Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ Καννών (δείτε το αναλυτικά εδώ) - για την ακρίβεια μέρος του, αναμένουμε κι άλλα.
Κι εδώ βρίσκουμε, στο Cannes Premiere, το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα, να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του. Την ίδια ώρα, το «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, σε συμπαραγωγή με την Ελλάδα (Αργοναύτες) και γυρισμένο στην Αθήνα, αλλά και το «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Εστλουντ, σε συμπαραγωγή με την Ελλάδα (Heretic) και γυρισμένο στη Χιλιαδού της Εύβοιας και στην Ηλεία, ανακοινώνονται στο Διαγωνιστικό Τμήμα. Στο Un Certain Regard, ο Εμίν Αλπέρ κρατά τη θέση του με το «Burning Days», με συμπαραγωγό τη Horsefly του Γιώργου Τσούργιαννη και διευθυντή φωτογραφίας τον Χρήστο Καραμάνη.
Crimes of the Future (φωτό: Νίκος Νικολόπουλος)
Triangle of Sadness
Οταν παλιά ενθουσιαζόμασταν αν υπήρχε μια ελληνική συμμετοχή στα a-list φεστιβάλ, πόση γενναιότητα, ευστροφία, δικτύωση χρειάστηκαν οι Ελληνες παραγωγοί και σκηνοθέτες (όλοι με συμπαραγωγό το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, μάλιστα), για να φτάσουν στο επίπεδο να είναι αληθινά ανταγωνιστικοί. Και τι καλύτερο πειστήριο χρειάζεται το κοινό και η πολιτεία για να τους ακούσει και να τους εμπιστευτεί. Περιμένοντας να δούμε τις ταινίες, πίνουμε στην υγειά τους, κρασί γαλλικό φυσικά.