Best of 2012: Οι ατάκες της χρονιάς

ΑΠΟΨΗ 18 DEC 2012  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

Κάθε μέρα μέχρι το τέλος του 2012, το Flix θα ανατρέχει σε πρόσωπα, γεγονότα, φαινόμενα, εκπλήξεις, επιρροές, τάσεις της κινηματογραφικής χρονιάς που τελειώνει. Σήμερα θυμόμαστε μερικές από τις πιο αστείες, συγκινητικές, αληθινές, αξιομνημόνευτες κουβέντες που ακούσαμε φέτος στο σινεμά.

Υπάρχουν φράσεις που επαναλαμβάνουμε σχεδόν καθημερινά, δίχως καν να σκεφτόμαστε που τις ακούσαμε για πρώτη φορά. Διάλογοι που μοιάζουν με πράγματα που θα μπορούσαμε να έχουμε πει εμείς. Λέξεις που αν τις βάλεις μαζί, φέρνουν στο μυαλό όχι μόνο συγκεκριμένες ταινίες, αλλά και την ίδια σου την ζωή, τότε που τις έβλεπες.

Γιατί μερικά από τα λόγια που άκουμε στο σινεμά είναι προορισμένα να μείνουν αθάνατα. Κι άλλα για να σημαδέψουν ανεξίτηλα έναν μόνο θεατή που θα τα ακούσει. Αυτό που ακολουθεί, είναι μερικές μόνο από τις κουβέντες που θα θυμόμαστε για καιρό, βγαλμένες από τις ταινίες που είδαμε μέσα στο 2012.

1

Μπορεί να με πείσετε να βγάλω το καπέλο. Για τις πέρλες όμως δε δέχομαι καμιά συζήτηση.

Η Μέριλ Στριπ είναι αποφασισμένη και και αμετακίνητη σε ότι αφορά το στιλ της «Σιδηράς Κυρίας».

Οι φίλοι μου νομίζουν πως επειδή ζω στην Χαβάη ζω στον παράδεισο. Σαν σε μόνιμες διακοπές. Οτι όλοι εδώ πίνουμε Μάι Τάι, λικνίζουμε τους γοφούς μας και κάνουμε σερφ. Είναι τρελοί; Παράδεισος; Ο παράδεισος μπορεί να πάει να γαμηθεί.

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ εξηγεί πως είναι να ζεις σε ένα τροπικό νησί, ξεναγώντας μας στην ζωή του, στους «Απόγονους»

Δεν είμαστε κακοί άνθρωποι, απλά ερχόμαστε από ένα άσχημο μέρος.

Η Κάρεϊ Μάλιγκαν περιγράφει σπαρακτικά την σχέση της με τον αδελφό της και το αδιέξοδο της ζωής τους, στο «Shame».

Αν αναρωτήθηκες ποτέ από που έρχονται τα όνειρα σου, ρίξε μια ματιά τριγύρω. Τα όνειρα φτιάχνονται εδώ.

Ο Μπεν Κίνγκσλεϊ ως Ζορζ Μελιές μας ξεναγεί στο στούντιο του, μέσα στο όνειρο του Μάρτιν Σκορσέζε που ονομάζουμε «Hugo».

Τα αυτοκίνητα πέθαναν, ζήτω οι μηχανές.

O Μαύρος Ιππέας Μάκης Παπαδημητρίου, διατυπώνει το μανιφέστο του στο «L» του Μπάμπη Μακρίδη.

2

Τι θα σκεφτόμαστε άραγε εμείς, αν τριάντα χρόνια πριν περνάγαμε κάτω από αυτό το μπαλκόνι και βλέπαμε τους πενηντάρηδες εαυτούς μας εδώ πάνω;

Οι πρωταγωνιστές στα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», δοκιμάζουν να κοιτάξουν την ζωή τους και την πορεία τους σε αυτή, από μια διαφορετική θέα...

Μακάρι οι οιωνοί να είναι πάντα με το μέρος σας! Ο πρόεδρος Σνόου και οι υπεύθυνοι στους «Αγωνες Πείνας» χαιρετίζουν τους διαγωνιζόμενους με μια ευχή που δεν σημαίνει απολύτως τίποτα...

-Χρειαζόμαστε ένα Σχέδιο επίθεσης,

-Εχω σχέδιο: Επίθεση!

Ο Τόνι Στάρκ έχει πάντα το σχέδιο και την καλύτερη ατάκα στους «Εκδικητές».

Χαίρομαι που ο γιος μου έσπασε τα μούτρα του δικού σας και σκουπίζω τον κώλο μου με τα ανθρώπινα δικαιώματα σας.

Το προσωπείο της καλοβαλμένης αστικής συμπεριφοράς πάει περίπατο όταν «ο Θεός της Σφαγής» παίρνει το πάνω χέρι και η Κέιτ Γουίνσλετ ξεσπά!

Θέλω να με βοηθήσεις να πιάσω έναν δολοφόνο γυναικών.

Ο Μίκαελ Μπλόμκβιστ ζητά την βοήθεια της Λίζμπεθ Σαλάντερ στο «Κορίτσι με το Τατουάζ».

2

Η πιο άσχημη γυναίκα που έχω δει ποτέ στη ζωή μου..

Ο Μπάρναμπας Κόλινς του Τζόνι Ντεπ, βλέπει για πρώτη φορά τον Αλις Κούπερ στο «Dark Shadows».

