Αυτό που έγινε στο αμερικάνικο box office το σαββατοκύριακο που μας πέρασε ήτα μία καθαρή τρέλα. Η νέα ταινία του Τοντ Φίλιπς, το πολυαναμενόμενο σίκουελ του «Joker» με τίτλο «Joker: Τρέλα για Δύο», που παίζεται ήδη και στις ελληνικές αίθουσες, αποδείχτηκε μια παταγώδης αποτυχία, ανεβαίνοντας στην κορυφή των ταμείων, κερδίζοντας όμως μόλις 40 εκαττομμύρια δολάρια το πρώτο σαββατοκύριακο προβολής της.
Τα κέρδη αυτά βρέθηκαν πολύ πίσω από τις προβλέψεις των 50 έως 65 εκατομμυρίων δολαρίων - ένα εύρος που είχε ήδη αναθεωρηθεί προς τα κάτω από τα αρχικά 70 εκατομμύρια δολάρία λίγες εβδομάδες πριν το σίκουελ του «Joker» βγει στις αίθουσες. Τα κέρδη από την πρεμιέρα της ταινίας ήταν σημαντικά χαμηλότερα από τον προκάτοχό του, το «Joker» του 2019, το οποίο σημείωσε ρεκόρ Οκτωβρίου με 96,2 εκατομμύρια δολάρια το ίδιο σαββατοκύριακο τη χρονία εκείνη. Οσο για το «Joker: Τρέλα για Δύο», αυτή η αρχή είναι καταστροφική για τη Warner Bros. λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχία της πρώτης ταινίας, αλλά και τις κακές εντυπώσεις του κοινού που είχε λατρέψει το «Joker».
Διαβάστε ακόμα: H Χάρλεϊ Κουίν της Lady Gaga γίνεται άλμπουμ (;)
Μεγάλο πρόβλημα για το στούντιο καθώς το «Joker: Τρέλα για Δύο» κόστισε 200 εκατομμύρια δολάρια, σε αντίθεση με το πρώτο «Joker» το οποίο είχε κοστίσει μόλις 65. Ετσι, το σίκουελ χρειάζεται να αποφέρει τουλάχιστον 450 εκατομμύρια δολάρια για να αρχίσει να φέρνει κέρδη, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τα οικονομικά της ταινίας. Κάτι που μάλλον δεν θα συμβεί.
Το άνοιγμα αυτό είναι σίγουρα χαμηλότερο από την αποτυχία των Marvel Studios το περασμένο φθινόπωρο, «The Marvels», το οποίο άνοιξε με 46,1 εκατομμύρια δολάρια. Περισσότεροι άνθρωποι είδαν το «Marvels», μετρώντας 3,3 θεατές στο πρώτο του σαββατοκύριακο, έναντι των 2,5 εκατομμυρίων του «Joker: Τρέλα για Δύο» σύμφωνα με το EntTelligence.
«Αυτό δεν είναι πρόβλημα του box office γενικά, αυτό είναι ένα πρόβλημα δημιουργικής ανάπτυξης της ταινίας» δήλωσε ένας βετεράνος αναλυτής του box office στο διαδικτυακό Deadline. «Οταν δίνεις το πράσινο φως σε ένα σίκουελ, ελπίζεις να κάνει τη δουλειά που έκανε η προηγούμενη», λέει ο αναλυτής Τζεφ της Exhibitor Relations στο Variety. «Αυτό είναι σίγουρα μια ανησυχία. Η Warner ήθελε τη συνέχεια και μάλλον ξόδεψε υπερβολικά για να συμβεί. Ο Τοντ Φίλιπς ήθελε να κάνει κάτι τελείως διαφορετικό, αλλά τα μουσικά νούμερα σε μια ταινία υπερήρωων είναι πάντα μια ριψοκίνδυνη κίνηση σε σχέση με το κοινό».
Κι αυτό είναι αλήθεια πως ισχύει. Κανένας φαν της πρώτης ταινίας - που ας το παραδεχτούμε, είναι αγόρια και άνδρες, οι οποίοι αγόρασαν και το 60% των εισιτηρίων - δεν ήθελε να δει ένα μουσικό σίκουελ. Η βαθμολογία D στο Cinemascore, την πλατφόρμα μέτρησης των προτιμήσεων του κοινού, υπήρξε το τελειωτικό χτύπημα. Κανένα έξυπνο μάρκετινγκ (αν θεωρείται έξυπνο να πουλήσεις την ταινία ως μιούζικαλ, αλλά ως ένα σίκουελ του «Joker») και σίγουρα καμία δήλωση συμπαράστασης του Φράνσις Φορντ Κόπολα (που είδε τις ίδιες μέρες και το δικό του «Megalopolis» να αποτυγχάνει στο box-office) θα μπορούσε να τη σώσει.
Διαβάστε ακόμα: Πριν γίνει μιούζικαλ το σίκουελ του «Joker» του Τοντ Φίλιπς θα μπορούσε να είχε φτάσει και στο διάστημα
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το μεγαλύτερο λάθος του στούντιο ήταν ότι άφησε την ταινία να κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας (στο οποίο μάλιστα η πρώτη ταινια έφυγε με τον Χρυσό Λέοντα το 2019), γνωρίζοντας πως δεν είναι καλή ταινία και το κυριότερο πως δεν θα άρεσε στους θαυμαστές της πρώτης. Γιατί ένα στούντιο να αφήσει μια πανάκριβη ταινία εκεί έξω να κάθεται στο Rotten Tomatoes για ένα μήνα με κακές κριτικές; Πηγές λένε ότι ήταν όλα μέρος σχεδίου της Warner Bros να κατευνάζει τον Τοντ Φίλιπς και γι' αυτό του επέτρεψαν να κάνει την τρέλα του και να φτιάξει ένα μιούζικαλ. Μεταξύ του «Hangover» και του «Joker», η Warner Bros. έχει αποκομίσει 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια από τα εισιτήρια των ταινιών του Τοντ Φίλιπς στο box office. Τι κάνεις με έναν σκηνοθέτη που έκανε τόσα πολλά για σένα; Του δίνεις πλήρη ελευθερία να κάνει ό,τι θέλει.
Είναι αρκετά ενδιαφέρον πάντα ότι το άνοιγμα του «Joker: Τρέλα για Δύο» δεν είναι το χαμηλότερο άνοιγμα για ταινία της DC που έχει καταγραφεί, μιας και αυτό πηγαίνει στο γουέστερν «Jonah Hex» με πρωταταγωνιστή τον Τζον Μπρόλιν, το οποίο άνοιξε με 5,3 εκατομμύρια δολάρια. Το μόνο ίσως ευχάριστο πράγμα που μπορείς να πεις για το άνοιγμα του «Joker: Τρέλα για Δύο» είναι ότι, σε επίπεδο μιούζικαλ, τα κέρδη του στο box office ήταν πολύ μεγαλύτερα από εκείνα του «Cats» του 2019 με 27,1 εκατομμύρια δολάρια.
Παραδόξως, εκτός Αμερικής η πορεία της ταινία υπήρξε πιο ενθαρρυντική, αφού κατάφερε να συγκεντρώσει 121,1 εκατομμύρια δολάρια.
Και εντός συνόρων; Δείτε εδώ αν το «Joker: Τρέλα για Δύο» ακολούθησε την ίδια τρελή (!) πορεία και στο ελληνικό box office.