Buzz

Το Exile Room παρουσιάζει δύο ντοκιμαντέρ-πραγματικά έργα τέχνης

στα 10

Το «Cameraperson» και το «The Challenge», δύο άκρως αντισυμβατικά ντοκιμαντέρ που φλερτάρουν με το film essay και τα εικαστικά, συνθέτουν το πρόγραμμα προβολών του Απριλίου στο Exile Room.

Flix Team
Το Exile Room παρουσιάζει δύο ντοκιμαντέρ-πραγματικά έργα τέχνης
Εναλλακτικό πόστερ της Naomi Wilkinson για το «Cameraperson»

Τι είναι ντοκιμαντέρ; Αυτό αναρωτιέται το Exile Room μέσα από τις προβολές που διοργανώνει τον Απριλίο, παρουσιάζοντας δύο ταινίες-πραγματικά έργα τέχνης που δοκιμάζουν τις αντιλήψεις και τις προκαταλήψεις μας σχετικά με το είδος, και αναλαμβάνουν να ξαναθέσουν τα όριά του.

Το «Cameraperson» είναι το ανορθόδοξο memoir της χαρισματικής διευθύντριας φωτογραφίας Κρίστεν Τζόνσον, το οποίο ψηφίστηκε μία από τις καλύτερες ταινίες του 2016 από έγκυρα κινηματογραφικά έντυπα, ενώ το «The Challenge» είναι ένα εικαστικά συναρπαστικό οδοιπορικό στο πιο αλλόκοτο τουρνουά κυνηγιού που είδατε ποτέ.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά το πρόγραμμα.

Διαβάστε ακόμη: Ποιος είναι ο Χιθ Λέτζερ;

Cameraperson 607

Πέμπτη 13/4 στις 21:00

Cameraperson (2016) της Κίρστεν Τζόνσον

Ενας αγώνας πυγμαχίας στο Μπρούκλιν, η ζωή στη μεταπολεμική Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η καθημερινότητα μιας Νιγηριανής μαίας, μια άκρως προσωπική οικογενειακή στιγμή: αυτές είναι μερικές μονάχα από τις σκηνές που υφαίνονται αριστοτεχνικά στο «Cameraperson», ένα μωσαϊκό από υλικό που η Κίρστεν Τζόνσον αιχμαλώτισε μέσα στα 25 χρόνια καριέρας της ως διευθύντρια φωτογραφίας σε ντοκιμαντέρ άλλων σκηνοθετών, σκηνές που τη σημάδεψαν και θα την ακολουθούν για πάντα, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Μέσα από μια σειρά αντιπαραθέσεων, η Τζόνσον εξερευνά τις σχέσεις ανάμεσα στους δημιουργούς εικόνων και τους πρωταγωνιστές τους, την τεταμένη ισορροπία ανάμεσα στην πολυπόθητη αντικειμενικότητα και την αναπόφευκτη παρέμβαση της κάμερας, και τη σύνθετη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην αφιλτράριστη πραγματικότητα και την επινοημένη αφήγηση.

Ενα έργο που συνδυάζει ντοκιμαντέρ, αυτοβιογραφία και μια εμπνευσμένη αναζήτηση πάνω στην ακανθώδη δεοντολογία της απεικόνισης της αλήθειας, το «Cameraperson» είναι ταυτόχρονα μια συγκινητική ματιά στο προσωπικό ταξίδι μιας κινηματογραφίστριας και μια ιδιοφυής σπουδή για το τι σημαίνει να στρέφεις στον κόσμο αυτό το πανίσχυρο όπλο που λέγεται κάμερα. Επειτα από μακρά φεστιβαλική πορεία, το Exile Room προβάλλει αυτό το βαθιά ποιητικό και στοχαστικό φιλμ για την ίδια την τέχνη του ντοκιμαντέρ σε πανελλήνια πρεμιέρα.

The Challenge 607

Πέμπτη 20/4 στις 21:00

The Challenge (2016) του Γιούρι Ανκαράνι

Το κυνήγι με γεράκια έχει μια ιστορία 40 αιώνων. Στη Δύση αποτελούσε πάθος για την αριστοκρατία του Μεσαίωνα, αλλά η αίγλη του δεν έχει ξεθωριάσει στη σύγχρονη αραβική κουλτούρα, όπου έχει μετεξελιχθεί σε πανάκριβο σπορ για ζάμπλουτους επιχειρηματίες και νεαρούς σεΐχηδες. Παρατηρώντας για τρία χρόνια το ιδιόμορφο αυτό είδος κυνηγιού, ο Ιταλός visual artist και σκηνοθέτης Γιούρι Ανκαράνι κατάφερε να αιχμαλωτίσει το πνεύμα μιας παράδοσης που κρατά ακόμα και σήμερα τους οπαδούς της δεμένους με την έρημο.

Καθώς τους ακολουθεί σε ένα σημαντικό τουρνουά στο Κατάρ, μπροστά μας ξετυλίγονται σχεδόν σουρεαλιστικές εικόνες, με τους διαγωνιζόμενους να συρρέουν στην καρδιά της ερήμου με Lamborghini και γατόπαρδους ως συνοδηγούς, ιδιωτικά τζετ κουβαλούν αρπακτικά πτηνά, υπερσύγχρονες γιγαντοοθόνες στήνονται κάτω από τον καυτό ήλιο και κόντρες που μοιάζουν να έχουν βγει από το «Mad Max» εκτυλίσσονται ανάμεσα στους αφιλόξενους αμμόλοφους. Εκεί που το ντοκιμαντέρ συναντά τη video art και τα εικαστικά, ο Ανκαράνι παραδίδει μια από τις πιο τολμηρές προσεγγίσεις στο σινεμά τεκμηρίωσης που είδαμε τελευταία, ένα φιλμ υψηλής αισθητικής για τη μετέωρη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, που αισθάνεται άνετα τόσο στη σκοτεινή αίθουσα όσο και στους τοίχους μιας γκαλερί.

Info
Exile Room (Αθηνάς 12, 3ος όροφος, Μοναστηράκι - έναντι ΜΕΤΡΟ, τηλ.: 210-3223395). Οι ταινίες προβάλλονται με αγγλικούς υπότιτλος. Είσοδος δωρεάν.


Διαβάστε ακόμη

The Challenge poster 607

Tags: Exile Room