Η διχοτόμηση της κινηματογραφικής κοινότητας συνεχίζεται με επίκεντρο το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τις καταγγελίες για αδιαφάνεια από μερίδα δημιουργών που υποστηρίζουν ότι ανάμεσα στους αναγνώστες-αξιολογητές στους οποίους ανέθεσε το ΕΚΚ την ανάγνωση και αξιολόγηση εκκρεμών προτάσεων υπήρχαν και δημιουργοί που είχαν καταθέσει και οι ίδιοι σχέδια προς έγκριση τα οποία και εγκρίθηκαν και τελικά από το Κέντρο.
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ την ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου εδώ. Στο πλευρό του βρίσκεται μεγάλη μερίδα της κοινότητας: διαβάστε το δελτίο Τύπου του ΣΑΠΟΕ (Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων) εδώ, την ανακοίνωση της ΕΣΠΕΚ και την ανακοίνωση της Ενωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.
Η Ενωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου & Τηλεόρασης Οπτικοακουστικός Τομέας (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-O.T.) στη δική της δήλωση που μπορείτε να διαβάσετε αυτούσια παρακάτω στηρίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αλλά όχι και τις λανθασμένες επιλογές του.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΙΜΙΑ
Οι εγκρίσεις χρηματοδοτήσεων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων στον κινηματογραφικό χώρο.
Αιτία η έγκριση σχεδίων που είχαν καταθέσει readers.
Κριτές και κρινόμενοι οι ίδιοι.
Η απάντηση του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. προς την κινηματογραφική κοινότητα ότι ναι μεν….. αλλά υπήρχαν και άλλα σενάρια των readers που δεν εγκρίθηκαν, προκαλεί κλαυσίγελο.
Η επίκληση, δε, ότι έτσι γίνεται και στην Ευρώπη, μας κάνει να αναρωτιόμαστε, αν όντως γνωρίζουν τις συνθήκες εγκρίσεων των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Ένα Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου με ελλιπή οικονομική στήριξη από το Υπουργείο Πολιτισμού και μια μερίδα παραγωγών αυτοϊκανοποιούνται, όταν μετά από σχεδόν τρία χρόνια προεγκρίνονται χρηματοδοτήσεις για μόλις 43 σχέδια, έναντι 182 κατατεθειμένων προτάσεων, δηλαδή ποσοστό μόνο 23,63% (εγκρίθηκαν: 6 μεγάλου μήκους, 4 μεγάλου μήκους από νέους σκηνοθέτες, 8 ντοκιμαντέρ, 25 μικρού μήκους).
Η Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-O.T., όπως πολλές φορές έχει δημοσίως τοποθετηθεί, στηρίζει τον θεσμό του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, οφείλει, όμως, να ασκεί κριτική σε λάθος επιλογές και πρακτικές.
Οι σκηνοθέτες, οι σεναριογράφοι, οι τεχνικοί, οι ηθοποιοί και εν γένει η κινηματογραφική κοινότητα ΔΕΝ ευθύνεται για την ΜΗ ύπαρξη εσωτερικού κανονισμού του Ε.Κ.Κ., δεν ευθύνεται για την ΜΗ ύπαρξη χρηματοδοτικού κανονισμού, δεν ευθύνεται για την λειτουργία του Ε.Κ.Κ.
Οι υγιείς δυνάμεις του ελληνικού κινηματογράφου είναι εδώ για να στηρίζουν και να κρίνουν το θεσμό και όχι για να χειροκροτούν με σκοπό ιδιοτελή συμφέροντα.
Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.
Διαβάστε ακόμη: Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει τον Νέο Κανονισμό Προγραμμάτων Χρηματοδότησης