτική της ταινίας, δημιουργώντας μια πραγματικότητα στην οποία ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης, παρών και συμμέτοχος.»


la la land Τα πολλαπλά casting sessions της Μία στο «La La Land», 2016


Ακης Γουρζουλίδης + Σωτηρία Μαρίνη (Cast4Film)

Ακης Γουρζουλίδης Σωτηρία Μαρίνη photo © Γιώτης Κλαδόπουλος

Ο Ακης Γουρζουλίδης και η Σωτηρία Μαρίνη θεωρούν πως η συμπερίληψη του Οσκαρ Καλύτερου Casting ήρθε τώρα γιατί η Ακαδημία «δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς». Μας εξηγούν: «Ο αγώνας των casting directors, με τη στήριξη σκηνοθετών και ηθοποιών, κρατάει δεκαετίες. Η πίεση αυξανόταν συνεχώς μέχρι και πέρσι, με βασικό αίτημα ότι το casting είναι τέχνη και αξίζει να βραβεύεται. Η αλήθεια είναι ότι το 1927, όταν ιδρύθηκε η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, το casting ήταν μια εσωτερική διαδικασία των στούντιο. Μετά τη διάλυση του studio system, το casting - όπως και άλλες ειδικότητες που θεωρούνταν τεχνικές - άρχισε να αναγνωρίζεται ως καλλιτεχνική δουλειά. Με τα χρόνια, αρκετές από αυτές τις ειδικότητες μπήκαν στις κατηγορίες των Οσκαρ. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη έπαιξαν τα επαγγελματικά σωματεία.»

«Το παράδοξο είναι ότι τα Emmys έχουν βραβείο για το casting από το 1981,» συνεχίζουν. «Δηλαδή, στην τηλεόραση το casting θεωρείται τέχνη εδώ και δεκαετίες, ενώ στον κινηματογράφο όχι. Και φτάνουμε στο 2025, όπου η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου παραδέχεται ότι το casting είναι η τελευταία σημαντική κινηματογραφική τέχνη χωρίς δική της κατηγορία στα βραβεία. Πρόκειται για μια σημαντική απόφαση, αφού είναι η πρώτη προσθήκη μεγάλης καλλιτεχνικής κατηγορίας εδώ και δεκαετίες. Το νέο βραβείο θα τιμά την εξαιρετική δουλειά στην επιλογή και τη σύνθεση του καστ μιας ταινίας, αναγνωρίζοντας πόσο σημαντικά συμβάλλει στη δραματουργία, τη συνοχή, την ατμόσφαιρα και το συνολικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.»

Πόσο εύκολο είναι να προσδιοριστεί ένας/μία casting director, ή μια ομάδα επαγγελματιών, για να κερδίσει στην κατηγορία; «Για εμάς, η μεγαλύτερη πρόκληση για βράβευση στην επιλογή ενός ή μιας ομάδας casting directors, είναι πάντα η αλήθεια,» λέει το δημιουργικό team. «Θέλουμε να δούμε αν οι ηθοποιοί που προτείνουν δεν παίζουν απλώς έναν ρόλο, αλλά ενσαρκώνουν τον χαρακτήρα. Να μην "φαίνεται" η υποκριτική· να αναπνέει ο άνθρωπος πίσω από τον ρόλο. Εξίσου κρίσιμη είναι η χημεία μεταξύ των ηθοποιών: πώς στέκεται ο ένας απέναντι στον άλλον και πώς λειτουργεί το σύνολο. Και βέβαια όλοι μαζί να υπηρετούν το όραμα του σκηνοθέτη δηλαδή τον τόνο, τον ρυθμό και τον κόσμο που δημιουργεί.»

Στο τέλος της ημέρας, τα πιο έγκυρα κριτήρια για εμάς είναι αυτά: η ικανότητα να βρίσκεις αληθινούς ανθρώπους, να τους συνδυάζεις με ακρίβεια και να χτίζεις έναν κόσμο που ο θεατής πιστεύει χωρίς δεύτερη σκέψη.»

Οταν επιτευχθούν αυτά τα βασικά στοιχεία, ακολουθούν τα πιο πρακτικά θέματα: «Εξετάζουμε, για παράδειγμα, αν συμμετέχουν νέα ταλέντα, αν υπάρχουν παιδιά-ηθοποιοί και πόσο απαιτητικός είναι ο αριθμός και το εύρος των ρόλων (κύριοι, δευτερεύοντες ή background με ουσιαστικό δραματουργικό βάρος). Κοιτάμε επίσης αν η ιστορία ζητά πολυεθνικό καστ ή αν υπάρχουν ρόλοι ειδικών απαιτήσεων, δηλαδή χαρακτήρες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ή πολύ συγκεκριμένες δεξιότητες κ.ά. Στο τέλος της ημέρας, τα πιο έγκυρα κριτήρια για εμάς είναι αυτά: η ικανότητα να βρίσκεις αληθινούς ανθρώπους, να τους συνδυάζεις με ακρίβεια και να χτίζεις έναν κόσμο που ο θεατής πιστεύει χωρίς δεύτερη σκέψη.»

Anora «Anora»

Για το βραβείο Οσκαρ, η Μαρίνη και ο Γουρζουλίδης πατούν στα κερδισμένα, περιμένοντας να ολοκληρωθεί η σεζόν και να δουν όλες τις νέες ταινίες: «Κρατάμε ως τελευταία μας προτίμηση την ταινία «Anora» του Σον Μπέικερ. Με ένα εξαιρετικό casting ensemble, η ερμηνείες και η χημεία μεταξύ των ηθοποιών (σε όλους τους ρόλους), έδωσε ζωή σε ένα σύνολο χαρακτήρων με αλήθεια, χιούμορ και ένταση, δημιουργώντας μια κινηματογραφική εμπειρία που σε συγκινεί και σε διασκεδάζει ταυτόχρονα.»


Χριστίνα Ακζώτη + Αλεξ Κέλι - Athens Casting

athens casting

Η Χριστίνα Ακζώτη και ο Αλεξ Κέλι θεωρούν ξεκάθαρα ότι η οσκαρική κατηγορία για το Casting Direction άργησε, αλλά...: «Better late than never. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται ότι όπως όλα τα διαφορετικά departments της ταινίας, έτσι και το casting παίζει πολύ ενεργό ρόλο στο πώς διαμορφώνεται η ταινία. Αλλο κάστινγκ, άλλη ταινία!»

Για το δημιουργικό δίδυμο της Athens Casting, ένα είναι το κύριο κριτήριο επιλογής casting directors: «Understanding. Κατά τη γνώμη μας, για να επιλέξει κανείς έναν casting director, πρέπει κυρίως να διαπιστώσει ότι ταιριάζουν ως άνθρωποι και έχουν κοινή αισθητική.»

bugonia «Βουγονία»

Οσο για το πού θα έδιναν εκείνοι το Οσκαρ φέτος, η απάντηση είναι ευθεία και πανηγυρικά συνοπτική: «Βουγονία» :) Καθόλου τυχαία φυσικά, μια και η casting director της πιο πρόσφατης ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, η Τζένιφερ Βεντίτι, υπέγραψε μέσα στην ίδια χρονιά κι άλλες δυο ταινίες, το «Marty Supreme» και το «The Smashing Machine» κι οποιαδήποτε από τις τρεις μπορεί να τη φέρει στην πεντάδα των οσκαρικών υποψηφιοτήτων.

Διαβάστε ακόμη: