To Παρατηρητήριο μελέτησε τις 9.072 ευρωπαϊκές ταινίες που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη από το 2003 έως και το 2012 και κατέληξε στο (απογοητευτικό) συμπέρασμα πως μόνο το 16.3% αυτών των ταινιών έχουν σκηνοθετηθεί από γυναίκα σκηνοθέτη, ενώ το μερίδιο των ταινιών αυτών στα συνολικά εισιτήρια (ύψους 3.2 δισεκατομμυρίων ευρώ) αναλογεί μόλις στο 8.9% με τις ταινίες που έχουν άνδρα σκηνοθέτη να συγκεντρώνουν σε μέσο όρο τα διπλάσια εισιτήρια.
Ακόμη κι έτσι, οι ευρωπαϊκές ταινίες που έχουν γυναίκα σκηνοθέτη έχουν αυξηθεί μέσα στα χρόνια με το 14% που αναλογεί στις αρχές της πρώτης δεκαετίας του νέου αιώνα να έχει φτάσει το 2012 το 17%, με την Ολλανδία να είναι η πρώτη χώρα σε αναλογία γυναικών σκηνοθετών και ταινιών (25% της τοπικής παραγωγής), τη Φινλανδία, Σουηδία, Αυστρία, Νορβηγία και Γαλλία να ακολουθούν με ποσοστό 20% και τη Δανία, το Βέλγιο και την Τσεχία να κλείνουν την πρώτη τριάδα με ποσοστό 16.3%.
Ενδιαφέρον έχει και η λίστα με τις 20 πιο εμπορικές ταινίες της περιόδου αυτής που έχουν γυναίκα σκηνοθέτη, με τη Μ. Βρετανία να κερδίζει τα πρωτεία με τις περισσότερες δημιουργούς στην εικοσάδα και όχι αμελητέο σχόλιο το γεγονός πως η πρώτη και η τρίτη ταινία της λίστας είναι συμπαραγωγές με την Αμερική και η δεύτερη είναι συν-σκηνοθεσία - που για την ιστορία δεν έφτασε ποτέ ως τέτοια στα Οσκαρ, χαρίζοντας το Χρυσό Αγαλματάκι στον άνδρα της παρέας.
Στο σινεμά Ευρώπης και Αμερικής, είναι δύσκολο να είσαι γυναίκα...
Δείτε εδώ περισσότερα για την έρευνα του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητήριου.
Διαβάστε ακόμη: