Κάποιους τους γνωρίζαμε... εξ ονόματος, κάποιους λίγο καλύτερα, άλλους δυσκολευόμαστε ακόμα να θυμηθούμε πώς τους λένε. Αλλά αυτό δε θα συμβαίνει για πολύ. Παρακάτω οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί που έκαναν την έκπληξη μέσα στο 2011 και που προβλέπουμε ότι προσεχώς θα γίνουν σταθερές αξίες!
Μάικ Μιλς («Πρωτάρηδες»)
Ο σύζυγος της Μιράντα Τζουλάι και σκηνοθέτης του «Thumbsucker» βρήκε φέτος το όχημα για να απαιτήσει την προσοχή μας: οι «Πρωτάρηδες» του είναι το τρυφερό, ανεξάρτητο, σπουδαίο αμερικανικό σινεμά που αγαπάμε. Η ταινία είναι σίγουρο ότι θα φτάσει στα Οσκαρ, σε κάποια κατηγορία (ίσως ο Κρίστοφερ Πλάμερ στο Β' ανδρικό). Ο ίδιος όμως θα καταφέρει να βρει μια θέση ανάμεσα στα μεγαθήρια των φετινών σκηνοθετών; Α, δεν μας νοιάζει. Εχει βρει την ξεχωριστή του θέση στην καρδιά μας. (Θυμηθείτε τη συνέντευξή του στο flix)
Ολίβια Κόλμαν («Τυραννόσαυρος»)
Γνωστή στην Βρετανία ως τηλεοπτική κομεντιέν, κατέθεσε μία αποκαλυπτική, σπαραχτική ερμηνεία στον «Τυραννόσαυρο» του Πάντι Kόνσινταϊν. Η «Happy Go-Unlucky» Χάνα της, σε βουλιάζει, σε ρίχνει από ύψος στο τσιμέντο: σιωπηλή, φοβισμένη, με μάσκα και άμυνα την καλοσύνη, αλλά με τρομαχτικό απόθεμα πληγής που μπορεί να ανοίξει ανά πάσα στιγμή και να βγάλει όλο της το πύον. Βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ του Sundance και στα British Independent Film Awards.
Τζέι Σι Κάντορ («Ο Δρόμος του Χρήματος»)
O 37χρονος γιος χρηματιστή της Γουόλ Στριτ έκανε ένα στιβαρό σκηνοθετικό ντεμπούτο, ίσως γιατί ήξερε ακριβώς για τι πράγμα μιλούσε. «Ο Δρόμος του Χρήματος» αντιμετωπίζει το σκάνδαλο της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος κατεβάζοντας τους τόνους, περνώντας στο μεδούλι της ιστορίας - δημιουργώντας την μεστή ατμόσφαιρα των πολιτικών θρίλερ του Σίντνεϊ Λιούμετ και ρίχνοντας το βάρους στους ηθοποιούς του με τον τρόπο του Ντέιβιντ Μάμετ. Κάπως έτσι, το 2011... οι μετοχές του ανέβηκαν!
Νίκολας Βιντινγκ Ρεφν (Drive)
O Δανός σκηνοθέτης των βίαιων «Pusher» και «Bleeder» είχε κάνει αίσθηση από τα μέσα της δεκαετίας του '90. Το Χόλιγουντ είχε δει επίσης της δουλειά του από το 2009, με τα ιδιοσυγκρασιακά «Valhalla Rising» και «Bronson». Ομως έπρεπε να έρθει γκαζωμένος ο Ράιαν Γκόσλινγκ και το όχημα του «Drive» για να ξεφύγει από το κουτάκι του «παράξενου» και να επιβάλει αυτό το σινεμά στο mainstream κοινό. Το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Καννών ήταν μόνο η αρχή...
