Είστε έτοιμοι ν' αποχαιρετήσετε το 2021; Οχι πριν δείτε κάποιες από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς που μόλις τελείωσε. Στην πλατφόρμα του Cinobo, αυτό τον Ιανουάριο, έρχονται ελληνικά και ξένα μικρά αριστουργήματα. Παρακάτω οι 10 δικές μας επιλογές για να ξεκινήσει καλά το 2022.
«Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη
Ο Βαγγέλης Μουρίκης κι ο Αργύρης Πανταζάρας (εξαιρετικοί και οι δυο στην αποτύπωση στην οθόνη, ανδρών που δυσκολεύονται να ανοιχτούν μα που οι ηθοποιοί που τους υποδύονται βρίσκουν τρόπους να σε κάνουν να κοιτάξεις βαθύτερα), συναντιούνται στη μέση ενός δάσους στη Βόρεια Ελλάδα, εκεί που ο ένας ζει κι όπου ο άλλος επιστρέφει μετά από χρόνια και μετά το θάνατο της μητέρας του. Ενα ορυχείο καταβροχθίζει την γη γύρω από το δάσος που ανήκει στον πατέρα κι εκείνος είναι από τους τελευταίους που αντιστέκονται στην επέλαση του. Ο γιος βλέπει την άρνηση του πατέρα του να πουλήσει το κτήμα του στην εταιρεία σαν μια κούφια πράξη ανόητης αντίστασης αλλά μένει εκεί ελπίζοντας να τον μεταπείσει. Το πολυβραβευμένο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Τζώρτζη Γρηγοράκη, είναι μια δυνατή, μεστή ταινία που σκάβει σε βάθος στην ιστορία, τους χαρακτήρες και αποκαλύπτει μια μεγαλύτερη εικόνα που σε αφορά και σε ενδιαφέρει. 10 βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, η ελληνική πρόταση για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
Από 11 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
Διαβάστε ακόμη: «Μακάρι να γίνει μόδα το σινεμά με ειλικρίνεια κι ευγένεια.» Ο Βαγγέλης Μουρίκης κι ο Αργύρης Πανταζάρας μιλούν για το «Digger»
«Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ» του Δημήτρη Μπαβέλλα
Ο Αντώνης και ο Χρήστος είναι δύο φίλοι που συγκατοικούν σε ένα διαμέρισμα στην Αθήνα. Ανεργοι, ζουν από μικροδουλειές που κάνουν και το επίδομα ανεργίας του Χρήστου και περνούν τις ώρες τους βλέποντας cult ταινίες, αναμοχλεύοντας το εφηβικό παρελθόν τους. Εξαντλημένοι από μια πραγματικότητα που για τον Αντώνη σημαίνει ότι πρέπει να εξηγεί στο γιο του τι σημαίνει «παράσιτο» επειδή ο μικρός άκουσε να χαρακτηρίζουν έτσι τον μπαμπά του και για τον Χρήστο να περιμένει τα νέα ενός τρομακτικού υπέρηχου, αποφασίζουν να ξεκινήσουν ένα ταξίδι προς αναζήτησή της Λώρα Ντουράντ, μιας πορνοστάρ που και οι δύο είχαν ερωτευτεί πλατωνικά όταν ήταν πιο νέοι και η οποία εξαφανίστηκε μυστηριωδώς χωρίς ποτέ κανείς να μάθει τι απέγινε. H δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Δημήτρη Μπαβέλλα μετά το «Runaway Day», μια μικρή Οδύσσεια με μεγάλη καρδιά, ένα χειροποίητο, ελεύθερο σινεμά που κάνει τις ατέλειες του όπλα και το μικρό του budget ένα φόρο τιμής στην ίδια τη μαγεία του σινεμά. Παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τάλιν, επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Σαράγεβο.
Από 4 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
Διαβάστε ακόμη: Speed Never Dies, VHS και Airbnb | Πιο βαθιά μέσα στην «Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ» | Ο Δημήτρης Μπαβέλλας μοιράζεται με το Flix υλικό από την προετοιμασία και τα γυρίσματα της ταινίας του.
