Φεστιβάλ / Βραβεία

Οσκαρ Καλύτερου Κάστινγκ 2026: Θα κερδίσει το καλύτερο ένστικτο;

στα 10

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Οσκαρ, η Ακαδημία θα απονείμει βραβείο καλύτερου κάστινγκ στην 98η τελετή. Tα εύλογα ερωτήματα, πολλά.

Οσκαρ Καλύτερου Κάστινγκ 2026: Θα κερδίσει το καλύτερο ένστικτο;

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Οσκαρ, θα υπάρξει μια νέα κατηγορία που έχει προκαλέσει την αγωνία, αλλά και την απορία πολλών. Η Ακαδημία θα απονείμει το πρώτο βραβείο καλύτερου κάστινγκ στην 98η τελετή.

Η κατηγορία έχει δημουργήσει ένα είδος παιχνιδιού στους κινηματογραφικού κύκλους, καθώς όλοι φαίνεται να προσπαθούν να μαντέψουν σε ποια χέρια θα φτάσει αυτό το νέο βραβείο. Οι υποψήφιοι πρέπει να αναφέρονται ως διευθυντές κάστινγκ στους βασικούς τίτλους της ταινίας, με όχι περισσότερους από δύο υποψήφιους ανά ταινία, εκτός από σπάνιες περιπτώσεις που εγκρίνονται από την εκτελεστική επιτροπή του κλάδου τους: είναι τα μέλη του κλάδου που επιλέγουν τη βραχεία λίστα 5 υποψηφιοτήτων.

Το βασικό ερώτημα που τίθεται, βέβαια, είναι πώς θα αξιολογηθεί το καλύτερο κάστινγκ, αφού όλη η διαδικασία που ακολουθείται δεν καταγράφεται κάπου, ούτε αποτιμάται χειροποιαστά; Κλήσεις σε zoom, τηλεφωνικές συζητήσεις, και φυσικά, το ένστικτο ή η προτίμηση του εκάστοτε ανθρώπου που αποφασίζει για τον συγκεκριμένο ηθοποιό. Πώς μπορούν να αξιολογηθούν αντικειμενικά τα παραπάνω;

Διαβάστε εδώ: Οσκαρ 2025: Oι ταινίες που διεκδικούν το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας

«Βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα νερά», δήλωσε ένας σύμβουλος βραβείων (γιατί, ναι, στην Αμερική υπάρχει και αυτό το επάγγελμα!). «Πώς θα γίνει η διαδικασία; Θα δείχνουμε πλάνα από οντισιόν; Θα μιλάμε για τις αποφάσεις πριν και μετά το casting; Κανείς δεν έχει ακόμη ιδέα για όλο αυτό». Η Ακαδημία ανακοίνωσε τον κανονισμό. Ο επίσημος κλάδος Διευθυντών Κάστινγκ θα επιλέξει 10 ταινίες, καθεμία από τις οποίες θα συμπληρώνει με γραπτή ανάλυση τη διαδικασίας casting: θα υπάρχουν φωτογραφίες των υποψήφιων ηθοποιών και ένα πεντάλεπτο βίντεο που θα αποτελείται από αποσπάσματα ακροάσεων. Αυτά τα βίντεο, σε συνδυασμό με ερωτήσεις και απαντήσεις, θα παρουσιαστούν σε μια βραδιά απονομής πριν το τμήμα επιλέξει πέντε υποψηφίους.

Nouvelle Vague To καστ σε σκηνή από τα γυρίσματα του «Nouvelle Vague»

Τα κριτήρια για μια τέτοια διαδικασία είναι κάπως ανοιχτά προφανώς. Το καλό κάστινγκ μπορεί να αφορά την ανακάλυψη νέων ταλέντων, όπως ο Τσέις Ινφίνιτι στο «Μια Μάχη Μετά την Αλλη». Θα μπορούσε να περιλαμβάνει την επιτυχημένη εμφανισιακή ομοιότητα με πραγματικό πρόσωπο - όπως ο Γκιγιόμ Μαρμπέκ ως Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο «Nouvelle Vague» ή απλώς την εξασφάλιση συμμετοχής μεγάλων ονομάτων σε μια ταινία.

Η κατηγορία αυτή δίνει, από την άλλη, στις ταινίες μικρότερης παραγωγής ένα πιθανό προβάδισμα. Η εξαντλητική αναζήτηση της διευθύντριας κάστινγκ Ρεβέκκα Ντίλι για νέους ηθοποιούς για την ταινία «Η Πανούκλα» του Τσάρλι Πόλινγκερ, αποτελεί παράδειγμα της επιτόπιας έρευνας που χαρακτηρίζει την ανεξάρτητη κινηματογραφική παραγωγή. «Δυσκολεύομαι να επιλέξω έστω και ένα παιδί, οπότε η ιδέα να βρω οκτώ απίστευτα παιδιά ήταν πολύ τρομακτική», λέει η Ντίλι. «Ταξίδευα σε όλη τη χώρα κι έχουμε χιλιάδες κασέτες ακροάσεων».

Οι διεκδικητές του πρώτου βραβείου αντιπροσωπεύουν ένα δυναμικό πεδίο, με μεγάλα ονομάτα του χώρου, όπως: Η Φρανσίν Μέισλερ για το «Springsteen: Deliver Me From Nowhere», η Κασάντρα Κουλουκούντις για το «Μια Μάχη Μετά την Αλλη», οι Τίφανι Λίτλ Κάνφιλντ και Μπέρναρντ Τέλσι για το «Wicked: For Good», η Τζένιφερ Βεντίτι για τη «Bουγονία», και η Νίνα Γκολντ για τα «Jay Kelly» και «Hamnet».

Διαβάστε ακόμη: Guess who’s back. Ο Κόναν Ο' Μπράιαν θα είναι ο παρουσιαστής - και - της 98ης Απονομής των Οσκαρ

Παρά την δυσκολία επιλογής, η προσθήκη βραβείου Οσκαρ για το κάστινγκ αναγνωρίζει - αν και καθυστερημένα - την αόρατη εργασία που διαμορφώνει σε τεράστιο βαθμό τον κινηματογράφο. Μια διαφορετική επιλογή ηθοποιού, δημιουργεί μια εντελώς διαφορετική ταινία.

Αναμένουμε, λοιπόν, να δούμε, ποιός πήρε τις καλύτερες αποφάσεις casting για το πιο ολοκληρωμένο κινηματογραφικό σύμπαν.

Jay Kelly O Τζορτζ Κλούνεϊ στο «Jay Kelly»