Τζέσικα Τσαστεϊν («Το Δέντρο της Ζωής», «Οι Υπηρέτριες», «Το Καταφύγιο», «Το Χρέος»)
Περιμένουμε και τις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών για να πανηγυρίσουμε, αλλά ήδη από τα SAG παρατηρούμε με ικανοποίηση ότι ο δρόμος της 30χρονης πρωταγωνίστριας προς τα βραβεία έχει δρομολογηθεί. Διαβάστε γιατί την υποστηρίζουμε τόσο πολύ και πιστεύουμε ότι φέτος η Τζέσικα Τσαστέιν θα περάσει κατευθείαν από την ανωνυμία στην Ακαδημία!
Τζένιφερ Λόρενς («Στην Καρδιά του Χειμώνα»)
Το φεστιβαλικό διαμάντι της Ντέμπρα Γκράνικ ήταν η ευκαιρία να ανακαλύψουμε ένα κορίτσι - χαμαιλέοντα. Η άγνωστη μέχρι τότε, 17χρονη Λόρενς έπαιξε «Στην Καρδιά του Χειμώνα» ατίθασα, άγρια, ωμά και επιβλητικά - σαν χειμωνιάτικη ηλεκτρική καταιγίδα. Το Χόλιγουντ την τσίμπησε ήδη για εντελώς διαφορετικούς ρόλους - από τους «Χ-Men: Πρώτη Γενιά», μέχρι το «The Beaver» και τα «Hunger Games».
Αντριου Χέιγκ («Weekend»)
Ο νεαρός βρετανός, στη δεύτερη σκηνοθετική του προσπάθεια μετά το «Greek Pete», καταθέτει ένα τρυφερό, μοναχικό βλέμμα στο ζευγάρι που γνωρίζεται και χωρίζει μέσα σ' ένα σαββατοκύριακο. Και μέσα από την απλότητα της αφήγησης καταφέρνει το ακατόρθωτο: να μας πείσει για τις μικρές στιγμές της ζωής που μετρούν περισσότερο από το άθροισμά τους. Το «Weekend» κερδίζει επάξια τη θέση τους στις αναμνήσεις του 2011 και ο Χέιγκ στην κυριακάτικη, γλυκιά μελαγχολία μας.
*Τέιτ Τέιλορ & Οκτάβια Σπένσερ («Οι Υπηρέτριες») *
Πρώην ηθοποιός, δεύτερη φορά σκηνοθέτης, άγνωστος μεταξύ αγνώστων, αλλά ο Τέιλορ κερδίζει το χρυσό λαχείο για την ταινία που είναι βέβαιο ότι θα φτάσει στα Οσκαρ. Ο Τέιτ Τέιλορ εξηγεί στο flix τους λόγους για τους οποίους κατάφερε να επιβληθεί στην κινηματογραφική μεταφορά του best seller «The Help» και πώς κέρδισε την εμπιστοσύνη του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Για πρώτη φορά σε κεντρικό ρόλο η Οκτάβια Σπένσερ, την οποία βλέπουμε όχι απλά να αφήνει πίσω της την αφάνεια, αλλά να απειλεί να σαρώσει τα βραβεία β' γυναικείου ρόλου.
Χέιλι Στάινφελντ («Αληθινό θράσος»)
Πώς είναι δυνατόν να ξεκινάς την καριέρα σου στην προεφηβεία, μέσα από τις απαιτήσεις ενός δύσκολου γουέστερν, δίπλα σε οσκαρικούς ηθοποιούς και να καταλήγεις να ...κλέβεις την παράσταση; Μόνο με «Αληθινό Θράσος»! Ο ίδιος ο Τζεφ Μπρίτζες ακόμα παραμιλά στις συνεντεύξεις του για την μικρή του συμπρωταγωνίστρια. Είναι βέβαιο: η Στάινφελντ, με την ωριμότητα και την αυθεντική δύναμη της ερμηνείας της, ήταν η αμερικανική αποκάλυψη του 2011!