«Γάζα, Αγάπη μου» («Gaza mon amour») των Αραμπ και Τάρζαν Νάσερ
Σε μια εργατική γειτονιά της σύγχρονης Γάζας όλα είναι εγκλωβισμένα, αποπνικτικά. Η αστυνομία βρίσκεται παντού κι ελέγχει τα πάντα, η οικονομική κρίση έχει γονατίσει τον κόσμο, βόμβες των Ισραηλινών διακόπτουν με συνέπεια την καθημερινότητα, συνεχόμενα black outs υπογραμμίζουν ότι η ζωή είναι μία συνεχής εμπόλεμη ζώνη. Οι νέοι θέλουν να φύγουν, να το σκάσουν. Οι μεγαλύτεροι προσπαθούν να επιβιώσουν. Το να ζήσουν είναι πολυτέλεια. Εκεί συναντάμε τον Ισα, έναν 60πεντάχρονο ψαρά. Εργένης, γιατί αρνείται πεισματικά τα προξενιά της αδελφής του, μοναχικός, ακοινώνητος. Και κρυφά ερωτευμένος με τη Σιχάμ, μία μελαγχολική χήρα μοδίστρα, που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με την πρόσφατα χωρισμένη (ανήκουστο!) νεαρή κόρη της. Οι μέρες περνούν απαράλλακτες, μέχρι που στην ψαριά του Ισα παραμονεύει μια έκπληξη: τα δίχτυα του ανασύρουν ένα αρχαίο ελληνικό άγαλμα. Ο νεορεαλισμός φλερτάρει με το absurd και το πολιτικό δράμα με την γλυκόπικρη, χαμηλόφωνη κομεντί, σε αυτή τη δεύτερη ταινία των αδελφών Αραμπ και Τάρζαν Νάσερ («Dégradé»). Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας 2020 και την ελληνική στο 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η ταινία προβάλλεται αποκλειστικά στο Cinobo.
Από 25 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
12ο MyFrenchFilmFestival
Το MyFrenchFilmFestival, το «δικό μας», πρώτο online Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου, είναι και πάλι εδώ, στις οθόνες μας, για 12η χρονιά, από τις 14 Ιανουαρίου ως τις 14 Φεβρουαρίου 2022. Ιδανική εναλλακτική για θέαση στο σπίτι, το MyFFF επιβεβαιώνει ότι το γαλλικό σινεμά έχει πολλά να πει, στην παγκόσμια γλώσσα. Στην Ελλάδα, το 12ο MyFrenchFilmFestival φιλοξενείται στο Cinobo. Oλες οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες για 30 μέρες, με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους. Μπορείτε να δείτε τις 30 ταινίες του MyFrenchFilmFestival από όλες τις συσκευές σας με 5,99€ με το Festival Pass. To Festival Pass θα είναι διαθέσιμο προς αγορά στις 14/01/22. Εάν είστε συνδρομητές Cinobo, η συνδρομή εξασφαλίζει δωρεάν πρόσβαση στο Φεστιβάλ!
Από 14 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τις προτάσεις του Flix για το 12ο MyFrenchFilmFestival
«Ενα Ψηλό Κορίτσι» («Beanpole») των Καντεμίρ Μπαλάγκοφ
Στο Λένινγκραντ του 1945, στον έντονο απόηχο του πολέμου, η Ιγια δουλεύει σε ένα νοσοκομείο φροντίζοντας τραυματίες πολέμου και προσπαθώντας να γιατρέψει τα δικά της τραύματα από το μέτωπο όπου είχε βρεθεί για να πολεμήσει, τραύματα που της έχουν αφήσει ένα σύνδρομο που κάθε τόσο κυριολεκτικά την «παγώνει» και την αποκόπτει από τον υπόλοιπο κόσμο. Στριμωγμένη στο μικρό της διαμέρισμα μεγαλώνει ένα νήπιο με περίσσευμα αγάπης, μόνο που σύντομα θα ανακαλύψεις ότι δεν είναι δικό της παιδί, αλλά μιας συναγωνιστριάς της και της καλύτερής της φίλης Μάσα, που έμεινε πίσω να πολεμήσει, όταν η Ιγια έφυγε για να θεραπευτεί. Μετά την πρώτη του εμφάνιση με το «Οι Δικοί μου Ανθρωποι», ο Ρώσος Κάντεμιρ Μπαλάκοφ, επιστρέφει με μια ταινία που δικαιώνει με το παραπάνω τους επαίνους και τα βραβεία που κέρδισε τότε. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών.
