Buzz

Οι «Αθικτοι» είναι έτοιμοι για το αμερικανικό remake τους!

στα 10

Και πολύ άργησαν. Το διψασμένο για ιδέες και έτοιμα σενάρια επιτυχίας Χόλιγουντ είναι έτοιμο να διασκευάσει την γαλλική πολυβραβευμένη εμπορική επιτυχία «Intouchables» των Ερίκ Τολεντανό και Ολιβιέ Νακάς. Τώρα αν θα μείνει... «άθικτο» και το politically incorrect πνεύμα της ταινίας, δεν το εγγυώμαστε!

Οι «Αθικτοι» είναι έτοιμοι για το αμερικανικό remake τους!

Στην Ευρώπη έσκισε. Στη Γαλλία έγινε φαινόμενο εμπορικής επιτυχίας, καταρρίπτοντας τα ρεκόρ όλων των εποχών και τέλειωσε τη σεζόν του πολυβραβευμένο. Το φιλμ των Ερίκ Τολεντανό και Ολιβιέ Νακάς πρέπει να έμοιαζε στο άγονο σκοτάδι του Χόλιγουντ ως ήδη κερδισμένο στοίχημα. Χρυσή ευκαιρία για ένα ριμέικ που συνδυάζει όλα τα συστατικά που αγαπάει το mainstream αμερικανικό κοινό - αυτό που καθορίζει τα box office και τις τύχες των στούντιο.

Πρώτα από όλα «βασίζεται σε αληθινή ιστορία». O Φιλίπ Ποζό ντι Μποργκό ήταν πράγματι ένας Γάλλος δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας που θεωρούσε ότι είχε τη ζωή στα πόδια του. Ταχύτητα, extreme sports, ρίσκο. Μέχρι που ένα ατύχημα με αλεξίπτωτο τον άφησε τετραπληγικό και καθηλωμένο σε καροτσάκι. Ο αλγερινός πρόσφυγας Ντρις, ένας νεαρός μαύρος από το γκέτο του Παρισιού, σπαταλούσε τη ζωή του τυχοδιωκτικά, αδιέξοδα και τεμπέλικα. Μέχρι που μία αγγελία για προσωπικό βοηθό τον έφερε στην έπαυλη του Φιλίπ και στην ακίνητη ζωή του. Και κάτι απρόσμενο συνέβη. Οι δύο αντίθετοι κόσμοι χάρισαν ελπίδα, αρμονία, ζωή ο ένας στον άλλον.

Οι Τολεντανό και Νακάς αποφάσισαν να μεταφέρουν αυτό το συγκινητικό στόρι στην μεγάλη οθόνη ως κωμωδία, με πλούσιο, «άπρεπο», χύμα χιούμορ που αντιπροσώπευε κάτι παραπάνω από την έλλειψη κλασάτης ευπρέπειας του αλγερινού Ντρις: το ανοικονόμητο γέλιο ήταν το στοιχείο που ξεκλείδωσε την ντροπή του ανάπηρου, τσακισμένου σωματικά και ηθικά ήρωα, που τον απελευθέρωσε, του έδωσε ξανά το φιλί της ζωής. Αυτό πώς θα το μεταφέρουν άραγε στις δικές τους μεγάλες οθόνες, οι φύσει και θέσει κλειδωμένοι στην πολιτική ορθότητα Αμερικανοί;

Κι όμως. Σύμφωνα με το Deadline, ο Πολ Φιγκ (σεναριογράφος των «Φιλενάδων») έχει ήδη γράψει το σενάριο, ενώ ο Τομ Σάντιακ («Patch Adams», «Liar Liar») έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία. Οι πληροφορίες μάλιστα λένε ότι αρχικά ο Φιγκ θα σκηνοθετούσε κιόλας, αλλά τελευταία στιγμή άλλαξε γνώμη.

main

Οι παραγωγοί της ταινίας (οι αδελφοί Γουάινστιν έχουν αναλάβει τη διανομή) αναζητούν τώρα το πιο κρίσιμο συστατικό της ταινίας: το δίδυμο των πρωταγωνιστών της. Από ό,τι ακούγεται ο Κόλιν Φερθ κυνηγά το ρόλο του τετραπληγικού πρωταγωνιστή που στην Γαλλική εκδοχή ερμηνεύει ο Φρανσουά Κλιζέ, αλλά ποιος θα τολμήσει να ακολουθήσει τα ίχνη που άφησε ο Ομάρ Σι στο ρόλο του Ντρις; Αρχικά ακουγόταν το όνομα του Γουίλ Σμιθ. Ενα χρόνο μετά, επικρατεί... σιγή!

Επιμένουμε όμως. Πιο πολύ και από το κάστινγκ, ακόμα περισσότερο και από το σενάριο, πιο επικίνδυνο από όλα σ' αυτό το remake είναι το πώς θα πλησιάσει και αποδώσει ο Σάντιακ το κωμικό στοιχείο της ταινίας. Η προϋπηρεσία του σε σλάπστικ ταινίες του Τζιμ Κάρεϊ (από το «Ντετέκτιβ Ζώον» μέχρι το «Evan Almighty» το 2007 που ήταν και η τελευταία ταινία της καριέας του μέχρι σήμερα) μάς τρομάζει. Η επιθετική στις αισθήσεις, τις ντροπές και τον καθωσπρεπισμό κωμωδία των «Αθικτων» δεν συμβαδίζει στην ουσία της με την «μην αγγίζετε» αμερικανική βιτρίνα. Το ζητούμενο είναι να τραβήξει κανείς την κουρτίνα και να επιτρέψει στο κοινό να κοιτάξει μέσα. Οχι να τη σπάσει με την πέτρα του εύκολου καφριλικιού, σκατολογικού χιούμορ του mainstream αμερικανικού σινεμά.

Υπάρχει όμως κάτι που δεν ξέραμε για τον Σάντιακ. Μία πτυχή της προσωπικής του ζωής που ήρθε στην επιφάνεια και ίσως τον κάνει ιδανικό να πάρει ένα τέτοιο πρότζεκτ στα χέρια του. Δεν έχει εξαφανιστεί από την επικαιρότητα τυχαία τα τελευταία 6 χρόνια. Ενα ατύχημα με το ποδήλατό του του προκάλεσε ένα τραυματισμό στο κεφάλι, ο οποίος, ανάμεσα σε άλλα, του άνοιξε τα μάτια στην επιφάνεια της ζωής του και την υποκρισία του Χόλιγουντ. Σταμάτησε να κυνηγά την «καριέρα» του και χάρισε τα υπάρχοντά του (όλα αυτά τα κατέγραψε στο ντοκιμαντέρ «I Am» το 2010). Ισως λοιπόν το νέο βλέμμα με το οποίο βλέπει τα πράγματα να τον οδηγήσει σε μία non-bullshit προσαρμογή της ταινίας που θα επικοινωνήσει όχι μόνο με το αμερικανικό, αλλά και το παγκόσμιο κοινό.

Περιμένουμε με ανυπομονησία.