Ξέρω το κοριτσάκι μου. Δεν λέει ψέματα. Δεν το έχει κάνει ποτέ. Γιατί να το κάνει τώρα;

O καλύτερος φίλος του Λούκας, στρέφεται κι αυτός εναντίον του στο «Κυνήγι» του Τόμας Βίντερμπεργκ.

-Μα πως μπορείς να αγαπάς έναν άντρα που δε σου δίνει τίποτα;

Μου δίνει κάτι. Κάπου κάπου. Τον εαυτό του.

Η Εστερ αξομολογείται στον άντρα της τι είναι αυτό που την παρασύρει αγριεμένο, στο «Βαθύ Μπλε του Ερωτα».

Η ζωή του χρηματιστή είναι γεμάτη περιπέτειες. Τη μια μέρα πηδάω την Ελλάδα, την άλλη την ασκούμενη.

Η σεξουαλική ζωή του Ζαν Ντιζαρντεν δεν περνάει κρίση στο «6 + 1 Απιστίες».

-Εχω IQ 140.

-Ναι αλλά σε δολάρια. Σε ευρώ είναι πολύ λιγότερα.

Ο Γούντι Αλεν ανακαλύπτει την διαφορά της αξίας του χιούμορ του, μεταξύ Ευρώπης κι Αμερικής. Οπως έδειξε το στη «Ρώμη με Αγάπη», η ισοτιμία δεν τον ευνοεί...

What kind of bird are you?

Ο Σαμ συναντά για πρώτη φορά την Σούζι στον «Ερωτα του Φεγγαριού».

2

Αν η ζωή μου ήταν επιτραπέζιο παιχνίδι, θα έπρεπε να παω πίσω πέντε τετράγωνα

Οπως και ο πρωταγωνιστής στις «Μεσοτοιχίες» ευτυχώς ή δυστυχώς δεν ζούμε σε ένα επιτραπέζιο...

Το να μην πιστεύεις στη μετά θάνατον ζωή είναι σαν να μην πιστεύεις στην αστρολογία

Η μητέρα του Νόρμαν Μπάμπκοκ, δεν έχει καμιά αμφιβολία για το ότι υπάρχει συνέχεια στο «Paranorman». Ποιος θα είχε με τέτοια επιχειρήματα;

Τωρα που γνώρισα το μεγαλείο της τέχνης, το κελί μου μοιάζει με φυλακή

Ενας από τους κρατούμενους/ηθοποιούς στο «O Καίσαρας Πρέπει να Πεθάνει» συνειδητοποιεί τι βίωσε αφού η παράσταση τελειώσει.

Ερχομαι από χαμηλά. Ο πατέρας μου κέρδιζε το ψωμί του με τα χέρια του. Ηταν hair stylist στου Βιντάλ Σασούν.

Ο Γουίλ Φερελ δίνει το αληθινό νόημα στην χειρονακτική εργασία στους «Υποψήφιους».

Η Αμερική δεν είναι χώρα, είναι επιχείρηση. Τώρα δώσε μου τα γαμημένα λεφτά μου.

Ο Μπραντ Πιτ τα λέει έξω από τα δόντια στο τέλος του «Σκωτοσέ τους Γλυκά».

2

-Προσπαθείς να θυμηθείς την εκπαίδευσή σου τώρα. Τι κανονισμός ισχύει για κάτι τέτοιο. Ομως για όλα υπάρχει πάντα η πρώτη φορά.

-Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι είναι η πρώτη μου φορά;

Ο Χαβιέ Μπαρντέμ και ο Ντάνιελ Κρεγκ φλερτάρουν με τον δικό τους τρόπο στο «Skyfall».

Η τιμωρία σου είναι να είσαι εσύ, να πρέπει να ζεις με τον εαυτό σου.

Ενας από τους χαρακτήρες του κ. Οσκαρ στο «Holy motors» περιγράφει την φυλακή που ονομάζουμε ζωή

Τι είμαι για σένα; Είμαι φίλη σου; Κολλητή σου; Πηδιέσαι και με τους κολλητούς σου;

Η Μαριόν Κοτιγιάρ δοκιμάζει να ορίσει τη σχέση της με τον Ματίας Σένερτς στο «Σώμα με Σώμα».

Θέλεις να είσαι ένας άνθρωπος χωρίς αφέντη. Αν τα καταφέρεις θα είσαι ο πρώτος άνθρωπος στην ιστορία.

Ο Λάνκαστερ Ντοντ του «The Master» δεν πιστεύει στην ελεύθερη βούληση.

2

Μπάτσοι είμαστε παράνομους πιάνουμε. Οι παράνομοι θέλουν να πιαστούν, οι μπάτσοι δεν θέλουν να τους πιάσουν.

Ο αστυνόμος Αχιλέας Κυριακίδης εξηγεί την κατάσταση στον προανακριτή του Αντώνη Καφετζόπουλου, πως δουλεύει το σύστημα στον «Αδικο Κόσμο».

We are infinite.

Η εφηβεία δεν κρατά για πάντα, αλλά μερικές στιγμές μοιάζουν αιώνιες στα «Πλεονεκτήματα του να Είσαι στο Περιθώριο».

-Μην καταστρέψεις την εικόνα σου τώρα στα γεράματα.

-Ποια είναι η εικόνα μου;

-Μερικές φορές είσαι ένα τέρας.

Το ηλικιωμένο ζευγάρι της «Αγάπης», δεν έχει πλέον ανάγκη από προφάσεις.

Διαβάστε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.