Από 10 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
«Οι Αθλιοι» («Les miserables») του Λατζ Λι
Παρίσι, καλοκαίρι 2018. Η Γαλλία έχει κερδίσει την Κροατία 4-2 κι όλοι είναι στους δρόμους πανηγυρίζοντας: πλούσιοι και φτωχοί, λευκοί και μαύροι, χριστιανοί και μουσουλμάνοι, νόμιμοι και παράνομοι. Αυτή είναι μία ευτυχισμένη στιγμή. Και τελειώνει. Ο ήλιος ξημερώνει και πάλι στο Les Bosquets και στην κοινότητα του Montfermeil στο βορειοανατολικό γκέτο της πόλης. Ο Στεφάν, ένας 37χρονος αστυνομικός, ευγενής και τυπικός, έχει μόλις πάρει μετάθεση από την επαρχία στην πρωινή περιπολία της περιοχής. Αρχηγός, ο λευκός αλαζονικός Κρις (που καμαρώνει για το ψευδώνυμο του «Το Ροζ Γουρούνι») και δεξί του χέρι ο αφρικανικής καταγωγής και γέννημα θρέμμα του Montfermeil, Γκουάντα. Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο ντοκιμαντερίστας Λατζ Λι επιχειρεί να καταγράψει, με ηλεκτρισμένη εικόνα αλλά κι αναπόφευκτα κλισέ, τη ζωή στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού. Η ταινία κέρδισε το Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών κι έγινε η επίσημη υποβολή της Γαλλίας για το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.
Από 3 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
Διαβάστε ακόμη: Οι 6 φορές όπου το σινεμά αντιστάθηκε στην αστυνομική βία
«Ενας Ακέραιος Ανθρωπος» («Man of Integrity») του Μοχάμαντ Ρασούλοφ
Στην επαρχιακή πόλη του Βόρειου Ιράν όπου μετεγκαταστάθηκε από την Τεχεράνη μαζί με τη γυναίκα και τον μοναχογιό του, ο Ρεζά, εκτροφέας χρυσόψαρων, θα διαπιστώσει βαθμιαία πως η ακεραιότητά του δεν πιάνει δεκάρα μπροστά στην τοπική διαφθορά. Αν και έχει τη φάρμα του υποθηκευμένη, αρνείται την πρόταση ενός έτοιμου για δωροδοκία τραπεζικού υπαλλήλου να του σβήσει τα πρόστιμα, προτιμώντας να πουλήσει ακόμη και το αμάξι του για να ξεχρεώσει. Κι αφού αντιδρά στις βλέψεις μιας πανίσχυρης ιδιωτικής εταιρείας, που έχει τις τοπικές εξουσιαστικές Αρχές στο τσεπάκι της, να εξαγοράσει τη γη του, συμπλέκεται με τον αρχινονό της περιοχής και μπράβο της εταιρείας όταν του κλείνουν την παροχή νερού, μπαίνει πρόσκαιρα φυλακή για τον δήθεν τραυματισμό του, ενώ, μετά τον αφανισμό του ιχθυοτροφείου του, ξεκινά μια μάταιη πάλη να αποδείξει την ευθύνη της φίρμας. Ανίκανη να τον μεταπείσει, η στωική όσο και πραγματίστρια γυναίκα του θα χρησιμοποιήσει τη θέση της ως διευθύντρια του τοπικού σχολείου θηλέων μήπως και κινήσει κάποια νήματα. Ομως ο Ρεζά αρνείται πεισματικά να ενδώσει… Σθεναρό δείγμα του σύγχρονου ιρανικού σινεμά που δείχνει να παραμένει εθνικό μέσα στις ειδολογικές του ακροβασίες. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών.