Τομά Ντορέ («Το Παιδί με το Ποδήλατο»)
Γιατί η ευρωπαϊκή αποκάλυψη ήταν το πιτσιρίκι των αδελφών Νταρντέν. Αδιαμφισβήτητα. Ο Τομά Ντορέ ενσαρκώνει τον μικρό πρωταγωνιστή στο «Παιδί με το Ποδήλατο» με την ενέργεια της ηλικίας του, αλλά και σπάνια, ενήλικη ευαισθησία. Θυμηθείτε πώς τον επέλεξαν οι Βέλγοι σκηνοθέτες στη συνέντευξη που έδωσαν στο flix.
Τζέισον Μομόα («Game of Thrones», «Κόναν, ο Βάρβαρος»)
Μπορεί να μην επιβλήθηκε στη λίστα μας για την ερμηνευτική του δεινότητα, αλλά καμιά φορά ...το μέγεθος μετράει. Ο όγκος του Τζέισον Μομόα δεν πέρασε απαρατήρητος, ούτε στα κοριτσάκια που κόλλησαν με το «Game of Thrones», ούτε στους υπεύθυνους κάστινγκ του Χόλιγουντ που έτριψαν τα χέρια τους, καθώς είχαν βρει τον «Κόναν» αυτής της χιλιετίας.
Κρις Χέμσγουορθ («Τhor»)
O Κένεθ Μπράνα έδωσε στον Αυστραλό ηθοποιό του μία... τσεκουράτη χρυσή ευκαιρία με τον «Thor». Ο Χέμσγουορθ από άσημος δευτεραγωνιστής («Star Trek») έγινε αυτόματα action hero και υπέγραψε κατευθείαν τόσο για τους επόμενους ρόλους («Τhe Avengers», «Η Χιονάτη και ο Κυνηγός») όσο και για τα video games που θέλουν τον «Thor» ως τον απόλυτο υπερήρωα του 2011.
Μελίσα Μακάρθι («Φιλενάδες»)
Χρόνια τηλεοπτική κομεντιέν και δευτεραγωνίστρια, έμοιαζε να έχει μία σταθερή, περιορισμένη πορεία. Μέχρι που ήρθαν οι αιρετικές «Φιλενάδες» και ένας τολμηρός, περίεργος ρόλος που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς στην Αμερική. Και από outsider, η Μελίσα Μακάρθι βρέθηκε να κερδίζει το βραβείο Εmmy («Mike & Molly») και να κοσμεί το εξώφυλλο του «Entertainment Weekly» ως η «νέα βασίλισσα της κωμωδίας».
Αλεξέι Ποπογκρέμπσκι («Πώς Τελείωσε Αυτό το Καλοκαίρι»)
Το «Πώς Τελείωσε Αυτό το Καλοκαίρι» το ανακαλύψαμε στην καρδιά του χειμώνα: στο Βερολίνο του 2010, αλλά η ταινία κυκλοφόρησε κανονικά στην Ελλάδα το 2011. Ο Ποπογκρέμπσκι μας ξαναθύμισε τη δύναμη του ωμού, συναρπαστικού σινεμά όταν απλά καταγράφεις τον άνθρωπο απέναντι στη φύση και τον εαυτό του. Σπουδαίος σκηνοθέτης, σπουδαία ταινία που μασκαρεύεται ως ψυχολογικό θρίλερ, ενώ κουβαλά τη δύναμη μιας πανανθρώπινης παραβολής.
Διαβάστε ακόμη:
- Best of 2011: Οι Αντρες της Χρονιάς
- Best of 2011: Τα 10 πράγματα που μάθαμε για το μέλλον από τις φετινές ταινίες
- Best of 2011: Αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία...
- Best of 2011: Παλιοχαρακτήρες
- Best of 2011: Οι Γυναίκες της Χρονιάς
- Best of 2011: To Soundtrack
- Best of 2011: Οι Καλύτερες Αφίσες της χρονιάς
- Best of 2011: Ωραία Φάγαμε, Ωραία Ηπιαμε…
- Best of 2011: Ψηφίστε την καλύτερη ταινία της χρονιάς!
Tags: best of 2011