Από 13 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
«Ομάρ» του Χάνι Αμπού-Ασάντ
Ο Ομάρ είναι συνηθισμένος να αποφεύγει τις σφαίρες των σκοπών όταν περνά το Τείχος που χωρίζει στα δύο την πόλη ώστε να επισκεφθεί την κρυφή του αγάπη, τη Νάντια. Αλλά η κατεχόμενη Παλαιστίνη δε γνωρίζει ούτε την απλή αγάπη, ούτε τον ξεκάθαρο πόλεμο. Στην άλλη μεριά του τείχους, ο ευαίσθητος νεαρός φούρναρης, Ομάρ, γίνεται ένας μαχητής της ελευθερίας, ο οποίος θα χρειαστεί να έρθει αντιμέτωπος με οδυνηρές επιλογές για τη ζωή και το τι σημαίνει να είσαι άντρας. Οταν ο Ομάρ συλλαμβάνεται μετά από μία θανατηφόρα πράξη αντίστασης, ξεκινά ένα παιχνίδι γάτας και ποντικού με τη στρατιωτική αστυνομία. Η καχυποψία και ο φόβος της προδοσίας απειλούν να κλονίσουν την εμπιστοσύνη του Ομάρ στους συνεργούς και παιδικούς του φίλους, Αμτζάντ και Τάρεκ, ο στρατευμένος αδελφός της Νάντια. Τα αισθήματα του Ομάρ δεν αργούν να γίνουν τόσο διχασμένα όσο και το Παλαιστινιακό τοπίο. Αλλά, σύντομα, γίνεται εμφανές πως οτιδήποτε κάνει, είναι εξαιτίας της αγάπης του για τη Νάντια. Μια ταινία για το Παλαιστινιακό, ένα θρίλερ, ή μια τραγική ερωτική ιστορία; Το φιλμ του Χανί Αμπού Ασάντ κατορθώνει να είναι και τα τρία δίχως τίποτα να μοιάζει παράταιρο ή λάθος. Από τον σκηνοθέτη του «Paradise Now», ένα δυνατό δράμα και μαζί ένα τεταμένο θρίλερ, βραβευμένο στο Ενα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών και υποψήφιο για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Από 20 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
«Ενας Δράκος Ερχεται» του Μάνι Χαγκίγκι
Βρισκόμαστε στο 1964 και ο αστυνομικός ντετέκτιβ Μπαμπάκ Χαφίζι έχει απαχθεί από την ίδια του την υπηρεσία και ανακρίνεται από το αφεντικό του για το τι ακριβώς συνέβη στο νησί του Κεσμ στον Περσικό Κόλπο. Ο Μπαμπάκ βρέθηκε εκεί για να διαλευκάνει την αυτοκτονία ενός πολιτικού κρατουμένου που βρισκόταν σε εξορία στο νησί, ανακαλύπτει γρήγορα πως η αυτοκτονία είναι δολοφονία και μετά την ταφή του άνδρα ένας σεισμός έρχεται να περιπλέξει τα πράγματα αφού ένας ντόπιος θα εξηγήσει πως κάθε φορά που κάποιος θάβεται τα σαγόνια της Γης ανοίγουν διάπλατα. Στην προσπάθεια του να καταλάβει τι έχει συμβεί, ο Μπαμπάκ θα φέρει στο νησί δύο ειδικούς - έναν ηχολήπτη και έναν γεωλόγο - προκειμένου να καταγράψουν τη σεισμική δραστηριότητα στο νησί, ενώ ο ίδιος ο σκηνοθέτης της ταινίας θα εμφανιστεί μέσα στην ταινία του να μιλάει για μια ασπρόμαυρη ταινία που σκηνοθέτησε ο παππούς του και διάφοροι γνώστες της ιστορίας του νησιού του Κεσμ θα αφηγηθούν τη δική τους «μαρτυρία» για το αν όλα αυτά που υποτίθεται ότι συνέβησαν συνέβησαν στ' αλήθεια. Κάτι ανάμεσα σε ένα νουάρ, μια κόμικ αλληγορία και ένα mockumentary, το πολύπλοκο αφηγηματικά φιλμ του Ιρανού Μάνι Χαγκίγκι - υποψήφιο για τη Χρυσή Αρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου του 2016 - είναι με διαφορά η πιο «μη ιρανική ταινία» που είδατε ποτέ.
Από 7 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
«Ιστορίες μιας Νύχτας» του Στέφαν Κομαντάρεφ
Σε συνάντηση με τον τραπεζίτη του, ένας ιδιοκτήτης-οδηγός ταξί διαπιστώνει ότι θα πρέπει να δωροδοκήσει προκειμένου να λάβει το δάνειο που ζητά. Ομως ο ίδιος θέλει να παραμείνει ένας έντιμος άνθρωπος. Το συμβούλιο δεοντολογίας που εξέτασε την καταγγελία του, δεν δείχνει να συμμερίζεται την εντιμότητά του και ζητά επίσης το δικό του μερίδιο στη δωροδοκία! Σε απελπιστική οργή, πυροβολεί τον τραπεζίτη και έπειτα τον εαυτό του. Το συμβάν αυτό προκαλεί μια μεγάλη εθνική συζήτηση σχετικά με το πώς η απελπισία έχει καταβάλει την κοινωνία. Εν τω μεταξύ, πέντε οδηγοί ταξί και οι επιβάτες τους κινούνται μέσα στη νύχτα – κάθε διαδρομή με την ελπίδα να βρουν ένα καλύτερο δρόμο προς τα εμπρός, μια νέα κατεύθυνση. Πέντε νυχτερινές διαδρομές στη Βουλγαρία της κρίσης, της διαφθοράς, της πίστης, της ελπίδας. Επίσημη Συμμετοχή στο τμήμα Ενα Κάποιο Βλέμμα του 70ού Φεστιβάλ Καννών.
Από 27 Ιανουαρίου.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία
Σχετικά με το Cinobo
Το Cinobo είναι η ελληνική streaming πλατφόρμα και εταιρία διανομής που ειδικεύεται στον ανεξάρτητο και arthouse κινηματογράφο. Ιδρύθηκε το 2020, έχει παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο και όραμά του είναι να φέρει το «μεγάλο σινεμά, σε όλες τις οθόνες», συγκεντρώνοντας προσεκτικά επιλεγμένο κινηματογραφικό περιεχόμενο από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα που είναι συχνά διάσπαρτο ή και δυσεύρετο. Σήμερα, το Cinobo δίνει πρόσβαση στον μεγαλύτερο κατάλογο ανεξάρτητου κινηματογράφου μέσω μιας εκτενούς επιμελημένης online ταινιοθήκης για όλες τις διαθέσεις. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα είναι δυνατή από εφαρμογή σε Smart TV, smartphone και tablet και μέσω του cinobo.com σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα δωρεάν δοκιμής για 14 ημέρες και έκτοτε με 7.99€ / μήνα, δίχως μακροχρόνιες δεσμεύσεις, έχει απεριόριστη πρόσβαση σε όλον τον κατάλογο, με δυνατότητα παρακολούθησης από 2 οθόνες ταυτόχρονα και δυνατότητα προβολής εκτός σύνδεσης.
Επισκεφτείτε το Cinobo στα:
www.cinobo.com | Facebook | Instagram | YouTube